Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4974
    • Paimio

    Originally posted by Wespa View Post
    Eikä ne halogeenitkaan nyt niin huonot ole asiallisilla polttimoilla ja tuoreilla linsseillä. En ole itse osannut xenoneja kaivata, hyvillä halogeeneillä näkee paremmin kuin huonoilla xenoneilla.
    Mutta hyvillä Xenoneilla näkee kyllä huomattavasti paremmin kuin hyvillä halogeeneilla.

    Varsinkin nuo Evox-r projektorit oli aivan superhankinta ja suositeltava upgrade kyllä jokaiseen E39:iin.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3504
      • Raisio

      Evoxeja myykö kukaan valmiiksi asennettuina? Jotain Youtubevideoo yksi ilta kattelin ja onhan tuossa askartelemista.

      suunnitelma vaihtaa etuvalot facelifteihin ja kun kerta uudet maksaa reilusti, miksipä ei parantaa valotehoa samalla vaikka vanhoihin umpioihin tms
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4974
        • Paimio

        Originally posted by ritariässä View Post
        Evoxeja myykö kukaan valmiiksi asennettuina? Jotain Youtubevideoo yksi ilta kattelin ja onhan tuossa askartelemista.

        suunnitelma vaihtaa etuvalot facelifteihin ja kun kerta uudet maksaa reilusti, miksipä ei parantaa valotehoa samalla vaikka vanhoihin umpioihin tms
        Ei tuo mikään ylitsepääsemätön homma ollut. Toki pientä näpräämistä on mutta päivän homma ja mukavaa tehdä.

        Ei niitä varmaan valmiina mistään saa...

        Melkein itse ostaisin purkuosana umpiot ja vaihtaisin niihin pleksit ja nuo evoxit.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Mofe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2019
          • 72
          • ylöjärvi

          Airbageista kyselen- itsellä antaa inpa vikakoodin 4 eli pelkääjän vyönkiristin vastus alle rajan. Liittimet putsasin sun muuta mutta ei mitään tapahtunut. Vikaa ei ollut ennen kun aloin projektoimaan autoa. Viimeksi ollut ajossa 3 vuotta sitten mutta valo ei lopulta hävinnyt sitten mihinkään kun penkit laitto pitkän varastoinnin jälkeen takasin. Voiko ne itte paukut mädäntyä jos penkki on seissyt puoltoista vuotta pihavarastossa kylmässä. Joku on sen johdon joskus vaihtanut ja mittasin hänen tekemästään apiko liittimestä kiristinpaukun läpi 2,5 ohmia. Kuskin puolelta on vaikea verrata kun on alkuperäsellä liittimellä. Sitten kun mittas sinne auton puolelle vastukset mittarin herkimällä asennolla niin antoi 0,8 että kai sinnekkinpäin johdot on yhtenänäiset.

          Comment

          • Wildchild
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2016
            • 251
            • Päijät-Häme

            Originally posted by ritariässä View Post
            Evoxeja myykö kukaan valmiiksi asennettuina? Jotain Youtubevideoo yksi ilta kattelin ja onhan tuossa askartelemista.

            suunnitelma vaihtaa etuvalot facelifteihin ja kun kerta uudet maksaa reilusti, miksipä ei parantaa valotehoa samalla vaikka vanhoihin umpioihin tms
            Rohkeesti vaan näpertämään. Isoin hommahan tossa on ottaa muovilinssi umpiosta pois. Samalla voi sitten vaikka hioa ja myllyttää linssit jos on kivehakkaamaa täynnä.

            Itse tein ja en oo katunu kyllä miten nykyaikaiset valot tuli autoon.
            Bmw 525iA -02

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2691
              • .fi

              Originally posted by Wildchild View Post
              Rohkeesti vaan näpertämään. Isoin hommahan tossa on ottaa muovilinssi umpiosta pois. Samalla voi sitten vaikka hioa ja myllyttää linssit jos on kivehakkaamaa täynnä.

