Originally posted by Tojopa
View Post
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Last edited by HTK12; 12-02-2015, 20:45.
-
-
Saksasta tavara tulee yleensä kyllä niin nopeasti, ettei kovin paljoa tarvitse edes odotella tai suunnitella etukäteen hankintoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gog View PostOsaatko sanoa mistä tällä hetkellä sais edullisimmin?
AD-varaosat vissiin ainakin myy noita sachsin iskareita vieläkin?
Leave a comment:
-
-
Osaatko sanoa mistä tällä hetkellä sais edullisimmin?
AD-varaosat vissiin ainakin myy noita sachsin iskareita vieläkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Gog View Postjoo, elikkä iskarit alkaa olemaan siinä kuosissa ja madallusta pitäis vähän kans saada että vaihon tarpeessa on.
Ajomukavuutta ja urheilullisuutta haetaan ja autona toimii e39 -97 520i sedan.
Autossani siis ei ole M-sport alustaa, mutta sachsin iskarit ajattelin siihen hommailla ja kenties h&r 40/15 jouset, kun sitä on kehuttu toimivaksi kombinaatioksi.
Mitäs kaikkea sinne pitäis vaihtaa että kyseinen kombinaatio toimis kun autossa ei ole m-sportin alustaa vakiona?
Pahoittelut tietämättömyydestäni mutta tämä loputon foorumisivujen lukeminen alkaa kyllästyttämään
- sachs iskarit
- h&r 40/15 jouset
- lemförder iskareiden yläpäät
- sachs iskareiden suojakumisarjat.
- 4-pyöräsuuntaus painojen kanssa
Tuli hyvä.Last edited by zeneg; 11-02-2015, 21:34.
Leave a comment:
-
-
auttakaa amatööriä
joo, elikkä iskarit alkaa olemaan siinä kuosissa ja madallusta pitäis vähän kans saada että vaihon tarpeessa on.
Ajomukavuutta ja urheilullisuutta haetaan ja autona toimii e39 -97 520i sedan.
Autossani siis ei ole M-sport alustaa, mutta sachsin iskarit ajattelin siihen hommailla ja kenties h&r 40/15 jouset, kun sitä on kehuttu toimivaksi kombinaatioksi.
Mitäs kaikkea sinne pitäis vaihtaa että kyseinen kombinaatio toimis kun autossa ei ole m-sportin alustaa vakiona?
Pahoittelut tietämättömyydestäni mutta tämä loputon foorumisivujen lukeminen alkaa kyllästyttämään
Leave a comment:
-
-
Ostin loppusyksystä E39 2001 525i M-Sportin. Olisko heittää vinkkejä tällaiseen tilanteeseen:
Edellinen omistaja on vaihdattanut korjaamolla viime huhtikuussa eteen Bilstein B4 -iskarit. Autolla on ajettu 7000 km ja nyt toinen vuotaa eikä autoa saa leimattua. Onko kellään kokemusta iskareiden takuusta? Korjaamolta sanottiin, että yleensä tuomiona on "käyttäjän virhe". Mielestäni 7000 km normaalia käyttöä tuonhintaisille iskareille on erittäin vähän. Kannattaisiko asiasta yrittää kuitenkin taistella? Toimiiko nuo B4:set M-Sport-alustassa ylipäätään hyvin?
Leave a comment:
-
-
Pakkasilla alkanut etu-iskari(t) hypyttää joten uutta osaa kaipaa etupäähän. KAW:ia täälläkin kehuttu joten olisiko linkin paketti passeli? http://www.kaw-fahrwerke.de/de/bmw-5...-2260-vk1.html
Hiukan voisi madaltaakin lisää verraten M-sport iskarit + H&R -40mm jousiin verrattuna.
Onkohan muita alustasettejä pelkästään etupäähän kun aika huonosti tuntuu löytyvän ja jos jätetään nämä JOMit ja Technixit pois laskuista?
