Originally posted by HTK12
View Post
E39 airbag-valo palaa
Collapse
X
-
Kyllä nuo on käytännössä kaikki korjaantunut uudelleenohjelmoinnilla, joihinkin on kylläkin tuo vika iskenyt uudelleen mutta mun mielestä tuo vika ei johdukaan ohjelmoinnista tjsp vaan yleensä joku sähköinen häiriö aiheuttaa sen loppupelissä, esim. joku kylmäkäynnistyksen jännitepiikki jne. Näissä on kummiskin nähty sellaista trendiä, että kesäisin näitä vikoja ei ole pahemmin ja syksyllä kylmien kelien alkaessa niitä alkaa ilmaantua enemmän ja enemmän.
-
No kai se sitten on uskottava, että noinkin voi käydä.Originally posted by Clavurion View PostTodistetusti tullut vastaan yksi vastaava keissi, jossa nimenomaan yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).
Leave a comment:
-
Todistetusti tullut vastaan yksi vastaava keissi, jossa nimenomaan yritettiin NCS:llä koodata tuota tunnistinmattoa pois käytöstä ja purkki veti siitä itsensä jojoon (Internal fault, jota ei saanut nollattua).Originally posted by HTK12 View PostOotko nyt varma, että tuo sisäinen virhe (240) tuli tuosta sun kokeilustasi? EEprommia ei käsittääkseni pitäisi pystyä sotkemaan OBD-portin kautta.
Leave a comment:
-
Koodaaminenhan on hyvin simppeli tehdä kuten Clavurion sanoi. Eli luet vaan auton tiedot, sitten valitset koodattavaksi tuon purkin, katsot, että työnä on valittu koodaus ja sitten vaat käynnistät koodauksen. Ootko nyt varma, että tuo sisäinen virhe (240) tuli tuosta sun kokeilustasi? EEprommia ei käsittääkseni pitäisi pystyä sotkemaan OBD-portin kautta. Itsellänihän tuo vikavalo syttyi aina kun pakkasella pihalta käynnistin kylmän auton. Päivän toisen startin jälkeen ei enää sytyttänyt vikavaloa. Kesällä ei myöskään valoa polttanut. Itsekkin katsastin auton ensimmäisenä vuotena tietämättä tuota vikaa (ostin auton kesällä ja katsastin ennen pakkasia). Ensimmäisten pakkasten tultua alkoi palamaan ja sitten läppärillä tutkaillessa tuli tuo vika löydettyä.Originally posted by SwampHog View PostSama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========
Onko tuo aina korjattavissa uudelleen ohjelmoinnilla? Omassa nimittäin tuo vika ilmeni vain pakkasella ja laskuri kasvoi aina kylmäkäynnistysten seurauksena. Liekkö tuosta minun boxista mennyt joku juotos tms. kun tuo ongelma oli lämpötila riippuvainen? Vain pakkasella jäi airbagin valo palamaan. Kesällä syttyi normaalisti ja sammui kuten kuuluukin. Boxin vaihdolla ongelma katosi ja on onneksi pysyt poissa.Originally posted by jartsa02 View PostSieltä on mennyt eeprommilta bittejä vinoon ja se tarvii uudelleenohjelmoinnin. Tuota eeprommia ei pysty ropeloimaan OBD:n kautta vaan se on purkki irroitettava ja se eeprommi on programmerilla ohjelmoitava uudelleen. Tuo kyllä onnistuu täälläpäin, joten sitä ei tartte nyt ihan UK:hon saakka sentään lähettää
.
Leave a comment:
-
Sieltä on mennyt eeprommilta bittejä vinoon ja se tarvii uudelleenohjelmoinnin. Tuota eeprommia ei pysty ropeloimaan OBD:n kautta vaan se on purkki irroitettava ja se eeprommi on programmerilla ohjelmoitava uudelleen. Tuo kyllä onnistuu täälläpäin, joten sitä ei tartte nyt ihan UK:hon saakka sentään lähettääOriginally posted by SwampHog View PostSama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxi
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========
.
Leave a comment:
-
Kokeile nyt ensin koodata se purkki, kuten tekisit uudelle/käytetylle vaihdokille. Eli NCS:llä valitset sen purkin ja sitten SG_CODIEREN. Jos ei tuolla oikene, ota yhteyttä "jartsa02", jos se voisi softata uusiksi tuon sinun purkin.
