Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d touring (e39) ilmajousitetun perän madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by patu View Post

    Edit: Noi kittien numerot on eri, mutta niihin kuuluvien etujousten numero on sama
    Mielenkiinnolla odotan miten paljon laskee noilla jousilla.

    Tässä oman touringin(m-alusta) mitat etu 355 ja taka 345. Eli ainakin V8:ssa M-alusta on sitten ~25mm matalampi kuin vakio. Tulipahan tuokin vastaus viimeinkin...

    Joku tietävä vois nyt vielä kertoa noiden ACS jousien valmistajan. Onkos se eibach??
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • patu
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 542
      • Porvoo

      #32
      Originally posted by Stone View Post
      Mielenkiinnolla odotan miten paljon laskee noilla jousilla.

      Joku tietävä vois nyt vielä kertoa noiden ACS jousien valmistajan. Onkos se eibach??
      Niin odotan minäkin
      Mullakin on sellainen muistikuva että Eibach olisi valmistaja
      BMW F30 330e LCI
      Buick Riviera 455cid -71


      Volvo V70 mk III - Ex
      Jaguar F-Pace - Ex
      Camaro 3gen - Ex
      Subaru Levorg - Ex
      Volvo V60 - Ex
      Porsche 924 - Ex
      BMW 1502 -76 - Ex
      The Best or Something - Ex
      BMW e39 540iA touring - Ex
      BMW e34 525iA touring - Ex
      BMW e34 520i -Ex
      etc.....

      Comment

      • patu
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 542
        • Porvoo

        #33
        Nyt on AC Scnitzerin jouset asennettu etupäähän ja Sachs iskarit ympäriinsä. Huh...kyllä muuttui ajettavuus. Suurimman osan teki varmaan iskarit, sen huomaa vasta kun vaihtaa uusiin miten huonot vanhat oli.

        Etupään mitat laitan huomenna, kun saan mitattua.

        Perän korkeus ohjelmoidaan kohdilleen 14.3, toivottavasti onnistuu :think
        BMW F30 330e LCI
        Buick Riviera 455cid -71


        Volvo V70 mk III - Ex
        Jaguar F-Pace - Ex
        Camaro 3gen - Ex
        Subaru Levorg - Ex
        Volvo V60 - Ex
        Porsche 924 - Ex
        BMW 1502 -76 - Ex
        The Best or Something - Ex
        BMW e39 540iA touring - Ex
        BMW e34 525iA touring - Ex
        BMW e34 520i -Ex
        etc.....

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #34
          Perän korkeus ohjelmoidaan kohdilleen 14.3, toivottavasti onnistuu

          Missäs toi ohjelmointi suoritetaan?

          Originally posted by patu View Post
          Nyt on AC Scnitzerin jouset asennettu etupäähän ja Sachs iskarit ympäriinsä. Huh...kyllä muuttui ajettavuus. Suurimman osan teki varmaan iskarit, sen huomaa vasta kun vaihtaa uusiin miten huonot vanhat oli.

          Etupään mitat laitan huomenna, kun saan mitattua.

          Perän korkeus ohjelmoidaan kohdilleen 14.3, toivottavasti onnistuu :think

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            #35
            Originally posted by patu View Post
            Perän korkeus ohjelmoidaan kohdilleen 14.3, toivottavasti onnistuu :think
            Kerropas missä ovat luvanneet ohjelmoida? Kyselin nimittäin Keravan autosalpasta asiaa, ja sieltä minulle ilmoitettiin ettei säätäminen ole mahdollista? Mielenkiintoista jos se toisen merkkiliikkeen mielestä sitten onkin tehtävissä? Minulla nimittäin samanlaista ongelmaa, kun autossa pitäisi olla M-sport alusta ilmaperällä, mutta mielestäni perä on suhteettoman korkealla verrattuna keulaan. Mielelläni kuulen kokemuksia jos kalibrointi on mahdollista.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by JKK View Post
              ja sieltä minulle ilmoitettiin ettei säätäminen ole mahdollista?
              Toki säätäminen on mahdollista. Ja näköjään myös omatoiminen säätäminen tuon firman laitteen avulla: http://www.car-solution.de/portal/eJack.php
              E39 528iA

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2328
                • Uusimaa

                #37
                Kun ei saksa oikein taivu, niin ymmärsinkö että tuossa asennetaan jokin moduli johonkin kohtaan, joka antaa mahdollisuuden säätää korkeutta suoraan ratin namiskoista? Jaksaako joku saksaa taitava suomentaa tuon?
                BMW G30 545e M-Sport

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Wichser
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 12

                  #38
                  Info tuolta sivustolta on tosi vähäistä. Sanovat mahdollisuudeksi moduulin avulla nostaa tai laskea yhteensä n.80mm (0+-40mm). Mahdollisuus moiseen on e39 5er Touringeilla, joissa on korkeudensäätömahdollisuus (Niveauregulierung).
                  Ja kuten itsekkin sanoit, se tapahtuu ratin säädöistä...
                  Miten on, tarkoitetaanko tämmösellä tuota ns. aktiivialustaa vai niitä joissa on "vain" takana korkeudensäätö?
                  __________________
                  BMW 320i Sedan
                  BMW 530iA Touring
                  BMW 325i Coupe
                  BMW 535dA LCi Touring

                  Comment

                  • patu
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 542
                    • Porvoo

                    #39
                    Originally posted by Stone View Post
                    Mielenkiinnolla odotan miten paljon laskee noilla jousilla.
                    Keulan mitta on nyt n. 350. Eri mittauskerroilla ja eri puolilta tulee vähän eri lukemia. Lähtökonta oli 375 eli 25 milliä putosi keula.

                    Originally posted by Rale View Post
                    Missäs toi ohjelmointi suoritetaan?
                    Originally posted by JKK View Post
                    Kerropas missä ovat luvanneet ohjelmoida?
                    Kerron paikan kun tiedän miten kävi. Sielläkään ei oltu ihan varmoja asiasta, toivottavasti onnistuu. Kuitenkin esim. Jenkeissä näitä säätöjä tehdään jatkuvasti BMW dealereiden toimesta.

                    Tossa pari kuvaa...likaisesta autosta. Perä on aivan liian korkea. Jos en saa perää alemmas niin keula nousee takaisin ylös, ei tollaisella teinilookilla kehtaa ajaa.
                    BMW F30 330e LCI
                    Buick Riviera 455cid -71


                    Volvo V70 mk III - Ex
                    Jaguar F-Pace - Ex
                    Camaro 3gen - Ex
                    Subaru Levorg - Ex
                    Volvo V60 - Ex
                    Porsche 924 - Ex
                    BMW 1502 -76 - Ex
                    The Best or Something - Ex
                    BMW e39 540iA touring - Ex
                    BMW e34 525iA touring - Ex
                    BMW e34 520i -Ex
                    etc.....

                    Comment

                    • patu
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 542
                      • Porvoo

                      #40
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Toki säätäminen on mahdollista. Ja näköjään myös omatoiminen säätäminen tuon firman laitteen avulla: http://www.car-solution.de/portal/eJack.php

                      Toi vaikuttaa mielenkiintoiselta. Laitoin jo firmaan sähköpostia...kerron jos saan lisää tietoa laitteesta.
                      BMW F30 330e LCI
                      Buick Riviera 455cid -71


                      Volvo V70 mk III - Ex
                      Jaguar F-Pace - Ex
                      Camaro 3gen - Ex
                      Subaru Levorg - Ex
                      Volvo V60 - Ex
                      Porsche 924 - Ex
                      BMW 1502 -76 - Ex
                      The Best or Something - Ex
                      BMW e39 540iA touring - Ex
                      BMW e34 525iA touring - Ex
                      BMW e34 520i -Ex
                      etc.....

