memebuy23buy

e39 hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dhr
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 207

    Originally posted by Kajakki
    Mitäs realismilla tai järjenkäytöllä on tekemistä autokauppoja tehdessä?
    Siis hyväkuntoiset 2001-> 530D:t hyvillä varusteilla näyttävät maksavan saman verran kuin M5:set, ja sehän siinä harmittaakin, eli voisi saada smalla rahalla kunnon AUTON.
    vm 1999-2000 530D:tä näyttäisi löytyvän alle kympillä, mokomat on joko pilattu kangaspenkeillä tai sitten manuaalilaatikolla. Diesel on muutenkin niin ei-hauska ajettava lyhyen kierrosalueensa vuoksi että sen kaverina pitää ehdottomasti olla automaatti.
    Jos kunnollisista 530D:tä ei löydy kuin jollain 13-15 kiloeurolla niin sitten sen voi unohtaa ja hankkia vaikka M5:n tai 540iA:n.
    Ja onhan noita 530D-bemuja jo nettiautossa huru mycket alle 20 kiloeuroa ja hinnat tulee alas kuin lehmän häntä. Kyllä tuontiauton pitää tulla muutaman tonnin halvemmaksi kuin Suomesta ostettaessa, eihän siinä muuten ole mitään järkeä.
    Minulla on hunoja kokemuksia tuontiautoista vaikka huippuhyviä pitikin olla enkä valinnut niitä halvimmasta päästäkään, mutta ei siitä sen enempää.
    Rehellisesti sanottuna käsityksesi hyväkuntoisen 530d:n hinnasta Suomessa ja Saksassa on nyt hieman vinksallaan.

    Itse etsiskelen 530d sedania vm. 2000, ja niissä asiallisen tavaran hinta lähtee 12te ylöspäin, siis Saksassa. Siihen veroja päälle 10 te ja vielä hakukulut. Olen haravoinut tarjontaa jo noin puoli vuotta, ja kaikki alle 12te autot ovat täyttä roskaa.

    Suomessa halvimman pään autoilla on rullattu n. 450 tkm, sellaista ei voi kehua enää hyväkuntoiseksi. 25 te vähintään on ruuvaamattoman ja hyväkuntoisen hinta.

    Ihan perusasioita: unohda Mobile.de:n hakutuloksista ensimmäiset 2-3 sivua. On todella huvittavaa katsella Herr Ähmed Al-Zihramin uudenkarheaa laatuautoa, jossa on vain 150 tkm ajokilometrimäärällä päässyt kuljettajan sähkösäätöinen nahkapenkki kulahtamaan aivan kelvottomaan kuntoon. Harmaa nahka näyttää ruskealta ja nahka on venynyt ja ruttaantunut aivan pilalle. Ja kaikki uskovat mittarilukemaan, eikö niin?

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      joopajoo
      Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 23:03.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Kajakki
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 459
        • Helsinki

        joopajoo
        Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 23:03.
        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          Niin muuten asiaan puuttumatta totean vain että e39 540i moottori on 4.4l 286hp 420Nm.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • dhr
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 207

            Originally posted by Kajakki
            Aivan totta puhut, nuo halvimmat autot ovat kyllä vähemmän hyväkuntoisia ja paljon rullattuja. Mutta en jaksa uskoa että esim. nuo nettiauton parinkympin yksilöt joilla on ajettu alle 200tkm, olisivat mitään pommeja, eli taitavat ne hinnat kuitenkin lähteä paristakympistä ja paremmat sitten maksavat lähtien 25. Mutta tuon ikäisten hintakehitys on kovin huimaa, itselläni on vm 1998 hyvinvarusteltu tuontiauto jonka arvo tuntuu tippuvan 500e/kk ja markkinoilla on tuollaisista jo melkein ylitarjontaa
            Näytä minulle yksi Nettiauton parinkympin yksilö, jolla on ajettu alle 200 tkm.

            Sellaisia ei oikeastaan ole. Tsekkasin itse, ja melkein lonkalta uskaltaa sanoa että yksikään 20te tuntumassa oleva auto ei ole alle 200tkm ajettu, jos on, ei ole varusteita tai kunto on vähän sitä sun tätä.

            Laskeppa nyt itsekin. Veroja 99-mallisesta Touringista menee pyöreästi n. 9500, siihen nyt vaikka hatusta vedettynä 1000 e hakukuluja, talvirengas ym. kuluja. Lisäksi otetaan huomioon joka toisen E39:n Suomeen itse hakeneen pakollinen kate, joka on koomista kyllä, jopa tuhansia euroja. Vähennä nuo sitten siitä 20 te myyntihinnasta. Paljonko jää?

            Jää korkeintaan n. 8-9 te, eli siis kasa paskaa, joka on ostettu siedettävän ulkonäön perusteella siltä perimmäiseltä häkkikauppiaalta.

            No, tämä tästä. Jokainen ostaakoon haluamansa auton, haluamaansa hintaan. Onnea autokaupoille.

            Comment

            • Kajakki
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 459
              • Helsinki

              poistettu
              Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 23:17.
              e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2979
                • Uusimaa

                Originally posted by dhr
                Näytä minulle yksi Nettiauton parinkympin yksilö, jolla on ajettu alle 200 tkm.

                Sellaisia ei oikeastaan ole. Tsekkasin itse, ja melkein lonkalta uskaltaa sanoa että yksikään 20te tuntumassa oleva auto ei ole alle 200tkm ajettu, jos on, ei ole varusteita tai kunto on vähän sitä sun tätä.

                Laskeppa nyt itsekin. Veroja 99-mallisesta Touringista menee pyöreästi n. 9500, siihen nyt vaikka hatusta vedettynä 1000 e hakukuluja, talvirengas ym. kuluja. Lisäksi otetaan huomioon joka toisen E39:n Suomeen itse hakeneen pakollinen kate, joka on koomista kyllä, jopa tuhansia euroja. Vähennä nuo sitten siitä 20 te myyntihinnasta. Paljonko jää?

                Jää korkeintaan n. 8-9 te, eli siis kasa paskaa, joka on ostettu siedettävän ulkonäön perusteella siltä perimmäiseltä häkkikauppiaalta.

                No, tämä tästä. Jokainen ostaakoon haluamansa auton, haluamaansa hintaan. Onnea autokaupoille.
                No, en ole noita dieseleitä viime aikoina vakavasti seurannut, mutta ym kirjoittaja kyllä naputtelee täyttä asiaa miten oikeasti auton hinta muodostuu.
                Sorry, mutta alkaa hieman mietityttämään, onkos kajakilla todellisuudessa kuinka paljon vaiko juuri ollenkaan rahaa varattu auton hankintaan...

                PS riippuen valintakriteereistä, ei sitä aina tarvitse Mobile:ssa edes mennä toiselle sivulle... Viimeksi, kun hain 528:n Münchenin seudulta, valitsemillani kriteereillä oli listalla kokonaisuudessaan muistaakseni n 7 tai 8 yksilöä tarjolla
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • Kajakki
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 459
                  • Helsinki

                  Originally posted by jaki
                  Sorry, mutta alkaa hieman mietityttämään, onkos kajakilla todellisuudessa kuinka paljon vaiko juuri ollenkaan rahaa varattu auton hankintaan...
                  Eipä mitään, riippuen vähän siitä että myynkö nykyisen kulkineeni, jos myyn niin budjetti olisi maks 30 kiloeuroa, ja jos taasen tuo nykyinen härveli jää itselle niin budjetti jää johonkin pariinkymppiin tai vähän alle.
                  Tietysti aina parempi mitä kokonaisdullisin kärry löytää, ja olisi ihan toivottavaa että siitä saisi myydessäkin edes osan sijoittamistaan rahoista takaisin.
                  Tuo tulli mokoma pilaa koko homman kun eivät seuraa autojen hintakehitystä, vaikka verot täytyisikin maksaa niin voisivat ne olla oikeanlaiset. Tuntuu että lukevat vuoden-kahden vanhoja autojen hintatilastoja.

                  edit: yhtälö on tosiaankin kannattamaton, täytyypä seurata kotimaaan tarjontaa ja vaikka koettaaa ostaa auto täältä. Säästyy ainakin hakureissulta ja talvivarusteiden hankkimiselta, rekisteröintikatsastukselta jne.
                  Allekirjoittaneelle saa tarjota e39 bemaria, steptronicilla ja vähintään 2.8 -koneella.
                  Last edited by Kajakki; 28-02-2006, 22:48.
                  e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                  Comment

                  • dhr
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 207

                    Originally posted by Kajakki
                    Onhan siellä 9kpl alle 200tkm ajettuja alle 25 kiloeuron hintaisia, ja parinkympin hujakoilla on halvimpien hintaPYYNNÖT, tyhmähän ei ole joka pyytää.. aika kovat verot tulee siis vieläkin vm 1999 farkusta, tulli meinaa sitten ihan vakavissaan että 7 vuoden ikäinen vanhus olisi 30 kiloeuron arvoinen
                    Lupasin jo lopettaa, mutta pakko kommentoida tätä vielä. Äsken puhuttiin 20 te autoista, nyt väänsit haarukan jo 25 tuhanteen. Siinä on 5000 euron ero, se on paljon rahaa. Jos muutenkin etsiskelet autoja hintahaarukan alapäästä, se 5 te on aivan liian paljon rahaa.

                    Originally posted by Kajakki
                    Itse laskin tuon yhtälön juuri noin kuin mainitsit, ja totesin että enempää kuin 9500e ei moisesta kannata maksaa tai menee persnetolle, aika kova kauppamies pitää olla jos meinaa saada noin vanhasta autosta jotain 25-30 kiloeuroa eli 3-kertaisen hinnan Saksaan verrattuna.. totuus lienee jotain ihan muuta, ja luulempa että esim. 1999 myyntihinta tuskin on paljoa yli kahtakymppiä, jossei mene jo allekin.
                    Teet noita laskelmia nyt ihan väärin päin. Kun ollaan ostamassa autoa itselle ajoon, ei homma luista siten, että otetaan Suomen halvimmat yksilöt, vähennetään niistä verot ja muut kulut, jolloin saadaan se hinta, jonka auto saa Saksassa enintään maksaa. <- SIIS EI NÄIN.

                    Lähdet liikkeelle sieltä toisesta päästä. Eli auton pitää maksaa vähintään 12 te, ja siihen päälle verot ja muut kulut. Muista myös, että tällaisen auton omistajalla pitää olla varaa korjata autoaan hyvinkin suurilla summilla. Jos vaikkapa turbon poksahtaessa pitää mennä pankinjohtajan puheille, auto on omistajalleen liian kallis.

                    Comment

                    • Kajakki
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 459
                      • Helsinki

                      Originally posted by dhr
                      Lupasin jo lopettaa, mutta pakko kommentoida t&#228;t&#228; viel&#228;. &#196;sken puhuttiin 20 te autoista, nyt v&#228;&#228;nsit haarukan jo 25 tuhanteen. Siin&#228; on 5000 euron ero, se on paljon rahaa. Jos muutenkin etsiskelet autoja hintahaarukan alap&#228;&#228;st&#228;, se 5 te on aivan liian paljon rahaa.



                      Teet noita laskelmia nyt ihan v&#228;&#228;rin p&#228;in. Kun ollaan ostamassa autoa itselle ajoon, ei homma luista siten, ett&#228; otetaan Suomen halvimmat yksil&#246;t, v&#228;hennet&#228;&#228;n niist&#228; verot ja muut kulut, jolloin saadaan se hinta, jonka auto saa Saksassa enint&#228;&#228;n maksaa. <- SIIS EI N&#196;IN.

                      L&#228;hdet liikkeelle sielt&#228; toisesta p&#228;&#228;st&#228;. Eli auton pit&#228;&#228; maksaa v&#228;hint&#228;&#228;n 12 te, ja siihen p&#228;&#228;lle verot ja muut kulut. Muista my&#246;s, ett&#228; t&#228;llaisen auton omistajalla pit&#228;&#228; olla varaa korjata autoaan hyvinkin suurilla summilla. Jos vaikkapa turbon poksahtaessa pit&#228;&#228; menn&#228; pankinjohtajan puheille, auto on omistajalleen liian kallis.
                      *huokaus* Totta, my&#246;nn&#228;n laskeneeni v&#228;h&#228;n sinnep&#228;in, k&#228;yt&#228;nn&#246;ss&#228; kuitenkin 15-25 kiloeuron auto assosioituu pariinkymppiin
                      Siis maksakoon nyt mit&#228; tahansa vaikka tuolla hintav&#228;lill&#228; ja olkoon mill&#228; moottorilla tahansa, kunhan auto olisi vain toimiva ja luotettava menopeli. Mielest&#228;ni e39 on sen verran tyylik&#228;s ja mukava peli ett&#228; sellaisen olen p&#228;&#228;tt&#228;nyt hankkia.
                      Mik&#228;s ihme k&#246;yh&#228;npelko t&#228;&#228;ll&#228; vallitsee, vakuutan ett&#228; kykenen hoitamaan auton yll&#228;pidon ja huollot/korjaukset asiallisesti, kuluneen vuoden aikana on k&#228;ytt&#246;pelin korjauksiin mennyt about 4500e, plus sitten juoksevat kulut, enk&#228; jaksa uskoa ett&#228; BMW tulisi tuon kalliimmaksi. Ja jos turbo kajahtaa niin ei ole tarvetta menn&#228; hattu kourassa pankinjohtajan puheille, turbojahan myyd&#228;&#228;n kyll&#228; kaupassa, ja niit&#228; saa takuukorjattuinakin
                      Siis ei t&#228;ss&#228; miljon&#228;&#228;ri-jusseja olla vaan ihan normaalisti toimeentulevia

                      Tyhj&#228;sin vanhempia viestej&#228;ni jottei kukaan ved&#228; herneit&#228; nen&#228;&#228;ns&#228; niiden perusteella.

                      Edit: l&#228;hdin selailemaan Mobilea ja Autoscoutia painottaen v&#228;h&#228;isi&#228; ajokilometrej&#228;, voisiko mill&#228;&#228;n olla mahdollista ett&#228; vaikkapa 1996-1999 autolla olisi ajettu alle tai v&#228;h&#228;n yli 100tkm?
                      Kerta kaikkiaan ei vain kiinnostaisi tapella kaiken aikaa tekniikkamurheiden parissa ja varmin keino n&#228;ilt&#228; v&#228;lttymiseen on etsi&#228; v&#228;h&#228;n ajettu yksil&#246;. Noilla 530-dieseleill&#228; on tietty ajettu hurjasti, ja samoin on my&#246;s useilla 540.sill&#228;, mutta esim. 528:seja l&#246;ytyy pienill&#228; ajom&#228;&#228;rill&#228;.. saakos Saksan katsastusasemilta tietoa ajokilometreist&#228; aiempien katsastusten yhteydess&#228;?

                      Ja viel&#228; noista v&#228;reist&#228;, hopeinen olisi kiitollinen v&#228;ri t&#228;nne per&#228;pohjolan loska/suolahelvettiin, mutta noita hopeisen s&#228;vyj&#228;kin n&#228;ytt&#228;isi olevan useita, titan, aspen, arktis, jne, onkos jossain p&#228;in nettiavaruutta v&#228;rikarttaa josta noita voisi tutkia?

                      Edit2: mit&#228; olette mielt&#228; esimerkiksi t&#228;st&#228;, kilometrej&#228; on kyll&#228; todella ep&#228;ilytt&#228;v&#228;n v&#228;h&#228;n, auto n&#228;ytt&#228;isi kuvissa oikeinkin siistikuntoiselta, vaikkakin varustetaso ei ole aivan sit&#228; luokkaa mit&#228; toivoisin, mutta oleellisimmat n&#228;ytt&#228;isiv&#228;t l&#246;ytyv&#228;n:

                      Vanhahan tuo toki on mutta h&#228;ll&#228; v&#228;li&#228; jos olisi vain kunnossa
                      Tuon liikkeen kaikilla autoilla on ajettu naurettavan v&#228;h&#228;n, ehk&#228;p&#228; tuon kannattaisi unohtaa vaikka ihan hienolta n&#228;ytt&#228;&#228;kin :(
                      Last edited by Kajakki; 01-03-2006, 00:00.
                      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                      Comment

                      • jamoc8
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 277
                        • Oulu

                        joopajoo

                        .
                        Mikäs ihme köyhänpelko täällä vallitsee, vakuutan että kykenen hoitamaan auton ylläpidon ja huollot/korjaukset asiallisesti, kuluneen vuoden aikana on käyttöpelin korjauksiin mennyt about 4500e, plus sitten juoksevat kulut, enkä jaksa uskoa että BMW tulisi tuon kalliimmaksi.

                        No jo on ollu tosi paska auto sulla.. tai sitten joku puhuu paskaa, eikö sulla ollu vielä taito tehdä mekaaniset korjaukset itse taitaa olla teini täällä aikaa kuluttamassa..
                        ---- Bee äm dapl juu ----

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Kajakki
                          Ja vielä noista väreistä, hopeinen olisi kiitollinen väri tänne peräpohjolan loska/suolahelvettiin, mutta noita hopeisen sävyjäkin näyttäisi olevan useita, titan, aspen, arktis, jne, onkos jossain päin nettiavaruutta värikarttaa josta noita voisi tutkia?

                          Edit2: mitä olette mieltä esimerkiksi tästä, kilometrejä on kyllä todella epäilyttävän vähän, auto näyttäisi kuvissa oikeinkin siistikuntoiselta, vaikkakin varustetaso ei ole aivan sitä luokkaa mitä toivoisin, mutta oleellisimmat näyttäisivät löytyvän:

                          Vanhahan tuo toki on mutta hällä väliä jos olisi vain kunnossa
                          Tuon liikkeen kaikilla autoilla on ajettu naurettavan vähän, ehkäpä tuon kannattaisi unohtaa vaikka ihan hienolta näyttääkin :(
                          Hopeita on oikeastaan neljä sillä jotkut värisokeat liikkeet ilmoittaa vihertävänkin (glacier green) hopeaksi. Mutta oikeita hopeita on kaksi: titan silber ja arktis silber, noissa on kai pieni sävyero, mutta suurempi ero on se, että titan silber tuli E39:issä käyttöön 9/98 eli sillä maalattu auto on uudempaa sarjaa. Aspen silber on selvästi harmaa sävy.

                          Tuossa linkissä näkyvän auton kuskin penkki on aika runsaasti venynyt noin vähän ajetuksi autoksi mutta ehkä kuski on ollut runsaasti ylipainoinen...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Kajakki
                            *huokaus* Totta, myönnän laskeneeni vähän sinnepäin, käytännössä kuitenkin 15-25 kiloeuron auto assosioituu pariinkymppiin
                            Siis maksakoon nyt mitä tahansa vaikka tuolla hintavälillä ja olkoon millä moottorilla tahansa, kunhan auto olisi vain toimiva ja luotettava menopeli.
                            No nyt kuulostaa järkevämmältä. Sen halvimman ostaminen ei tosiaan ole viisas temppu, vaikka silloin ehkä saisikin uudemman/nopeamman, niin huonolla tuurilla tuo 4500 euroa on vielä pieni summa verrattuna siihen mitä korjauksiin voi mennä. Siis vaikkapa paljon ajettu -99 530d touring: turbo, dieselin "pumppu/common rail" tms, vaihdelaatikko, iskarit, ABS-boksi, jarrut, alustan puslat/tukitangot, takakelkan puslat. Eihän nuo kaikki välttämättä siihen osu, mutta kun olen joidenkin juttuja täällä seuraillut niin melkoisen huonoa tuuria noissa voi olla.

                            Toisaalta minulla vaihdettiin termostaatti heti alussa, mitään muuta vikaa ei ole ollut, normaalit huollot vaan on tehty. Autolla oli ajettu 76tkm kun sen ostin. Rahaa tosin on mennyt runsaasti, mutta se johtuu aika pahasta lisävarustelukierteestä ja eBaysta...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7035
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by TJJ
                              Tuossa linkissä näkyvän auton kuskin penkki on aika runsaasti venynyt noin vähän ajetuksi autoksi mutta ehkä kuski on ollut runsaasti ylipainoinen...
                              Toisaalta tätä samaa ongelmaa on ollut suht monessa e39:ssä jonka ajokilometrit on tiedetty oikeiksi. Kyseessä voi siis olla myös materiaalipohjainen ongelma, ei välttämättä ruuvaus.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Shadow-line
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 245
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by TJJ
                                Hopeita on oikeastaan neljä sillä jotkut värisokeat liikkeet ilmoittaa vihertävänkin (glacier green) hopeaksi. Mutta oikeita hopeita on kaksi: titan silber ja arktis silber, noissa on kai pieni sävyero, mutta suurempi ero on se, että titan silber tuli E39:issä käyttöön 9/98 eli sillä maalattu auto on uudempaa sarjaa. Aspen silber on selvästi harmaa sävy.

                                Tuossa linkissä näkyvän auton kuskin penkki on aika runsaasti venynyt noin vähän ajetuksi autoksi mutta ehkä kuski on ollut runsaasti ylipainoinen...
                                Tuota penkkiä kattelin itekkin..omassa vajaa 250tkm ajetussa hyvin samantapaisesti venynyt. Mutta eihän toi viä todista mitään?????????

                                Comment

                                Working...
                                X