Leave a comment:
-
Sama homma kun HTK12:lla virheiden osalta. Control unit herjaa antaa tääläkin ja lienee pakko osaa Ebay:stä varaosa -boxiOriginally posted by HTK12 View PostSiltähän tuo vaikuttaisi. Itsellä 240 Control unit internal error (luin INPA:lla) ja en pystynyt sitä nollaamaan. Ongelman ratkaisin tilaamalla käytetyn ebay:stä ja koodaamalla sen autoon. Helppo homma tehdä itsekkin. Purkki maksoi muistaakseni alle 80€ toimitettuna.
Ongelmathan alkoivat kun disabloin NCS Expertillä tuon apparin turvatyynyn, kun nuorimmaisen piti matkustaa edessä (ei ollu hiljaa missään muualla)..
Palautin toimivan conffin takasin, mutta ei toiminut enää senjälkeen. Mitään vikakoodeja ei ollut, ennen koodausta.
Valo palaa taulussa kokoajan heti kun laittaa virrat päälle, resetoiminen ei onnistu INPA:lla
Pistän vikakoodit tuohon näytille, mitä INPA:lla sai kaivettua (ikävää kun ei voi linkittää tänne pdf tai txt, vain kuvia ;p
Tuossa on aika hyvä keskustelu asian tiimoilta lontooksi. Muutamia pajoja löytyy UK:sta joissa vois tuon SRS -boxin koodata uusiksi, pitäs vaan lähettää tuo ensin sinne..
Ei kellään sattuis olemaan softaa/työkaluja, jolla vois vetästä uuden bitin tuonne SRS -boxiin ? Ei tarttis turhaan tilata Ebay:stä varaosa -boxia, kun koodaamistahan nuokin boxit tottelee. Tusikin sieltä mitään fyysisesti on rikki kuitenkaan..
Miten tuo uusi/varaosa srs -yksikkö koodataan NCS Expertillä oikein, ettei tule taas kyrväytettyä yhtä yksikköä toimintakyvyttömäksi ? Jos tilais kuitenkin Ebay:stä toimivan, käytetyn yksikön, niin ehtis saaha kuntoon ennenkuin on taas mentävä leimalle..(instructions for dummises olis kiva saada joltain joka homman on jo onnistuneesti tehnyt)
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 06/08/13 23:19:44
ECU: MRS3
JobStatus: OKAY
Variant: MRS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 10 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
25 seat occupied recognition 2 (SBE2)
Error frequency : 17
error not active at the moment
communication error
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
20 belt lock driver
Error frequency : 2
error not active at the moment
short to ground / resistor too small
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
16 ignition circuit ZK15 -> battery unplug 2
Error frequency : 6
error not active at the moment
resistor too large
error is sporadic
-------------------------------------------------------------
15 ignition circuit ZK14 -> head airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
14 ignition circuit ZK13 -> head airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
12 ignition circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
8 ignition circuit ZK7 -> side airbag rear right
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
7 ignition circuit ZK6 -> side airbag rear left
Error frequency : 1
error not active at the moment
resistor too large
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
4 ignition circuit ZK3 -> airbag passenger
Error frequency : 1
plausibility error
error not active at the moment
error is not sporadic
-------------------------------------------------------------
240 Internal ECU error
Error frequency : 1
================================================== ===========
Edit:
Tämä keissi ratkesi kun hommasin uuden purkin Ebaystä. Valo häipyi mittaristosta heti kun pisti uuden boxin kiinni ja virrat päälle
Ei tarvinnu koodata NCS Expertillä mittään ja kerrankin pääsi helpolla
Tuli harjoteltua Ebay -ostoksia ja tilasin erreyksessä MRS4 -boxin joka ei tietenkään käynyt mun kulkineeseen
Jos joku tarvii moista, niin privalla lähettelen kuvat/numerot yms detaljit.
Nyt pitäis vielä saaha tuosta ABS anturista niskalenkki, niin vois tarjota leimalle :think
Leave a comment:
-
Voikos tuo ohjausyksikön koodi johtua siitä kun tarkastelin autoa lähemmin niin näyttäs että kuskin penkin turvavyönkiristin on lauennut omia aikojaan.
