Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittaristossa häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TumeM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 119
    • rovaniemi

    #46
    Mitäs nuista pikseleitten korjauksesta yleensä peritään ja minkä aikaa menee korjaukses, ei kehtais kovin ajella ilman mittaristoa

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #47
      Originally posted by TumeM View Post
      Mitäs nuista pikseleitten korjauksesta yleensä peritään ja minkä aikaa menee korjaukses, ei kehtais kovin ajella ilman mittaristoa
      Loppuukuussa voisi onnistua Rovaniemellä, pari tuntia ja sata euroa. Toki toisen mittarin koodaus halvemmalla, km lukeman saa auton mukaan.
      Last edited by WSE1; 03-11-2010, 02:11.

      Comment

      • Kiwes
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 707
        • JKL

        #48
        Lainataas tätä.

        Mullois saman moisia ropleemeja mittariston kanssa. Molemmat pa-anturin näyttää nollaa mittariston valikossa (vastukset mitattu ja kunnossa), ulkolämpötila anturi vaihdettu/vanhan vasukset mitattu(vanhakin vaikutti kunnossaolevalta) ja edelleen näyttää ulkona -40ºC, lämpösessä hallissa ja käsissä pyörittelemällä sain nousee jopa -7ºC.

        Löysin mittariston, mutta kysymys kuuluu: saako sitä toimimaan omassa autossani? Auto 520i e39 -99

        "uusi mittaristo" 62 11-7 894000 vdo 110.008.784/265 (-01 vm. autosta.
        ) Tollaset sain myyjältä kun numeroita kysyin.
        Oisko keskisuomessa joku joka osais koodata / osaako joku kertoo, millä saa pelittää. Kolvi pysyy kyllä kädessä, joten ei sekään ongelma. Mittariston vaihtoon löytyi kyllä hyvät ohjeet, joten se puoli ei oo onkelma.

        Kiitoksia.

        ps.
        mites katastusmies suhtauttuu tyhjään tankkiin ??? leimakin olis eessä, joten ois ihan jees saaha korjattua
        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
        INPA, BMW Scanner 1.4.0

        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

        Comment

        • antsajtp
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 107
          • Lahti

          #49
          Originally posted by Kiwes View Post
          ps.
          mites katastusmies suhtauttuu tyhjään tankkiin ??? leimakin olis eessä, joten ois ihan jees saaha korjattua
          Ei ainakaan Lahdessa K1:llä mitenkään, testattu toissapäivänä! Jos asia mietityttää, niin kannattaa katsastusinssille mainita ennen katsastusta että "on tankki melkein tyhjä, heti menossa tankkaamaan tämän jälkeen" tms..
          Myynnissä E39/E36-osia
          ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #50
            Laitetaan tänne kun en parempaa keksinyt. Eli joku aika sitten huomasin et INPA:lla ei päässyt oman auton mittaristoon käsiksi, myöhemmin kuitenkin sain yhteyden ja huoltovalot sai nollattua. Nyt pari tuhatta km myöhemmin huoltoilmaisin tipahti yhtäkkiä täydestä yhteen pykälään??? Ja jälleen mittaristoon ei saanut yhteyksiä, mutta yrityksen jälkeen huoltovalot oli kuitenki palannu täyteen määrään. :think

            Silloin kun mittaristoon ei pääse on myös mm. DDE:n yhteydet jumissa. Joku ilmeisesti häiritsee väylää mutta mikä tohon vois olla syyllinen? Samaa ongelmaa on ollu hiljakkoin yhdessä toisessakin e39 530d:ssä. Siinä mm. katottiin livedataa, nollattiin huoltovalot ja yks kaks kun uudestaan yritettiin päästä DDE:hen käsiksi se ei enää onnistunut..? Vai onko vika mun läppärissä/softassa?

            Vielä sen verran lisäystä, et kun yhteys on kadoksissa ei myöskään DIS:llä pääse käsiksi, eikä auton tunnistus onnistu. Kuitenkin INPA:ssa näkyy mustat täplät ja osaan moduleista saa yhteyden.
            Last edited by Thuppu; 30-05-2011, 08:17.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #51
              Tänään taas huoltovalot yhdessä pykälässä.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • jMeister
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 89
                • N/A

                #52
                Sama mikä ketjun aloittajalla. Eli Vdo: 110.008.735/051 mittari hajosi matka-ajossa; vilkutti yhtäkkiä -40C ruudussa, tämän jälkeen polttoainemittari ei enää noussut tankkausten jälkeen. Myös 500km tämän jälkeen alkoi polttamaan polttoainepumpun sulaketta (25A), joka korjaantui takaboksissa olevien kolmen releen järjestyksenvaihdolla (sattumaako?).
                Last edited by jMeister; 17-10-2012, 22:05.
                BMW f10 520D (Havanna)
                ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                Comment

                • jMeister
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 89
                  • N/A

