Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luxor
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 96
    • Hämeenlinna

    #31
    Itseltäni meni 2 iltaa noiden puslien kanssa olivat helvetin lujaa kiinni en tiedä olisiko paremmin tehty ulosvetäjä auttanut asiaa suurin osa ajasta meni puslien irrottamiseen muu kyllä sujui suht hyvin.Löysin netistä aika hyvät ohjeet miten homma toteutetaan http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
    -kaunis nainen on ilo silmälle-

    Comment

    • Erh4be
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 341
      • Helsinki

      #32
      Oma E39 alkoi kanssa narisemaan tuossa viime viikolla ja ihan kuin ääni koko ajan pahenisi, joten kohta pitäisi asialle jotain tehdä. Kehtaa tuolla kohta enää kaupungissa ajaakkaan kun niin narisee

      Onkohan narinan aiheuttaja todellakin tuo "narinahela"/"narinahelat", kun ääni kuuluu pienillä nopeuksilla ajettaessa selvästi takapäästä ja eikä tiessä silloin tarvitse edes olla mitään kummempia töyssyjäkään. Lisäksi narinaa kuuluu silloinkin paikallaan kun istahtaa autoon.

      Haluaisin vain varmistuksen, että viittaavatko nuo em. oireet juuri tuohon kyseiseen "narinahelaan"? Turhaa ei viittisi kyseisiä osia vaihdella jos vika onkin muualla
      E90 325i M-Sport -06
      --------------------------
      Ex: E36 325i Coupe -94
      Ex: E39 523i -98

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #33
        Originally posted by Erh4be View Post
        Oma E39 alkoi kanssa narisemaan tuossa viime viikolla ja ihan kuin ääni koko ajan pahenisi, joten kohta pitäisi asialle jotain tehdä. Kehtaa tuolla kohta enää kaupungissa ajaakkaan kun niin narisee

        Onkohan narinan aiheuttaja todellakin tuo "narinahela"/"narinahelat", kun ääni kuuluu pienillä nopeuksilla ajettaessa selvästi takapäästä ja eikä tiessä silloin tarvitse edes olla mitään kummempia töyssyjäkään. Lisäksi narinaa kuuluu silloinkin paikallaan kun istahtaa autoon.

        Haluaisin vain varmistuksen, että viittaavatko nuo em. oireet juuri tuohon kyseiseen "narinahelaan"? Turhaa ei viittisi kyseisiä osia vaihdella jos vika onkin muualla
        Tutulta kuulostaa eli narinahelalta, työn alle vain.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by Keke71 View Post
          Kyllä on pakko tyhjentää ilmajouset, muuten mahdoton homma.
          Tätä jäin hieman ihmettelemään. Vaihdoin kaverilla touringiin narinahelan ja autossa oli ilmajousitus. Katselin aluksi bentleyn opusta joka myös käski tyhjentämään ilmat pois, en tätä kuitenkaan tehnyt enkä nähnyt operaatiossa mitään vaikeeta. Tai ehkäpä sen että itse hela oli jumissa aika kovaa ja senverran väljä että pallo irtosi ja ulkokehä piti painaa erikseen irti.

          Senverran purin kuitenkin että irrotin iskarin alakiinityksen ja otin pois kokonaan sen taka"kynkän" missä iskari siis kiinni, kunhan merkkasin ensin asennot epäkeskopultteihin.
          Jos tuota "kynkkää" ei irroita niin sitten ilmeisesti tarvii tyhjentää ilmat vai mitenkä? sedaneissa olen tuon takakynkän pelkästään löysännyt jotta on saanut narinahelan ympärille työtilaa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Erh4be
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 341
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by Matula View Post
            Tutulta kuulostaa eli narinahelalta, työn alle vain.
            Nyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitään

            Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
            E90 325i M-Sport -06
            --------------------------
            Ex: E36 325i Coupe -94
            Ex: E39 523i -98

            Comment

            • jsr85
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 1375
              • Oulainen

              #36
              Originally posted by Erh4be View Post
              Nyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitään

              Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
              Mulla teki samaa ja oli täysin kelistä riippuvainen. Nyt asia kunnossa ku käytin suojakumet pois ja painoin prässillä rasvaa oikeen kunnolla sinne.

