memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Saksasta tavara tulee yleensä kyllä niin nopeasti, ettei kovin paljoa tarvitse edes odotella tai suunnitella etukäteen hankintoja.
    Niin riippuu kuinka kiire sillä autolla on. Jos auto seisoo osien takia niin kannattaa harkita hankkimista siitä paikallisesta, monesti saavat seuraavaksi päiväksi tms. Itsellä kesti vähän vajaa 2 vko saada iskarit ja jouset saksasta, kun ei sattunut olemaan varastossa. Toki jos osat on vastossa niin 4-5 työpäivää yleensä kestää. Itsellä meni toisella paketilla DHL:n kyydissä 4 työpäivää ja toisella 5 työpäivää.
    Last edited by HTK12; 12-02-2015, 20:45.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Saksasta tavara tulee yleensä kyllä niin nopeasti, ettei kovin paljoa tarvitse edes odotella tai suunnitella etukäteen hankintoja.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Gog View Post
    Osaatko sanoa mistä tällä hetkellä sais edullisimmin?
    AD-varaosat vissiin ainakin myy noita sachsin iskareita vieläkin?
    Saksasta. Ei pysty suomalaiset liikkeet kilpailemaan hinnassa. Eilen tuli Saksasta Sachs iskarit, huomenna toivottavasti tulee jouset. Taakse makso Sachs super touring iskari 115€/kpl. KL ~200 sama iskari. Eli ellei ole kiire niin säästää melkoisesti, jos tilaa Saksasta.

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    Osaatko sanoa mistä tällä hetkellä sais edullisimmin?
    AD-varaosat vissiin ainakin myy noita sachsin iskareita vieläkin?

    Leave a comment:


  • zeneg
    replied
    Originally posted by Gog View Post
    joo, elikkä iskarit alkaa olemaan siinä kuosissa ja madallusta pitäis vähän kans saada että vaihon tarpeessa on.

    Ajomukavuutta ja urheilullisuutta haetaan ja autona toimii e39 -97 520i sedan.
    Autossani siis ei ole M-sport alustaa, mutta sachsin iskarit ajattelin siihen hommailla ja kenties h&r 40/15 jouset, kun sitä on kehuttu toimivaksi kombinaatioksi.

    Mitäs kaikkea sinne pitäis vaihtaa että kyseinen kombinaatio toimis kun autossa ei ole m-sportin alustaa vakiona?

    Pahoittelut tietämättömyydestäni mutta tämä loputon foorumisivujen lukeminen alkaa kyllästyttämään
    Mun resepti oli:
    - sachs iskarit
    - h&r 40/15 jouset
    - lemförder iskareiden yläpäät
    - sachs iskareiden suojakumisarjat.
    - 4-pyöräsuuntaus painojen kanssa

    Tuli hyvä.
    Last edited by zeneg; 11-02-2015, 21:34.

    Leave a comment:


  • Gog
    replied
    auttakaa amatööriä

    joo, elikkä iskarit alkaa olemaan siinä kuosissa ja madallusta pitäis vähän kans saada että vaihon tarpeessa on.

    Ajomukavuutta ja urheilullisuutta haetaan ja autona toimii e39 -97 520i sedan.
    Autossani siis ei ole M-sport alustaa, mutta sachsin iskarit ajattelin siihen hommailla ja kenties h&r 40/15 jouset, kun sitä on kehuttu toimivaksi kombinaatioksi.

    Mitäs kaikkea sinne pitäis vaihtaa että kyseinen kombinaatio toimis kun autossa ei ole m-sportin alustaa vakiona?

    Pahoittelut tietämättömyydestäni mutta tämä loputon foorumisivujen lukeminen alkaa kyllästyttämään

    Leave a comment:


  • hrymn
    replied
    Ostin loppusyksystä E39 2001 525i M-Sportin. Olisko heittää vinkkejä tällaiseen tilanteeseen:

    Edellinen omistaja on vaihdattanut korjaamolla viime huhtikuussa eteen Bilstein B4 -iskarit. Autolla on ajettu 7000 km ja nyt toinen vuotaa eikä autoa saa leimattua. Onko kellään kokemusta iskareiden takuusta? Korjaamolta sanottiin, että yleensä tuomiona on "käyttäjän virhe". Mielestäni 7000 km normaalia käyttöä tuonhintaisille iskareille on erittäin vähän. Kannattaisiko asiasta yrittää kuitenkin taistella? Toimiiko nuo B4:set M-Sport-alustassa ylipäätään hyvin?
    Last edited by hrymn; 18-01-2015, 13:43. Reason: Pientä viilausta

    Leave a comment:


  • Toni 325i
    replied
    Pakkasilla alkanut etu-iskari(t) hypyttää joten uutta osaa kaipaa etupäähän. KAW:ia täälläkin kehuttu joten olisiko linkin paketti passeli? http://www.kaw-fahrwerke.de/de/bmw-5...-2260-vk1.html
    Hiukan voisi madaltaakin lisää verraten M-sport iskarit + H&R -40mm jousiin verrattuna.

    Onkohan muita alustasettejä pelkästään etupäähän kun aika huonosti tuntuu löytyvän ja jos jätetään nämä JOMit ja Technixit pois laskuista?

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    e39 530d H&R Cupkit 50/40mm

    joo elikkäs kyseinen sarja autossa nyt alla ja haluaisin vähän korkeutta lisää(ympärivuotinen käyttöauto) eli pystyykö/uskaltaako vaihtaa 30/25mm jouset tilalle?

    Leave a comment:


  • ^T-T^
    replied
    Originally posted by apche View Post
    Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:


    Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...

    Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:

    1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
    2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
    3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
    4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
    Kohta 2 ja 3 kannattaa hypätä yli.

    Tuli omaan autoon laitettua viime keväänä sinun linkittämä iskaripaketti eteen, kun toinen etuiskari päästi mehut pihalle. Autosta tuli aivan järkyttävä ajaa tuolla kokoonpanolla. Sama mihin ajoi missä pienikin pykälä tiessä niin tuntui paikkojen tippuvan hampaista. Iskarit ei pohjanneet vaan nuo esijännitejouset olivat niin jäykät etteivät antaneet oikein mitään periksi.

    Kokeilumielessä otin vanhat esijännitejouset ja nuo ta-technix esijännitejouset, niin vanhat sai puristettua kaksin käsin kasaan, mutta nuo ta-technixit ei mennyt kasaan vaikka seisoi ja pomppi päällä ja painoa kuitenkin minulla ~100kg.

    Kompromissina laitoin vanhat esijännitejouset tuonne ta-technixin pääjousien alle ja auto palasi taas ajettavuudeltaan ennalleen.

    Itellä nuo esijännitejousina tällä hetkellä: http://kauppa.completos.fi/Published...ode=FK+862%2F1

    Leave a comment:


  • U. Turhapuro
    replied
    Vanhaan ei kyllä kannata rueta yksitellen osia vaihtamaan. Ei tule kun paha mieli. Minulla olisi sinulle n. 9000km ajettu Eibach+Bilstein alusta sopivasti. Löytyy kuitit ym. mukaan. Ota yhteyttä privalla jos kinnostaa.

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:


    Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...

    Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:

    1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
    2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
    3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
    4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by O.K. View Post
    2,5 vuotta (~60-70tkm) kesti edessä Bilstein B8:t, nyt vuotaa oikealta edestä hiukan.
    Ja katsastuksenkin mukaan loppu (11%). Nyt menee alle Sachs 556834:t.

    Leave a comment:


  • subi
    replied
    Originally posted by bimmertouring View Post
    Kyllä tuolla ihan sopivan kenttään saa mulla kyllä yläpäät vaihdettu camber säädettäviin jotka madalsi vielä noin 1cm. Mutta tolpissa olis kierettä alaspäin vielä 3-4cm.
    Mutta paskahan toi on aijaa verattuna johki m-sport alustaan. Siksi onkin tulossa myös etupää ilmoilla ja takapäästä manuaalii säätöinen
    Mutta silti e39 pitää "hyvän" aijettavuuden vaikka kuinka paljo madaltas. Verattuna monen muuhun reilulla madaluksella.
    Sori huono laatu.. känny räpsy tuossa edessä alla 9,5x19
    Attached Files
    Last edited by subi; 01-09-2014, 05:54.

    Leave a comment:


  • Jonski|
    replied
    Kellään kokemuksia e39 alla kw variante 2? Onko iso ero bc br:ään?

    Leave a comment:

Working...
X