memebuy23buy

530d touring (e39) ilmajousitetun perän madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 165
    • Laihia

    #91
    täällä ainakin vielä toimii.
    BMW M535i 1986

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1483
      • Porvoo

      #92
      "mokkula"

      Originally posted by henris View Post
      Nyt alkas itelläki olemaan ajan kohtainen tuo takapään madallus kun tuli tollanen tourinki hankittua. Miten on porukalla toiminut tuo oma tekoinen madallus patentti
      Omassa tuo kaupallinen (e-jack) on toiminut myöskin moitteettomasti.

      Comment

      • patu
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 542
        • Porvoo

        #93
        Myöskin BMW-liikkeessä tehty ohjelmallinen perän madallus oli onnistunut ja hintakin oli sopiva (22e, en tiedä oliko listahinta)
        BMW F30 330e LCI
        Buick Riviera 455cid -71


        Volvo V70 mk III - Ex
        Jaguar F-Pace - Ex
        Camaro 3gen - Ex
        Subaru Levorg - Ex
        Volvo V60 - Ex
        Porsche 924 - Ex
        BMW 1502 -76 - Ex
        The Best or Something - Ex
        BMW e39 540iA touring - Ex
        BMW e34 525iA touring - Ex
        BMW e34 520i -Ex
        etc.....

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #94
          Originally posted by Rale View Post
          Omassa tuo kaupallinen (e-jack) on toiminut myöskin moitteettomasti.
          Ei tullut avattua ja tutkittua, mitä tuo mokkula piti sisällään? Tuskin kovin monimutkainen härpäke?

          -S
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1483
            • Porvoo

            #95
            Originally posted by Samppasika View Post
            Ei tullut avattua ja tutkittua, mitä tuo mokkula piti sisällään? Tuskin kovin monimutkainen härpäke?

            -S
            Kyllä se avattiin, itseasiassa se pitää avata kun inialisointi=(keskikohdan asetus) tehdään ja ei sillä montaa komponenttia ristissä ollut tulitikkurasian kokoiselle yksikerros piirilevylle ladottu. Tais vaan olla kovasti raaputeltu tunnuksia niistä komponenteista.

            Comment

            • claude
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 144
              • Hollola

              #96
              Originally posted by patu View Post
              Myöskin BMW-liikkeessä tehty ohjelmallinen perän madallus oli onnistunut ja hintakin oli sopiva (22e, en tiedä oliko listahinta)

              Voi jumalauta,ottivat multa 120e samasta hommasta Lahdessa..



              F31 320d lci
              ex bemut.
              e92 325i -07
              e91 325d -08
              e60 530da "m-sport" -04
              e39 525iat -01

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #97
                Originally posted by claude View Post
                Voi jumalauta,ottivat multa 120e samasta hommasta Lahdessa..
                Täälläpäin onnistuu huomattavasti halvemmin..
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Dynamics
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1108
                  • Kiiminki City

                  #98
                  Onko takaiskunvaimentimet samat näissä ilmajousitetuissa malleissa kuin normaalissakin?

                  Alustasarjoja olen tässä katsellut ja meinaa olla nihkeä löytää valmista settiä.
                  Etujousia saa kyllä erikseen, mutta koko sarjoja ei tunnu olevan?

                  Jos iskuvaimentimet olis samat niin normisarjastahan vois jättää vain takajouset käyttämättä, mutta asia tuskin lienee näin?
                  Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                  Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                  Ex: e34 525Tic, e34 520

                  Comment

                  • jeppis
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 165
                    • Laihia

                    #99
                    Originally posted by Dynamics View Post
                    Onko takaiskunvaimentimet samat näissä ilmajousitetuissa malleissa kuin normaalissakin?

                    Alustasarjoja olen tässä katsellut ja meinaa olla nihkeä löytää valmista settiä.
                    Etujousia saa kyllä erikseen, mutta koko sarjoja ei tunnu olevan?

                    Jos iskuvaimentimet olis samat niin normisarjastahan vois jättää vain takajouset käyttämättä, mutta asia tuskin lienee näin?
                    itseä kiinnostaisi myös tämä asia. takapää alkaa kaipaamaan uusia pumppuja. osaako kukaan sanoa onko samat pumput sekä ilma että rautajousisissa?
                    BMW M535i 1986

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      Originally posted by jeppis View Post
                      itseä kiinnostaisi myös tämä asia. takapää alkaa kaipaamaan uusia pumppuja. osaako kukaan sanoa onko samat pumput sekä ilma että rautajousisissa?
                      Oletko koittanut etsiä tietoa täältä:


                      Auttaa moneen vaivaan
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • Dynamics
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1108
                        • Kiiminki City

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Oletko koittanut etsiä tietoa täältä:


                        Auttaa moneen vaivaan
                        "This site is still under development, and your feedback is very important to us.
                        If you have any suggestions regarding functionality please contact webmaster.
                        Thank you for your support!"

                        Eli kymysykseen ei tullut ainakaan tuolta vastausta.
                        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                        Ex: e34 525Tic, e34 520

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          Originally posted by Dynamics View Post
                          "This site is still under development, and your feedback is very important to us.
                          If you have any suggestions regarding functionality please contact webmaster.
                          Thank you for your support!"

                          Eli kymysykseen ei tullut ainakaan tuolta vastausta.
                          Huomaa myös kohta "Click here to enter".
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • jania78
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 93
                            • Rovaniemi

                            hyvät ohjeet!
                            Originally posted by Piplis View Post
                            Jeppiksen ohjeet todellakin toimivat. Suuri kiitos

                            Tässä vielä hiukan selkiytettynä miten alustan lasku tapahtuu.

                            1. avaa 10mm mutteri kokonaan (oranssi nuoli)
                            2. säätömokkulan ja rungon väliin laitetaan pari prikkaa, jotta korkeutta voi säätää portaattomasti itse vipua tuhoamatta kiristettäessä (ohjuritappi vääntää sen muuten)
                            3. käännetään anturin sopivaan kohtaan ja kiinnitetään. Punainen nuoli laskee autoa ja sinisen nuolen suunta vastaavasti nostaa. Vihreä on alkuperäinen lähtötaso, jossa ohjuritappi on reiässään.
                            4. Käy ajamassa pieni lenkki, jotta alusta säätää itsensä kohdalleen (huom. tämä on pakollinen temppu).
                            5. Mittaa ja säädä tarvittaessa uudelleen.

                            Kuvassa oleva säätö laski perää ~2.5cm, eli säädössä on kyse milleistä.



                            Tuossa vielä toinen kuva, jossa anturi oli käännetty niin, että se lepäsi ohjuritapin ylälaitaa vasten (tässä asennossa ei tarvita kohdan 2. prikkoja)
                            Ex: e61 530xd Touring
                            Ex: e39 520i Touring
                            Ex: e46 330d Touring
                            Ex: e46 320d Touring
                            Ex: e39 525 tds Touring
                            Ex: e39 530dA Touring
                            Ex: e36 323i Touring

                            Comment

                            • Guido2
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 1
                              • Loviisa

                              Originally posted by patu View Post
                              Laitan kuvia kunhan saan otettua (pesin auton sunnuntaina, mutta nyt on taas niin paskanen ettei kehtaa ottaa kuvia) Ajotuntuma kyllä parani.
                              Keskustelu perän löystymisestä ei pidä paikkaansa koska ilmajousen nostovoima on ilmapatjan(jousen) pinta-ala x paine. Koska jousen rakenteesta johtuen pinta-ala ei juurikaan muutu sisäänjoustossa ja jousen pitää tuottaa sama nostovoima kuin ennen laskuakin (auton paino ei ole muuttunut) niin painekin on sama kuin ennen. Jousen ilmamäärä on vain pienempi. Autosalpa otti 22,10 € koska olin itse selvittänyt miten säätö tehdään. Ensin ne sääti liian vähän alaspäin (vain 5 mm) ja sitten menin itse mukaan konsultoimaan ja katsomaan sopivan korkeuden. Vedettiin jopa 335 mm, mutta se näytti liian matalalta. Toi 350 mm on hyvä kompromissi käytettävyydelle ja lookille.

                              Toivottavasti saat mokkulan pian, tulen ihmettelemään kun on asennettu.
                              Mulla E39 touring, olen tilannut AP-Fahrwerke korkeus säädettävän Alustasarjan. Takapään meinaan laitta noin 35-40mm madallusta Autosalpa sanoi että ne ei tajua asiasta mitään, oliko sulla jotkut ohjeet siihen miten ja kuinka paljon sen ohjelmallisesti saisi laskettu.
                              Onko samat säädöt siinä mikä oli siinä e38 ohjeissa minkä olit ilmoittanut.

                              Comment

                              • patu
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 542
                                • Porvoo

                                Originally posted by Guido2 View Post
                                Mulla E39 touring, olen tilannut AP-Fahrwerke korkeus säädettävän Alustasarjan. Takapään meinaan laitta noin 35-40mm madallusta Autosalpa sanoi että ne ei tajua asiasta mitään, oliko sulla jotkut ohjeet siihen miten ja kuinka paljon sen ohjelmallisesti saisi laskettu.
                                Onko samat säädöt siinä mikä oli siinä e38 ohjeissa minkä olit ilmoittanut.
                                e38 ohjeilla Autosalpa teki säädön.
                                BMW F30 330e LCI
                                Buick Riviera 455cid -71


                                Volvo V70 mk III - Ex
                                Jaguar F-Pace - Ex
                                Camaro 3gen - Ex
                                Subaru Levorg - Ex
                                Volvo V60 - Ex
                                Porsche 924 - Ex
                                BMW 1502 -76 - Ex
                                The Best or Something - Ex
                                BMW e39 540iA touring - Ex
                                BMW e34 525iA touring - Ex
                                BMW e34 520i -Ex
                                etc.....

                                Comment

                                Working...
                                X