E39 M5 ostamassa III
Collapse
X
-
Ota puhtaissa olosuhteissa moottorin ilmanoton kansi pois ja tarkasta onko siellä merkkejä öljyjäämistä.
-
-
Originally posted by mikron View PostÖljynsuodattimen jalan tiiviste vuotaa monesti. Itellä meni just vaihtoon.
Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.
Mutta kuinka paljon vuotaa omassa, on hankala sanoa, koska siellä seassa on aika paljon myös huonon ohjaustehostimen letkun kautta valunutta öljyä.
No, tämä on just sitä mitä saa ehkä enemmän noiden halvempien yksilöiden kanssa, joiden huolto- ja käyttöhistoria ei ole niin hyvin tiedossa. Toisaalta siihen kyllä osasin varautua.
Jotenkin alkaa vaan tuntua siltä, että pitäisikö lykätä noita alustan ja ulkokuoren parantelua vielä vuodella ja käyttää rahaa vielä laajempaan moottorin läpikäyntiin kerralla. Kallista sekin on varmaan sitä joka vuosi availla, kun tietyt työvaiheet on aina pakko tehdä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lj123 View PostOnko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.
Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.
Jaahas, olikin M5 threadi. Niistä en tiedä.
Leave a comment:
-
-
Onko täällä kellään parempaa tietoa, että mikä on tyypillisin kovan öljynkulutuksen syy näissä. Se on varmaan yleismaailmallista moottorissa kuin moottorissa, että venttiilit ja männänrenkaat ovat ne, jotka tuollaista voivat isommissa määrissä aiheuttaa, ja näitä on mainittu noissa ulkomaisilla foorumeilla. Vai mitenkäs näissä nuo venttiilinnostajat, jos ne eivät toimi kunnolla niin eihän silloin venttiilitkään.
Ja siitä päästäänkin siihen, että kun isompaa koneremppaa on tulossa niin onko noista vielä jokin sellainen, että se on tarkistettavissa tai tehtävissä kohtuu kustannuksin, vai tuplataanko jo samalla se kulu mikä tulee kk-laakereista, vanoksista ja jakopäästä.
Leave a comment:
-
-
-
rexbo.eu näkyy kauppaavan Hellan E39-sumareita talvialennuksessa. Kannattaa käydä kurkkaamassa jos on niitä etsimässä. Ostin myös omani tuolta keulaa entisöidessäni.
Leave a comment:
-
-
Onnea autosta!
Ja kysytäänpä täältä kun tuolta e39-ketjusta ei tullut vastauksia.
Jos ostan facelift sumarit niin meneekö tuohon pre-fl "muovikehikkoon" ihan bolt-on? Eli se läpyskä, joka on sen itse umpion ympärillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tesserakti View PostNo niin, täytyi kai sitä itsekin rekisteröityä foorumille jäseneksi, kun tuli tuossa viikko sitten itselle ostettua M5:
Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei ole koskaan ollut talviajossa, kiertokangen laakerit hiljattain uusittu ja samalla alakertaan muutakin rompetta, vanokset hiljaiset ja sisältäkin siisti kuin sika pienenä. Jakoketjun laahaimet varmaankin jossakin vaiheessa menee vaihtoon, mutta ei nekään käynnistäessä tunnusomaista ääntä ainakaan vielä pitäneet. Ainoa vaiva, mikä oikeastaan on ilmennyt on Xenonit, joiden kohdistuksessa hieman häikkää... Mutta eiköhän sekin asia tutkimalla selviä.
Joka tapauksessa, aika virneessä on suunpielet olleet ylöspäin tässä ensimmäisen viikon ajan, ja tankillakin on ehditty käydä jo neljästi.Ei ole kaupassa harmittanut kuin ainoastaan se, että olis pitänyt hommata tämä jo paljon aikaisemmin. Ei voi tässä vaiheessa ainakaan muuta kuin suositella!
Kesällä sitten ///Motorsport miittiin.
Btw ihan muillekkin tiedoksi meillä on pieni ryhmä whatsapissa E39M5 omistajille jos kiinnostaa liittyä niin viestiä mulle..
Leave a comment:
-
-
No niin, täytyi kai sitä itsekin rekisteröityä foorumille jäseneksi, kun tuli tuossa viikko sitten itselle ostettua M5:
Hyvässä kunnossa kaikin puolin, ei ole koskaan ollut talviajossa, kiertokangen laakerit hiljattain uusittu ja samalla alakertaan muutakin rompetta, vanokset hiljaiset ja sisältäkin siisti kuin sika pienenä. Jakoketjun laahaimet varmaankin jossakin vaiheessa menee vaihtoon, mutta ei nekään käynnistäessä tunnusomaista ääntä ainakaan vielä pitäneet. Ainoa vaiva, mikä oikeastaan on ilmennyt on Xenonit, joiden kohdistuksessa hieman häikkää... Mutta eiköhän sekin asia tutkimalla selviä.
Joka tapauksessa, aika virneessä on suunpielet olleet ylöspäin tässä ensimmäisen viikon ajan, ja tankillakin on ehditty käydä jo neljästi.Ei ole kaupassa harmittanut kuin ainoastaan se, että olis pitänyt hommata tämä jo paljon aikaisemmin. Ei voi tässä vaiheessa ainakaan muuta kuin suositella!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumbo View PostEn tiiä kumpi on vantaalta, mutta molemmat vähän epäilyttää. Ja jos toisessa on ruostetta konepellissä niin on sitä muuallakin.
Lahden yksilö puolestaan
Laitoin ekassa viestissä linkit vain noihin kahteen, koska ne itseä ihan ostomielessä kiinnosti. Omalla kohdalla vähän jarruttaa, kun pitäisi käyttis saada myytyä tai liikkeeseen vaihdossa.
Leave a comment:
-
-
Jos tuo Posion hopeinen on sellainen, joka oli loppuvuodesta 2015 Tuusulassa myynnissä niin olen sitä varmaankin koeajanut. Jos siis tuo afermarketnavi on vaihdettu sen jälkeen.
Koeajamani oli ainakin ajoltaan todella hyvä, ja huoltohistoriaa löytyi aika kattavasti. Kovin tarkasti en kaikkia pintoja katsellut, kun lopulta ostin sitten toisen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SuperR View PostTota vantaan yksilöä kyllä ite vähän karsastaisin, takakaaret ruosteessa, pohjassa paikattu mätäpaikka, vanos ääntää ja syö öljyä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hastra View PostOnko tietoa näistä yksilöistä?
Italiantuonti ja mittarissa 182tkm, mutta onko todellisuudessa lähempänä noita Hegulin auton lukemia? Onko kunnossa muuten sanomista?
Posion yksilö, löytyykö nykyinen tai entisiä omistajia foorumilta? Konepellissä näyttäisi olevan ruostetta, mutta onko muuten kunnosta tietoa?
Muistaakseni siitä nettiauton Lahden yksilöstä oli juttua, ettei kunto vakuuttanut eikä tuo Vantaan yksilökään oikein aiheuta omistamisen halua. :think Tosin jos infoa niistä, niin sekin kiinnostaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: