Originally posted by Nuuskapeke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: vesipumpun ja termostaatin asennus
Collapse
X
-
-
-
moro! mulla levisi kans vesipumppu tai pumpun laakeri, kiitos hyvistä ohjeista vanhat osat tuli purettua alle tunnissa ja samalla tulee vaihdettua myös termostaatti ja moniurahihna... tuo ilmaus kannattaa varmaan tehdä tuolla pullokonstilla että tulee varmiten ilmattua? kun huomasin että vesi pumppu alkoi vuotaa niin sammutin auton ja hetken kuluttua yritin uudestaan käyntiin niin ei sanonut auto enää mitään?? nyt kun uudet osat tulee ja saan ne kasattua niin pitäskö käynnistyä normaalisti?? onko muilla tehnyt samaa kun vesipumppu on hajonnut?
Comment
-
-
Kannattaako vesipumppu uusia termostaatin vaihdon yhteydessä? mittarissa on 180tkm, eikä tuota pumppua ole tietääkseni vaihdettu. Samalla pitää vaihtaa tiiviste pumpun ja lohkon välillä ja toinen tiiviste pumpun ja termostaatin välillä? Kannattaako samalla avaamisella uusia jotain muutakin?BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostKannattaako vesipumppu uusia termostaatin vaihdon yhteydessä? mittarissa on 180tkm, eikä tuota pumppua ole tietääkseni vaihdettu. Samalla pitää vaihtaa tiiviste pumpun ja lohkon välillä ja toinen tiiviste pumpun ja termostaatin välillä? Kannattaako samalla avaamisella uusia jotain muutakin?
Edit. Ja kannattaa vaihtaa pumppu uuteen samalla.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostAinakaan m52 koneisissa e39:ssä ei ole pumpun ja termarin välissä tiivistettä/mitään muutakaan yhteyttä. Ja vesipumppuun tulee ainoastaan o-rengas mikä on aina pumpun mukana. Termostaatin vaihdon yhteydessä kannattaa uusi tiiviste tai koko koppa vaihtaa kyllä.
Edit. Ja kannattaa vaihtaa pumppu uuteen samalla.
Putkistokuvista tosiaan kävi ilmi tuo termostaatti, eli se on kahden putken välissä pumpun yläpuolella.Last edited by MMM525; 24-06-2014, 23:41.BMW F11 530dA touring -11 Havanna
BMW E39 525dA touring -02 Toledo
Comment
-
-
Itse ainakin suosittelen ilmaamaan kunnolla ton järjestelmän.
Ilmasin oman m52:sen noilla eka sivun ohjeilla. Sen jälkeen ei oikeen oo koko talvena tarennu tuolla kopissa, haaleaa/lämpöstä on tullut, mut ei niin lämmintä ku ennen.
Kunnes tuossa eräs aamu löin virrat päälle niin check control ilmoitti, että neste on vähissä. Ja niin sinne about litra menikin. Sen jälkeen on kyllä autossa tarennut.
Eli kunnollinen ilmaus kannattaa tehdä!
Comment
-
-
Originally posted by MMM525 View PostKoitin tuosta kuvasta hahmotella pumppua ja termaria. Näyttäisi siinä olevan tiiviste pumpun ja koneen välissä osa numero 2? Mikä tuo osa numero 6 on?
Putkistokuvista tosiaan kävi ilmi tuo termostaatti, eli se on kahden putken välissä pumpun yläpuolella.Enkä myöskään osaa sanoa onko noissa diisselin pumpuissa ollut taipumusta hajoamiseen samoin kuin Bensamalleissa:think
M550d
Comment
-
-
Mistä?
Originally posted by jumbo View PostVähintään 2h taksan velottavat varmasti, eli liikkeestä riippuen töiden osuus n.110 - 170 euroa
Sieltä pumpun puolelta kun katselin niin siellä oli aika lailla roiskeita joka puolella, mitäköhän mahtaa merkata? vuotaakohan joku letku kun noin on roiskinut?
Comment
-
-
Originally posted by crashline View PostMistäs se pumppu kannattais ostaa?
Sieltä pumpun puolelta kun katselin niin siellä oli aika lailla roiskeita joka puolella, mitäköhän mahtaa merkata? vuotaakohan joku letku kun noin on roiskinut?
kattelin tocarilta mut en tiiä mikä tohon käy M51 vai M57 ja käykö toi Vaicon termostaatti tuotenumero:11531437040 mulle? onx se nyt niin et mun ei tarvitse ostaa erikseen termaria ja tota koteloa vai miten mahtaa olla?
Comment
-
Comment