memebuy23buy

E39 M5 ostamassa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ea_M5
    replied
    Ota puhtaissa olosuhteissa moottorin ilmanoton kansi pois ja tarkasta onko siellä merkkejä öljyjäämistä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa monesti. Itellä meni just vaihtoon.

    Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.
    Juu, vuotaa noissa M5:ssa myös, omassanikin ja on työlistalla noiden edellämainittujen kanssa. Unohtui mainita.

    Mutta kuinka paljon vuotaa omassa, on hankala sanoa, koska siellä seassa on aika paljon myös huonon ohjaustehostimen letkun kautta valunutta öljyä.

    No, tämä on just sitä mitä saa ehkä enemmän noiden halvempien yksilöiden kanssa, joiden huolto- ja käyttöhistoria ei ole niin hyvin tiedossa. Toisaalta siihen kyllä osasin varautua.

    Jotenkin alkaa vaan tuntua siltä, että pitäisikö lykätä noita alustan ja ulkokuoren parantelua vielä vuodella ja käyttää rahaa vielä laajempaan moottorin läpikäyntiin kerralla. Kallista sekin on varmaan sitä joka vuosi availla, kun tietyt työvaiheet on aina pakko tehdä.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Onko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.

    Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.
    Öljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa monesti. Itellä meni just vaihtoon.

    Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Onko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.

    Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.

    Leave a comment:


  • tesserakti
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Teeppä ihmeessä showroom topicia ja päivittele sinne kuvia ja kuulumisia

    Kesällä sitten ///Motorsport miittiin.
    Nyt löytyy showroom threadia täältä.

    Ilman muuta juu kesällä miittiin!

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    rexbo.eu näkyy kauppaavan Hellan E39-sumareita talvialennuksessa. Kannattaa käydä kurkkaamassa jos on niitä etsimässä. Ostin myös omani tuolta keulaa entisöidessäni.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Menee

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Onnea autosta!

    Ja kysytäänpä täältä kun tuolta e39-ketjusta ei tullut vastauksia.

    Jos ostan facelift sumarit niin meneekö tuohon pre-fl "muovikehikkoon" ihan bolt-on? Eli se läpyskä, joka on sen itse umpion ympärillä.
    Menee

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Onnea autosta!

    Ja kysytäänpä täältä kun tuolta e39-ketjusta ei tullut vastauksia.

    Jos ostan facelift sumarit niin meneekö tuohon pre-fl "muovikehikkoon" ihan bolt-on? Eli se läpyskä, joka on sen itse umpion ympärillä.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by tesserakti View Post
    No niin, täytyi kai sitä itsekin rekisteröityä foorumille jäseneksi, kun tuli tuossa viikko sitten itselle ostettua M5:



    Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei ole koskaan ollut talviajossa, kiertokangen laakerit hiljattain uusittu ja samalla alakertaan muutakin rompetta, vanokset hiljaiset ja sisältäkin siisti kuin sika pienenä. Jakoketjun laahaimet varmaankin jossakin vaiheessa menee vaihtoon, mutta ei nekään käynnistäessä tunnusomaista ääntä ainakaan vielä pitäneet. Ainoa vaiva, mikä oikeastaan on ilmennyt on Xenonit, joiden kohdistuksessa hieman häikkää... Mutta eiköhän sekin asia tutkimalla selviä.

    Joka tapauksessa, aika virneessä on suunpielet olleet ylöspäin tässä ensimmäisen viikon ajan, ja tankillakin on ehditty käydä jo neljästi. Ei ole kaupassa harmittanut kuin ainoastaan se, että olis pitänyt hommata tämä jo paljon aikaisemmin. Ei voi tässä vaiheessa ainakaan muuta kuin suositella!
    Teeppä ihmeessä showroom topicia ja päivittele sinne kuvia ja kuulumisia

    Kesällä sitten ///Motorsport miittiin.

