Originally posted by patu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d touring (e39) ilmajousitetun perän madallus
Collapse
X
-
Mun käsityksen mukaan se jää pysyväksi. Tarvittaessa voi muuttaa perän korkeutta koska vaan.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by patu View PostMun käsityksen mukaan se jää pysyväksi. Tarvittaessa voi muuttaa perän korkeutta koska vaan.
edit: Ei taivu toi germaanien mongerrus mulla joten pientä tilaus vaikeutta havaittavissa.
edit2: Tänään tilattu mokkula. Toivotaan, että asennusohjeet on edes enklantia. Ihmetytti myös tilaus tapa saksasta=> postiennakolla, mitä nyt yleisesti tiedän ei frizit mitään lähetä ennen kuin fyrkat on törsätty wurstiin.Last edited by Rale; 02-03-2007, 12:56.
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostOk otetaankos mokkulat?
edit: Ei taivu toi germaanien mongerrus mulla joten pientä tilaus vaikeutta havaittavissa.
edit2: Tänään tilattu mokkula. Toivotaan, että asennusohjeet on edes enklantia. Ihmetytti myös tilaus tapa saksasta=> postiennakolla, mitä nyt yleisesti tiedän ei frizit mitään lähetä ennen kuin fyrkat on törsätty wurstiin.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by patu View PostKerro kokemukset kun saat modulin asennettua, voisin vaikka tulla katsomaan kun samassa kaupungissakin ollaan. Mä yritän ensin jos perän sais liikkeessä tiputettua alas. Jos ei onnistu niin mäkin varmaan tilaan ton.
Comment
-
-
Niin, olikos joku mitannut tehdas-M-sport-alustan korkeudet. Siis sellaisen, jossa takana automaattinen korkeudensäätö?
Pitääkö mittaus tehdä auton käydessä, vai säätääkö perä itseään myös sammutettuna? Onko tällä vaikutusta? Mietin vain, että jos asialla on vaikutusta, niin eikö tämä pidä ottaa myös huomioon pyöränkulmia säädettäessä?
Ja mitäs versioita tästä systeemistä ylipäätään on olemassa? Tämähän ei siis ole aktiivijousitus, vaan pelkkä tasonsäätö? Vai vaikuttaako myös iskareihin? Eli pelkät ilmapussit ja normi-iskarit(ko)? Onko 500-sarjalaisesta olemassa sellainenkin versio, joka säätää ajonaikaisesti kaikkia nurkkia ja myös iskareita? Olen vähän sekaisin koko järjestelmän toiminnasta nyt...
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostTässä oman touringin(m-alusta) mitat etu 355 ja taka 345. Eli ainakin V8:ssa M-alusta on sitten ~25mm matalampi kuin vakio. Tulipahan tuokin vastaus viimeinkin...Originally posted by JKK View PostNiin, olikos joku mitannut tehdas-M-sport-alustan korkeudet. Siis sellaisen, jossa takana automaattinen korkeudensäätö?
Pitääkö mittaus tehdä auton käydessä, vai säätääkö perä itseään myös sammutettuna? Onko tällä vaikutusta? Mietin vain, että jos asialla on vaikutusta, niin eikö tämä pidä ottaa myös huomioon pyöränkulmia säädettäessä?
Ja mitäs versioita tästä systeemistä ylipäätään on olemassa? Tämähän ei siis ole aktiivijousitus, vaan pelkkä tasonsäätö? Vai vaikuttaako myös iskareihin? Eli pelkät ilmapussit ja normi-iskarit(ko)? Onko 500-sarjalaisesta olemassa sellainenkin versio, joka säätää ajonaikaisesti kaikkia nurkkia ja myös iskareita? Olen vähän sekaisin koko järjestelmän toiminnasta nyt...
Mittaus pitää tehdä virrat päällä tai käydessä, jos sammutuksen jälkeen on tehty lastauksia tai toisinpäin.
Tasonsäätö ei vaikuta iskareihin siihen on oma systeemi, joka on siis EDC. Tuolla siis pystyy säätämään käsittääkseni ainakin alustan jäykkyyttä, mutta korkeudesta en ole varma.
Comment
-
-
Tosta löytyy hyvä kuvaus EHC:n toiminnasta. Sivulla 25 on kerrottu miten korkeus säädetään.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View Post?????
Sivulta 13:
"Air suspension systems were first introduced on the 1999 E39 Sportwagon."
Ja mikähän self leveling -systeemi mulla on sitten '97 sedanissa?BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by patu View PostOliskohan Jenkeissä noin, siellä ei ole muistaakseni tätä saanut edes sedaniin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Nyt on perän korkeus säädetty ohjelmallisesti Porvoon Autosalvassa. Onnistui kun vei ohjeet mukana, säätö tapahtui juuri niin kuin ohjeissa oli mainittu. Nyt keulan ja perän korkeus on 350 mmBMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Kuvia tahtoopi
Originally posted by patu View PostNyt on perän korkeus säädetty ohjelmallisesti Porvoon Autosalvassa. Onnistui kun vei ohjeet mukana, säätö tapahtui juuri niin kuin ohjeissa oli mainittu. Nyt keulan ja perän korkeus on 350 mm
Comment
-
-
Originally posted by Rale View PostMoi PATU! Laita kuvia nähtäväksi. Mites ajotuntuma? muutosta mihinkään suuntaan. Itse vielä odotan lähetyksen vahvistusta siitä mokkulasta. Eilen olisi pitänyt olla hemmon tilillä rahat sampo pankin mukaan, katotaan nyt sitten. Paljos autosalpa rokotti operaatiosta?
Keskustelu perän löystymisestä ei pidä paikkaansa koska ilmajousen nostovoima on ilmapatjan(jousen) pinta-ala x paine. Koska jousen rakenteesta johtuen pinta-ala ei juurikaan muutu sisäänjoustossa ja jousen pitää tuottaa sama nostovoima kuin ennen laskuakin (auton paino ei ole muuttunut) niin painekin on sama kuin ennen. Jousen ilmamäärä on vain pienempi. Autosalpa otti 22,10 € koska olin itse selvittänyt miten säätö tehdään. Ensin ne sääti liian vähän alaspäin (vain 5 mm) ja sitten menin itse mukaan konsultoimaan ja katsomaan sopivan korkeuden. Vedettiin jopa 335 mm, mutta se näytti liian matalalta. Toi 350 mm on hyvä kompromissi käytettävyydelle ja lookille.
Toivottavasti saat mokkulan pian, tulen ihmettelemään kun on asennettu.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
Comment