                      Comment

                      • Gustaff
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 132

                        #41
                        Jos joku vielä sitä perän löysyyttä ajattelee, niin löysemmäksi se ei mene!
                        Paine ei tosiaan muutu, vaan ilman määrä/tilavuus, niinkuin joku sanoikin. Lisäksi palje rullautuu pallon muotoisen kappaleen ympärille, joten se perän pitäisi itse asiassa tulla kireämmäksi mitä alaspäin mennään. :think

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #42
                          Originally posted by JKK View Post
                          Kerropas missä ovat luvanneet ohjelmoida? Kyselin nimittäin Keravan autosalpasta asiaa, ja sieltä minulle ilmoitettiin ettei säätäminen ole mahdollista?
                          Noh, Keravan Autosalpa on sen verran tuore ja ilmeisesti kokematon BMW-huolto että vaikka tietäisivät olevan mahdollista niin eivät välttämättä yrittäisi. Suur-Helsingin Laakkosilla luulisi olevan kokemusta, liekö joku kysäissyt?
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #43
                            Originally posted by Gustaff View Post
                            palje rullautuu pallon muotoisen kappaleen ympärille, :think
                            Eikun sylinterinmuotoisen. Se jäykkä osa on suora pystysuunnassa, ainakin touringissa.
                            ---

                            Comment

                            • Hiski
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2006
                              • 33

                              #44
                              Oletteko vaihtaneet jousten/iskarien yhteydessä myös muita osia (laakerit, tukikumit yms.)? Eli kannattako varautua etukäteen joidenkin muiden osien vaihtoon samalla kertaa.

                              Itsellä on toinen etuiskari vetelemässä viimeisiään, liukkaalla ja epätasaisella pinnalla abs tekee ylitöitä oikean etujarrun kanssa kun ei rengas pysy kunnolla kiinni tiessä eli vaihtoon menee ja pian. Tarkoituksena on hakea Motonetistä uudet BogeSachsit. Samalla vaivalla laitetaan uudet jouset, todennäköisesti H&R:n 40mm tiputtavat eteen.

                              Auto on -02 E39 530i touring m-sport, jossa tasonsäätö taka-akselilla ja sport-alusta (S227A). Tällä hetkellä vakiosportalustan mitat etu 365 ja taka 350. Katsotaan mitä saadaan vaihdon jälkeen.
                              Last edited by Hiski; 26-03-2007, 13:39. Reason: typot

                              Comment

                              • patu
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 542
                                • Porvoo

                                #45
                                Originally posted by Wichser View Post
                                Info tuolta sivustolta on tosi vähäistä. Sanovat mahdollisuudeksi moduulin avulla nostaa tai laskea yhteensä n.80mm (0+-40mm). Mahdollisuus moiseen on e39 5er Touringeilla, joissa on korkeudensäätömahdollisuus (Niveauregulierung).
                                Ja kuten itsekkin sanoit, se tapahtuu ratin säädöistä...
                                Miten on, tarkoitetaanko tämmösellä tuota ns. aktiivialustaa vai niitä joissa on "vain" takana korkeudensäätö?
                                Car-Solution vastasi kyselyyni:

                                "eJack works on all BMW E39 Touring (Station wagon).
                                The installation is very easy: You just connect 3 cables and finsih! The installation instructions comes with the module.
                                You dont need the EDC suspension, but you need air springs!

                                If you have any questions, please contact me."


                                Laiton vielä lisäkyselyn siitä miten järjestelmä aktivoidaan ja operoidaan...OBC:n kauttako, toimivatko ratin napit muuten normaalisti?

                                Pitäisi varmaan tilata ihan mielenkiinnon vuoksi testattavaksi.

                                Edit. Nopea vastaus tuli Saksasta:

                                "Our system works with iBus-data-commands. You can use your radio and telefon buttons as before. You activate the system by pressing of the "Check-Control"-Button in the instrument-cluster.
                                The price is 288,- Euro for the module and 19,90 Euro for the shipping to Finland.

                                The total price is 307,90 Euro."
                                Last edited by patu; 01-03-2007, 20:20.
                                BMW F30 330e LCI
                                Buick Riviera 455cid -71


                                Volvo V70 mk III - Ex
                                Jaguar F-Pace - Ex
                                Camaro 3gen - Ex
                                Subaru Levorg - Ex
                                Volvo V60 - Ex
                                Porsche 924 - Ex
                                BMW 1502 -76 - Ex
                                The Best or Something - Ex
                                BMW e39 540iA touring - Ex
                                BMW e34 525iA touring - Ex
                                BMW e34 520i -Ex
                                etc.....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