Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nokan asentoanturin vika ei poistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #31
    kävipä tuossa itsellä erään auton kanssa niin että kylmänä tyhjäkäynnillä auto kävi selvästi epätasaisesti ja sen kuuli selvästi että välillä joku pytty ei sytyttännyt.. vikakoodeiksi tuli vain jotain lambdan rajaarvot ylittynyt ja missfireä.. auto oli sammunut jopa suoraan käynnistä ja silti ei mitään vikakoodia ollut mikä olisi viitannut sellaiseen mikä olisi voinut sammuttaa lämpimän moottorin laakista..

    no siinä sitten aikani nollailin vikakoodeja ja lopulta sieltä sitten tuli tämä maaginen kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi.. se selittikin että miksi sytytyskatkoksia esiintyi sekä myös suoraan auton sammumisen..

    Sitä en sitten keksinyt koskaan että miksi koodia ei ollut siellä alusta alkaen. Päättelin sitten että moottorinohjaus on "sallinut" osan katkoksista ja näin ollen vikakoodia ei ollut tullut..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #32
      Resetoin jälleen vikamuistin + zekkasin että vikoja ei enää ollut ja sitten, mitäs tuumaatte tähän jermut:
      Ykköspytyn puolan johto irti -> käyntiin n. 3 min -> kone seis ja diagnoosi tulos "65 camshaft angle pulse generator", ei muuta.
      Nelospytyn puolan johto irti sekä Vanoksen solenoidin johto irti -> käyntiin n. 3 min sisältäen kiekat välillä max 4000 r/min -> kone seis ja diagnoosi tulos "65 camshaft angle pulse generator", ei muuta.

      Puolat muuten näytti kaikki samanlaisilta alkuperäisiltä ja laitimmaisten pinnien Ohmit kaikissa 0,7 - 0,8.
      Last edited by Kentsu; 01-04-2008, 07:35. Reason: Ohmiarvot korjattu
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #33
        Originally posted by Kentsu View Post
        Resetoin jälleen vikamuistin + zekkasin että vikoja ei enää ollut ja sitten, mitäs tuumaatte tähän jermut:
        Ykköspytyn puolan johto irti -> käyntiin n. 3 min -> kone seis ja diagnoosi tulos "65 camshaft angle pulse generator", ei muuta.
        Nelospytyn puolan johto irti sekä Vanoksen solenoidin johto irti -> käyntiin n. 3 min sisältäen kiekat välillä max 4000 r/min -> kone seis ja diagnoosi tulos "65 camshaft angle pulse generator", ei muuta.

        Puolat muuten näytti kaikki samanlaisilta alkuperäisiltä ja laitimmaisten pinnien Ohmit kaikissa 1,2 - 1,3.
        Tuumaan sitä, että Carsoftilla luetut vikakoodit voivat olla lähes mitä vain.

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by Matula View Post
          Tuumaan sitä, että Carsoftilla luetut vikakoodit voivat olla lähes mitä vain.
          Jep siltä näyttää tahi boksi kaputsoo... Merkkihuollon pakeille kuitenkin näköjään pakko taipua. Katsotaan sanoi lääkäri, jälleen...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #35
            Kyllä näinkin useimmassa tapauksessa mutta on se joskus "viisaskin", tuossa mun kotterossa kun nyt on selvitetty aikasta varmasti että abs-boksi on kaputt, cs näyttää johtovikaa kun taas inppu herjaa edelleen anturia, joten jos ja kun anturilinja on boksista poikki, on cs tavallaan oikeammassa..?

            Tänään tuli roplattua taas tuon imunokan anturin koodien kanssa, kumma juttu on ettei koodi muutu miksikään on johto irti tai kiinni?Sama 65 NW_E-error vaan tyrkkää.Cs taas täs tapaukses näyttää vähän mitä sitä huvittaa, välistä on se 65 camshaft pulse generator, välillä sen mielestä on koko dme paskana, milloin joku puolista jne..
            Last edited by creative 22; 31-03-2008, 21:57. Reason: vääriä numeroita
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by Kentsu View Post
              Jep siltä näyttää tahi boksi kaputsoo... Merkkihuollon pakeille kuitenkin näköjään pakko taipua. Katsotaan sanoi lääkäri, jälleen...
              Päivitellääns tänne kun pikkuhiljaa on kerennyt taas vähän tutkimaan. Enpäs kurvannut merkkihuollon tuntiveloituksien pariin vieläkään, vaan ajoin Autofix-korjaamoon koodinlukuun (20 €). Laitteisto oli "joku ihan muu kuin Carsoft". Ylläri pylläri, kone ilmoitti selvällä suomen kielellä "Nokka-akselin asentotunnistin", huoltomiehen mukaan muistiin tallentunut vika, vaikka onhan se "pariin" kertaan nollattu tunnistimen 2 x vaihdon jälkeen...
              Tunnistin on siis jo kertaalleen vaihdettu uusi ja DME:n kamman resistanssimittauksen perusteella piuhat DME:lle asti ovat kunnossa. Ainut feilu mittauksen osalta voi olla pulssin antavassa nokan potukassa, johon usko on sen verran vähäinen että käytetty DME on nyt hakusessa (Ostetaan-section). Vaihdan vielä varmuuden varalta kammen tunnistimen luultavasti tänään, vaikka oireet ja diagnostiikka ei mielestäni siihen viittaa. Vinkkejä otetaan toki vieläkin vastaan. Samoin minulle voi tunnustaa jos osaa synkata käytetyn DME:n ajoneston kanssa.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

                #37
                Entäpäs kampparin tunnistin.. Mulla ei ole mitään (ohmi-) yhteyksiä minkään liittiimien välillä!? (bilteman mittari, fluke vois ehkä joitain megoja näyttääkin)

                Auto hyrskähtää käyntiin ikäänkuin vastapalloon potkaisten. n. 1000 kierroksen väännöt on selvästi alemmat kuin normaalisti ja kaasua painaessa autokin tärähtää tuolla alakierroksilla. Liikkeellelähtö vaikeaa..

                Antaa camshaft vikakoodia, mutta pystyy ajamaan. Takuuseen oon saamassa uuden tunnistimen, kesti vain n. 6kk.



                Originally posted by Matula View Post
                Ota anturi käteen niin, että liittimen nystyrät ovat yläpuolella.
                Mittaa kahden vasemman puoleisen pinnin ohmit (0,4) ja kahden oikean puoleisen pinnin ohmit (12,5).
                Last edited by jamoc8; 05-04-2008, 10:01. Reason: tarkennus
                ---- Bee äm dapl juu ----

                Comment

                • fzs
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 8

                  #38
                  Ei se kampuran asentotunnistimen kuulu ohmeja näyttääkkään!
                  Se kun on pulssigeneraattori.

                  Comment

                  • Matula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1706

                    #39
                    Tässä jotain kampiakselinasentotunnistimen mittaamisesta.


                    Comment

                    • jamoc8
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 277
                      • Oulu

                      #40
                      Niinpä se on toi nokan tunnistinkin, nimeltään: 17 PULSE GENERATOR, CAMSHAFT 1 09/1998 12141703221

                      Mutta ei hätiä mitiä, maanantaina uuden saan takuuseen.



                      Originally posted by fzs View Post
                      Ei se kampuran asentotunnistimen kuulu ohmeja näyttääkkään!
                      Se kun on pulssigeneraattori.
                      ---- Bee äm dapl juu ----

                      Comment

                      • Janska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 66

                        #41
                        Originally posted by fzs View Post
                        Ei se kampuran asentotunnistimen kuulu ohmeja näyttääkkään!
                        Se kun on pulssigeneraattori.
                        No kyllä sen nyt vaan ohm lukemia pitää antaa kun oikeista pinneistä mittaa....

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #42
                          En ois uskonut mutta pakko se on nyt uskoa; ainut vika koko aikana on ollut todellakin tuo nokan asentotunnistin koska MOTONETISTA OSTETUT (2 kpl) EIVÄT VAAN TOIMI. Laakkoselta haettu tunnistin poisti heti naputukset ja tehohävikin ym. oireet ja vika hävisi muistista. Asia rupes kirkastumaan eilen kun uusi Motonetista hankittu kampuran tunnistin ei antanut autolle mitään eloa. Ei varmaan tarttee ees sanoa mitä tästä opimme... Montako kilometriä olen ajanut ja tunteja uhrannut noiden sopimattomien tarvikeosien takia turhaan. No onneksi ei mennyt sen DME:n vaihdoksi. Samalla helpottaa ja viduddaa.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Originally posted by Kentsu View Post
                            En ois uskonut mutta pakko se on nyt uskoa; ainut vika koko aikana on ollut todellakin tuo nokan asentotunnistin koska MOTONETISTA OSTETUT (2 kpl) EIVÄT VAAN TOIMI. Laakkoselta haettu tunnistin poisti heti naputukset ja tehohävikin ym. oireet ja vika hävisi muistista. Asia rupes kirkastumaan eilen kun uusi Motonetista hankittu kampuran tunnistin ei antanut autolle mitään eloa. Ei varmaan tarttee ees sanoa mitä tästä opimme... Montako kilometriä olen ajanut ja tunteja uhrannut noiden sopimattomien tarvikeosien takia turhaan. No onneksi ei mennyt sen DME:n vaihdoksi. Samalla helpottaa ja viduddaa.
                            No voi Jumalauta...terve vaan moponettiin.
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by TFV View Post
                              No voi Jumalauta...terve vaan moponettiin.
                              Jooh... ja menin vielä yhdelle kaverille sanomaan vian selvittelyn alkuvaiheessa "Pakkohan se on kokeilla toisella tunnistimella, mutta sitten alkuperäisellä."
                              En tiedä mikä helevatan ero noissa alkuperäisiin on mutta kun ei niin ei.
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #45
                                siis oliko anturi ehjä mutta eri autoon, vaiko "poikki" eli oikeaa mallia mutta sökö jo uutena?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