    Btw ihan muillekkin tiedoksi meillä on pieni ryhmä whatsapissa E39M5 omistajille jos kiinnostaa liittyä niin viestiä mulle..

    Leave a comment:


  • tesserakti
    replied
    No niin, täytyi kai sitä itsekin rekisteröityä foorumille jäseneksi, kun tuli tuossa viikko sitten itselle ostettua M5:



    Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei ole koskaan ollut talviajossa, kiertokangen laakerit hiljattain uusittu ja samalla alakertaan muutakin rompetta, vanokset hiljaiset ja sisältäkin siisti kuin sika pienenä. Jakoketjun laahaimet varmaankin jossakin vaiheessa menee vaihtoon, mutta ei nekään käynnistäessä tunnusomaista ääntä ainakaan vielä pitäneet. Ainoa vaiva, mikä oikeastaan on ilmennyt on Xenonit, joiden kohdistuksessa hieman häikkää... Mutta eiköhän sekin asia tutkimalla selviä.

    Joka tapauksessa, aika virneessä on suunpielet olleet ylöspäin tässä ensimmäisen viikon ajan, ja tankillakin on ehditty käydä jo neljästi. Ei ole kaupassa harmittanut kuin ainoastaan se, että olis pitänyt hommata tämä jo paljon aikaisemmin. Ei voi tässä vaiheessa ainakaan muuta kuin suositella!
    Last edited by tesserakti; 02-02-2017, 16:24. Reason: Väärä linkki...

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    En tiiä kumpi on vantaalta, mutta molemmat vähän epäilyttää. Ja jos toisessa on ruostetta konepellissä niin on sitä muuallakin.
    Tuo vantaan yksilö ei ollut kumpikaan noista linkatuista vaan tämä,

    Lahden yksilö puolestaan


    Laitoin ekassa viestissä linkit vain noihin kahteen, koska ne itseä ihan ostomielessä kiinnosti. Omalla kohdalla vähän jarruttaa, kun pitäisi käyttis saada myytyä tai liikkeeseen vaihdossa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Jos tuo Posion hopeinen on sellainen, joka oli loppuvuodesta 2015 Tuusulassa myynnissä niin olen sitä varmaankin koeajanut. Jos siis tuo afermarketnavi on vaihdettu sen jälkeen.

    Koeajamani oli ainakin ajoltaan todella hyvä, ja huoltohistoriaa löytyi aika kattavasti. Kovin tarkasti en kaikkia pintoja katsellut, kun lopulta ostin sitten toisen.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by SuperR View Post
    Tota vantaan yksilöä kyllä ite vähän karsastaisin, takakaaret ruosteessa, pohjassa paikattu mätäpaikka, vanos ääntää ja syö öljyä...
    En tiiä kumpi on vantaalta, mutta molemmat vähän epäilyttää. Ja jos toisessa on ruostetta konepellissä niin on sitä muuallakin.

    Leave a comment:


  • SuperR
    replied
    Originally posted by Hastra View Post
    Onko tietoa näistä yksilöistä?

    Italiantuonti ja mittarissa 182tkm, mutta onko todellisuudessa lähempänä noita Hegulin auton lukemia? Onko kunnossa muuten sanomista?


    Posion yksilö, löytyykö nykyinen tai entisiä omistajia foorumilta? Konepellissä näyttäisi olevan ruostetta, mutta onko muuten kunnosta tietoa?

    Muistaakseni siitä nettiauton Lahden yksilöstä oli juttua, ettei kunto vakuuttanut eikä tuo Vantaan yksilökään oikein aiheuta omistamisen halua. :think Tosin jos infoa niistä, niin sekin kiinnostaa.
    Tota vantaan yksilöä kyllä ite vähän karsastaisin, takakaaret ruosteessa, pohjassa paikattu mätäpaikka, vanos ääntää ja syö öljyä...

    Leave a comment:

Working...
X