kävipä tuossa itsellä erään auton kanssa niin että kylmänä tyhjäkäynnillä auto kävi selvästi epätasaisesti ja sen kuuli selvästi että välillä joku pytty ei sytyttännyt.. vikakoodeiksi tuli vain jotain lambdan rajaarvot ylittynyt ja missfireä.. auto oli sammunut jopa suoraan käynnistä ja silti ei mitään vikakoodia ollut mikä olisi viitannut sellaiseen mikä olisi voinut sammuttaa lämpimän moottorin laakista..
no siinä sitten aikani nollailin vikakoodeja ja lopulta sieltä sitten tuli tämä maaginen kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi.. se selittikin että miksi sytytyskatkoksia esiintyi sekä myös suoraan auton sammumisen..
Sitä en sitten keksinyt koskaan että miksi koodia ei ollut siellä alusta alkaen. Päättelin sitten että moottorinohjaus on "sallinut" osan katkoksista ja näin ollen vikakoodia ei ollut tullut..
no siinä sitten aikani nollailin vikakoodeja ja lopulta sieltä sitten tuli tämä maaginen kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi.. se selittikin että miksi sytytyskatkoksia esiintyi sekä myös suoraan auton sammumisen..
Sitä en sitten keksinyt koskaan että miksi koodia ei ollut siellä alusta alkaen. Päättelin sitten että moottorinohjaus on "sallinut" osan katkoksista ja näin ollen vikakoodia ei ollut tullut..
Comment