Originally posted by Shadow-line
e39 hankinnassa
Collapse
X
-
Kortin menetystä ohitustilanteessa lähinnä tarkoitin, 528:llakin kun saa aika nopeasti liikaa vauhtia. Ei kuitenkaan D-asennossa rennosti polkien eli jos sitä hakee niin sitten tietty valinta on 530d/540. Autoahan ei järjellä osteta (jäisi auto kokonaan ostamatta jos liikaa järjellä ajattelisi) joten toki se 540 kannattaa ostaa ihan mielenrauhankin takia, tulee kuitenkin kalliiksi alkaa sitä 528:ia 540:een vaihtamaan jos hitaus alkaa ahdistamaan. Ja vaikka nyt olen vaahdonnut 528:in puolesta niin jos/kun/ehkä joskus vaihdan E60:een niin kyllä 545 on aika vankka suosikki, varusteidenkin takia, mutta myös muuten. Siis mikäli bensa ei silloin maksa jo yli 2 euroa litra...
-
Tähän mennessä hämmentävin koeajamani auto on ollut BMW 745 (E65), se kun on suuremmissa nopeuksissa (siis yli 70km/h) selvästi hiljaisempi kuin E39. Tuli jotenkin epätodellinen/unenomainen olo kun moottoritiellä ajoi autojen ohi eikä kuulunut oikein mitään.Originally posted by jakusaPakko kommentoida tuota nopeudentuntua e39. Itse en edes ajanut, olin siis kaverin kyydissä ja autona M5. Eihän se tuntunut mitenkään nopealta, erittäin hiljainen auto. Nopeusmittaria kun seurasi niin kyllä se sitten selvis että aika nopea auto
Comment
-
Jos "pitää olla vee-kasi" niin eittämättä 540 on nappi ratkaisu. Tehon lisäksi eroja suoraan kutoseen tiedät itsekin varmaan; paino, kulutus, käynti (=luonne). Itseä askarruttaa ajo-ominaisuuksien ero, kun tuo kasihan on luonnollisesti hiukka painavampi eli lisää painoa etuakselille, ja lisäksi ohjauksessa on jotain eroa. Itse en siis eroa ajossa tiedä joten paha sanoa siitä.Originally posted by KajakkiSiis onko ainoa perustelu jättää ostamatta 540:stä sen kohtalaisen suuri bensankulutus? Jotenkin tuntuisi siltä ettei tuo malli saa täällä kovin vankkaa kannatusta, eli mahtaisiko olla vaikea jälleenmyytävä muutaman vuoden kuluttua?
BMW on kuitenkin kunnostautunut tuon suoran kutosen kehityksessä, ja eittämättä maailman ykkönen jos puhutaan kuusisylinterisistä henkilöauton moottoreista. Itseä kiehtoo nimen omaan tämä silkinpehmeä käynti ja turbiinimainen veto. Olen omistanut myös ei-BMW V8:n, kasissa on se toisenlainen viehätys, jota en jotenkin ole kuitenkaan jäänyt kaipaamaan, makuasia eittämättä...
Älä sitä jälleenmyyntiä murehdi, kyllä sen joku sulta ostaa jos itsekin sen ostit
No joo... ei varmaan bensan hinnan kallistuessa halut kovakulutuksisiin lisäänny... toisaalta joillekin malleille tulee keräilyarvoa...
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Kyllä mielestäni E39 540iA tai E39 M5 autoissa suorituskyky tuntuu kyllä luissa ja ytimissä, kun mennään kaasu lattiaan liimattuna. Eihän 528i(A) mallikaan mikään toivottoman laiska ole varsinkaan manuaalina, mutta ero 4,4 litraiseen V8:n on todella suuri. Parhaiten tuo 2,8 litrainen M52 pata sopii kevyempään 3-sarjalaiseen. 523i malli on jo melkoinen mopo. Jos suorituskykyä haluaa, niin ehdottomasti V8 malli alle. Dieseleistä en edes viitsi puhua, koska mielestäni BMW:n keulille ei kuulu kuorma-auton moottori..Originally posted by haraldE39 on sen verran iso ja hiljainen auto, että suorituskyky ei tunnu luissa ja ytimissä samalla tavalla kuin jossain halvemman hintaluokan vastaavan suorituskyvyn omaavassa autossa.
All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Itsellä on mielessä 528IA mallia 2000 päivittäminen. Kieltämättä suorituskyky voisi olla parempi, vaikkakin Saksassa sain mittariin lukemat 250 km/h.
Olen kokeillut 540I:tä ja 530I:tä ja yllätyin kolmilitraisen suorituskyvystä. Mielestäni se on lähempänä v8 versiota kuin 528I:tä. Eli suositan kompromissiä 530I, jos hinta ei ole esteenä.
Comment
-
Monitoimiratti, cd-boksi ja perseenhieronta
Ei ole sen kummenpi melu touringissa kuin sedanissa. Per'n en ole huomannut vaikuttavan ajo-omineisuuksiin. DSC antaa mukavasti vähän perän mennä sladissa ennen kuin puuttuu pelin.
Ja jos takuuta halajat, niin autossa täytyy olla EuroPlus guarantee, jotta takuukorjaukset onnistuisi Suomessa.
Comment
-
Tuntuu valitettavasti olevan jos jonkinlaista ongelmaa, jotka ovat ainakin minut karkoittaneet dieselin ostajien listalta. Tehot ja väännöt tuppaavat olevan aika usein hukassa. Haulla löytyy lisää tietoa.Mitäs ongelmia noissa ensimmäisissä 3-litraisissa dieseleissä olikaan, muistaakseni jotain softapuolella?
Comment
-
Mun mielestä tämä on ihan ihanteellinen foorumi siinä mielessä, että täällä on kaikille jotain. Tekniikkahirmut vastaa kysymykseen kuin kysymykseen, ja orkkispenaristina täältä saa asialliset ohjeet pulmiin. Toisaalta on itsekin kiva seurata vierestä kun joku saa aikaan just esim. e39:stä 'tuunaamalla' melkoisia silmäniloja (esim. Polarin rattaat).Originally posted by DandyOsa enemmän tuning henkistä, jotkut jopa vastaan. Osalle tuntuu olevan alkuperäiset ja M-osat ainoita oikeita. Samasta asiasta kuitenkin kaikki kiinnostuneita. Hyvä foorumi kaikin puolin. Jokaiseen vikaan ja askarruttavaan kysymykseen on aina löytynyt vastaus.
Noihin vikoihin ei kannata liikaa kiinnittää huomiota vaan enemmän hyvän käytetyn yksilön löytämiseen. Kaikissa ~10 vuotta vanhoissa autoissa on vikoja, monta kertaa pidosta ja huollosta kiinni. E39 528 on ehkä hinta/laatusuhteeltaan parhaita mahdollisia autoja. Liikkuukin jollakin tavalla ja kulutus ei kovin suuri. Kannattaa saman tien etsiä hyvin varustettu yksilö. Varusteet eivät kuitenkaan nosta hintaa merkittävästi. Itselläni oli vajaan vuoden tuollainen 528 ja hyvin pelasi. Voi varauksetta suositella!
Ja sitäpaitsi, toi myydään/ostetaan osasto toimii loistavasti!
Eikä e39 diesel mikään pommi ole. Hyvä se on... Hyötysuhteeltaan varmasti yksi parhaimpia, eli menee vähällä löpöllä eikä kuitenkaan tarvi olla tientukkona.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Kaikki on niin kauan halpaa kun ei tartte omaa kättä antaa..Originally posted by KajakkiSen mitä vaivauduin lukemaan noita dieselkoneen juttuja niin vissiin asentoantureita, siirtopumppuja, imamassamittareita ja turboja mennyt, mutta nuo nyt on niin pieniä juttuja etteivät paina vaakakupissa mitään..
Comment
-
Miksi se pitäisi saada disabloitua, eihän sinne ole pakko kasettia laittaa. Uusissakin (16:9 näytössä) on tuo mutta se on luukun alla piilossa, siis se etupaneeli aukeaa moottorilla ja alta paljastuu kasettiluukku. E46:een on olemassa versio jossa on luukun takana CD mutta se ei toimi E39:issä.Originally posted by KajakkiKuinka sen saisi disabloitua, vai onko uusissakin bemuissa moinen vielä?
Tuossa ei ole tavalliset jakkarat vaan comfort-penkit ja ne on joidenkin mielestä parhaat. Tosin vasta E60:ssä ne on täydelliset ja yhdistää sporttipenkin hyvät puolet comfortin hyviin puoliin. Muistikytkin on ovessa. Peilit ja ratti säätyy saman muistin mukaan kuin penkit.Originally posted by KajakkiOnkos ne soprttipenkit mukavammat istua kuin nuo tavalliset sähköjakkarat?
Comment
Comment