Pitkästä aikaa E39 alla ja taas tarvis hypätä näiden Androidi-soittimien pariin.
Mikä nykyään on se "go-to"-soitin? 4GB RAM muistilla taitanee olla nykyään jo melkein pakko olla?
Nykyisessä setissä on cd-vaihtaja, navi ja kasettidekki lisävarusteena 16:9 näytöllä, eli näissä taisi taas olla se vahvistinkin takapaksissa ja "radiossa" 2 liitintä näytön takana, joten se 6m kaapeli tarvinnee tilata myös?
näissä on kaikissa itse soitin(bm24 tai bm54) takaluukussa, eli 6m kaapelisetin tarvii jokatapauksessa.
voi vaatia enemmänkin, jos varusteista löytyy myös DSP.
goto-soittimesta en tiedä, mutta itsellä joku xtrons.
Kyllä se ultimaattinen ratkaisu tällä hetkellä kaikenmaailman Androidien yms. sijaan taitaa olla tämä: https://www.bluebus.dev/
tuolla jää paljon tekemättä, mitä androidilla tekis, jos ei nyt pelkän bluetoothin takia päivittämässä ole.
edit: eipä tuota näytä olevan saatavillakaan? "Sign Up To Be Notified when the BlueBus is available again"
oisin tuohon orggis soittimella varustettuun tilannut testiin, koska nykyisessä bt-palikassa on "vikaa".
näissä on kaikissa itse soitin(bm24 tai bm54) takaluukussa, eli 6m kaapelisetin tarvii jokatapauksessa.
voi vaatia enemmänkin, jos varusteista löytyy myös DSP.
goto-soittimesta en tiedä, mutta itsellä joku xtrons.
.
Näin mä vähän oletinkin et kaapelinvetohommiksi tää menee. Tuskin näissä Androidi vehkeissä tosiaan hirveämmin eroavaisuuksia on, nykyisellään vaan nää päivitetyt Android 11-käyttöjärjestelmät yms varmaan vaan vaatii lisää potkua itse laitteen raudalta.
Nojuu, itse kun en koskaan käytä kuin korkeintaan iLuurin navia niin eipä tule tuollaista edes ajatelleeksi. Ja sitä paitsi kysyjän autossahan on jo tehtaan oma navi, vähän karu joo varmaan graafisesti mutta eikös se kuitenkin vielä ihan toimi?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Nojuu, itse kun en koskaan käytä kuin korkeintaan iLuurin navia niin eipä tule tuollaista edes ajatelleeksi. Ja sitä paitsi kysyjän autossahan on jo tehtaan oma navi, vähän karu joo varmaan graafisesti mutta eikös se kuitenkin vielä ihan toimi?
Toimii joo, mutta kuten sanoit niin onhan tuo aika karu. Lisäksi esim Waze-app varoittaa kameroista yms. Lisäksi Spotify on ainakin itsellä päällä aina ajaessa niin aina parempi että pystyy sitä suoraa tosta uudelta soittimelta ähertämään.
Xtrons Android 7.0:lla oli lojunut hyllyssä jo jonkin aikaa, purettuna jostain toisesta E39:sta ja nyt tuli inspiraatio asentaa se käytössä olevaan vastaavaan kolmeysiin. Laitoin kaikki piuhat kiinni joille löytyi autosta vastakappale ja sainkin laitteen tulille, yhdistin wifiin tallissa ja bluetoothilla luuriin. Muuten näyttäisi pelaavan mutta ratin nappulat eivät virka mitään.
Ratin nappien valikossa luke eteksti että "paina nappia" mutta mikään ei muutu vaikka kuinka painelisin. Olen myös sammuttanut ja käynnistänyt laitetta uudelleen mutta ei auttanut.
Johtosarjassa on ruskea "can bus decoder" paikallaan.
Mitenköhän tuota selvittelisi?
Edit: Laitoin tehdasasetukset ja poistin CAN-valikosta asetukset. Alkoi napit pelaamaan.
Mietin myös auton omaa mikrofonia jonka voisin kytkeä tuohon soittimeen, mihinköhän sen piuha alunperin menee tällaisessa yksilössä jossa ei ollut 16:9 näyttöä mutta oli puhelinvarustus?