                  #53
                  Tämä selkis.
                  Last edited by jMeister; 17-10-2012, 22:05.
                  BMW f10 520D (Havanna)
                  ex. BMW e83 x3 3.0D M-sport(Silber-grau) | BMW f11 530D (Titan silber) | BMW e60 530D (Olive grün) | BMW e46 325i (Schwarz II)
                  BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | BMW e60 530D (Saphirschwartz)
                  BMW e39 528i M-Sport (Alpinweiss III) | BMW e39 530D M-Sport (Saphirschwartz) | ex.BMW e39 520i (Montrealblau)
                  BMW e36 318iS (Cosmosschwarz) | BMW e36 320i (Bostongrün) | BMW e36 325i (Cosmosschwarz)

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10501
                    • Saaressa

                    #54
                    Originally posted by Rami72 View Post
                    Hommasin vm.99 523i BMW:n, jossa tuntuisi olevan otsikon mukaista vikaa. Testeri antoi vikakoodia molempiin polttoaineantureihin ja ulkolämpömittaukseen (anturi vaihdettu).

                    Polttoainemittari näyttää keltaista (viisari nousee ehkä millin). Sähkömittarilla ohmit oli noin 194 ja 232 eli suurinpiirtein ilmeisesti oikein?

                    Ulkolämpotilamittari näyttää koko aika -40 astetta. Ilmastoinnin lämmöt heittelee ilmeisesti tuosta virheellisestä lämötilamittauksesta johtuen. Tuuletin toimii normaalisti, mutta puhaltaa lämmintä vaikka säätäisi täysin kylmälle. Jäähdytinkompura ei toimi.

                    Jos vikaa on mittarissa, voisi hommata käytetyn tai korjata. Onnistuuko? Jos pitää hommata uus, mistä edullisesti asennettuna?
                    Vian kuvaus on sama kuin yllä.

                    Onko kukaan ratkaissut mikä mittariston hajoamisen aiheuttaa?
                    Testeri antaa vikakoodia polttoaine antureille, mittaristosta lakkasi ensimmäisenä toimimasta ulkolämpö, sen jälkeen jäähdytys nesteen lämpö ja viimeisenä polttoainemittari..

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      #55
                      Jos mittaristo vaihdettu, niin voi hyvinkin heittää tuon lämpötila- ja polttoaineherjan vaikka anturit ok. Eli koodaata kuntoon tai kahtoo edes mitä mittari edustaa muuhun autoon nähden.

                      Jos varmasti alkuperäinen mittaristo paikallaa, niin en tiedä... vika itsessään

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        #56
                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Jos mittaristo vaihdettu, niin voi hyvinkin heittää tuon lämpötila- ja polttoaineherjan vaikka anturit ok. Eli koodaata kuntoon tai kahtoo edes mitä mittari edustaa muuhun autoon nähden.

                        Jos varmasti alkuperäinen mittaristo paikallaa, niin en tiedä... vika itsessään
                        Testeri ei ainakaan näyttänyt viitteitä että ois vaihdettu. Se nyt tosin ei takaa mitään.. Realoem näytti että samalla varaosanumerolla on mittaristo M52 moottorisista M62 moottorisiin..

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • jakeluvesimies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2010
                          • 2726
                          • On the road @ Laplandia

                          #57
                          Originally posted by duuk View Post
                          Testeri ei ainakaan näyttänyt viitteitä että ois vaihdettu. Se nyt tosin ei takaa mitään.. Realoem näytti että samalla varaosanumerolla on mittaristo M52 moottorisista M62 moottorisiin..

                          Aut/man, 6/8,/12 cyl business/navi ym. ym... voi sekoittaa jos ei alkuperäinen mittaristo kyseessä ja koodi kohdillaan...

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1295
                            • Kajaani

                            #58
                            Joskus muistan lukeneeni jostain tuosta mittaristo herjasta mutta en löytänyt nyt sitä tähän hätään...
                            Elikkäs 530da vm02, polttoainemittari ei näytä täyttä vaikka tankki täynnä, moottorin lämpömittari ei näytä normaalia vaikka lämmöt normaalit ja kulutus mittari näyttää aivan liian pieniä lukemia, matka ajossa 0-4l/100km. Milläs tämä saatiin korjattua?
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              #59
                              Originally posted by Soininen View Post
                              Joskus muistan lukeneeni jostain tuosta mittaristo herjasta mutta en löytänyt nyt sitä tähän hätään...
                              Elikkäs 530da vm02, polttoainemittari ei näytä täyttä vaikka tankki täynnä, moottorin lämpömittari ei näytä normaalia vaikka lämmöt normaalit ja kulutus mittari näyttää aivan liian pieniä lukemia, matka ajossa 0-4l/100km. Milläs tämä saatiin korjattua?
                              Eikö kellään ollut tästä mitään tietoa??
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by Soininen View Post
                                Eikö kellään ollut tästä mitään tietoa??
                                Kulutusmittarin näyttämää voit muuttaa "salavalikon" kohdasta 20. Oikeaan parametriin oli selvä lasku kaavakin mutta en nyt millään sitä muista. Hiukan hitaampi keino on laskea tankkauksista todellinen ja sit sen mukaan muutta arvoa.

                                Lämpömittarin vajaatoiminta vois selittyä viallisella anturilla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