              Itse tein ja en oo katunu kyllä miten nykyaikaiset valot tuli autoon.
              alkavat olla käytännössä kiven alla korkeudensäätötappeja/xenonien heijastimia lukuunottamatta muutoin ehjät hellan
              umpiot, jotka olisivat vielä jopa avattavissa. eli dj auton plekseihin vaihto on jo liki "pakollista" bixenon-päivityksessä.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 251
                • Päijät-Häme

                Originally posted by aae30 View Post
                alkavat olla käytännössä kiven alla korkeudensäätötappeja/xenonien heijastimia lukuunottamatta muutoin ehjät hellan
                umpiot, jotka olisivat vielä jopa avattavissa. eli dj auton plekseihin vaihto on jo liki "pakollista" bixenon-päivityksessä.
                Onko näissäkin jo ollut ikiliimalla vedettyä umpioita? Oman faceliftin oli vielä liimattu butyylimassalla.
                Bmw 525iA -02

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3096

                  Originally posted by Wildchild View Post
                  Onko näissäkin jo ollut ikiliimalla vedettyä umpioita? Oman faceliftin oli vielä liimattu butyylimassalla.
                  on sekä että.
                  itse irrotin ikiliimatun dremelilä. uudet muovit sit kiinni sikan 710:llä.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • JiiVee92
                    BTCF Member
                    • Mar 2017
                    • 923
                    • Kouvola/Myllykoski

                    Kuulemma -03 tuli ikiliima umpioihin.
                    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                    NYT: E61 530xd -08 käyttis
                    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4974
                      • Paimio

                      Originally posted by JiiVee92 View Post
                      Kuulemma -03 tuli ikiliima umpioihin.
                      Itsellä oli -04 valmistetut umpiot ja oli vielä butymassalla kasatut.

                      Tiedä sitten onko erikseen myydyt Hellat sitten kasattu eri massalla kuin tehtaalle lähetetyt?
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2691
                        • .fi

                        Tais olla, että jo -02 loppuvuodesta kasattujakin löytyy kovalla liimalla. Tuuripeliä sanoisin.
                        Näistähän on hyvin tehtynä vaikea sanoa, että onko joku kenties jo avannut entuudestaan.

                        Säätötapit on ainakin kaikista jo moneen kertaan ehtinyt murentua, ellei umpiot ole täysin
                        käyttämättömiä.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • khor
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 572
                          • Oulu

                          Ihan turhaa porukka pelkää noita ikiliimattuja. Mulla sattui autossa olemaan toinen ikiliimalla ja toinen lämmöstä pehmenevällä. Ikiliimattu oli paljon mukavampi purkaa ja työstää. Dremelillä nätisti reunoja myöten vanha "lasi" irti ja loput lähtikin aika nätisti ja uran putsaus oli todella helppo verrattuna tuohon sotkevaan jankkimaiseen liimamössöön toisessa umpiossa.
                          E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                          E39 530iA M-Sport -01
                          E36 318i Touring -96

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Originally posted by aae30 View Post
                            Säätötapit on ainakin kaikista jo moneen kertaan ehtinyt murentua, ellei umpiot ole täysin
                            käyttämättömiä.
                            Joo säätötappien takia minäkin ekan kerran avasin...vaihdoinkin ne sitten niihin alumiinisiin niin ei ollut niistä enään huolta...samalla vaihdoin pleksitkin. Toisen kerran sitten kun laitoin nuo evoxit.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Roisto
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 2538
                              • Kajaani

                              Originally posted by khor View Post
                              Ihan turhaa porukka pelkää noita ikiliimattuja. Mulla sattui autossa olemaan toinen ikiliimalla ja toinen lämmöstä pehmenevällä. Ikiliimattu oli paljon mukavampi purkaa ja työstää. Dremelillä nätisti reunoja myöten vanha "lasi" irti ja loput lähtikin aika nätisti ja uran putsaus oli todella helppo verrattuna tuohon sotkevaan jankkimaiseen liimamössöön toisessa umpiossa.
                              Mä oon vähän toista mieltä. Ekaa ikiliimaumpion pleksiä purkaessa meni noin pari tuntia ja helvetisti kirosanoja, hikeä ja verta kun veteli mattopuukolla menemään, toinen meni tuntiin. Pehmenevällä liimalla umpio uuniin, kännykän räpläystä ja kun liima pehmeä niin nyki pleksin vaan pois, odotti että liima viileni uudestaan ja sopivalla talttapäällä puhdisti uran
                              2001 E39 525iA
                              1992 E34 "540i/5"

                              Comment

                              • khor
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 572
                                • Oulu

                                Mulla tuo pehmenevä liima oli aivan uskomatonta jankkia, jota ei tahtonut saada millään pois. Noissakin kai voi olla eroja. Umpioiden kunnosta päätellen sanoisin, että olivat tehtaan jäljiltä.

                                Makuja on monia ja riippuu toki tekijästäkin ja hermoista.
                                E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                                E39 530iA M-Sport -01
                                E36 318i Touring -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