Itseltäni meni 2 iltaa noiden puslien kanssa olivat helvetin lujaa kiinni en tiedä olisiko paremmin tehty ulosvetäjä auttanut asiaa suurin osa ajasta meni puslien irrottamiseen muu kyllä sujui suht hyvin.Löysin netistä aika hyvät ohjeet miten homma toteutetaan http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm
E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto
Collapse
X
-
Oma E39 alkoi kanssa narisemaan tuossa viime viikolla ja ihan kuin ääni koko ajan pahenisi, joten kohta pitäisi asialle jotain tehdä. Kehtaa tuolla kohta enää kaupungissa ajaakkaan kun niin narisee
Onkohan narinan aiheuttaja todellakin tuo "narinahela"/"narinahelat", kun ääni kuuluu pienillä nopeuksilla ajettaessa selvästi takapäästä ja eikä tiessä silloin tarvitse edes olla mitään kummempia töyssyjäkään. Lisäksi narinaa kuuluu silloinkin paikallaan kun istahtaa autoon.
Haluaisin vain varmistuksen, että viittaavatko nuo em. oireet juuri tuohon kyseiseen "narinahelaan"? Turhaa ei viittisi kyseisiä osia vaihdella jos vika onkin muualla
E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Tutulta kuulostaa eli narinahelalta, työn alle vain.Originally posted by Erh4be View PostOma E39 alkoi kanssa narisemaan tuossa viime viikolla ja ihan kuin ääni koko ajan pahenisi, joten kohta pitäisi asialle jotain tehdä. Kehtaa tuolla kohta enää kaupungissa ajaakkaan kun niin narisee
Onkohan narinan aiheuttaja todellakin tuo "narinahela"/"narinahelat", kun ääni kuuluu pienillä nopeuksilla ajettaessa selvästi takapäästä ja eikä tiessä silloin tarvitse edes olla mitään kummempia töyssyjäkään. Lisäksi narinaa kuuluu silloinkin paikallaan kun istahtaa autoon.
Haluaisin vain varmistuksen, että viittaavatko nuo em. oireet juuri tuohon kyseiseen "narinahelaan"? Turhaa ei viittisi kyseisiä osia vaihdella jos vika onkin muualla
Comment
-
Tätä jäin hieman ihmettelemään. Vaihdoin kaverilla touringiin narinahelan ja autossa oli ilmajousitus. Katselin aluksi bentleyn opusta joka myös käski tyhjentämään ilmat pois, en tätä kuitenkaan tehnyt enkä nähnyt operaatiossa mitään vaikeeta. Tai ehkäpä sen että itse hela oli jumissa aika kovaa ja senverran väljä että pallo irtosi ja ulkokehä piti painaa erikseen irti.Originally posted by Keke71 View PostKyllä on pakko tyhjentää ilmajouset, muuten mahdoton homma.
Senverran purin kuitenkin että irrotin iskarin alakiinityksen ja otin pois kokonaan sen taka"kynkän" missä iskari siis kiinni, kunhan merkkasin ensin asennot epäkeskopultteihin.
Jos tuota "kynkkää" ei irroita niin sitten ilmeisesti tarvii tyhjentää ilmat vai mitenkä? sedaneissa olen tuon takakynkän pelkästään löysännyt jotta on saanut narinahelan ympärille työtilaa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Nyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitäänOriginally posted by Matula View PostTutulta kuulostaa eli narinahelalta, työn alle vain.
Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Mulla teki samaa ja oli täysin kelistä riippuvainen. Nyt asia kunnossa ku käytin suojakumet pois ja painoin prässillä rasvaa oikeen kunnolla sinne.Originally posted by Erh4be View PostNyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitään
Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Mun vanhassa autossa narina loppui, kun hela oli niin väljä, että välys tuntui rengasta käsin heiluttelemalla. Hela oli myös todella tiukassa, olisikohan reilu välys "leiponut" ulkokehän kiinni.Originally posted by Erh4be View PostNyt on käynyt niin, että narina on loppunut aivan täysin, vaikka autolle ei ole tehty mitään
Kyseessä kun siis on todennäköisesti tuo narinahela niin mistähän tämmöinen voisi johtua? Ei narise enää millään vaikka kuinka yrittäis
Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
Tiukassa oli mullakin, pajalla äijät väänsi sitä monta tuntia irti.Originally posted by Vee-eit View PostHela oli myös todella tiukassa, olisikohan reilu välys "leiponut" ulkokehän kiinni.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Jos on asianmukainen ulosvetäjä käytössä, itse puslan irrotukseen ei voi tuhrata hirveästi aikaa. Voiman puutetta tai joku muu paikka/itse ulosvetäjä antaa periksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Narinahelat irtoo parhaiten kun ensin kiskasee pallon sieltä sisältä pois, sitten kynii ylimääräset romut (lue suojakumin rääppeet ym.) pois tieltä hakee sähkökäyttöisen puukkosahan, sahaa kehän halki yhdestä tai kahdesta kohtaa, ja koppaa vasaralla helan pois eikä tarvi taistella.
Toinen vaihto ehto jos vain narisee: suojakumiin pikku viilto ja lääke ruiskulla painaa täyteen esim. jarruvaseliinia.
Narina on kelistä riippuvainen, itellä ei sateella narissut
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
Juu ei siinä kovin kauaa mene. Sen sijaan takaisinlaitossa kannattaa koko ajan pitää silmällä siitä että hela lähtee menemään suoraan... sanoo yhden helalenkin katkaissut...Originally posted by Clavurion View PostJos on asianmukainen ulosvetäjä käytössä, itse puslan irrotukseen ei voi tuhrata hirveästi aikaa. Voiman puutetta tai joku muu paikka/itse ulosvetäjä antaa periksi.
Comment
-
Löytyisiköhän jostain kuvaa tms. siitä, että missä tuo hela tarkalleen ottaen on kun en ole itse pystynyt sitä paikallistamaan:think Ja mihin väliin sitä rasvaa kannattaa laittaa...Originally posted by ongelmalapsi View PostToinen vaihto ehto jos vain narisee: suojakumiin pikku viilto ja lääke ruiskulla painaa täyteen esim. jarruvaseliinia.
Jos joku viittii antaa hyvän sanallisen selityksen helan ulkonäöstä niin siitäkin olisi apua, että tunnistan tuon narinahelan sieltä taka-akselin läheltä
E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
Originally posted by Erh4be View PostJos joku viittii antaa hyvän sanallisen selityksen helan ulkonäöstä niin siitäkin olisi apua, että tunnistan tuon narinahelan sieltä taka-akselin läheltä
Comment
-
Eipä tuo ollut kovin kova homma vaihtaa, 1 1/2 tuntia meni kaikkineen. tein itse ulosvetäjän ja sisään painajan kierre tangosta ja sopivista putkitulpista, jotain osia piti vähän sorvatakkin.. eli jos raahen alueella tarvii lainaksi niin kysele nro 0409603075.. käy ainakin e39/38 malleihin
Comment
Comment