Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39: mitkä ohjaustehostimen öljyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #16
    Originally posted by -Tapi
    Kaikki nuo käyvät (Chrysleristä en tiedä), synteettinen tietysti paras mutta et varmaan huomaa eroa halvimman ja kalleimman välillä. Ohjaustehostin ei ole kovin hienomekaaninen laite eikä siten kranttu öljyistään, kunhan öljyssä ei ole vettä tai likaa.
    Jostain olin lukevinani, ettei sais tehostimeen laittaa synteettistä ATF: ää. Tän vois joku tietävä, huom. ei arvaaja, vahvistaa tai kumota.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • esorvist
      Bimmer Rookie
      • Jun 2003
      • 127
      • Oulu

      #17
      CHF7.1 on vanhempiin. E39:iin saa laittaa vain Pentosin CHF 11S, vihreä litku, vihreä purkki. Hae BMW:ltä niin ei tarvi arpoa, 15€/purkki pari vuotta sitten.
      -Espen-
      -Espen-

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Originally posted by kanala
        Mites jos on nivomatic?
        Eikös siihen ole joku oma litkunsa?
        Sama motonetin Bilstein vihreä sinnekkin. Pentosin.

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2174
          • Himas

          #19
          Originally posted by Bmw Master
          Sama motonetin Bilstein vihreä sinnekkin. Pentosin.
          Siis onko Motonetin vihreä, Bilstein, Pentosin, Dextro II kaikki samaa? Ja käy siis e39???
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • esorvist
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 127
            • Oulu

            #20
            kaikki mikä on tämän näköisessä purkissa niin käy.....
            Attached Files
            -Espen-

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Jaa-a, Bilsteinin vihreää olen käyttänyt, erillainen purkki kuin tuo edellä. Pentosiniksi olen sitä aina epäillyt...

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #22
                Originally posted by esorvist
                CHF7.1 on vanhempiin. E39:iin saa laittaa vain Pentosin CHF 11S, vihreä litku, vihreä purkki. Hae BMW:ltä niin ei tarvi arpoa, 15€/purkki pari vuotta sitten.
                -Espen-
                Tehostimen korkissa lukee mulla ATF.
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Ei se valmistaja todellakaan kirjoita siihen korkkiin että ATF jos vaatimuksena ei ole ATF vaan jokin erikoislitku. Merkkihuollossa tietenkin väittävät että ko. öljy ei ole tavallista ATF:ää vaikka korkki niin väittääkin, saavat paremman hinnan siitä Castrolin eri purkkiin purkittamasta ATF:sta.

                  En ole koskaan E39:siin laittanut ohjaustehostimen öljyjä, joten en tiedä mitä korkissa lukee mutta jos siinä on jokin vaatimus, on turha snobbailla eri öljyillä kuin mitä korkissa tai käyttöohjekirjassa lukee.

                  edit: Päivätyöni osa koostuu öljyedustajien kanssa rupatellessa, eikä se näissä ympyröissä ole mitenkään harvinaista että samaa litkua myydään eri purkeissa eri hinnoilla
                  ---

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #24
                    Kannattaa E39 laittaa vain BMW:n omaa ohjaustehostin öljyä. On paljon notkeampaa kuin tavallinen ATF. Omassa E39:ssä oli viime talvena ostaessa tavalliset ATF öljyt ja pakkasella oli joskus alkuun aika jäykkä käännellä. Ostin varaosaliikkeestä omat öljyt (vihreää) ja vaihdettiin ne tilalle -> toimii pakkasessa huomattavasti paremmin.

                    Comment

                    • micci
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 95

                      #25
                      Missä mittaviivassa pitää ohjaustehostimen öljyn E39:ssä olla kun ohjekirjassa ei ollut asiasta minkäänlaista mainintaa? Korkissakaan ei lukenut mitään min/max tai vastaavaa.
                      525TDS A -98 Touring

                      Comment

                      • Moonshine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 1018
                        • Järvenpää

                        #26
                        Originally posted by micci
                        Missä mittaviivassa pitää ohjaustehostimen öljyn E39:ssä olla kun ohjekirjassa ei ollut asiasta minkäänlaista mainintaa? Korkissakaan ei lukenut mitään min/max tai vastaavaa.
                        Siinä tikussa on kaksi viivaa, tähtää niiden väliin.
                        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                        Comment

                        • shotguni
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 70

                          #27
                          Paljon on tuo ohjaustehostimen "öljyjärjestelmän" tilavuus?

                          Auto 523 E39 -96

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7459
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Moonshine View Post
                            Siinä tikussa on kaksi viivaa, tähtää niiden väliin.
                            Jotenkin hämäsi minuakin tämä kun pinta ulottui vain tikun alareunan tasalle ja sitten ne viivat oli tasavälein siitä alareunasta eli tuli vaikutelma kolmesta viivasta. Mutta pitänee sitten täyttää noitten viivojen väliin.

                            Merkkiliike rahasti litrasta "alkuperäistä" CHF 11S -öljyä 17 euroa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Merkkiliike rahasti litrasta "alkuperäistä" CHF 11S -öljyä 17 euroa.
                              Febi S6161 saa tarvikeliikkeestä hieman edukkaammin, vaikka arvokkaalta sekin tuntuu.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • heijani
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2006
                                • 220
                                • Turku

                                #30
                                Ne kaksi viivaa on siis se vaihteluväli, jolla öljytason tulee olla. Tyhmiä kysymyksiä: Mitataanko tämä lämpimänä vaiko kylmänä ja jätetäänkö korkki huulille vai vedetäänkö kierteille?

                                Omassani oli alaviivalla, kun jätin huulille ja tarkastin noin tunti ajon jälkeen. Eli lisätä varmaan tarttis. Niin ja mikä vaan ATF käsittääkseni käy. :think

                                edit: korkissa lukee ATF only
                                Last edited by heijani; 20-12-2007, 14:54.
                                BMW e61 525dA 2006
                                ex BMW e39 530dT 2000
                                ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                                ex BMW e39 540iA sedan 1999
                                ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                                ex BMW e46 316i sedan 2000

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