Leave a comment:
-
-
e39 530d H&R Cupkit 50/40mm
joo elikkäs kyseinen sarja autossa nyt alla ja haluaisin vähän korkeutta lisää(ympärivuotinen käyttöauto) eli pystyykö/uskaltaako vaihtaa 30/25mm jouset tilalle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by apche View PostKävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:
Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...
Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:
1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
Tuli omaan autoon laitettua viime keväänä sinun linkittämä iskaripaketti eteen, kun toinen etuiskari päästi mehut pihalle. Autosta tuli aivan järkyttävä ajaa tuolla kokoonpanolla. Sama mihin ajoi missä pienikin pykälä tiessä niin tuntui paikkojen tippuvan hampaista. Iskarit ei pohjanneet vaan nuo esijännitejouset olivat niin jäykät etteivät antaneet oikein mitään periksi.
Kokeilumielessä otin vanhat esijännitejouset ja nuo ta-technix esijännitejouset, niin vanhat sai puristettua kaksin käsin kasaan, mutta nuo ta-technixit ei mennyt kasaan vaikka seisoi ja pomppi päällä ja painoa kuitenkin minulla ~100kg.
Kompromissina laitoin vanhat esijännitejouset tuonne ta-technixin pääjousien alle ja auto palasi taas ajettavuudeltaan ennalleen.
Itellä nuo esijännitejousina tällä hetkellä: http://kauppa.completos.fi/Published...ode=FK+862%2F1
Leave a comment:
-
-
Vanhaan ei kyllä kannata rueta yksitellen osia vaihtamaan. Ei tule kun paha mieli. Minulla olisi sinulle n. 9000km ajettu Eibach+Bilstein alusta sopivasti. Löytyy kuitit ym. mukaan. Ota yhteyttä privalla jos kinnostaa.
Leave a comment:
-
-
Kävin bemua katsastamassa ja siellähän oli etujousi poikki. Tai oikeastaan jonkinlainen apujousi, eli linkissä tuo alempi ohuempi jousi:
Ilmeisesti kyseessä juuri tuo TA technixin säädettävä alusta, ainakin samalta näyttää, mutta ei ole tarkemmin tietoa, otteessa vain merkintä alustasarjasta...
Kuitenkin nyt siis pitäisi saada auto siihen kuntoon että saa leiman. Vaihtoehdot:
1. Hankin jostain tuon poikki menneen jousen. Mistä? En ainakaan pikavilkaisulla löytänyt varaosia tuohon.
2. Ostan tuon yhden iskarin hintaan 99e + pk:t. Aika kallista, sillä tuo alusta muutenkin perseestä. Ja ei taida olla järkeä uusia vain toisen puolen iskaria ja jousta. Eikä tiedä onko tuo edes varmasti samanlainen kuin se vanha.
3. Ostan eteen 2x noita linkin iskari+jousipaketteja. Hintaa tulee jo yli 200€ ja alusta edelleenkin perseestä. Tästä päästään kohtaan neljä:
4. Laitan koko alustan uusiksi. Mutta minkä? Matala saisi olla, muuta ei niin matala kuin tuo nykyinen (navasta kaareen 320mm edessä ja takana). Hintaluokka? En tiedä. Saa maksaa tonninkin, jos vain joku perustelee, että miksi laittaisin niin paljon kolmen tonnin autoon. Mielellään kuitenkin pitäisi selvitä edullisesti, sillä ei tuo ainoa vika siinä katsastuksessa ollut...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postmulla kyllä yläpäät vaihdettu camber säädettäviin jotka madalsi vielä noin 1cm. Mutta tolpissa olis kierettä alaspäin vielä 3-4cm.
Mutta paskahan toi on aijaa verattuna johki m-sport alustaan. Siksi onkin tulossa myös etupää ilmoilla ja takapäästä manuaalii säätöinen
Mutta silti e39 pitää "hyvän" aijettavuuden vaikka kuinka paljo madaltas. Verattuna monen muuhun reilulla madaluksella.
Sori huono laatu.. känny räpsy tuossa edessä alla 9,5x19
Last edited by subi; 01-09-2014, 05:54.
Leave a comment:
-
Leave a comment: