Tämä selvä, tutka tosiaan löytyy tuosta ainoastaan takaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Parkkitutka ei toimi
Collapse
X
-
Minun e39:ssä ei kans pelaa parkkitutka (01/2000). Eli kun kytkee pakin päälle ensimmäistä kertaa kun auton käynnistää, kuuluu pitkä piippaus ja sitten vaimenee eikä enää piippaa vaikka laittais uudestaan pakin päälle. Huomasin tunnustelemalla ettei yksi anturi tikitä/tykytä, eli todennäköisesti vika on siinä. Pitääkö takapuskuri poistaa jotta pääsee käsiksi anturin johdotuksiin, vai onko muita keinoja? Ja alkuperäinen M-puskin kyseessä jos sillä on mitään väliä...F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Klikkaa tuosta sigusta showroomiin niin siellä on ohjeet
Edit: Linkki http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172031&page=7M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostKlikkaa tuosta sigusta showroomiin niin siellä on ohjeet
Edit: Linkki http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172031&page=7
Töissä luin ohjeet ja kun pääsin kotiin niin postissa oli kaksi anturia joten pakkohan ne oli vaihtaa! Harmitti kohtalaisesti kun pimeänä oli kaksi keskimmäistä anturia. Reunimmaiset olisi vaihtanut kahdessa minuutissa mutta nyt piti ottaa puskuri irti yms... Silti sen sai tehtyä parissa tunnissa rauhallisesti.E61 530dAT -08, M-sport, Imola Red
E90 330d -06
E36 328iT -96, "M-sport"
VW junakeula -64
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMinun e39:ssä ei kans pelaa parkkitutka (01/2000). Eli kun kytkee pakin päälle ensimmäistä kertaa kun auton käynnistää, kuuluu pitkä piippaus ja sitten vaimenee eikä enää piippaa vaikka laittais uudestaan pakin päälle. Huomasin tunnustelemalla ettei yksi anturi tikitä/tykytä, eli todennäköisesti vika on siinä. Pitääkö takapuskuri poistaa jotta pääsee käsiksi anturin johdotuksiin, vai onko muita keinoja? Ja alkuperäinen M-puskin kyseessä jos sillä on mitään väliä...
Mutta mutta. Eipä toimi vieläkään! Vaihdoin siis sen yhden anturin joka ei tykyttänyt (toinen oikealta), mutta uusikaan anturi ei tykytäeli voisiko vika olla PDC-boksissa? Tarkistin koko johtosarjan toimimattomalta pdc-anturilta pdc-boksille asti, ja oli kunnossa.
Eli onko kellään ollut ongelmia itse boksin kanssa? Jos niin, voisikohan tuota korjauttaa esim. jossain elektroniikkapajalla? Mulla on abs-boksi tällä hetkellä elektromekassa niin pitää ottaa yhteyttä sinnepäin...F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Neljästä takatutkasta yksi on kokonaan pimeänä ja siis pois geimeistä. Pari anturia pitää selvää 'tykytystä' ja napsuu kuultavasti, ja viimeinen ei 'tykytä' mutta pitää hiljaisempaa kuitenkin kuultavaa napsuntaa.
Onkohan toi viimeksimainittu anturi kanssa kuitenkin sökö, kenelläkään kokemuksia?
On nää meedion hommia| Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |
Comment
-
-
no mulla oli just samanlainen juttu tuossa e39:ssä, edestä oli yks pimeänä ja yks tykytti vähän hiljempaa, vaihdoin sen pimeänä olleen uuteen ja toimivaan. Siinä kun testailin anturit johtojen nokassa roikkuen, niin mitään eroa en huomannut uuden ja vähän tykyttävän sensorin toiminnassa. No anyway, jos anturi on särkimerkkinen, niin uutta kehään vaan.
Comment
-
-
Ehkä mulla ei oo sormet vaan kovin herkät, mutta itse en saanut tunnustelemalla selville viallisia antureita. Laakkosella piuhan päässä selvisi levinneet anturit ja ne vaihtamalla alkoi tutkasysteemi taas toimimaan.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostEhkä mulla ei oo sormet vaan kovin herkät, mutta itse en saanut tunnustelemalla selville viallisia antureita. Laakkosella piuhan päässä selvisi levinneet anturit ja ne vaihtamalla alkoi tutkasysteemi taas toimimaan.
Comment
-
-
Kertokaas nyt sitte ku ei vielä ole tälläistä vikaa tullut foorumilta vastaan.
PDC nappula on pimee keskikonsolista,mistään ei kuulu mitää piipityksiä, eikä mikään anturi pidä mitään sirinää eikä tykytystä...
Keskikonsolin purin irti ja siellä kaikki johdot ok, mitään muuta en sitten tiedäkkään että mistä vikaa hakis.
Ja mahtaako asialla olla yhteyttä siihen että myös EDC nappula on pimee,vähän ot:tä mutta pakko kysyä?
Ja onko noilla johdoilla jotain tekemistä asian kanssa?E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
PDC:n ja sen nappulapaketin vikakoodit nyt kannattais varmaan ensin kurkata. Kuvassa vaikuttaisi olevan video-moduli, joten noilla johdotuksilla on tuskin mitään tekemistä ongelman kanssa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostVaihdoin siis sen yhden anturin joka ei tykyttänyt (toinen oikealta), mutta uusikaan anturi ei tykytäeli voisiko vika olla PDC-boksissa? Tarkistin koko johtosarjan toimimattomalta pdc-anturilta pdc-boksille asti, ja oli kunnossa.
Eli onko kellään ollut ongelmia itse boksin kanssa?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Comment