JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Mulla oli vikakoodi että Signaali epälooginen, sitä numerokoodia en muista kun boschin testerillä katsottiin. Oli muistaakseni pa-soft mikä antoi vikakoodin vain anturista.
Ja vikakoodien nollauksen jälkeen merkkivalot syttyivät aina kun lähti liikkeelle. Nollasitko vikakoodit anturin vaihdon jälkeen?
Mutta tosiaan jos viileällä kelillä ja kylmällä moottorilla merkkivalot ei pala mutta syttyy kun moottori lämpenee niin viittaa boksi vikaan.
Laakeri on varmasti ehjä, sen joutui irrottamaan kun abs-anturi oli niin jumissa. Hammaskehää suojaavassa muovissa ei ole mitään jälkiä.
Vika on siis tällä hetkellä aina päällä, ei koskaan mene pois. Voikohan boksilta anturille meneviä piuhoja mittailla, ettei olisi vaan johto poikki? Mitähän arvoja sieltä tulisi löytyä ja mistä pinneistä boksin liittimestä?
Minä kokeilin uutta abs yksikköä ilman että sitä koodattiin autooni. ABS:it toimi normaalisti mutta luistoneston valo jäi palamaan ja antoi jotain vikakoodiakin siihen liittyen.
Eiköhän se yksikössä ole sitten vika, kun kaikki anturit näytti ohmimääräsesti samaa yleismittarilla...
Sattuuko kukaan tietämään, minkälaisia oireita voi tulla, jos laittaa esim. käytetyn yksikön eikä ohjelmoi sitä tähän autoon paritetuksi?
Pahimmillaan ei toimi, parhaimmillaan toimii oikein ja jos on "pienellä" mittaristolla niin ei syty edes se "tampering dot" sinne tauluun(onko sitä edes pienessä mittaristossa ja sytytääkö se isossakaan?).
Viime talven ajoin autoon kuulumattomalla boksilla, joka oli vähemmän rikki kuin autoni oma ja hyvin pelasi, silloin kuin sattui pelaamaan.
Uusiahan se lopulta piti ja kun sopivalla aikataululla ei korjaajaa löytynyt, niin laitoin sitten uuden tarvikeboksin.
Pahimmillaan ei toimi, parhaimmillaan toimii oikein ja jos on "pienellä" mittaristolla niin ei syty edes se "tampering dot" sinne tauluun(onko sitä edes pienessä mittaristossa ja sytytääkö se isossakaan?).
Viime talven ajoin autoon kuulumattomalla boksilla, joka oli vähemmän rikki kuin autoni oma ja hyvin pelasi, silloin kuin sattui pelaamaan.
Uusiahan se lopulta piti ja kun sopivalla aikataululla ei korjaajaa löytynyt, niin laitoin sitten uuden tarvikeboksin.
ABS boksin vaihto ei kyllä tuota täppää sytytä kun abs boksi ei sisällä mitään auton tietoja.
Ainoastaan jos vaihdetaan mittaristoa tai valomoduulia ja näillä on eri runkonumerot toisiinsa verrattuna niin sytyttää.
Noi on ne moduulit mihin tallentuu auton varustekoodit yms.
nopeusmittari ainakin pelaa, mutta tuo kulutusheiluri pysähtyilee ja jämähtelee sinne sun tänne aina välillä...
Varmaan fyysistä vikaa mittaristossa jos käytetty joskus auki, neula jäänyt varmaan liian lähelle taustalevyä jolloin takertelee siihen.
Jos on esim tehty pikselikorjausta tai muuta mittaristoon niin neulat pitää irroittaa.
Omassa e39 520i 11/98 menee boksi vaihtoon. Kävi korjauksilla mutta pumpun rele kuulemma hajottaa maadoituksia. Nyt olen uutta tilaamassa. REAOLEMIN kautta löytyy osanumero 34526756343. Noissa mitä kattelin niin BOSCH:n numero on 0265950001. Ja tämä Boschin numero näyttäs olevan aika monessa sama vaikka Bemarin osanumero olisi eri,
katso ( http://atech2.se/bmw/abs-esp-styrdon...ebdfbbd5835bd6 )
Onko tietoa pitääkö Bemarinosan numero olla täysin sama kuin omassa vai onko noissa bokseissa jotain eroa teknisesti.
ps. vikakoodia antoi muistaakseni Pump valve unit relay tms ja sitten oli toisena olise rear jotain..
Onko kellään vielä vinkkiä, ennen boksin korjausta ei toiminut nopeusmittari, kulutus, abs, luistonesto, cruise, nyt toimii muut kuin luistonesto ja abs. Kun auton käynnistää eivät ylimääräiset valot pala, kun auto liikahtaa syttyvät abs ja luistonestovalo.. ja vikakoodina tuo pump valve unit.. eli onko kyse tästä releestä joka ohjaa pumppua ja onko se korjattavissa? Kaiken järjen mukaan ei tunnistimissa ole vikaa kun nuo kaksi oiretta.. eikä vikakoodeja tule tunnistimille..
Menihän rahaa, mutta taas ABS ja luistonesto pelaavat jälleen. Kesällä absin valot syttyivät.
Vikakoodit kertoivat oikean etuanturin olevan pimeä. Ajattelin säästää ja ostin Motonetistä halpisanturin. Ei toiminut, joten kävin hakemassa sitten alkuperäisen anturin. Eipä vieläkään tullut henkeä abseihin.
Nyt sitten laitoin abs-boksin Sercapille korjattavaksi. Nopeasti sain sen takaisin, mutta eipä ollut apua siitäkään. Sitten putsaisin oikean etuanturin pintoja ja yritin laittaa sitä tiukemmin kiinni. Ei apua.
Suomen autohuolto sitten värkkäsi aikansa ja vika korjaantui. Oikea etuanturi ei vaan ollut aivan tarkasti oikeassa asennossa tai riittävän tiukasti kolossaan. Kyllähän tähän jonkun verran rahaa paloi.
Uusi alkuperäisvaraosa-anturi on muuten hieman erilainen. Vanhassa oli kaksi ruuvinreikää, mutta uudessa vaan yksi. En ole katsonut autohuollon tekemisiä, että ovatko tehneet uuteen anturiin sitten toisenkin reiän, jotta anturi olisi saatu kahdella ruuvilla kiinni. Mutta jos jollakin on asian suhteen ongelmia, niin ainakin kannattaa kokeilla.
Suomen autohuolto sitten värkkäsi aikansa ja vika korjaantui. Oikea etuanturi ei vaan ollut aivan tarkasti oikeassa asennossa tai riittävän tiukasti kolossaan. Kyllähän tähän jonkun verran rahaa paloi.
Uusi alkuperäisvaraosa-anturi on muuten hieman erilainen. Vanhassa oli kaksi ruuvinreikää, mutta uudessa vaan yksi. En ole katsonut autohuollon tekemisiä, että ovatko tehneet uuteen anturiin sitten toisenkin reiän, jotta anturi olisi saatu kahdella ruuvilla kiinni. Mutta jos jollakin on asian suhteen ongelmia, niin ainakin kannattaa kokeilla.
Tuo on ihan tyypillinen vika, anturin ja olka-akselin (alumiinia) väliin kertyy hapettumaa ja anturi nousee ylöspäin kiinityksestään jollon ei saa kehästä enään selvää.
Comment