Originally posted by Rale
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d touring (e39) ilmajousitetun perän madallus
Collapse
X
-
Joo elikkä mokkula intialisoidaan siinä asennuksen alussa ja se on juuri se perän korkeus mikä sillä hetkellä vallitsee eli kait jos sen pois ottaa ja tekee kerran poistoa ton initiallisoinnin nii perä pysyy siinä samassa korkeudessa
modulia ohjataan check controllin kautta
edit: niin ja ratin mf-namiskoillaLast edited by Rale; 26-03-2007, 20:17.
Comment
-
-
Hyvä että alkoi toimimaan. Toimiiko automaattinen korkeudensäätö edelleen eli jos lastaa kuormaa niin pitääkö perän säädetyssä korkeudessa vai pitääkö manuaalisesti ratista säätää. Millä korkeudella keula/perä nyt on? Vois tulla joku päivä ihmettelemään tota laitetta.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by patu View PostHyvä että alkoi toimimaan. Toimiiko automaattinen korkeudensäätö edelleen eli jos lastaa kuormaa niin pitääkö perän säädetyssä korkeudessa vai pitääkö manuaalisesti ratista säätää. Millä korkeudella keula/perä nyt on? Vois tulla joku päivä ihmettelemään tota laitetta.
edit: tossa muutama kuvaLast edited by Rale; 07-05-2008, 10:38.
Comment
-
-
Originally posted by patu View PostNyt on perän korkeus säädetty ohjelmallisesti Porvoon Autosalvassa. Onnistui kun vei ohjeet mukana, säätö tapahtui juuri niin kuin ohjeissa oli mainittu. Nyt keulan ja perän korkeus on 350 mmBMW M535i 1986
Comment
-
-
kääntämällä sitä anturin asentoa vaan. löysää sen 10mm avaimella olevan mutterin millä anturi on kiinni rungossa ja kääntää sieltä sen "ohjaustapin" pois edestä mikä ohjaa anturin aina samaan kohtaan, ja näin ollen kun tappi ei ole ohjaamassa niin anturin kulmaa pystyy säätää. vähän vaikea selittää, mut kyllä sen pitäis ymmärtää kun katsoo ja koittaa. aunturin kiinnityspultti ja se ohjain tappi on samassa "lätkässä" kiinni ja sen tapin vaan kääntää sinne alapuolelle missä ei haittaa mitään niin onnistuu. itse just eilen koitin tämän homman ekaa kertaa ja siinä meni joku puol tuntii kaikkineen. sitte vaan kun on asentoa muuttanut niin autolla täytyy ajaa että asettuu oikealle korkeudelle ja säätää anturia uudelleen jos ei kerralla osu oikealle korkeudelle. molemmilta puolilta vaan säätää saman verran että tulee suoraan.BMW M535i 1986
Comment
-
-
Tulipahan mieleen että jos autossa on xenon ajovalot ja niissä se automaattinen korkeuden säätö, niin vaikuttaako se niihin millälailla.
Eli että ajovalothan näyttää sit joko liian ylös tai sit liian alas, riippuen mihin sen peräpään säätää. Vai olenko oikeessa, itse kyl säädätin merkkiliikkeessä ton peränkorkeuden, siis ne teki sen ohjelmallisesti.
Edit: onhan tästä asiasta juttua vaikka kuin,,,,,Last edited by Keke71; 05-07-2007, 19:13.E39 540iA Touring
Comment
-
-
eikös xenoneissa ole myös manuaalinen korkeus-säätö niinkuin muissakin valoissa.
itellä on xenonit ainakin. toki tiputettu edestä ja takaa, että on yhtäsuorassa kuin vakionakin. en oo tarkastanut mihin valot viisaa. ite sain tämän vinkin myös merkkihuollosta yhdeltä työntekijältäsanoi että pääset halvemmalla ja helpommalla
mutta tämä oli vaan yksi monista vaihtoehdoista ja ainakin tuntuu toimivan
BMW M535i 1986
Comment
-
-
Jeppiksen ohjeet todellakin toimivat. Suuri kiitos
Tässä vielä hiukan selkiytettynä miten alustan lasku tapahtuu.
1. avaa 10mm mutteri kokonaan (oranssi nuoli)
2. säätömokkulan ja rungon väliin laitetaan pari prikkaa, jotta korkeutta voi säätää portaattomasti itse vipua tuhoamatta kiristettäessä (ohjuritappi vääntää sen muuten)
3. käännetään anturin sopivaan kohtaan ja kiinnitetään. Punainen nuoli laskee autoa ja sinisen nuolen suunta vastaavasti nostaa. Vihreä on alkuperäinen lähtötaso, jossa ohjuritappi on reiässään.
4. Käy ajamassa pieni lenkki, jotta alusta säätää itsensä kohdalleen (huom. tämä on pakollinen temppu).
5. Mittaa ja säädä tarvittaessa uudelleen.
Kuvassa oleva säätö laski perää ~2.5cm, eli säädössä on kyse milleistä.
Tuossa vielä toinen kuva, jossa anturi oli käännetty niin, että se lepäsi ohjuritapin ylälaitaa vasten (tässä asennossa ei tarvita kohdan 2. prikkoja)*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
Comment