E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jiikoo88
    replied
    Meillä on tällainen ongelma että airbag valo palaa ja mittarilla antaa koodin:
    Firing circuit, passenger airbag, stage 2.. Mistähän tuota vikaa voisi alkaa etsimään, kaikki apukuskin puolen turvatyynyjen liitokset on tutkittu ja apukuskin penkin tunnistinmattohomma ok.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by -Miksu- View Post
    Eli siis kyseessä on -01/00 530da ja lapussa lukee Internal control unit fault. Replace A12 Co ntrol unit.
    Selvä tapaus, bitit poikittain ohjausyksikössä, eli vaihda se tai korjauta. Esim. jartsa02 muistaakseni teki näiden korjauksia.

    Leave a comment:


  • -Miksu-
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No tämä nyt riippuu ihan siitä, miten se diagnosoitiin. Mikäli airbagin ohjausyksikkö antaa internal error vikakoodia, on se vaihdettava, tai lähettävä korjaukseen. Jos sulla on airbagin vikakoodit niin laita ne tänne. Samalla laita nyt hieman lisäinfoa, että millä ajat. Näihin kyselyihin kannattaa aina laittaa auton valmistuskuukausi ja malli.

    Ellei sulla ole vikakoodeja sovi vaikka jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta. Ilman vikakoodeja on melko mahdoton neuvoa mitä sille kannattaa tehdä.
    Eli siis kyseessä on -01/00 530da ja lapussa lukee Internal control unit fault. Replace A12 Co ntrol unit.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by -Miksu- View Post
    Mitenkäs kun bmw huollossa annettii sellane tuomio että airbagin ohjausyksikkö pitäis vaihtaa että kannattaako suosiolla metästää yksikkö vai kahtoa ensin sulakkeet ja johdot/liittimet? :think
    No tämä nyt riippuu ihan siitä, miten se diagnosoitiin. Mikäli airbagin ohjausyksikkö antaa internal error vikakoodia, on se vaihdettava, tai lähettävä korjaukseen. Jos sulla on airbagin vikakoodit niin laita ne tänne. Samalla laita nyt hieman lisäinfoa, että millä ajat. Näihin kyselyihin kannattaa aina laittaa auton valmistuskuukausi ja malli.

    Ellei sulla ole vikakoodeja sovi vaikka jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta. Ilman vikakoodeja on melko mahdoton neuvoa mitä sille kannattaa tehdä.

    Leave a comment:


  • -Miksu-
    replied
    Mitenkäs kun bmw huollossa annettii sellane tuomio että airbagin ohjausyksikkö pitäis vaihtaa että kannattaako suosiolla metästää yksikkö vai kahtoa ensin sulakkeet ja johdot/liittimet? :think

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by bmwvm View Post
    Ilmeisesti näiden koodien perusteella yksikkö paskana tai jumissa, vai voisiko penkin alla oleva liitin antaa tuollaiset koodit? Valo sammuu käynnistyksen yhteydessä noin sekunniksi jonka jälkeen palaa koko ajan ja koodeja ei saa nollattua.

    11 MRS: Power supply,
    F0 MRS: Internal control-unit fault,
    06 MRS: Side airbag, front right

    :think
    Tuossa on boksi jumissa, penkin alla oleva liitin ei tuollaista aiheuta. Tuossa tarvii joko "avata" boksi (eeprom putsattava vinossa olevista biteistä) taikka "uutta" purkkia tilalle.

    Leave a comment:


  • bmwvm
    replied
    Ilmeisesti näiden koodien perusteella yksikkö paskana tai jumissa, vai voisiko penkin alla oleva liitin antaa tuollaiset koodit? Valo sammuu käynnistyksen yhteydessä noin sekunniksi jonka jälkeen palaa koko ajan ja koodeja ei saa nollattua.

    11 MRS: Power supply,
    F0 MRS: Internal control-unit fault,
    06 MRS: Side airbag, front right

    :think

    Leave a comment:


  • Maili
    replied
    Ja jos matto risana. Löytyy pätikkä töpselin päähän, jolla kuittaantuu matto,mutta kolari tilanteessa apukuskin bagi laukee vaikka ei penkillä ketään istuisikaan. Maksaa n. 40e suomessa ja ebaystä halvemmallakin. Mutta eipä tarvi mattoa vaihtaa.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by plissken View Post
    Autona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?
    Tai sitten vika on vain johtosarjassa tai penkin liittimessä. Kunnon testeri olisi kertonut, että onko tunnistinmatto oikosulussa, vai yhteys poikki.
    Aloita jokatapauksessa vianetsintä penkin liittimestä.

    Leave a comment:


  • plissken
    replied
    Autona -99 e39 ja airbag valo jää palamaan käynnistyksen jälkeen.. Airbag testeri ilmoittaa viaksi passenger seat occupancy detector; coding data. Eli pitääkös tuo tunnistematto vaihtaa vai onko muita ehdotuksia vian korjaamiseksi?

    Leave a comment:


  • A-C-R
    replied
    Unohtupa päivittää tänne. Tosiaan airbag viat lähtivät ohjainyksikköä vaihtamalla. Ei tullut turhaa ostettua, ja löyty suht edullisestikkin kaverin kautta. Kiitos vielä avusta!

    Leave a comment:


  • Tuokki2
    replied
    tälläistä: Ignition circuit passenger Seat belt pretensioning system is defective

    penkin alta johtojen korjausta tiedossa? tarkemmat ohjeet kelpaisi

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Juhi$ View Post
    ja kannattaa turvavyön kiristinpatin johdot "poistaa" liittimestä, eli juottaa suoraan yhteen jolloin liitin jää välistä pois, ei enää sytyttele bagin valoa kosketushäiriön takia.
    Kiitos vinkistä

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    ja kannattaa turvavyön kiristinpatin johdot "poistaa" liittimestä, eli juottaa suoraan yhteen jolloin liitin jää välistä pois, ei enää sytyttele bagin valoa kosketushäiriön takia.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Tarkista sekä kiristimen liitin, että penkin alla oleva.

    Leave a comment:

Working...
X