Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1841
    • Karjaa

    Missähän mahtaa olla vika kun edellinen omistaja on muistaakseni vuoden sisään vaihtanut taakse KAW-merkkiset jouset ja nyt eilen katsastuksessa huomattiin että kuskin puoleinen jousi on hinkannut jotain vasten sen verran paljon että maali lähtenyt ihan kunnolla jousen pinnasta yhden "kierteen" kohdalla. Muuten asialla nyt ei ole niin väliä kun joka tapauksessa kohta alle menee Eibachin Pro-Kit, mutta olisi ihan mukava jos niille ei kävisi samalla lailla. Voisiko olla kyse vain siitä että tuo KAW on esimerkiksi pikkuisen liian iso halkaisijaltaan, vai voiko tuolla olla jotain sen verran rikki että aiheuttaa tuollaista mutta ei sitten muutoin tule millään tapaa ajossa tai katsastuksessakaan ilmi?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by Wespa View Post
      Missähän mahtaa olla vika kun edellinen omistaja on muistaakseni vuoden sisään vaihtanut taakse KAW-merkkiset jouset ja nyt eilen katsastuksessa huomattiin että kuskin puoleinen jousi on hinkannut jotain vasten sen verran paljon että maali lähtenyt ihan kunnolla jousen pinnasta yhden "kierteen" kohdalla. Muuten asialla nyt ei ole niin väliä kun joka tapauksessa kohta alle menee Eibachin Pro-Kit, mutta olisi ihan mukava jos niille ei kävisi samalla lailla. Voisiko olla kyse vain siitä että tuo KAW on esimerkiksi pikkuisen liian iso halkaisijaltaan, vai voiko tuolla olla jotain sen verran rikki että aiheuttaa tuollaista mutta ei sitten muutoin tule millään tapaa ajossa tai katsastuksessakaan ilmi?
      Katso minne se on hangannut. Jossain muualla pitäisi olla kohta mihin se jousi on hangannut.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1841
        • Karjaa

        Kattoluukku ei "tilttaa", kun nappia painaa niin avautuu jonkun 10cm ja tökkää siihen, ei yritäkään kallistua. Luukku myös liikkuu vähän vaivalloisesti mutta se korjaantunee kunnon putsauksella ja liukasteella. Mutta tuo kippaustoiminto, onkos sieltä todennäköisesti jotain muutakin vaihdon tarpeessa kuin ne mustat muoviklipsit molemmilla puolin? Mietin vain minkä korjaussatsin Saksan eBaysta pistän tilaukseen.. :think
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3105

          Pitäis vaihtaa laatkkoöljyt tuohon sigun e39iin.
          eli loota 5hp.
          Paljonko tuohon pitää varata öljyä vaihtoa varten?
          Oletteko vaihdellu huuhtelemalla vai vain sen mikä tulee ulos kun öljypohja ja suodatin irroitetaan?
          Mitäs öljyä tuohon lootaan suosittelette tai olette käyttäneet?
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1841
            • Karjaa

            Huuhtelu on ainoa oikea tapa vaihtaa, pelkästä valuttelusta ja saman verran tilalle -tyyppisestä vaihdosta voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä kun systeemiin jää iso määrä vanhaa likaista öljyä ja se sitten yhtäkkiä sekoittuu ihan tuoreen kanssa.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 528
              • Finland Rovaniemi

              Originally posted by poke View Post
              Pitäis vaihtaa laatkkoöljyt tuohon sigun e39iin.
              eli loota 5hp.
              Paljonko tuohon pitää varata öljyä vaihtoa varten?
              Oletteko vaihdellu huuhtelemalla vai vain sen mikä tulee ulos kun öljypohja ja suodatin irroitetaan?
              Mitäs öljyä tuohon lootaan suosittelette tai olette käyttäneet?
              5hp:stä en tiedä, mutta 4 hp: hen menee turbiinin kanssa 8l. Ja huuhtelu on ainoa oikea menetelmä, huuhdellaan niin kauan kunnes ulostuleva öljy on punaista. Eli useampi kanisteri kannattaa varata ja tietty uusi suodatin.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • atsim
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 26
                • Oulu

                Onko hammastangon vaihtoon mitään virallista ohjetta saatavilla, vai pitääkö mennä youtuben mukaan? Mitä näitä TISsejä on, oisko mahdollisesti siellä?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by atsim View Post
                  Onko hammastangon vaihtoon mitään virallista ohjetta saatavilla, vai pitääkö mennä youtuben mukaan? Mitä näitä TISsejä on, oisko mahdollisesti siellä?
                  Onhan se virallinen ohje vaihtoon ja löytyy esim. TIS, ISTA:sta jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Dalglish
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2009
                    • 468
                    • Ylöjärvi

                    Minne menee vettä kun käy autopesussa ? Pesun jälkeen ei toimi radio eikä navi näyttö pariin päivään. Sitten palautuvat taas toimimaan. Lisäksi mittaristossa ei toimi vilkkujen vilkutus, vilkut kyllä toimii. Eikä näytä esim vaikka takaluukku auki tai ovi auki käynnissä ollessa. Eli ei tule mitään ilmoituksia mittaristoon. Mitään kosteutta ei päällisin puolin missään näy takakontissa tai moottoritilassa.Auto 530i 2002 sedan.

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2717
                      • .fi

                      jaa a, mutta ibus ainakin vie noita kyseisiä ominaisuuksia mukanaan, jos ei väylä toimi.
                      aloittaisin tutkimalla takavalojen tiiviyden takakontin puolelta. en muista sedanin johdotuksia
                      tarkemmin, mutta kiinnittäisin huomiota enemmän ehkä kuskin puolelle takakontissa.
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by Dalglish View Post
                        Minne menee vettä kun käy autopesussa ? Pesun jälkeen ei toimi radio eikä navi näyttö pariin päivään. Sitten palautuvat taas toimimaan. Lisäksi mittaristossa ei toimi vilkkujen vilkutus, vilkut kyllä toimii. Eikä näytä esim vaikka takaluukku auki tai ovi auki käynnissä ollessa. Eli ei tule mitään ilmoituksia mittaristoon. Mitään kosteutta ei päällisin puolin missään näy takakontissa tai moottoritilassa.Auto 530i 2002 sedan.
                        Varmaan ekana kurkkaisin etenkin apparin puolella raikkarikotelon alla olevaan poteroon, kerääntyykö vettä. Käyttäisin sieltä myös sen E-boxin varoiksi auki. Esim. tuota kautta valomodulille valuva vesi voisi rampauttaa I-väylän. Puhaltaa sieltä poteroiden pohjalta kertyneet lehdet ym. pois tukkimasta vedenpoistoreikää. Raikkarikoteloiden asennuksessa kannattaa myös huomioida, että se ulkonurkka laitetaan ensin tuulilasin alareunan muovin alapuolelle. Muutoin tuulilasilta kuorua tuleva vesi valuu siitä välistä alas poteroon.

                        Toki kontin kuskinpuoleisesta takaposkesta kannattaa kurkata radiomodulin ja navilukijan tilanne.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Worldfuture
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 324
                          • Forssa

                          Saakos näihin jostain niitä takalokasuojan jatkoks tulevia muoviläpysköjä, vähän niinku kuraläppä, mutta semmonen pieni. Hävis toiselta puolelta talvella johonkin:think

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1841
                            • Karjaa

                            AC Schnitzerin takapönttö makaa turhan alhaalla, ja olen nyt jo joitain kannatinkumeja vaihdellutkin. Mutta yhtä ei tahdo löytyä mistään, tai siis en löydä kun en löydä edes oikeaa osanumeroa. Tuossa kaaviossa siis #8 jonka päällä "kieltomerkki": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...44/L/0/1998/11


                            Yritin jo monella muullakin eri moottorikonfiguraatiolla katsoa, mutta ei vaan löydy mistään. Osaisiko joku ohjata oikeille jäljille tai jopa tietäisi oikean osanumeron?
                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • KimmoK
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2006
                              • 553
                              • Kontiolahti/Joensuu

                              Originally posted by Wespa View Post
                              AC Schnitzerin takapönttö makaa turhan alhaalla, ja olen nyt jo joitain kannatinkumeja vaihdellutkin. Mutta yhtä ei tahdo löytyä mistään, tai siis en löydä kun en löydä edes oikeaa osanumeroa. Tuossa kaaviossa siis #8 jonka päällä "kieltomerkki": https://www.bmwautoparts.net/en/cata...44/L/0/1998/11


                              Yritin jo monella muullakin eri moottorikonfiguraatiolla katsoa, mutta ei vaan löydy mistään. Osaisiko joku ohjata oikeille jäljille tai jopa tietäisi oikean osanumeron?
                              Osanumero on ilmeisesti 18211745350.
                              ///M Power

                              @colehmaizel

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1841
                                • Karjaa

                                Joo näyttäisi olevan, iso kiitos. Schmiedmannin mukaan NLA, täytyypä katsoa onko muuallakin yhtä huono tilanne..
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