Nyt alkas itelläki olemaan ajan kohtainen tuo takapään madallus kun tuli tollanen tourinki hankittua. Miten on porukalla toiminut tuo oma tekoinen madallus patentti
Omassa tuo kaupallinen (e-jack) on toiminut myöskin moitteettomasti.
Myöskin BMW-liikkeessä tehty ohjelmallinen perän madallus oli onnistunut ja hintakin oli sopiva (22e, en tiedä oliko listahinta)
BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex Jaguar F-Pace - Ex Camaro 3gen - Ex Subaru Levorg - Ex Volvo V60 - Ex Porsche 924 - Ex BMW 1502 -76 - Ex The Best or Something - Ex BMW e39 540iA touring - Ex BMW e34 525iA touring - Ex BMW e34 520i -Ex etc.....
Ei tullut avattua ja tutkittua, mitä tuo mokkula piti sisällään? Tuskin kovin monimutkainen härpäke?
-S
Kyllä se avattiin, itseasiassa se pitää avata kun inialisointi=(keskikohdan asetus) tehdään ja ei sillä montaa komponenttia ristissä ollut tulitikkurasian kokoiselle yksikerros piirilevylle ladottu. Tais vaan olla kovasti raaputeltu tunnuksia niistä komponenteista.
Voi jumalauta,ottivat multa 120e samasta hommasta Lahdessa..
Täälläpäin onnistuu huomattavasti halvemmin..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
"This site is still under development, and your feedback is very important to us.
If you have any suggestions regarding functionality please contact webmaster.
Thank you for your support!"
Eli kymysykseen ei tullut ainakaan tuolta vastausta.
"This site is still under development, and your feedback is very important to us.
If you have any suggestions regarding functionality please contact webmaster.
Thank you for your support!"
Eli kymysykseen ei tullut ainakaan tuolta vastausta.
Jeppiksen ohjeet todellakin toimivat. Suuri kiitos
Tässä vielä hiukan selkiytettynä miten alustan lasku tapahtuu.
1. avaa 10mm mutteri kokonaan (oranssi nuoli)
2. säätömokkulan ja rungon väliin laitetaan pari prikkaa, jotta korkeutta voi säätää portaattomasti itse vipua tuhoamatta kiristettäessä (ohjuritappi vääntää sen muuten)
3. käännetään anturin sopivaan kohtaan ja kiinnitetään. Punainen nuoli laskee autoa ja sinisen nuolen suunta vastaavasti nostaa. Vihreä on alkuperäinen lähtötaso, jossa ohjuritappi on reiässään.
4. Käy ajamassa pieni lenkki, jotta alusta säätää itsensä kohdalleen (huom. tämä on pakollinen temppu).
5. Mittaa ja säädä tarvittaessa uudelleen.
Kuvassa oleva säätö laski perää ~2.5cm, eli säädössä on kyse milleistä.
Tuossa vielä toinen kuva, jossa anturi oli käännetty niin, että se lepäsi ohjuritapin ylälaitaa vasten (tässä asennossa ei tarvita kohdan 2. prikkoja)
Laitan kuvia kunhan saan otettua (pesin auton sunnuntaina, mutta nyt on taas niin paskanen ettei kehtaa ottaa kuvia) Ajotuntuma kyllä parani.
Keskustelu perän löystymisestä ei pidä paikkaansa koska ilmajousen nostovoima on ilmapatjan(jousen) pinta-ala x paine. Koska jousen rakenteesta johtuen pinta-ala ei juurikaan muutu sisäänjoustossa ja jousen pitää tuottaa sama nostovoima kuin ennen laskuakin (auton paino ei ole muuttunut) niin painekin on sama kuin ennen. Jousen ilmamäärä on vain pienempi. Autosalpa otti 22,10 € koska olin itse selvittänyt miten säätö tehdään. Ensin ne sääti liian vähän alaspäin (vain 5 mm) ja sitten menin itse mukaan konsultoimaan ja katsomaan sopivan korkeuden. Vedettiin jopa 335 mm, mutta se näytti liian matalalta. Toi 350 mm on hyvä kompromissi käytettävyydelle ja lookille.
Toivottavasti saat mokkulan pian, tulen ihmettelemään kun on asennettu.
Mulla E39 touring, olen tilannut AP-Fahrwerke korkeus säädettävän Alustasarjan. Takapään meinaan laitta noin 35-40mm madallusta Autosalpa sanoi että ne ei tajua asiasta mitään, oliko sulla jotkut ohjeet siihen miten ja kuinka paljon sen ohjelmallisesti saisi laskettu.
Onko samat säädöt siinä mikä oli siinä e38 ohjeissa minkä olit ilmoittanut.
Mulla E39 touring, olen tilannut AP-Fahrwerke korkeus säädettävän Alustasarjan. Takapään meinaan laitta noin 35-40mm madallusta Autosalpa sanoi että ne ei tajua asiasta mitään, oliko sulla jotkut ohjeet siihen miten ja kuinka paljon sen ohjelmallisesti saisi laskettu.
Onko samat säädöt siinä mikä oli siinä e38 ohjeissa minkä olit ilmoittanut.
e38 ohjeilla Autosalpa teki säädön.
BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex Jaguar F-Pace - Ex Camaro 3gen - Ex Subaru Levorg - Ex Volvo V60 - Ex Porsche 924 - Ex BMW 1502 -76 - Ex The Best or Something - Ex BMW e39 540iA touring - Ex BMW e34 525iA touring - Ex BMW e34 520i -Ex etc.....
Comment