memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zeneg
    replied
    Mistä laadukas 50/20 tai 50/25 alustasarja tourinkiin? Hintaluokka max. 1000€. Järki lähtee säädettävien kanssa, joten se ei ole vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • thabandit^
    replied
    Kokemuksia kaipailisin ST Suspensions -korkeussäädettävästä Alustasarjasta. Kohde on läpirautajousinen 530d Touring, jossa vakioalusta. Etuiskareista mehut nyt ulkona ja ideana olisi laskea korkeutta n. 30mm sekä saada auton kallistella hieman kuriin. Kivireeksi en tosin halua muuttaa koliysiäni.

    Kannattaako edes harkita vai millaista kyytiä ko. Satsi tarjoaa? Oletettavasti ns vanhan mallin KW Variante 1 -sarjan suora kopio.

    Leave a comment:


  • Ivl
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Eibachin jouset ja sachs advantage iskarit olis oma valinta. Voi olla että 500e ei ihan riitä :think
    Mulla Sachs:sin advantege etuiskarit ja H&R:n jouset odottaa asennusta, noi maksoi saksasta kotiovelle karvan alta 400e.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Eibachin jouset ja sachs advantage iskarit olis oma valinta. Voi olla että 500e ei ihan riitä :think

    Leave a comment:


  • A^A
    replied
    Sigun sedanissa alkoi vetää etupumppu jäihin. Joten vaihtokunnossa lienee.
    Mitäs suosittelisitte tuon m alustan tilalle? Hiukan vakiota m-sporttia matalampi saisi olla, mitään muutaman sentin maavaraa en enää jaksa..
    Eli ajattelin päivittää joka kulmaan iskarit + jouset.

    Budjetti 500e.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    alkaa pumput olla loppu joten uusien osto on edessä, onko kokemuksia toimiiko KYB excel-G iskarit miten hyvin H&R 40/20 madallus sarjan kanssa sedanissa?

    ilmeisesti Msportin pohjaanlyötikumi/pölysuoja käy heittämällä ilman sahailuja?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Jatketaanpa yhä tätä yksin huutelua. Laitoin yllä mainitut Sachsit tilaukseen. Tilasin samasta paikasta tukilaakerit, pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit, kaikki Sachsin tuotteita. Hinta oli sopiva ja DHL tuo halvalla.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Jatkanpa yksinpuhelua tässä ketjussa.

    Selvittelin vielä eri valmistajien tuotteita. Bilsteinin sivuilta löytyisi kombinaatio B8 Sprint eteen ja B6 Sport taakse. Tämän valmistaja ilmoittaa sopivaksi autoihin joissa on madallus, tasonsäätö ja M-alusta. Tämä lienee sopisi myös minun autooni, vaikka siinä ei M-alustaa olekaan, vaan tavallinen sport-alusta?

    Olisiko tietoa M-alustan ja sport-alustan mahdollisesta korkeuserosta?

    Myös esim. Schmiedmannin sivuilta löytyy E39 touringiin taakse Bilsteinin iskari, jonka sanotaan olevan autoihin joissa on madallus, urheilualusta ja tasonsäätö. Se lienee sitten tuo B6 Sport, vaikkei siellä mallia mainitakaan?

    Miten mahtavat vertautua keskenään seuraavat iskarit jämäkkyyden, pintakovuuden / mukavuuden ja keston / laadun suhteen:

    Takana Bilstein B6 Sport vs. Sachs Super Touring?
    Edessä Bilstein B8 Sprint vs. Sachs Advantage?

    Olisiko täysin toimimaton ajatus, jos laittaisi eteen nuo Advantaget ja taakse B6 Sportit? Jotenkin arvelisin noiden B8 Sprinttien olevan ehkä liian kovat arkiajoon, onko näin? Onko lukijoilla kokemusta siitä, että edessä ja takana olisikin eri valmistajien pumput?

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Hartaasti selvitellyt näitä eri vaihtoehtoja ja näyttäisi siltä, että niitä on tosi vähän.

    Bilsteinin omien sivujen mukaan lähimmäksi osuisi B6 Sport, mutta niidenkään ei luvata sopivan autoon, jossa on tasonsäätö ja madallus sport-jousituksella.

    Konin sivuja luettuani totesin saman, FSD ei käy, eikä myöskään keltainen Sport.

    ZF:n sivujen kautta löytyi tällaiset Sachsit, jotka sopivat varmuudella taakse:
    Sachs Super Touring 311 952, vastaa BMW:n varaosanumeroa 33 52 1 094 057.

    Eteen sopisi realoemissa tehdyn varaosanumerovertailun perusteella tämä:
    Sachs Advantage 556 834. Se vastaa BMW:n varaosanumeroa 31 31 1 096 865.

    Pientä hämmennystä aiheuttaa kuitenkin se, että kuten liitekuvasta näkyy, Sachsin omat reunaehdot madalletun sport-jousituksen ja tasonsäädöllisen auton välillä menevät ristiin. Tasonsäädölliseen tarjotaan mallia 556 832. Sen varaosanumero ei kuitenkaan täsmää realoemissa.

    Eli sopiva yhdistelmä olisi siis eteen Advantage 556 834 ja taakse Super Touring 311 952?

    Kohtuu kovissa hinnoissa molemmat, erityisesti takaiskarit tuntuvat maksavan painonsa kultaa.
    Last edited by hietase; 13-02-2018, 19:42.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Kiitos tiedosta.

    Löytyykö keneltäkään tietoa originaalin sport-alustan ja H&R:n mahdollisesta maavaraerosta? Onko olennaista eroa? Kyseessä siis tehtaan "tavallinen" sport-alusta, ei M-sport.

    Millaisia kokemuksia Konin keltaisista sporteista tai FSD:stä E39:ssä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Ei ole jousia poikki, mutta ajattelin teräksen olevan jo väsynyttä. Aika terävästi kolauttaa, jos ajaa esim. kävelyvauhtia jyrkkäreunaiseen sadevesikuoppaan. Eikö jousi ole nimenomaan se, joka työntää pyörää kohti maata? Tällä perusteella olisin niitä vaihtamassa.

    Tein neljä vuotta sitten 530i touringin etupäähän kaikki uusiksi, iskarit, jouset ja kaikki tukivarret. Sen auton jouset olivat aika väsyneet, ero uusiin Lesjöforseihin oli selvä. Tuolloin jousi-iskaripakettia kasatessa hieman jännitti Motonetin jousipuristimien suorituskyky. Dieselissä kun jouset ovat vielä järeämmät, en taida uskaltaa noita puristimiani käyttää. Ajattelin että laitatutan uudet iskarit jousineen liikkeessä valmiiksi nippuun, niin ei tarvitsisi kuin laittaa alle.

    Laakerit yläpäähän ja muut hilppeet uusin toki myös.
    Itsellä poistui juuri tuo jousituksen läpi tuleva terävä isku uusilla iskareilla. Ihan hyvin kestää ainakin IKH:n puristimet, jotka motonetistä ostin. Itse vaihdoin mm. tuo omaan 540i, joka kyllä varmasti painaa sen mitä diiselikin, ellei jopa hieman enemmän.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Ei ole jousia poikki, mutta ajattelin teräksen olevan jo väsynyttä. Aika terävästi kolauttaa, jos ajaa esim. kävelyvauhtia jyrkkäreunaiseen sadevesikuoppaan. Eikö jousi ole nimenomaan se, joka työntää pyörää kohti maata? Tällä perusteella olisin niitä vaihtamassa.

    Tein neljä vuotta sitten 530i touringin etupäähän kaikki uusiksi, iskarit, jouset ja kaikki tukivarret. Sen auton jouset olivat aika väsyneet, ero uusiin Lesjöforseihin oli selvä. Tuolloin jousi-iskaripakettia kasatessa hieman jännitti Motonetin jousipuristimien suorituskyky. Dieselissä kun jouset ovat vielä järeämmät, en taida uskaltaa noita puristimiani käyttää. Ajattelin että laitatutan uudet iskarit jousineen liikkeessä valmiiksi nippuun, niin ei tarvitsisi kuin laittaa alle.