Leave a comment:
-
Siltähän tuo vaikuttaisi. Itsellä 240 Control unit internal error (luin INPA:lla) ja en pystynyt sitä nollaamaan. Ongelman ratkaisin tilaamalla käytetyn ebay:stä ja koodaamalla sen autoon. Helppo homma tehdä itsekkin. Purkki maksoi muistaakseni alle 80€ toimitettuna.Originally posted by naphed View PostOsaisko joku nopeasti sanoa mistä lähtee hakemaan vikaa kun antaa airbageille seuraavanlaista koodia:
3 Ignition circuit drivers Seat-belt pretensioning system is defective
1 Internal fault in control unit
Auto siis tosiaan vm-96 ja 523 manuaali. Nollaamalla toinen häviää ja se on satunnaista että kumpi. Äsken kun nollasin niin hävis kummatkin mutta silti paloa airbagin merkkivalo. Ohjelmana tosiaan on carsoft 6.1. Olenko pahasti väärässä jos sanon että airbagin ohjainyksikkö on tullut tiensä päähän?
Leave a comment:
-
Osaisko joku nopeasti sanoa mistä lähtee hakemaan vikaa kun antaa airbageille seuraavanlaista koodia:
3 Ignition circuit drivers Seat-belt pretensioning system is defective
1 Internal fault in control unit
Auto siis tosiaan vm-96 ja 523 manuaali. Nollaamalla toinen häviää ja se on satunnaista että kumpi. Äsken kun nollasin niin hävis kummatkin mutta silti paloa airbagin merkkivalo. Ohjelmana tosiaan on carsoft 6.1. Olenko pahasti väärässä jos sanon että airbagin ohjainyksikkö on tullut tiensä päähän?
Leave a comment:
-
Vika löytyi ja syynä oli virtalukonpohja. Ei tullut tarpeeksi jännitettä boksille ja täten ei päässyt tietokoneella sisään boksiin...Originally posted by make_wt View PostMulla sama homma. Inpalla ei pääse koko airbag järjestelmään käsiksi. Kaikkialle muualle kyllä pääsee muttei tuohon bägi järjestelemään. Olen vaihtanut jo kolme eri poksia eikä millään saa mitään yhteyttä. Sulakkeet on vaihdettu varalta jo moneenkin kertaan mutta vikaa ei vain löydy.
Jos joku tietää mikä voisi olla mahdollisesti vikana niin tieto olisi enempi kuin tarpeen...
Niin ja autona on 525tds touring
Leave a comment:
-
Piuha poikki. Ei muuta kuin mittailemaan.Originally posted by make_wt View PostMulla sama homma. Inpalla ei pääse koko airbag järjestelmään käsiksi. Kaikkialle muualle kyllä pääsee muttei tuohon bägi järjestelemään. Olen vaihtanut jo kolme eri poksia eikä millään saa mitään yhteyttä. Sulakkeet on vaihdettu varalta jo moneenkin kertaan mutta vikaa ei vain löydy.
Jos joku tietää mikä voisi olla mahdollisesti vikana niin tieto olisi enempi kuin tarpeen...
Niin ja autona on 525tds touring
Leave a comment:
-
Mulla sama homma. Inpalla ei pääse koko airbag järjestelmään käsiksi. Kaikkialle muualle kyllä pääsee muttei tuohon bägi järjestelemään. Olen vaihtanut jo kolme eri poksia eikä millään saa mitään yhteyttä. Sulakkeet on vaihdettu varalta jo moneenkin kertaan mutta vikaa ei vain löydy.Originally posted by Baijeri46 View PostItsellä palaa bagin valo -96 520:ssä eikä vikakoodeja saa luettua koska ilmeisesti airbagit ovat jonkinlaisessa oikosulussa.
Sulakkeet jo tsekkasin ja ne olivat kunnossa, eli alanko nyt etsimään vikaa penkin alta mittailemalla arvoja? Vai? :think
Jos joku tietää mikä voisi olla mahdollisesti vikana niin tieto olisi enempi kuin tarpeen...
Niin ja autona on 525tds touring
Leave a comment:
-
Kertaalleen jokunen vuosi sitten kuskin istuimen turvavyön kiristäjä / lukkokappale uusittu, taulussa oli silloin kilsoja 365000km. Ja nimenomaan airbag valon syttymisen vuoksi. Sillähän se sitten asettui.Originally posted by Janne-90 View PostOnko tää vika korjaantunut yleensä tällä sarjalla vai onko joku joutunut vaihtaa myös kiristäjän ?
Eipä tullut edes mieleen että sitä voisi jotenkin muutenkin korjata kuin osan uusimalla.
Leave a comment:
Leave a comment: