memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gedd
    replied
    Itellä jääty viime talvena kans pumput, jousi meni poikki ja rikko kumin ja muuta kivaa..

    H&R Enemmän madaltava setti (se korkeampi on saman korkunen kun vakio m-sport eli aikamoinen maasturi) sekä schmiedmannin 10mm madaltavat jousilautaset ja motonetistä ne sport-alustalle tarkoitetut iskarit. Vuosi nyt menty ja pelaa erittäin hyvin, mitä nyt pakkasilla hieman jäykän puoleinen kunnos vähän lämpiää ajossa.

    Ei liian kova, mutta silti tarpeeksi matala ja napakka vähän vauhdikkaampaankin menoon. Suosittelen. Todennäköisesti paras hinta/kyyti suhde.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Minkälainen tuo 35/35 setuppi on? Keulii niinku vakio?

    Itse ajattelin kesään mennessä tilata 40/20 AP:n setin. Toinen ois 50/35 lowtecii, mutta pitäs iskaritki jo katella, vähintäänki eteen.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Vakiopumput jos ehjät niin käy kohtuulliseen madallukseen.
    Mistä tuli cupkitti, palijo tuli alemmaks ja onko käyttökokemuksia vrt alkup.

    Leave a comment:


  • tetapi
    replied
    Isoin vaivahan tuossa on se työ, joten suosisin H&R, yläpään laakerit ja passelit pumput jostain. Maksaahan tuo lähestymistapa vähän enemmän, mutta kai tuo palkitsee paremmin mikäli työ tulee omasta takaa.

    Itsellä siis Cup Kit johon tyytyväinen ja paranee vaan jahka saa kulmat vielä lähemmäksi totuutta mkl. narinahelat.
    Last edited by tetapi; 21-01-2014, 17:12. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • jonsered92
    replied
    Jos ostan sigun autoon lowtecin 35/35 jouset niin käykö niihin vakiopumput yhtää vaikko kannattaako laittaa esim motonetin "sportti" pumputtimet?
    Vai kannattaisko ostaa vaan tyyliin H&R vieterit ja vakiopumput?
    Ei raaski tohon mahdottomasti laittaa enää rahaa ja alusta on vaihtokunnossa :S

    Leave a comment:


  • olli90~
    replied
    Taittaa mennä autosta iskarit vaihtoon, jääty vissiin etu iskarit niin pikkusen jämäkkä ajettava on

    Paljon oon yrittäny opiskella netistä näistä mutta taitaa mennä vaan pää sekasin
    Autona siis Alpina b10 3.3 touring -01, eli periaatteessa 528i ja ilmapussit takana.. jos kerralla investois säädettävään alustaan, tai siis eteen säädettävät tolpat ja taakse vähän jämäkämmät iskarit, madallusta tuskin montaa senttiä tulee mutta mikä setti ois järkevin joka päiväseen ajuun..? bc racing, d2 vai miltä sais laadukkaan ja hyvän setin eteen?

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    ^Ei taida sopia kutoskoneen (dieselistä en tiedä) napaan nuo v8/m5 tolpat, paksumpi tolppa. Toisinpäin käy sovitus holkin kanssa.

    Leave a comment:


  • peter
    replied
    Onko kukaan laittanut kutoskoneiseen touringiin M5.n etutolppia? Mekaanisestihan ne sinne menevät mutta toimiiko?

    Leave a comment:


  • tetapi
    replied
    Nyt H&R Cup Kit 30/15 korvannut alkuperäiset iskarit ja jouset (takana näin oli kirjaimellisesti). Täytyy kyllä todeta takaiskareiden osalta tuskaisen talkoon palkitsevan vähintääkin moninverroin pienen lenkin jälkeen. Alusta on jämäkkä, mutta ei missään vaiheessa kova tai epämukava. Tämä lenkki käsitti hidasteita, melko karmeita asfalttiosuuksia ja vähän soratietäkin. Omaan makuun madallustakin löytyy sopivasti.

    Leave a comment:


  • Krister
    replied
    Meinasin vaihtaa itseltäni pois tuon FK Highsportin, tuntuu olevan itselleni jäykkä normaaliin ajoon. Jos ajelisi pelkkää maantietä niin menisi mutta töyssyissä liian jäykkä tai sitten alan vaan olemaan liian vanha.

    Tekisi mieli kokeilla ihan normaalia alustaa coiloverien tilalle, esim Bilstein B4/B6 iskareita ja madallusjousia mutta onko Touringiin saatavilla n. 50mm madaltavaa alustaa? Bilstein B12 setti 40mm madalluksella olisi myös vaihtoehto, 700e nurkilla Ebayssa.

    Entäs sitten jokin muu Coilover alusta.. kipukynnus lienee tuolla 800-900e nurkilla jolla ei taida KW alustaa, jota taas joku muu E39 omistaja sanoi liian jäykäksi toisessa topicissa. H&R Monotubet on 900e luokkaa.. BC Racingit 700-800e nurkilla, mutta saako BC:ltä Touringiin täyttä settiä?
    Last edited by Krister; 20-12-2013, 08:02.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Nyt kun tässä vähän pähkäillyt, niin eikös tuonne etupäähän tarvitsisi ylemmän jousilautasen yläpuolelta lähes kaiken, eli tuosta kuvasta nro. 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 7. Ja takapäähän nro. 6, 8, 9, 10, 11 ja 12. FK Highsport alusta kyseessä, joten se ilmeisesti sisältää pohjaanlyöntikumit..

    Eikös nuo etupäässä nro. 14 ja takapäässä nro. 13 ole jotain korotuspaloja?
    Niin, ne prikat ovat kai valmiiksi sinun nykyisissä tolpissa. ;Minulla ei ainakaan ole noita n:14 etupäässä enkä ole edes nähnyt tollasia. Pohjaanlyöntikumit pitäisi tulla uusien mukana.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Mitkä kaikki yläpäiden osat tarvitsee coilien kanssa?

    Etupäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/

    Takapäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/

    En ole ikinä laittanut alustaa mihinkään autoon, tai edes irrottanut iskaria niin ei mitään hajua
    Nyt kun tässä vähän pähkäillyt, niin eikös tuonne etupäähän tarvitsisi ylemmän jousilautasen yläpuolelta lähes kaiken, eli tuosta kuvasta nro. 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 7. Ja takapäähän nro. 6, 8, 9, 10, 11 ja 12. FK Highsport alusta kyseessä, joten se ilmeisesti sisältää pohjaanlyöntikumit..

    Eikös nuo etupäässä nro. 14 ja takapäässä nro. 13 ole jotain korotuspaloja?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by asis View Post
    No jaa. En nyt kysynyt mitä kannattaa vaihtaa, vaan mitkä kaikki tarvitsee olla coilien kanssa? Tuskin ainakaan kaikkea kuvissa näkyvää.
    Samat osat mitä kirjoitin aikaisemmin, ei muuta.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    No jaa. En nyt kysynyt mitä kannattaa vaihtaa, vaan mitkä kaikki tarvitsee olla coilien kanssa? Tuskin ainakaan kaikkea kuvissa näkyvää.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Mitkä kaikki yläpäiden osat tarvitsee coilien kanssa?

    Etupäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/

    Takapäässä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/

    En ole ikinä laittanut alustaa mihinkään autoon, tai edes irrottanut iskaria niin ei mitään hajua
    Etupäähä on suositeltavaa vaihtaa n:15 ja muista laittaa prikka n:7 tai muuten on rutinaa ja pauketta kääntäessä rattia.
    Taakse sama, eli n:8.

    Leave a comment:

Working...
X