joopajoo
e39 hankinnassa
Collapse
X
-
Ei saa vaihdettua CD-soittimella varustettuun naviin. Vakio CD-boksi ei lue mp3-levyjä, tosin sen uusin versio (2005 syksy) lukee mutta se vaatii myös radion vaihtamisen ja ehkä 16:9 näytön. Mutta muitakin mp3-ratkaisuja (esim ipod ja icelink) jotka tulee cd-vaihtajan tilalle ja emuloi sitä on olemassa, searchilla löytyy paljon juttua. Comfortin ero normaaleihin sähköpenkkeihin on keskeltä säädettävä/taipuva selkänoja, ristiselän säädöt ja paremmat niskatuet, verhoilu on eri juttu. Noissa kuvan penkeissä taitaa olla normaalia pehmeämpi nahka. Jos autossa on TV saa sen videosisäänmenoon 12V digisovittimen, tosin jotta voisi katsella ajon aikana pitää hankkia johtojen väliin lisäpurkki joka poistaa tuon eston. BMW:llä on myös ana/digi-versio TV-modulista jolloin ei tarvitse kuin vaihtaa toinen moduli autossa olevan tilalle. Ja tietty tuo lisäpurkki ajonaikaisen katselun eston poistoon.Originally posted by KajakkiSiis kirjoitin hieman huonosti tarkoitin tuota minkä jo kerroitkin eli tuota kasettiyksikköä ei saa vaihdettua vaihdettua 1 cd:n soittimeen? Cd-boksin noissa varmaankin on myös, mutta lukeekos se mp3:sia?
Nuo comfort-penkit näyttävät sopivan mukavilta ja pehmeiltä, eli tuollaiset toivomuslistalle myöskin. Peilien ja ratin säätyminen penkin mukaisesti on luksusta
Edit: aina unohtuu kysyä jotain, eli eikös tuohon navin näyttöön saisi kytkettyä 12V digisovittimen eli apukuski voisi vaikka ajon aikana katsella Nakke Nakuttajaa?
Comment
-
Pelkkä navin olemassaolo ei automaattisesti tarkoita hyvää ääntä sillä auton kaiutinsarja on navista erillinen lisävaruste eli siinä voi olla perussarja jossa on 6 elementtiä eikä vahvistinta tai sitten hifi-sarja jossa on 10 vähän parempaa elementtiä ja "vahvistin" tai dsp-sarja jossa on 10 elementtiä (muuten samat mutta etubassot erilaiset kuin hifi-sarjassa), subbari ja vähän tehokkaampi "vahvistin". Joten kannattaa laittaa listalle tuo dsp-järjestelmä.Originally posted by KajakkiÄänentoistollisesti tuo naviversio tuskin on huonoimmasta päästä? Onkos e39:sissä lasinen vai peltinen kattoluukku ja onko sen tiiveydessä tai verhoilun metelöinnissä ollut ongelmia?
Uudemmissa taitaa olla vain lasiluukkuja, vanhemmissa oli valittavissa molemmat. Ei tuo ääntä pidä mutta aika turha varuste se on ja varmaan kuitenkin lisää hiukan auton melutasoa suuremmissa nopeuksissa.
Comment
-
Subbarin lisäämällä saa tuon hifi-sarjankin ihan hyväksi ja yleensä jälkiasennussubbbari on paljon parempi kuin DSP:n oma subbari. Mutta toki tuo tehtaan oma on jo valmis systeemi joka istuu siististi autoon.Originally posted by KajakkiNo jopas menee vaikeaksi, tai siis on ilmeisesti oltava erittäin tarkkana ostotilanteessa ettei tule hankittua kulkupeliä jossa ei ole tuota dsp-sarjaa
Nuo jälkeenpäin suoritettavat hifistelyt tahtovat jäädä tekemättä ja sitten omistusajan harmittaa huono soundi
Vaikea kuvitella että ostaisin autoa jossa ei ole lasiluukkua, mielestäni on erittäin jees varuste, melkeimpä tärkein heti acc:n ja nahkapenkkien jälkeen
Tämänhetkisistäkin käyttöpeleistä löytyy lasiluukut, eihän sitä tasoa viitsi laskea vaikka bemareihin siirtyykin
Niin vielä siitä navista, onko se toimiva järjestelmä ja ihan noiden uusien kannettavien navien tasoa, vai onko laitteesta muuksi kuin telkkariksi?
En kyllä tajua mitä kattoluukulla tehdään ilmastoidussa autossa, voitko selvittää? Vai onko kyse vain katu-uskottavuudesta?
En ole kannettavia naveja testannut mutta kyllä tuo BMW:n oma (ainakin mk4/dvd-versio ja 16:9 näytöllinen) on ihan toimiva systeemi. Ajo-ohjeet tosin ei kuulu suomeksi.
Comment
-
Facelift tuli 9/2000 eli tuon jälkeen tehtyihin autoihin navin näyttö muuttui, DVD-navi (eli se peräkontissa oleva "cd-asema") tuli myöhemmin, taisi olla 9/2002. Ulkoisista eroista on listaa täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=59024#2Originally posted by KajakkiVielä pari juttua piti kysäistä
eli facelift tuli 2001 mutta tuliko se mihin aikaan, onko sama päivämäärä kuin navin muuttumisessa uudemmaksi eli 8/2000?
Näin maallikkona en erota noissa ennen ja jälkeen 2001 valmistetuissa mitään eroa
Ja navista vielä, missä muodossa sen ohjelmisto on, onko cd-levyllä vaiko jollain muistikortilla?
Navin kartta on cd- tai dvd-levyllä.
Comment
-
Ajettelinpa tuota samaa. Saattaa silti joutua jostain varusteesta tai auton kunnosta tinkimään. Tietty jos hakualueena on baut hela Saksanmaa ja aikaa on niin...Originally posted by KajakkiEli kunvarustelista pääsi kasvamaan noinkin pitkäksi niin täytynee laittaa jokin autonetsijäagentti asialle hyvissä ajoin, vielä kun värikin pitäisi olla metallivärinen, ja mieluiten musta, tummansininen tai hopea.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Juu, tuollainen sleepperi on käynyt joskus itselläkin mielessä, tosin jo 540i manuaalilootalla kelpaisi siihen aihioksi. Mutta eipä noi 15" peltivanteet sovi sen enempää siihen kuin M5:eenkään koska jarrut on isommat. M5:ssä 17" lienee pienin koko mikä mahtuu.Originally posted by KajakkiTäh, e39 M5:sia löytyy Saksasta jo alle 15 kiloeuron
...
Sillä varmaan saisi hinatakin isompaa peräkärryä kuin normaalilla e39:llä
Siihen vain peltivanteet, kiinteä vetokoukku ja kattotelineet niin olisi kiva sleeper
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment