Mullois saman moisia ropleemeja mittariston kanssa. Molemmat pa-anturin näyttää nollaa mittariston valikossa (vastukset mitattu ja kunnossa), ulkolämpötila anturi vaihdettu/vanhan vasukset mitattu(vanhakin vaikutti kunnossaolevalta) ja edelleen näyttää ulkona -40ºC, lämpösessä hallissa ja käsissä pyörittelemällä sain nousee jopa -7ºC.
Löysin mittariston, mutta kysymys kuuluu: saako sitä toimimaan omassa autossani? Auto 520i e39 -99
"uusi mittaristo" 62 11-7 894000 vdo 110.008.784/265 (-01 vm. autosta.
) Tollaset sain myyjältä kun numeroita kysyin.
Oisko keskisuomessa joku joka osais koodata / osaako joku kertoo, millä saa pelittää. Kolvi pysyy kyllä kädessä, joten ei sekään ongelma. Mittariston vaihtoon löytyi kyllä hyvät ohjeet, joten se puoli ei oo onkelma.
Kiitoksia.
ps.
mites katastusmies suhtauttuu tyhjään tankkiin ??? leimakin olis eessä, joten ois ihan jees saaha korjattua
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
ps.
mites katastusmies suhtauttuu tyhjään tankkiin ??? leimakin olis eessä, joten ois ihan jees saaha korjattua
Ei ainakaan Lahdessa K1:llä mitenkään, testattu toissapäivänä! Jos asia mietityttää, niin kannattaa katsastusinssille mainita ennen katsastusta että "on tankki melkein tyhjä, heti menossa tankkaamaan tämän jälkeen" tms..
Myynnissä E39/E36-osia
***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***
Laitetaan tänne kun en parempaa keksinyt. Eli joku aika sitten huomasin et INPA:lla ei päässyt oman auton mittaristoon käsiksi, myöhemmin kuitenkin sain yhteyden ja huoltovalot sai nollattua. Nyt pari tuhatta km myöhemmin huoltoilmaisin tipahti yhtäkkiä täydestä yhteen pykälään??? Ja jälleen mittaristoon ei saanut yhteyksiä, mutta yrityksen jälkeen huoltovalot oli kuitenki palannu täyteen määrään. :think
Silloin kun mittaristoon ei pääse on myös mm. DDE:n yhteydet jumissa. Joku ilmeisesti häiritsee väylää mutta mikä tohon vois olla syyllinen? Samaa ongelmaa on ollu hiljakkoin yhdessä toisessakin e39 530d:ssä. Siinä mm. katottiin livedataa, nollattiin huoltovalot ja yks kaks kun uudestaan yritettiin päästä DDE:hen käsiksi se ei enää onnistunut..? Vai onko vika mun läppärissä/softassa?
Vielä sen verran lisäystä, et kun yhteys on kadoksissa ei myöskään DIS:llä pääse käsiksi, eikä auton tunnistus onnistu. Kuitenkin INPA:ssa näkyy mustat täplät ja osaan moduleista saa yhteyden.
Sama mikä ketjun aloittajalla. Eli Vdo: 110.008.735/051 mittari hajosi matka-ajossa; vilkutti yhtäkkiä -40C ruudussa, tämän jälkeen polttoainemittari ei enää noussut tankkausten jälkeen. Myös 500km tämän jälkeen alkoi polttamaan polttoainepumpun sulaketta (25A), joka korjaantui takaboksissa olevien kolmen releen järjestyksenvaihdolla (sattumaako?).
Hommasin vm.99 523i BMW:n, jossa tuntuisi olevan otsikon mukaista vikaa. Testeri antoi vikakoodia molempiin polttoaineantureihin ja ulkolämpömittaukseen (anturi vaihdettu).
Polttoainemittari näyttää keltaista (viisari nousee ehkä millin). Sähkömittarilla ohmit oli noin 194 ja 232 eli suurinpiirtein ilmeisesti oikein?
Ulkolämpotilamittari näyttää koko aika -40 astetta. Ilmastoinnin lämmöt heittelee ilmeisesti tuosta virheellisestä lämötilamittauksesta johtuen. Tuuletin toimii normaalisti, mutta puhaltaa lämmintä vaikka säätäisi täysin kylmälle. Jäähdytinkompura ei toimi.
Jos vikaa on mittarissa, voisi hommata käytetyn tai korjata. Onnistuuko? Jos pitää hommata uus, mistä edullisesti asennettuna?
Vian kuvaus on sama kuin yllä.
Onko kukaan ratkaissut mikä mittariston hajoamisen aiheuttaa?
Testeri antaa vikakoodia polttoaine antureille, mittaristosta lakkasi ensimmäisenä toimimasta ulkolämpö, sen jälkeen jäähdytys nesteen lämpö ja viimeisenä polttoainemittari..
Jos mittaristo vaihdettu, niin voi hyvinkin heittää tuon lämpötila- ja polttoaineherjan vaikka anturit ok. Eli koodaata kuntoon tai kahtoo edes mitä mittari edustaa muuhun autoon nähden.
Jos varmasti alkuperäinen mittaristo paikallaa, niin en tiedä... vika itsessään
Jos mittaristo vaihdettu, niin voi hyvinkin heittää tuon lämpötila- ja polttoaineherjan vaikka anturit ok. Eli koodaata kuntoon tai kahtoo edes mitä mittari edustaa muuhun autoon nähden.
Jos varmasti alkuperäinen mittaristo paikallaa, niin en tiedä... vika itsessään
Testeri ei ainakaan näyttänyt viitteitä että ois vaihdettu. Se nyt tosin ei takaa mitään.. Realoem näytti että samalla varaosanumerolla on mittaristo M52 moottorisista M62 moottorisiin..
Testeri ei ainakaan näyttänyt viitteitä että ois vaihdettu. Se nyt tosin ei takaa mitään.. Realoem näytti että samalla varaosanumerolla on mittaristo M52 moottorisista M62 moottorisiin..
Aut/man, 6/8,/12 cyl business/navi ym. ym... voi sekoittaa jos ei alkuperäinen mittaristo kyseessä ja koodi kohdillaan...
Joskus muistan lukeneeni jostain tuosta mittaristo herjasta mutta en löytänyt nyt sitä tähän hätään...
Elikkäs 530da vm02, polttoainemittari ei näytä täyttä vaikka tankki täynnä, moottorin lämpömittari ei näytä normaalia vaikka lämmöt normaalit ja kulutus mittari näyttää aivan liian pieniä lukemia, matka ajossa 0-4l/100km. Milläs tämä saatiin korjattua?
Joskus muistan lukeneeni jostain tuosta mittaristo herjasta mutta en löytänyt nyt sitä tähän hätään...
Elikkäs 530da vm02, polttoainemittari ei näytä täyttä vaikka tankki täynnä, moottorin lämpömittari ei näytä normaalia vaikka lämmöt normaalit ja kulutus mittari näyttää aivan liian pieniä lukemia, matka ajossa 0-4l/100km. Milläs tämä saatiin korjattua?
Kulutusmittarin näyttämää voit muuttaa "salavalikon" kohdasta 20. Oikeaan parametriin oli selvä lasku kaavakin mutta en nyt millään sitä muista. Hiukan hitaampi keino on laskea tankkauksista todellinen ja sit sen mukaan muutta arvoa.
Comment