memebuy23buy

E39: vesipumpun ja termostaatin asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josunapalm
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 168
    • Lappeenranta

    #46
    Mie sain ujutettua sellasen ruuvipuristimen siihen hihnapyörään ja sen ku tiukkas kunnolla ja piti kiinni ni helposti lähti toi mutteri auki.
    Eli tollasen: http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../16-3101_l.jpg

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #47
      Moskalla lyöminen on ihan turhaa, vaikka voimaa siinä on mutta se napakkuus puuttuu. 32mm avain ja mahdollisimman pieni vasara(esim. biltemasta tollanen ~300g kuulapäävasara), sillä vetää ihan täysiä, (kantsii laittaa jotain siihen avaimen ja ylävesiletkun väliin ettei mitään hajoa turhaan) niin auki on. Välillä voi olla tosi kovassa eikä lähde ekalla auki. Noita vanhoja nesteitä en ole ikinä ottanut talteen vaan oon aina laittanut uutta tilalle niin vaihtuu mukavasti uudet nesteet tai ainakin osa, tietty jos on juuri viimeviikolla ne vaihtanut niin ei varmaan kantsi hukata.
      Last edited by herja; 09-03-2009, 08:58. Reason: muokkaisin vähän lyöntityyliä
      Retard Member

      Comment

      • Epeli1234
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 30

        #48
        Mulla ongelmana kans e30.sta m20b20 koneesta en saa flektiä irti, eka otin flektistä 4kpl 10mm mutteria irti, jonka jälkeen koneen puolesta kans 4kpl pikkupultteja irti ja silloin siihen väliin jäi roikkumaan se kuppi, mikä lieneekin. Sen jälkeen sain 32mm mutterin auki mut se vaan pyörii eikä mitään tapahdu. Mikä tämä metallinen mötikkä on flektin etupuolella? onko se kiinteästi muovisessa flektissä kiinni vai mitä helkkaria? Kun iso mutteri on auki niin pitääkö flektiä vain vetää voimalla pois? Vai mikä jippo tässä piilee? Kiitos

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8094
          • Willähde

          #49
          Piti tänää vaihtaa termostaatti ja kampiakselin asentotunnistin.

          Oli niin hyvin kiinni ja muutenki fiksu vehe toi flekti ni jäi vaihtamatta...
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            #50
            Originally posted by peltone View Post
            Piti tänää vaihtaa termostaatti ja kampiakselin asentotunnistin.

            Oli niin hyvin kiinni ja muutenki fiksu vehe toi flekti ni jäi vaihtamatta...
            Useita teräviä napautuksia kun annat avaimeen niin ennenpitkää irtoaa
            M550d

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8094
              • Willähde

              #51
              Originally posted by jumbo View Post
              Useita teräviä napautuksia kun annat avaimeen niin ennenpitkää irtoaa
              NÄinhän se on tehtävä. Vois myös kokeilla tota lämmön antoa..
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • jumbo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 6603
                • Lappeenranta

                #52
                Ihan naputtamalla lähtee saletisti
                M550d

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  #53
                  Originally posted by jumbo View Post
                  Ihan naputtamalla lähtee saletisti
                  Elä ny! Naputtelin vaikka kuinka kauan eikä lähteny irtoo mitenkää
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    #54
                    Olihan suunta oikea(tietysti oli), Kyllä ite oon aina saanu ko. menetelmällä auki:think mutta poikkeuksiakin on varmasti...
                    M550d

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8094
                      • Willähde

                      #55
                      Originally posted by jumbo View Post
                      Olihan suunta oikea(tietysti oli), Kyllä ite oon aina saanu ko. menetelmällä auki:think mutta poikkeuksiakin on varmasti...
                      Juu siis ryssänkierteellä eli autoa edestäpäin katsottaessa oikealle päin. Noo, ei jauheta enempää täällä. Uudestaan kokeilemaan joku muu päivä.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • hobro
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 45
                        • pk-seutu

                        #56
                        onnistuu myös/helpoiten kun flektin hihnapyörässä on ne 4 pulttia 10 kannalla ottaa pitkän lenkin ja pitää yhdestä pyörän paikallaan.. todettu aina toimivaksi konstiksi mutta vääntämisessä sitten kumminkin kohtuus ettei väännä vaan poikki.
                        tänään tehään pönttö
                        vessat:
                        -mb 300tdt st
                        lada 1200L old skool (nappis)
                        escort xr3i kuitupulkka

                        ex sex-888

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8094
                          • Willähde

                          #57
                          Originally posted by hobro View Post
                          onnistuu myös/helpoiten kun flektin hihnapyörässä on ne 4 pulttia 10 kannalla ottaa pitkän lenkin ja pitää yhdestä pyörän paikallaan.. todettu aina toimivaksi konstiksi mutta vääntämisessä sitten kumminkin kohtuus ettei väännä vaan poikki.
                          Mietin tuotakin vaihtoehtoa mutta tuntui että hölmöä hommaa alkaa 10mm pitää vastaa ku kaveri hakkaa järjettömällä lekalla 32mm kinghippoavainta
                          Mutta laitetaan tuokin korvan taakse, kiitos vaan.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #58
                            Originally posted by peltone View Post
                            NÄinhän se on tehtävä. Vois myös kokeilla tota lämmön antoa..
                            Lämpöä ilman muuta, mullakaan ei lähteny pelkällä iskulla. Se mutteri ja kierre on rosteria tai happosta, ja jos on uudesta asti ollu kiinni, niin voi olla tiukassa.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #59
                              HIGH-END miehet käyttää tuon viskon mutterin avaamiseen BMW-erikoistyökalua jolla pitävät hihnapyörästä kiinni. On lähestulkoon sama mitä hihnan ja hinapyörän väliin tunkee ettei hihna luista kunhan hihnapyörä/hihna ei vaurioidu, puukiila on hyväksi havaittu.

                              Tämä juttu löytyy nyt myös FAQ:sta.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              • Piplis
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 292
                                • Kerava

                                #60
                                Apua kaivataan...

                                minulla syylärin flekti rohisee pyöriessään ja paikallaan käsillä paineltuna heiluu akselin kohdalta, mutta vain siis flektin juuresta, eikä vesipumpun akselista (se 32mm mutteri) näytä heiluvan.

                                Kysymykset:
                                1. Auttaako vesipumpun vaihtaminen tuohon ongelmaan yhtään mitään vai tarviiko flektiin oman uuden laakerin tms.?
                                2. tyhjäkäynnillä flekti pyörii heti koneen mukana, muttei kuitenkaan täysillä. Meinakao tuo, että viskon laakeri on entinen?
                                3. mikä osa tuonne pitäisi vaihtaa, että rohina häviäisi? Vesipumppu on jo valmiina ostettuna, mutta riittäkö pelkästään se?

                                Jos muuten flektiä pyörittää käsin auton ollessa sammuneena, pitäisikö moniurahihnan pyöriä ollenkaan jos visko on kunnossa? Todella kuumilla keleillä visko kyllä tarraa täysin kiinni ja humina on selkeästi kovempi, mutta onkohan tuo silti jo elinkaarensa päässä...
                                Last edited by Piplis; 13-06-2009, 00:12.
                                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                                Comment

                                Working...
                                X