    Laakerit yläpäähän ja muut hilppeet uusin toki myös.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Noin 30 sivua jaksoin kahlata, mutten tullut viisaammaksi. Ehkä se vastaus olisi sieltä löytynyt, mutta kysyn nyt kuitenkin.

    Autoni on vm. 2002 530da touring tasonsäädöllä sport-alustalla (ei M-sport), lisävarustekoodi 227. Kilometrejä on hieman alle 210 tkm ja taitaa olla parempi laittaa uutta osaa kulmiin.

    En missään nimessä halua autosta nykyistä matalampaa. Jo nyt mökkitiellä saa olla tarkkana. En myöskään halua alustasta kovaa, enkä varsinkaan pintakovaa. Jämäkkä pitää olla, eikä saa liikoja kallistella. Pidän auton vielä vuosia, eli ainakin 100 tkm. En halua olla heti jumppaamassa samaa hommaa uudelleen, joten laatua haetaan.

    Mitä sitten olisi vaihtoehtoina?
    - originaalit Sachsit ja originaalit etujouset? Iskareita saa muualtakin kuin marmorilta.
    - jotkut Konit, mitkä?
    - jotkut Bilsteinit, mitkä?
    - jotkut muut jouset eteen kuin originaalit? Kuinka paljon esim. H&R madaltaa verrattuna tuohon tehtaan sport-jouseen?

    Vinkkejä kaivataan ja ostopaikoistakin saa vihjata.

    Onko siellä jousia poikki vai miksi olet niitä vaihtamassa? Mikäli auton korkeus miellyttää, niin eikö kannattaisi vaan laittaa uudet iskarit joka nurkkaan? Ne nykyiset iskarit on ja parhaat päivänsä nähneet ja kyyti paranee paljon kun vaihdat vaan uudet iskarit. Omaani vaihdoin taakse uudet jouset ja iskarit sekä eteen uudet iskarit (jätin eteen vanhat jouset) ja kyyti parani huomattavasti. Laitoin sinne Sachs iskarit, kuten siellä paikallaan olevatkin oli. Pintakovuus katosi, ei enää tule tien pienet epätasaisuudet läpi kuten ennen. Taakse vaihdoin jouset kun toinen jousi katkesi. Jäykemmillä jousilla & iskareilla toki auto kallistelee vähemmän, mutta samalla mukavuus kärsii.

    Samalla toki kannattaa vaihtaa uudet yläpäänlaakerit ja pölysuojat.

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Noin 30 sivua jaksoin kahlata, mutten tullut viisaammaksi. Ehkä se vastaus olisi sieltä löytynyt, mutta kysyn nyt kuitenkin.

    Autoni on vm. 2002 530da touring tasonsäädöllä sport-alustalla (ei M-sport), lisävarustekoodi 227. Kilometrejä on hieman alle 210 tkm ja taitaa olla parempi laittaa uutta osaa kulmiin.

    En missään nimessä halua autosta nykyistä matalampaa. Jo nyt mökkitiellä saa olla tarkkana. En myöskään halua alustasta kovaa, enkä varsinkaan pintakovaa. Jämäkkä pitää olla, eikä saa liikoja kallistella. Pidän auton vielä vuosia, eli ainakin 100 tkm. En halua olla heti jumppaamassa samaa hommaa uudelleen, joten laatua haetaan.

    Mitä sitten olisi vaihtoehtoina?
    - originaalit Sachsit ja originaalit etujouset? Iskareita saa muualtakin kuin marmorilta.
    - jotkut Konit, mitkä?
    - jotkut Bilsteinit, mitkä?
    - jotkut muut jouset eteen kuin originaalit? Kuinka paljon esim. H&R madaltaa verrattuna tuohon tehtaan sport-jouseen?

    Vinkkejä kaivataan ja ostopaikoistakin saa vihjata.

    Leave a comment:


  • Hezman
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Poistuuko noilla Eibachin jousilla vakioalustan pintakovuus?
    H&R jousilla ainakin poistuu.

    Leave a comment:

Working...
X