E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    #766
    Oot luultavasti rikkonut laakerin irroittaessa sitä anturia.
    E. ja koodi varmaan että signaali epälooginen.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      #767
      Mulla oli vikakoodi että Signaali epälooginen, sitä numerokoodia en muista kun boschin testerillä katsottiin. Oli muistaakseni pa-soft mikä antoi vikakoodin vain anturista.
      Ja vikakoodien nollauksen jälkeen merkkivalot syttyivät aina kun lähti liikkeelle. Nollasitko vikakoodit anturin vaihdon jälkeen?
      Mutta tosiaan jos viileällä kelillä ja kylmällä moottorilla merkkivalot ei pala mutta syttyy kun moottori lämpenee niin viittaa boksi vikaan.
      Last edited by AnttiR; 29-10-2011, 19:33.
      E61 535d -04

      Comment

      • Coltti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 332
        • https://t.me/pump_upp

        #768
        Laakeri on varmasti ehjä, sen joutui irrottamaan kun abs-anturi oli niin jumissa. Hammaskehää suojaavassa muovissa ei ole mitään jälkiä.

        Vika on siis tällä hetkellä aina päällä, ei koskaan mene pois. Voikohan boksilta anturille meneviä piuhoja mittailla, ettei olisi vaan johto poikki? Mitähän arvoja sieltä tulisi löytyä ja mistä pinneistä boksin liittimestä?
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • gilmer
          Newbiemmer
          • Dec 2009
          • 10
          • hämptton,finland

          #769
          Tämän ketjun sivulta 69 löytyy, mittaamisesta/pinneistä hyvää tietoa...

          Comment

          • Coltti
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 332
            • https://t.me/pump_upp

            #770
            Eiköhän se yksikössä ole sitten vika, kun kaikki anturit näytti ohmimääräsesti samaa yleismittarilla...

            Sattuuko kukaan tietämään, minkälaisia oireita voi tulla, jos laittaa esim. käytetyn yksikön eikä ohjelmoi sitä tähän autoon paritetuksi?
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              #771
              Minä kokeilin uutta abs yksikköä ilman että sitä koodattiin autooni. ABS:it toimi normaalisti mutta luistoneston valo jäi palamaan ja antoi jotain vikakoodiakin siihen liittyen.
              E61 535d -04

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #772
                Originally posted by Coltti View Post
                Eiköhän se yksikössä ole sitten vika, kun kaikki anturit näytti ohmimääräsesti samaa yleismittarilla...

                Sattuuko kukaan tietämään, minkälaisia oireita voi tulla, jos laittaa esim. käytetyn yksikön eikä ohjelmoi sitä tähän autoon paritetuksi?
                Pahimmillaan ei toimi, parhaimmillaan toimii oikein ja jos on "pienellä" mittaristolla niin ei syty edes se "tampering dot" sinne tauluun(onko sitä edes pienessä mittaristossa ja sytytääkö se isossakaan?).

                Viime talven ajoin autoon kuulumattomalla boksilla, joka oli vähemmän rikki kuin autoni oma ja hyvin pelasi, silloin kuin sattui pelaamaan.

                Uusiahan se lopulta piti ja kun sopivalla aikataululla ei korjaajaa löytynyt, niin laitoin sitten uuden tarvikeboksin.
                Olli.

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #773
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Pahimmillaan ei toimi, parhaimmillaan toimii oikein ja jos on "pienellä" mittaristolla niin ei syty edes se "tampering dot" sinne tauluun(onko sitä edes pienessä mittaristossa ja sytytääkö se isossakaan?).

                  Viime talven ajoin autoon kuulumattomalla boksilla, joka oli vähemmän rikki kuin autoni oma ja hyvin pelasi, silloin kuin sattui pelaamaan.

                  Uusiahan se lopulta piti ja kun sopivalla aikataululla ei korjaajaa löytynyt, niin laitoin sitten uuden tarvikeboksin.
                  ABS boksin vaihto ei kyllä tuota täppää sytytä kun abs boksi ei sisällä mitään auton tietoja.
                  Ainoastaan jos vaihdetaan mittaristoa tai valomoduulia ja näillä on eri runkonumerot toisiinsa verrattuna niin sytyttää.
                  Noi on ne moduulit mihin tallentuu auton varustekoodit yms.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • ptikkala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 1579

                    #774
                    tuossa kun lueskelin tätä threadia niin käsitinkös nyt oikein, että abs mutkulalta tulee jotain ohjauksia tms tuonne mittariston kulutusheilurille?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #775
                      Originally posted by ptikkala View Post
                      tuossa kun lueskelin tätä threadia niin käsitinkös nyt oikein, että abs mutkulalta tulee jotain ohjauksia tms tuonne mittariston kulutusheilurille?
                      Kulutuksen laskentaa tarvitaan tietysti nopeustietoa, jos tämä puuttuu (tulee toisesta takarenkaasta) niin tietysti kulutusmittauskaan ei toimi.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • ptikkala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1579

                        #776
                        nopeusmittari ainakin pelaa, mutta tuo kulutusheiluri pysähtyilee ja jämähtelee sinne sun tänne aina välillä...

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #777
                          Originally posted by ptikkala View Post
                          nopeusmittari ainakin pelaa, mutta tuo kulutusheiluri pysähtyilee ja jämähtelee sinne sun tänne aina välillä...
                          Varmaan fyysistä vikaa mittaristossa jos käytetty joskus auki, neula jäänyt varmaan liian lähelle taustalevyä jolloin takertelee siihen.
                          Jos on esim tehty pikselikorjausta tai muuta mittaristoon niin neulat pitää irroittaa.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • juhaks
                            Newbiemmer
                            • May 2006
                            • 4

                            #778
                            Uutta ABS yksikköä ostamassa

                            Heissan!

                            Omassa e39 520i 11/98 menee boksi vaihtoon. Kävi korjauksilla mutta pumpun rele kuulemma hajottaa maadoituksia. Nyt olen uutta tilaamassa. REAOLEMIN kautta löytyy osanumero 34526756343. Noissa mitä kattelin niin BOSCH:n numero on 0265950001. Ja tämä Boschin numero näyttäs olevan aika monessa sama vaikka Bemarin osanumero olisi eri,
                            katso ( http://atech2.se/bmw/abs-esp-styrdon...ebdfbbd5835bd6 )

                            Onko tietoa pitääkö Bemarinosan numero olla täysin sama kuin omassa vai onko noissa bokseissa jotain eroa teknisesti.

                            ps. vikakoodia antoi muistaakseni Pump valve unit relay tms ja sitten oli toisena olise rear jotain..

                            Onko kellään vielä vinkkiä, ennen boksin korjausta ei toiminut nopeusmittari, kulutus, abs, luistonesto, cruise, nyt toimii muut kuin luistonesto ja abs. Kun auton käynnistää eivät ylimääräiset valot pala, kun auto liikahtaa syttyvät abs ja luistonestovalo.. ja vikakoodina tuo pump valve unit.. eli onko kyse tästä releestä joka ohjaa pumppua ja onko se korjattavissa? Kaiken järjen mukaan ei tunnistimissa ole vikaa kun nuo kaksi oiretta.. eikä vikakoodeja tule tunnistimille..
                            Last edited by juhaks; 27-11-2011, 12:43.

                            Comment

                            • Ide
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 74
                              • Ii

                              #779
                              Menihän rahaa, mutta taas ABS ja luistonesto pelaavat jälleen. Kesällä absin valot syttyivät.

                              Vikakoodit kertoivat oikean etuanturin olevan pimeä. Ajattelin säästää ja ostin Motonetistä halpisanturin. Ei toiminut, joten kävin hakemassa sitten alkuperäisen anturin. Eipä vieläkään tullut henkeä abseihin.

                              Nyt sitten laitoin abs-boksin Sercapille korjattavaksi. Nopeasti sain sen takaisin, mutta eipä ollut apua siitäkään. Sitten putsaisin oikean etuanturin pintoja ja yritin laittaa sitä tiukemmin kiinni. Ei apua.

                              Suomen autohuolto sitten värkkäsi aikansa ja vika korjaantui. Oikea etuanturi ei vaan ollut aivan tarkasti oikeassa asennossa tai riittävän tiukasti kolossaan. Kyllähän tähän jonkun verran rahaa paloi.

                              Uusi alkuperäisvaraosa-anturi on muuten hieman erilainen. Vanhassa oli kaksi ruuvinreikää, mutta uudessa vaan yksi. En ole katsonut autohuollon tekemisiä, että ovatko tehneet uuteen anturiin sitten toisenkin reiän, jotta anturi olisi saatu kahdella ruuvilla kiinni. Mutta jos jollakin on asian suhteen ongelmia, niin ainakin kannattaa kokeilla.
                              E39 530dAt 9/98
                              www.ilkansivu.net

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #780
                                Originally posted by Ide View Post

                                Suomen autohuolto sitten värkkäsi aikansa ja vika korjaantui. Oikea etuanturi ei vaan ollut aivan tarkasti oikeassa asennossa tai riittävän tiukasti kolossaan. Kyllähän tähän jonkun verran rahaa paloi.

                                Uusi alkuperäisvaraosa-anturi on muuten hieman erilainen. Vanhassa oli kaksi ruuvinreikää, mutta uudessa vaan yksi. En ole katsonut autohuollon tekemisiä, että ovatko tehneet uuteen anturiin sitten toisenkin reiän, jotta anturi olisi saatu kahdella ruuvilla kiinni. Mutta jos jollakin on asian suhteen ongelmia, niin ainakin kannattaa kokeilla.
                                Tuo on ihan tyypillinen vika, anturin ja olka-akselin (alumiinia) väliin kertyy hapettumaa ja anturi nousee ylöspäin kiinityksestään jollon ei saa kehästä enään selvää.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X