memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wildchild
    replied
    Se on nimeomaan se tyyli, koska mitta pysyy samana rengaskoosta huolimatta.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Originally posted by BloodEagle View Post
    .
    Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.
    Tämä taitaa olla katsastusmiesten vakioitu tyyli mitata? Ainakin mun otteessa oli tuota luokkaa oleva mitta ja maininta alustasarjasta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BloodEagle View Post
    Ei kuule mitään hajua mistä se inssi on mitannut, mutta kävin mittanauhan kanssa katsomassa niin aika lähelle osuu jos ottaa vaa suoraan renkaan navasta mitan lokarin kaareen. Anyways nyt asiaa tutkittuani ja kaikki autossa olevat paperit käytyäni läpi löysinkin yllätykseksi TUV todistuksen jousista. Taitavat olla Eibachin jouset 45 / 35 mm. ja vastaava koko sarja löytyy samalla numerolla ainakin tuolta. Elämä alkaa helpottumaan kun tutkii asiaa kunnolla.


    edit: löysinkin saman setin amazonista hintaan 152e. nyt on sitten etupäänkin jouset varalla koska parinkympin ero jos olisi tilannut pelkät takajouset.
    Jäikin jotenkin huomaamatta, että sanoit navan keskeltä inssin mitanneen. BMW ohjeen mukaa mitataan siitä vanteen alareunasta kaareen.

    Leave a comment:


  • BloodEagle
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko siellä nyt joku coilover sarja? jos on niin et sinne vakio m-sportin jousia voi laittaa, vaan pitäisi tunnistaa mikä sarja ja tilata siihen sopiva jousi. Jos siellä taas on normi iskari, niin sitten uudet jouset, esim ne m-sportit. Kannattaa sitten vaihtaa molemmat takajouset. Muuten voi tulla melkoinen ajettava jos erilaiset jouset osuu.

    Mistähän kohti se inssi nyt mittaili? E39:n m-sportti on 572mm/545mm (etu/taka) kun mitataan BMW ohjeen mukaan 16" vanteilla.
    Ei kuule mitään hajua mistä se inssi on mitannut, mutta kävin mittanauhan kanssa katsomassa niin aika lähelle osuu jos ottaa vaa suoraan renkaan navasta mitan lokarin kaareen. Anyways nyt asiaa tutkittuani ja kaikki autossa olevat paperit käytyäni läpi löysinkin yllätykseksi TUV todistuksen jousista. Taitavat olla Eibachin jouset 45 / 35 mm. ja vastaava koko sarja löytyy samalla numerolla ainakin tuolta. Elämä alkaa helpottumaan kun tutkii asiaa kunnolla.


    edit: löysinkin saman setin amazonista hintaan 152e. nyt on sitten etupäänkin jouset varalla koska parinkympin ero jos olisi tilannut pelkät takajouset.
    Last edited by BloodEagle; 24-01-2019, 22:30.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BloodEagle View Post
    Nyt kaivattaisiin vähän kokeneemmän bmw miehen neuvoja. Auto on E39 528i sedan -96 ja takaiskarin jousi on poikki. Ongelma onkin siinä, että vuosien saatossa joku edellinen omistaja on laittanut alustasarjan eikä mitään tietoa minkä merkkinen/mallinen se on. Nyt pitäisi löytää sopivat takajouset tilalle.

    Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.

    Näin vanhaan katiskaan ei viitsisi hirveän kalliita uusia alustasarjoja ostamaan niin meinasin pelkät jouset vaihtaa jos vain sopivan kokoiset löytyy. Käykö esim m-mallin jouset jotka ovat vakio jousia lyhyemmät? Vinkkejä?
    Onko siellä nyt joku coilover sarja? jos on niin et sinne vakio m-sportin jousia voi laittaa, vaan pitäisi tunnistaa mikä sarja ja tilata siihen sopiva jousi. Jos siellä taas on normi iskari, niin sitten uudet jouset, esim ne m-sportit. Kannattaa sitten vaihtaa molemmat takajouset. Muuten voi tulla melkoinen ajettava jos erilaiset jouset osuu.

    Mistähän kohti se inssi nyt mittaili? E39:n m-sportti on 572mm/545mm (etu/taka) kun mitataan BMW ohjeen mukaan 16" vanteilla.

    Leave a comment:


  • BloodEagle
    replied
    Nyt kaivattaisiin vähän kokeneemmän bmw miehen neuvoja. Auto on E39 528i sedan -96 ja takaiskarin jousi on poikki. Ongelma onkin siinä, että vuosien saatossa joku edellinen omistaja on laittanut alustasarjan eikä mitään tietoa minkä merkkinen/mallinen se on. Nyt pitäisi löytää sopivat takajouset tilalle.

    Katsastusmies on todennut että etäisyys pyörän navasta lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm ja takana 340mm.