              -Janne
              ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #37
                Originally posted by Erh4be View Post
                Nyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitään

                Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
                Mun vanhassa autossa narina loppui, kun hela oli niin väljä, että välys tuntui rengasta käsin heiluttelemalla. Hela oli myös todella tiukassa, olisikohan reilu välys "leiponut" ulkokehän kiinni.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7395
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Vee-eit View Post
                  Hela oli myös todella tiukassa, olisikohan reilu välys "leiponut" ulkokehän kiinni.
                  Tiukassa oli mullakin, pajalla äijät väänsi sitä monta tuntia irti.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #39
                    Jos on asianmukainen ulosvetäjä käytössä, itse puslan irrotukseen ei voi tuhrata hirveästi aikaa. Voiman puutetta tai joku muu paikka/itse ulosvetäjä antaa periksi.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      #40
                      Einarinarinari.. Löytyykö osanumeroa noille narinaheloille? Ja onko noille jotain virallista nimitystä?
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #41
                        Narinahelat irtoo parhaiten kun ensin kiskasee pallon sieltä sisältä pois, sitten kynii ylimääräset romut (lue suojakumin rääppeet ym.) pois tieltä hakee sähkökäyttöisen puukkosahan, sahaa kehän halki yhdestä tai kahdesta kohtaa, ja koppaa vasaralla helan pois eikä tarvi taistella.

                        Toinen vaihto ehto jos vain narisee: suojakumiin pikku viilto ja lääke ruiskulla painaa täyteen esim. jarruvaseliinia.

                        Narina on kelistä riippuvainen, itellä ei sateella narissut
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #42
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos on asianmukainen ulosvetäjä käytössä, itse puslan irrotukseen ei voi tuhrata hirveästi aikaa. Voiman puutetta tai joku muu paikka/itse ulosvetäjä antaa periksi.
                          Juu ei siinä kovin kauaa mene. Sen sijaan takaisinlaitossa kannattaa koko ajan pitää silmällä siitä että hela lähtee menemään suoraan... sanoo yhden helalenkin katkaissut...

                          Comment

                          • Erh4be
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 341
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by ongelmalapsi View Post
                            Toinen vaihto ehto jos vain narisee: suojakumiin pikku viilto ja lääke ruiskulla painaa täyteen esim. jarruvaseliinia.
                            Löytyisiköhän jostain kuvaa tms. siitä, että missä tuo hela tarkalleen ottaen on kun en ole itse pystynyt sitä paikallistamaan:think Ja mihin väliin sitä rasvaa kannattaa laittaa...

                            Jos joku viittii antaa hyvän sanallisen selityksen helan ulkonäöstä niin siitäkin olisi apua, että tunnistan tuon narinahelan sieltä taka-akselin läheltä
                            E90 325i M-Sport -06
                            --------------------------
                            Ex: E36 325i Coupe -94
                            Ex: E39 523i -98

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by Erh4be View Post
                              Jos joku viittii antaa hyvän sanallisen selityksen helan ulkonäöstä niin siitäkin olisi apua, että tunnistan tuon narinahelan sieltä taka-akselin läheltä
                              E39 528iA

                              Comment

                              • jpr-79
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 59
                                • Saloinen

                                #45
                                Eipä tuo ollut kovin kova homma vaihtaa, 1 1/2 tuntia meni kaikkineen. tein itse ulosvetäjän ja sisään painajan kierre tangosta ja sopivista putkitulpista, jotain osia piti vähän sorvatakkin.. eli jos raahen alueella tarvii lainaksi niin kysele nro 0409603075.. käy ainakin e39/38 malleihin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