Oon lueskellut tätä ja ainoa kysymys on jäänyt että miten ctek:n saa aloittamaan lataus automaattisesti. Siis minun ctek jää aina standby tilaan kun virrat kytkee ja pitää painaa mode-painiketta jotta lataus alkaa.
Ootteko siis aina käynyt aamuyöllä painamassa laturin nappia autossa , siis kun tolpan ajastin alkaa antamaan virtaa
Oon lueskellut tätä ja ainoa kysymys on jäänyt että miten ctek:n saa aloittamaan lataus automaattisesti. Siis minun ctek jää aina standby tilaan kun virrat kytkee ja pitää painaa mode-painiketta jotta lataus alkaa.
Ootteko siis aina käynyt aamuyöllä painamassa laturin nappia autossa , siis kun tolpan ajastin alkaa antamaan virtaa
Koitappa mitä tapahtuu kun laturi on kiinni akussa, irrotat töpselin ja laitat takaisin
Mahtaiskohan laite saada virran muistille auton akusta.
Nostellaas. Onko kellään kokemusta Defan tai Calixin ylläpitolaturin kytkemisestä e39? Ajatus laittaa tollanen Calixin laturi ja sitä miettinyt, että olisko laturi hyvä kytkeä sisätiloihin vai toimiisko se konetilassa kuten ohjeeseen on merkitty? Sitten kykentä, eli onko muita vaihtoehtoja, kun kytkeä moottorin +napaan?
Nostellaas. Onko kellään kokemusta Defan tai Calixin ylläpitolaturin kytkemisestä e39? Ajatus laittaa tollanen Calixin laturi ja sitä miettinyt, että olisko laturi hyvä kytkeä sisätiloihin vai toimiisko se konetilassa kuten ohjeeseen on merkitty? Sitten kykentä, eli onko muita vaihtoehtoja, kun kytkeä moottorin +napaan?
Hyvin toimii konehuoneessa ainaki Defa. edellisessä autossa oli vedetty johto akulle asti nykyseen laitoin lisävirran antopaikkaan imusarjankylkeen.
Eiköhän toimi, autohan on seissut ja moottori kylmä silloin, kun laturi yleensä päällä -> lämpöongelmia ei tule. Apuvirtapistoke kuulostaa hyvältä paikalta, koska siitä jykevä kaapeli akulle. Jos piuhoja vetää laturilta konttiin asti voisi olla viisasta käyttää vähintään 2,5mm2 johtoa ja sulake sinne akun lähelle.
Kiitos vastauksista. Saikos mootorin +napaan sen laturin johdon vedettyä jostain imusarjan alta, ettei se johto ole siinä päällä rumasti näkyvillä? Pitääkö tässäkin tapauksessa laittaa sulake lähelle +napaa? Laturi mikä tulee on 5v-Calix.
Kiitos vastauksista. Saikos mootorin +napaan sen laturin johdon vedettyä jostain imusarjan alta, ettei se johto ole siinä päällä rumasti näkyvillä? Pitääkö tässäkin tapauksessa laittaa sulake lähelle +napaa? Laturi mikä tulee on 5v-Calix.
Itte vetelin laturinjohdon raikkarikotelon alta mistä menee muitaki piuhoja ja sitten moottoriin menevää johtohtosarjaa pitkin kuskinpuolelle. Varmaan se on helpompi laittaa lisävirtapistokkeeseen vs startin perään on vähä ahtaampi mutta saa sen sinnekki.
Mulla molemmissa kulkineissa defan akkulaturit. Suoraan defan kaapeleiden välissä konehuoneessa. E34.ssa lisäks ajastin kello käynnistämään lämmityksen lähtöajan mukaan.
Mulla molemmissa kulkineissa defan akkulaturit. Suoraan defan kaapeleiden välissä konehuoneessa. E34.ssa lisäks ajastin kello käynnistämään lämmityksen lähtöajan mukaan.
Comment