Xtrons Android 7.0:lla oli lojunut hyllyssä jo jonkin aikaa, purettuna jostain toisesta E39:sta ja nyt tuli inspiraatio asentaa se käytössä olevaan vastaavaan kolmeysiin. Laitoin kaikki piuhat kiinni joille löytyi autosta vastakappale ja sainkin laitteen tulille, yhdistin wifiin tallissa ja bluetoothilla luuriin. Muuten näyttäisi pelaavan mutta ratin nappulat eivät virka mitään.
Ratin nappien valikossa luke eteksti että "paina nappia" mutta mikään ei muutu vaikka kuinka painelisin. Olen myös sammuttanut ja käynnistänyt laitetta uudelleen mutta ei auttanut.
Johtosarjassa on ruskea "can bus decoder" paikallaan.
Mitenköhän tuota selvittelisi?
Edit: Laitoin tehdasasetukset ja poistin CAN-valikosta asetukset. Alkoi napit pelaamaan.
Mietin myös auton omaa mikrofonia jonka voisin kytkeä tuohon soittimeen, mihinköhän sen piuha alunperin menee tällaisessa yksilössä jossa ei ollut 16:9 näyttöä mutta oli puhelinvarustus?
Soitteleppa googlea. Muistini kätköistä muistan joskus tavanneeni ohjetta orggis mikrofonin liittämiseksi androidiin. Em vaan kirveelläkään muista mistä.
Onko joku saanut radion kuulumaan kunnolla näissä android soittimissa?
Taitaa olla merkistä riippumatta näissä radiovastaanotin aivan paska.
Auton omaan antennivahvistimeen tulee kyllä virta ja laitoin kokeeks väliin vielä toisen antennivahvarin, ei kuuluvuus juurikaan parantunut, RDS ei toimi lainkaan.
Vinkkejä kaivataan vai onko mitään tehtävissä?
Onko joku saanut radion kuulumaan kunnolla näissä android soittimissa?
Taitaa olla merkistä riippumatta näissä radiovastaanotin aivan paska.
Auton omaan antennivahvistimeen tulee kyllä virta ja laitoin kokeeks väliin vielä toisen antennivahvarin, ei kuuluvuus juurikaan parantunut, RDS ei toimi lainkaan.
Vinkkejä kaivataan vai onko mitään tehtävissä?
Omassa kyllä toimii hyvin ilman erillistä vahvistinta eikä radio rätise ollenkaan vaikka ajaisi lahdesta helsinkiin. Tossa Xtronissa tuli myös mukana palikka digitaalliselle radiolle mutten laittanut sitä paikoilleen.
Ootko varma ettei takalasin langat olisi vaan rikki?
Minulla on kiinan android-soittimessa yllättävän hyvä radion kuuluvuus. Muuten ko. laite ei ole juurikaan vakuuttanut. Nyt siitä pimeni vasemmanpuoleisien nappuloiden ja säätimien taustavalot ja samalla nappulatkin lopettivat toiminnan.
Kylmien kelien tultua tyhmänä meinasin laittaa webaston päälle vain huomatakseni että sen ohjelmointimahdollisuus katosi orkkismankan mukana🫣
Minulla on kiinan android-soittimessa yllättävän hyvä radion kuuluvuus. Muuten ko. laite ei ole juurikaan vakuuttanut. Nyt siitä pimeni vasemmanpuoleisien nappuloiden ja säätimien taustavalot ja samalla nappulatkin lopettivat toiminnan.
Kylmien kelien tultua tyhmänä meinasin laittaa webaston päälle vain huomatakseni että sen ohjelmointimahdollisuus katosi orkkismankan mukana🫣
Omassa kyllä toimii hyvin ilman erillistä vahvistinta eikä radio rätise ollenkaan vaikka ajaisi lahdesta helsinkiin. Tossa Xtronissa tuli myös mukana palikka digitaalliselle radiolle mutten laittanut sitä paikoilleen.
Ootko varma ettei takalasin langat olisi vaan rikki?
Kyllä takalasin langat on ehjät, ainakin orkkis radio kuulu moitteettomasti.
Comment