memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Markus-
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    Jouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.

    Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.
    Mulle tuli marmorilta m-sport jouset n vuosi sitten. 500 eur. Mikä oli Pielmeierin hinta? Sillä tuli marmorilta hommattua, kun noille ei oikein löytyny varaosanumeroo mistään

    E: Mullakin oli autossa Eibach jouset alkujaan, mut oli aivan liian matala omaan käyttöön. Muuten oli kyllä loistava alusta ja hyvä ajettava 19" renkaillakin! 520 d toukka.
    Last edited by -Markus-; 14-01-2018, 19:14.

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    Jouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.

    Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Mulla oli E39:ssä sporttialusta ja vaihdoin Eibach -30mm jouset, kun toivoin "pientä pudotusta" sporttikokeuteen samalla, kun toinen etuiskari hajosi. Lopputulema oli, että jäi samalle korkeudelle kuin vanhalla sporttialustalla (nimellisesti -20mm vakiojousiin verrattuna), mutta ajotuntuma parani huomattavasti.

    Samalla vaihdoin iskareiksi Bilstein B8, mutta ne olivat epämukavat ja liian pintakovat omaan mieleeni ja toisen hajotessa vaihdoin takaisin Sachseihin. Itse siis pidin Eibach + Sachs -yhdistelmästä.

    Leave a comment:


  • bemmidee
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    E39 530dA M-sport Touring 2003

    Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
    Pakko heittää lusikka soppaan ja ääni hr jousille. Hyvät maltilliseen madallukseen. On ne 300tkm ajetut jouset niin väsyneet että nyökkii huomattavasti enemmän kuin uusilla. Ilmaperä on myös suht jämäkkä mikä lisää keulan letkua tuntua. Ja samalla vaivalla vaihtaa. Madallusjouset pakko ottaa ettei rupee keulii.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    Meinaatko ettei 300tkm ajettuja jousia kannata vaihtaa iskari rempan yhteydessä jos siis fyysisesti ehjät? Minkä takia alustan korkeus muuttuu tehtaan antamista arvoista uusilla alkuperäisillä osilla?
    No jos ne jouset on fyysisesti hyvässä kunnossa ei pahasti ruosteessa ym., niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Toki se jousi voi katketa, mutta se voi hyvin kestää vielä seuraavat 100tkm. Joissakin autoissa kannattaa jouset kyllä vaihtaa kun, esim. vecta c katkeilee etujouset aika usein jo ~150tkm ajolla.

    Et ilmeisesti ole kovin moniin autoihin vielä vaihtanut jousia? Omien kokemusten perusteella jokaisessa enemmän ajetussa autoissa on korkeus muuttunut uusilla jousilla. Siksi jouset pitäisi aina vaihtaa pareittain. Korkeus muuttuu kun se auto tuskin on enää tehtaan antamissa arvoissa, jouset painuu ajan kanssa. Jos korkeus nyt on juuri sopiva, niin uusilla jousilla se tulee olemaan korkeampi kunnes ne taas painuu. Tämän jälkeen auto voi näyttää "keulivan". Eli seuraavaksi sitten taakse iskarit ja jouset..

    Johonkin on kuitenkin rempoissa vedettävä se raja mitä vaihtaa, kyseessä ei enää uusi auto. Toki jos autoa on tarkoitus vielä pitkään pitää niin sitten voi harkita niitä jousia, mutta kannattaa muistaa ettei se korkeus pysy samana. Uudet alkuperäiset jouset on muistaakseni ~100€/kpl saksasta, joten eivät ole ihan ilmaisia.

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos se korkeus miellyttää, niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Uusilla jousilla tulee nousemaan kuitenkin vaikka hankkisit ne marmorilta.
    Meinaatko ettei 300tkm ajettuja jousia kannata vaihtaa iskari rempan yhteydessä jos siis fyysisesti ehjät? Minkä takia alustan korkeus muuttuu tehtaan antamista arvoista uusilla alkuperäisillä osilla?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    E39 530dA M-sport Touring 2003

    Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
    Jos se korkeus miellyttää, niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Uusilla jousilla tulee nousemaan kuitenkin vaikka hankkisit ne marmorilta.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Originally posted by Rok View Post
    E39 530dA M-sport Touring 2003

    Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
    Kysy piruuttasi marmorilta jousien hinta autoosi ja kerro oliko hinta millainen.

    Leave a comment:


  • Rok
    replied
    E39 530dA M-sport Touring 2003

    Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Masamasa View Post
    Mitä eroa on sedanin ja touring mallien alustoissa? Meneekö esim sedanin alustasarja touringiin?
    Ei mene, takapäästään ihan erilaiset.

    Leave a comment:


  • Masamasa
    replied
    Mitä eroa on sedanin ja touring mallien alustoissa? Meneekö esim sedanin alustasarja touringiin?

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by tk1974 View Post
    Mikäs putiikki myy etu30/taka15 jousisatseja e39 530D touringiin.Kaikki tuntuu olevan 40/15 sarjoja
    Ainakin H&R -40 madallusjouset keulaan ei tehnyt kovin suurta eroa orkkis M-sport jousiin mitkä pitäisi olla -20mm perusversiota matalemmat. Eli H&R voin suositella jos ei halua paljoa madaltaa.

    Leave a comment:


  • tk1974
    replied
    Mikäs putiikki myy etu30/taka15 jousisatseja e39 530D touringiin.Kaikki tuntuu olevan 40/15 sarjoja

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Toni 325i View Post
    Kiitos.

    Edit: Pistinpä tilaukseen koko sarjan tuolta. Täytyy pistää tuoteraporttia tänne kunhan tulee kilometrejä alle.
    Last edited by zeneg; 17-04-2016, 16:58.

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Originally posted by zeneg View Post
    Mistä laadukas 50/20 tai 50/25 alustasarja tourinkiin? Hintaluokka max. 1000€. Järki lähtee säädettävien kanssa, joten se ei ole vaihtoehto.


    M1XED68T koodilla 10% pois.

    Leave a comment:

Working...
X