Originally posted by H4ck
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kolina
Collapse
X
-
Originally posted by reekoon View PostTäytyy tarkistaa tuo hammastanko/ohjausnivel. Linkkiä kuvaan niin tulee tarkistettua varmasti oikea osa.
Onhan kallistuksenvakaajien puslat myös vaihdettu?
Comment
-
-
kyllä auto on 540iA ja juuri kävin katsastamassa suomenojan K1 asemalla ja kehuivain että kuinka hyvässä kunnossa on. Kysyin vielä erikseen että onko väljää missään että pääseekö kaupoille.
Kallistuksen vakaajan puslat on kanssa vaihdettu samalla kuin muutikin ja tilalle laittelein powerflexit silloin.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by -JMV- View PostNostellaas ylös:
Selviskö topicin aloittajalle vika? Itsellä just samanlaiset oireet, eli ihan kuin putki olisi irti ja hakkaisi runkoon, mutta kömmin tänään auton alle, niin putki ainakin kunnossa.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by reekoon View Postkyllä auto on 540iA ja juuri kävin katsastamassa suomenojan K1 asemalla ja kehuivain että kuinka hyvässä kunnossa on. Kysyin vielä erikseen että onko väljää missään että pääseekö kaupoille.
Kallistuksen vakaajan puslat on kanssa vaihdettu samalla kuin muutikin ja tilalle laittelein powerflexit silloin.
Eli se ei oikeastaan tarkoita kunnon suhteen mitään muuta kuin että auto nyt sattui läpäisemään katsastuksen.
Comment
-
-
tiedän tuon ja juuri siksi sen mainitsinkin. Ironia kun ei kulje vaan perus tcp/ip liikenteen yli.E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostTuli tänään vähän testailtua, ja huomasin että mulla kolina lakkaa myös kun painaa jarrua töyssyissä... eli sieltä puolenko nyt sitten vikaa hakemaan :think
Vikana oli se että jarrumännän puoleisen jarrupalan kiinikkeet olivat poiki joilla se kiinittyy männän sisäreunaan.
Nyt kun ne olivat rikki niin pala pääsi kolisemaan vapaasti levyä vasten jollei jarruttanut.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post...Muita kolisijoita voi olla konepelti (stopparit väärin säädetty), jäähdytin (kiinnitys löysällä tai puuttuu kumiosia) tai pohjamuovit. Noista kuuluvat äänet toki on erilaisia kuin normaalit kolinat. Lisäksi jos autoon on asennettu lohkolämmitin, niin sen johto on yleensä huonosti kiinnitetty ja heiluu ja kolisee läheisiin osiin.Last edited by Havis; 09-07-2010, 10:57."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostIskarit on jonku viikon uuemmat, ku tuo tukivarsisarja. Laakereita ei ole vaihettu. Pitäsköhän sitte sitä koittaa. Muistaakseni aika tyyriit oli :thinkF31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Sitten se pahempi kolina joka tulee jostain etupäästä. Toisen renkaan sain irti, mutta toisen kohdalla lukkopultin sovitekappale pärähti kappaleiksi joten ei vänkärin puolen rengas jäi irrottamatta, mutta tämä nyt ei kauheasti haitannut. Nyt kun vain jostain vielä löytäisi samanlaisen sovitekappaleen...
Eli huomasin että jarrulevyä/rengasta heilumalla tuennassa oli paljon väljää. ja välys tuli poikittaistukivarren renkaanpuoleisesta kiinnityksestä, eli kuvassa osa nro. 11:
Kokeilin kiristää ko. pulttia, ja hieman sain molemmilta puolin kiristettyäkin mutta eipä se välykseen auttanut. Sitten rengasta potkiessani huomasin että "pitkittäistukivarsien" auton puoleiset puslat liikkuivat aika paljon, eli kuvasta osa nro. 5. Näihin on ilmeisesti vaihdettu niitä powerflexin puslia?
Näin loppuoletuksena kolina tulee sekä alatukivarren renkaanpuolen kiinnityksen välyksestä että pitkittäistukivarren rungon puolen puslan välyksistä:
Yhtenä mahdollisuutena kolinalle olisi myös jarrusatuloiden väljistyneet liukutapit, mutta en noita jarruja saanut kyllä millään kolisemaan tai löytänyt niistä mitään välystä.Last edited by Driver22; 16-06-2010, 22:57.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Noista kolinoista...
Omassa autossa koiranluut kolisi kans, ja sitte oli kuskinpuolen jarrulevyn suoja kilpi irti alapäästään, ja se oli siitä hieno et siitä kuulu kolina vaan ajaes,ei vaikka kuinka hakkas lekalla rengasta etupää ilmassa tai maassa, vasta kun irrotin renkaan palojen vaihtoon ni siinä huomasiE36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740
Comment
-
-
Joojoo, ilmottaudutaan kolinakerhoon.
Eli elättelin toiveita, että katsuri kertois sitten, mikä tuolla edessä kolisee, kun väljää on ties missä.. Paskat.. "Vasen kallistuksen vakaajan ulompi pää".. wat.. Molemmat puolet autosta kolisee ajossa kyllä selkeästi.
Eli täristää jarruttaessa about 90kmh nopeuksista ja eturenkaita potkittua edestä päin ja klonksuu paikallaan auton pitkittäissuunnassa. Kolina pikku montuissa on sitä jokaselle e39 -kuskille tuttua. Tilanpuutteesta ja keleistä johtuen (ylläri) tarkemmin välyksiä en ole itse pystynyt paikallistamaan.. Mutta.. Mitäs tuonne nyt kannattais vaihtaa näin mutulla? E36 jos ois kyseessä, niin ois hajua, mutta tämä e39:n (535i) alustarakenne on mulle vähän pimennossa. Eli ainakin koiranluut sitten vissiin, mutta näiden lisäksi tuo pitkittäinen tukivarsi etupuolelta..?? :think
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Helpoimmalla pääset tietysti kun lyöt koko helahoidon kerralla uusiksi
Itellä 180tkm tuli just tauluun ja pientä kolinaa alkanu kuulumaan varsinkin kuskinpuolelta edestä.
Koiranluu (kallistuksenvakaajan pystytanko) tuntu olevan väljähkö ja reaktiotankojen puslat myös.
Niiden vaihdolla aattelin lähteä kokeilemaan alkuun...
Eihän sulla välttämättä samasta paikasta ole väljä, mutta vähän kuullostas tuo pitkittaissuuntanen väljyys reaktiotangolta.
Ainakin nyt näin meikäläisen ymmärryksellä.
Osat nro. 6 molemmista kuvista menossa mulla vaihtoon
Comment
-
-
Originally posted by 4ndy View PostHelpoimmalla pääset tietysti kun lyöt koko helahoidon kerralla uusiksi
mutta joo, kyllä varmaan suurin kolinan aiheuttaja on tuo pitkittäinen varsi, joten vastaavalla paketilla vois itsekin lähteä ehkä liikenteeseen!
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
Comment