    Näin vanhaan katiskaan ei viitsisi hirveän kalliita uusia alustasarjoja ostamaan niin meinasin pelkät jouset vaihtaa jos vain sopivan kokoiset löytyy. Käykö esim m-mallin jouset jotka ovat vakio jousia lyhyemmät? Vinkkejä?

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Omaan 523 Touringiin tarvisi uudet takajouset, rautavieterit siis. H&R 40/15 paketti ei olisi kauhean hintainen, mutta mikä tuon käytännön madallus on edessä? Nyt siis normialusta. Takana tuskin eroa edes huomaa vanhoihin väsyneisiin ja toiselta puolelta kierroksen verran katkenneisiin...

    Uudet iskarit plus kääntölaakerit eteen sekä suuntaus lienee hyvä idea myös samassa konkurssissa?
    Last edited by petterihi; 27-04-2018, 22:11.

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Näyttäisi saavan tuohon 530d malliinkin lowteciltä 50/35 jousia. Mitkäs iskarit niille olisi hyvät?

    Itsella on coilisetillä nyt kaarimitat edessä ja takana n.340mm ja se olisi aika sopiva korkeus jolla tulisi toimeen kesät talvet. Nyt vaan pitäisi saada päätettyä mitkä jouset ja iskarit valitsee.

    H&R cupkit alustasarja 50/40 madaltavana sopii 530d malliin, mutta vastaavasti pelkkiä jousisarjoja löytyy kys. malliin vain 30/15 pudottavana joka jättää mahdollisesti hieman korkeaksi. :think
    Onko jollakin antaa kaarimittoja 530d mallista jossa tuo H&R cupkit 50/40?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Itse tykännyt lowtecin alustoista. Ei liian jämyjä, mutta kuitenkin sopivan topakka. E39:iin pitäisi 55/30 lowtec tilata, kunhan saapi tärkeimpiä korjailtua eka.

    Leave a comment:


  • Hemu__
    replied
    Mikäs olisi se kaikkein mukavin alustasetuppi e39 sedaniin? Alla nyt bc racing coilit 10/8kg jousilla eikä kyllä ole omaan mieleen vaikka jäykkyyssäädöt löysimmällä. Alustasarja saa kyllä pudottaa hieman reilumminkin, oiskohan joku 60/40 tai 50/40 kiinteä madallus sitten hyvä? Mittaan omasta kaarimitat kun saan auton maalaamolta kotiin, niin sen mukaan osaisi vähän katsoa mikä olisi hyvä korkeus, jolla tulisi toimeen kesät ja talvet.

    Mietinnässä on nyt ollut nämä:
    -H&R cupkit 50/40
    -Eibach sportline jouset + jotkut iskarit, mitkä? (kyseisissä eibachin jousissa ei kyllä taida olla hyväksyntää 530d mallille ollenkaan)
    -KAW 60/40 + jotkut iskarit?
    -Jotain muuta, mitä?

    Jos jollakkin tarvetta kyseiselle BC setille jossa 2 jousisarjaa 12/10 ja 10/8 niin saa laittaa privaa, vois nimittäin kohta olla ylimääräsenä! Alusta tosi hyväkuntoinen ja käsittääkseni aika vähän käytettykkin.

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Kiitosta!

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ajotuntumassa ei minusta ole oikeestaan eroa noiden välillä. Ihan hyvät ja jämäkät kyydit kummallakin. Mut BC:tä pidän itse vähän laadukkaampana, mitä D2.
    BC:hen näyttää siis tilaus kallistuvan!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
    D2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
    Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä
    Ajotuntumassa ei minusta ole oikeestaan eroa noiden välillä. Ihan hyvät ja jämäkät kyydit kummallakin. Mut BC:tä pidän itse vähän laadukkaampana, mitä D2.

    Leave a comment:


  • e30_M-tech1
    replied
    Kokemuksia coileista e39?

    D2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
    Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä

    Tällä hetkellä kiinni ta-teiniksp*ska. Iskarit pohjaa kun ajaa herneen yli. Jäykästä alustasta tykkään kyllä, mutta tällä ta:lla normaalit pikku epätasaisuudet ja kuopat/jäätöyssyt tuntuu kuin ajaisi satasta rotvallien yli, vanteet halkee jos ajat yli 30km /h! Muuten jotenkin pehmonen ja epätarkka ajotuntuma tasaisella
    Last edited by e30_M-tech1; 27-03-2018, 11:03. Reason: .edi

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Joo mulla tais olla vähän ennemmän tiputtava sarja alla.

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    Joku alennus tossa näyttäis olevan mukana mut 78e/kpl. Suomesta 144e/kpl. Ei se noilla eibachin (-30mm normialustasta) jousilla ole m sporttia, kun 1cm matalampi. Tuskin sitäkään.

    Varaosanumeron jousille voi vaikka ite kattoa ETK:sta.

    Leave a comment:

Working...
X