Kierretankoa putkea ja pari palaa lattarautaa.. ittellä helsingin suunnalla tähän tehty ok ulosvetäjä.. ainekin muutaman E39:sin osat vaihdettu ok
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostTapoja on toki monia - oikea ja väärä.
Kyllä se napakappale on alumiinia. Helan kiinnityssokka on ruostuvaa materiaalia ja jäänteet todennäköisesti siitä.
Miten lie alumiinin ominaisuudet, jos sitä oikein apinan raivolla lämmittää. :think
Paksut rukkaset käteen ja kuuma ratas akselille,hyvin meni ja siihen tarttui jäähtyessään. Mittaria ei silloin ollut mutta aika lailla sitä möyhennettiin toholla.
Asiallisesta lämmityksestä lienee apua myös tuossa puslasavotassa,alumiinihan lajenee lämmitettäessä hyvin.
Moinen operaatio on muuten edessä,narina aika huomiota herättävää.
Comment
-
-
Ostin e39 528iA:n kuukausi sitten ja auto on toiminut hyvin paitsi että oikean puoleinen hela on nyt alkanu narista ärsyttävästi.
Löytyyköhän pääkaupunkiseudulla seppää joka vaihtaisi molempien puolien helat pientä rahallista maksua vastaan?, voin itse hankkia helat ja lukkorenkaat.BMW 528iA 1997
Comment
-
-
muistetaan sitten kun alumiinia lämmitellään ettei se vaihda väriä vaikka olis kuin kuuma. Vaihtaa vain olomuotoa yhtäkkiä kiinteästä löysäksi... :think535xd f11 -11
Ex.
550iA Touring -06
-545i A -04
-535i sedan -88-
-540i -10/97- 6-speed sedan
-525i -89-
-320i -98 4d-
-535i sedan -88-
-525tdsa touring -93-
Comment
-
-
Nyt olisi työkalut hommattu ja parin viikon päästä pitäisi kokeilla miten homma onnistuu. Beisan systemsin sivuilta löytyi ihan hyvät ohjeet, mutta nuokin kuvat taitavat olla sedan mallista. Onko missään vastaavia ohjeita kuvien kanssa touringista? Melkein samanlaisethan nuo on, mutta iskunvaimennus ja jousitus on erilainen. Tältäkin foorumilta löytyy ohjeita missä ei ole laskettu ilmoja pois takajousista niin onko siinä jotain vaaraa jos näin tekee?
Joskus foorumilla oli juttua narinahelan vaihdon ja vetoakselin irtoamisen yhteydestä ja silloin nämä näytti olevan yhteydessä. Joillakin vetoakseli oli irronnut perästä hieman narinahela remontin jälkeen. Mitähän hommassa on tehty väärin, että näin pääsee käymään?
Onko kukaan käyttänyt pulttipyssyä ulosvetäjän kierretangon muttereita pyörittäessä? Varmaan pulttipyssystä tuleva tärinä auttaisi helan irtoamiseen, mutta onko liian väkivaltaista toimintaa?Last edited by Juke_; 01-08-2010, 18:48.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOletteko kiristäneet swing arm:n ja integral linkin narinahelan läpi kulkevan pitkän pultin pyörä ilmassa vai paino akselilla? Beisanin ohjeista huomasin, että pitäisi olla paino akselilla, mutta TIS:ssä ei asiasta ole mitään mainintaa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnhan tuo TIS:issäkin mainittu, siellä taulukossa missä momentit kerrotaan. Eli kiristetään normaalissa asennossa/paino akselilla.
Iskarin alapään asennus paino pyörillä tuntuu hieman hankalalta. Ainakin touringin iskarissahan on sellainen holkki joka puree niin tiukkaan alatukivarteen, että edes sitä ei varmaan pitäisi asentaa tunkattuna. Tuossa tuskin pelkän pultin kiristys paino pyörillä riittää?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by luxor View PostVoisiko joku laittaa tosta ulosvetäjä/puristustyökalusta tarkat mitat niin jokaisen ei tarvi sit niitä erikseen suunnitella....KIITOS!
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment