Originally posted by KFZ-Koenig
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by MarttiTarkoititko tuolla vastakappaleella sitä "johdonpäätä" mihin anturi takana kytketään kiinni, siis toinen pää pyörännapaan ja toinen tuohon vastakappaleeseen. Jos sitä tarkoitit, niin se on vaihdettu uuteen. Uuden koko johdon vaihtaminen ei liene mikään simppeli homma, vai mitä? Tuosta valojen syttymistiheydestä en osaa sanoa, onko muuttunut miksikään. Näyttäis tulevan melkolailla tarkalleen 6-8 päivän välein.
Tuossa lueskelin noilta britti- ja jenkkisivuilta, mitkä oli linkitetty toisesta threadista tähän samaan aiheeseen liittyen, että saksasta saisi tuon repair-kit:in (vai mitähän nimeä käyttivät) ~500e hintaan + boksin koodaus max 1h työ. Yrittivät varmaan kaupata siellä Stokkalla koko vitun boksi-hydrauliyksikkö-settiä siihen 2keur hintaan, kun siihen ei tarvisi kuin sen muovisen elektroniikkaosan. Tosin jotkut olivat tästäkin köyhtyneet sen 1,5keur.
Tuntuu olevan melko yleinen vika tämän ikäisissä autoissa, kilometreistä riippumatta...ihmetyttää vaan, että miten tämän hintaluokan autoissa tuommosia vikoja voi olla tai miksi niitä ei ole korjattu vaikkapa jälkikäteen kutsumalla kaikki kyseisen ns. heikon kohdan omaavat yksilöt tämän boksin vaihtoon. Kalliiksihan se olisi tullut BMW:lle, mutta ainakin maine olisi säilynyt! Joo ja tiedän, että voisi ostaa sen toyota corollan ja muuta paskaa jos huolettomia kilometrejä haluaa jne...sitä ei mulle tarvii kertoa. Mun mielestä tällaset viat ei vaan kuulu laatuautoon ja uskon, että aika moni täällä on mun kans samaa mieltä.
Mutta kiitoksia kaikille vihjeitä antaneille.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilijaTuolla roadfly foorumilla tais muistaakseni jollaki olla vähän samanlaista ongelmaa 800:ssa bemussa. Sillä se oli korjaantunu vaihtamalla öljyt ja suodattimet tuonne hydrauli järjestelmään. Likaiset suodattimet ja öljyt kuulemma saattavat aiheuttaa kaikennäköistä pikkuharmia tuolle ASC järjestelmälle. En sitte tiedä, että minkälainen tuossa 500:ssa on tuo systeemi.
Tähän hydrauliyksikköön liittyen varmistui se, että Stökkalla yrittävät kaupata sitä koko mötikkää. Näin kuulemma ovat tehneet kaikissa aikaisemmissakin tapauksissa. Huvittavaa kylläkin, kun sanoi aluksi, että nää on semmosia SÄHKÖvikoja, että näitä ei oikeen pysty korjaan ja samaan hengenvetoon totesi, että pitää vaihtaa koko paska.
Tänään oltiin yhteydessä myös valtuutettuun Bosch-huoltoon ja äijä meinas siellä, että vois löytyä vaihtolaite/uus laite tilalle, kun vaan sais varaosanumeron. No sehän lukee varmaan sen boksin kylessä, mutta käsittääkseni siinä voi lukea joko kirjaimet Bosch tai BMW näiden numeroiden lisäksi. ETK:lta nään kans sen numeron, mutta käykö tämä sama numero myös Boschin kataloogeihin, mikäli siinä boksissa lukee se BMW?
En tiedä tarkkaan, mikä se tilanne oli, että miks tarvis sen varaosanumeron. Luulis löytyvän ilman varaosanumeroakin...?
Comment
-
-
Tuossa jartsa muistikin kertoa jo oleellisimmat asiat eli aika vaikea kotikonstein tuota on todeta/mitata näistä uusimmista, eli pitäis pystyä lukemaan vikakoodit niin että vois todeta mikä anturi on paskana ja sitten vaihtaa se jonkun anturin kanssa päittäin ja katsoa vikakoodit uudestaan että herjaako se samaa kulmaa kuin aikaisemminkin vaiko sitä mihin se vaihdettiin, eli jos jälkimmäistä niin silloin on pelkkä anturi paskan tai jos edelleen samaa niin silloin alkaa niskan punotus ja armoton vitutus ja voi alkaa etsimään vikaa boksista
Mä jouduin itse tämän asian selvittämään tällä konstilla merkkiliikkessä kun alkoivat sieltä jo katsomaan koneelta dsc-boxin hintoja.. Sanoivat vaan 1/2h työni jälkeen että "selviäähän se tietysti noinkin" johon joutu kyllä toteamaan että tällä hommalla tienasin kyllä aika hyvän tunti liksan..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Rahu:Eli vika sinun autossasi oli lopulta anturissa??Paljonko nuo anturit muuten maksavat vanhempaan/uudempaan?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Maksaa
Originally posted by creative 22Rahu:Eli vika sinun autossasi oli lopulta anturissa??Paljonko nuo anturit muuten maksavat vanhempaan/uudempaan?
Täällä alkoi kanssa palaa valot taulussa ja otin anturin irti ja putsasin ja se lähtikin toimimaan mutta ei mennyt kauan kun taas valot alkoi palamaan.
Menin ja ostin uuden osan nyt on toiminut ihan OK.
Comment
-
-
Originally posted by creative 22Rahu:Eli vika sinun autossasi oli lopulta anturissa??Paljonko nuo anturit muuten maksavat vanhempaan/uudempaan?
Kato motonetistä, näyttäis olevan hinnat 69-78€BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Boxivikaa.
Jees,
sama vika täällä, ollut jo 3 kk.
Abs/asc valot palaa, nyt kylmillä ilmoilla voi jo aamulla 10:nkin minuuttia ajella, kaikki toimii, mutta sitten valot syttyy.
Tempo tosin toimii toiseen starttiin asti vain.
Keskusyksikköön menevän johtonipun liitintä putsailin, oli ihan vähän hapettumaa. Mutta ei auttanut. Kuulemma saattaa päästä vettä liittimelle, jos painepesurilla huitoo moottoritilaa.
Mistäs löytyy Bosch:in myyjä, jos abs keskusyksikköä kyselisi?
Mikäs juttu tuo öljyn vaihto, joka oli vaikuttanut samanlaiseen vikaan? Ja 800 srj:n bmw? Joo.
Olisi kyllä mielenkiintoista avata ja tutkia mikä boxissa vikana, ei kait mahdotonta sitä korjata. Mutta kun autoa tarvii, niin kait joutuu tuon boxin hommaamaan.
Comment
-
-
niin no, no niin
Joo-o. Semmostahan se on. Taas on mennyt viikko ettei valot oo palaneet ja muutenki auto on toiminut moitteettomasti. Kuinka usein tämän valon nyt "tulisi" syttyä, tai kuinka useasti se muilla on syttynyt, kun boksi on ollut paskana?
Tuossa mittailtiin akun jännitettä: 12,3V virrat pois päältä (luin jostain, että pitäis olla 12,7V) ja 13,8V auton ollessa tyhjäkäynnillä (onko tämäkin alakanttiin?). Ilmeisesti joillakin onnellisilla ollut vikaa laturissa tai akussa, ja näin ollen aiheuttanut abs/asc valojen palamisen ym.?
Pitäis käyttää tässä joku päivä tuossa paikallisessa autosähkökorjaamossa, joka asentaa/jälleenmyy noita Boschin vehkeitä, kun näytti siinä boksin kylessä se Bosch lukevan. Kysellä sieltä vähän, että mikä se on se tilanne, Stokkalle ei varmaan ainakaan näissä merkeissä tuu mentyä, mikäli homman muualla voi hoitaa...
Comment
-
-
Originally posted by MarttiSiis hydrauliöljyt, mitkä tässä järjestelmässä ovat, lienevät jarrunesteet ja ne on vasta huollon yhteydessä vaihdettu. Tai mistäs vitusta sitä tietää, mutta ainakin näyttävät hyvältä/puhtailta/uusilta jarrunestesäiliössä ja laskutettu niistä ainakin on . Mutta suodatin...enpä ole itse törmännyt moiseen tässä autoja roplaillessa, vaan mistä näistä uudemmista tietää...?
Tähän hydrauliyksikköön liittyen varmistui se, että Stökkalla yrittävät kaupata sitä koko mötikkää. Näin kuulemma ovat tehneet kaikissa aikaisemmissakin tapauksissa. Huvittavaa kylläkin, kun sanoi aluksi, että nää on semmosia SÄHKÖvikoja, että näitä ei oikeen pysty korjaan ja samaan hengenvetoon totesi, että pitää vaihtaa koko paska.
Tänään oltiin yhteydessä myös valtuutettuun Bosch-huoltoon ja äijä meinas siellä, että vois löytyä vaihtolaite/uus laite tilalle, kun vaan sais varaosanumeron. No sehän lukee varmaan sen boksin kylessä, mutta käsittääkseni siinä voi lukea joko kirjaimet Bosch tai BMW näiden numeroiden lisäksi. ETK:lta nään kans sen numeron, mutta käykö tämä sama numero myös Boschin kataloogeihin, mikäli siinä boksissa lukee se BMW?
En tiedä tarkkaan, mikä se tilanne oli, että miks tarvis sen varaosanumeron. Luulis löytyvän ilman varaosanumeroakin...?
En sitte tiedä, että löytyykö tommosta filtteriä kaikista ASC:llä varustetuista bemuista. Voi olla, että uudemmissa systeemeissä sitä ei sitten ole.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooDuunikaverilla kun toi anturi meni. Niin ei pelannu nopeusmittari, kulutusmittari, polttoainemittari ja noi valot palot palo.
Eikä tietenkään Abs eikä luistonesto toiminut. Ja tuntu vielä että autosta hävis osa tehoista.
Ja toi oli kuskinpuolen takarenkaan anturi
Se vasemmanpuoleinen takapään anturi antaa nopeusmittarille nopeus tiedon elikkä jos toimii toi nopeusmittari niin on ainakin yksi anturivähemmän tutkittvana
Comment
-
-
ABS boksi
Moi
Mulla oli juuri sama vika ja ensin vaihdettiin kuskinpuoleinen takaanturi, joka ei auttanut, sitten laakkosen pojat soitti ja kysyi että vaihdetaanko abs boksi ja hintaa oli sillä 934€ ja asennus 37,08€ ja pientarvikkeitä 7,71€. Nyt toimii ja mun mielestä kohtuu hinta, koska ei tarvinnut säätää ja viettää kuukausia täällä ihmettelemässä. Ystäväni on tukkurilla töissä ja hän olisi saanut boksin hintaan 840€, mutta muutaman viikon odotus ja taas säätöä.
Auto on 523ia -00Last edited by finateam; 26-10-2005, 23:21.
Comment
-
-
Originally posted by finateamMoi
Mulla oli juuri sama vika ja ensin vaihdettiin kuskinpuoleinen takaanturi, joka ei auttanut, sitten laakkosen pojat soitti ja kysyi että vaihdetaanko abs boksi ja hintaa oli sillä 934€ ja asennus 37,08€ ja pientarvikkeitä 7,71€. Nyt toimii ja mun mielestä kohtuu hinta, koska ei tarvinnut säätää ja viettää kuukausia täällä ihmettelemässä. Ystäväni on tukkurilla töissä ja hän olisi saanut boksin hintaan 840€, mutta muutaman viikon odotus ja taas säätöä.
Auto on 523ia -00Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
-00 mallisessa e39 tuo abs/asc/(esc) "aivoelektroniikka" sijaitsee abs pumpun kyljessä kun taas 8/98-vanhemmissa se on erillinen boxi kojelaudan alla.
Näitä uudempien elektroniikkaongelmia on nyt jostain syystä ilmennyt minunkin kohdalle useita ja ilmeisesti niitä on muuallakin koska esim.Ruotsissa nämä abs-pumput elektroniikkoineen tuntuu olevan kovin kysyttyä tavaraa nykypäivänä. Jopa niin kysyttyä että niitä ei tunnu löytyvän edes rahalla mistään. Taitaakin olla ainoa asia jossa vikatiheys tuntuu olevan suurempi kuin 8/98-vanhemmissa(näiden vanhempien boxeja on minullakin muutama ollut hyllyssä jo pitkään). Sen verran tätä on nyt selvitetty että nämä vikaantuneet boxit löytyvät niistä autoista joissa boxien liitin-nastat tai osa niistä on hapettunut.
Eli todennäköisesti vettä on jossain vaiheessa päässyt liitinpesään, joka on umpikaukalo ja säilyttää kosteuden pitkään sisällään. Se mistä/miten vesi on liittimeen sisälle päässyt voi johtua vain painepesusta konehuoneessa. Mitä puhtaampi konehuone, sitä varmemmin absivalo killittää kojelaudassa eikä pyöräanturinvaihto pelasta "artistia".
Eli korkkaako boxi lopulta sen takia että liittimen ja nastojen välinen vastus kasvaa liian korkeaksi liian pitkäksi aikaa? Muutaman boxin tiedän olevan pelastettu nastojen kaapimisella+kontaktispaylla, mutta ei kaikki?
Sen verran näitä on siis jo minunkin kohdalle osunut ja sen verran nämä maksaa jos/kun ei käytettyä löydy, että ehkä jonkun hieman elektroniikkaa ymmärtävän voisi kannattaa yhtä vikaantunutta 9/98-uudempaa abs/asc "aivoboxia" tutkia?Last edited by Hemi; 27-10-2005, 00:57.
Comment
-
Comment