Omassakin -01 E39 520:ssä valot syttyivät kesken ajon joulupäivänä. Siitä lähtien palaneet usein, pari kertaa kuitenkin ovat olleet sammuksissa jonkin aikaa (10-20min)liikkeellelähdön jälkeen. Lisäksi olen huomannut että välillä vakionopeudensäädin ei toimi, eli sen toimimattomuus on ehkä 1/2 siitä kun abs ja asc valot palavat. Pystyisikö näillä vinkeillä joku päättelemään missä vika eli antureissa vaiko boxi vaiko jossain muualla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täällä syttyi myös ABS+ajonestovalo palamaan (E39 vm.99 520), mutta nopeusmittari ja ilmastointi toimii ok. Oliskos jollain aikaa lukea vikakoodeja Satakunnan alueella pientä korvausta vastaan? Jos on niin voi laittaa privaan viestiä tai suoraan sähköpostia: mikim ät jippii piste fi
Kiitoksia jo etukäteen.E39 1999 520i
Comment
-
-
Originally posted by Basso View Posttäällä tänään vaihettu uusi anturi vasen eteen kun vikakoodia antoi. Mutta ei auttanut. katottiin koneelta samalla kuin ajettiin niin muihin tulee kontakti normaalisti mutta vasen eteen ei anna mitää kontaktia. onko vaihtoehdot vaan piuhan kunto tai "kehän" likaisuus:thinkOlli.
Comment
-
-
Originally posted by Basso View Posttäällä tänään vaihettu uusi anturi vasen eteen kun vikakoodia antoi. Mutta ei auttanut. katottiin koneelta samalla kuin ajettiin niin muihin tulee kontakti normaalisti mutta vasen eteen ei anna mitää kontaktia. onko vaihtoehdot vaan piuhan kunto tai "kehän" likaisuus:think
Ennen anturin vaihtoa tuo vikakoodi pomppasi päälle vasta n 40km/h vauhissa, uudella anturilla paljon pienemmillä nopeuksilla.
Comment
-
-
ABS pump error e39 vm96
En löytänyt vastaavaa vikaa. Ohjatkaa oikeaan paikkaan jos vikaa on muualla käsitelty.
Eli itse ongelma on seuraava. ABS yksiköstä kuuluu jatkuva pörinä aina, kun siinä on kaapeli kiinni. Vika koodi INPA:lla on 15 pump error. En oikein usko, että yksikkö olisi rikki. Mistä löytyy rele tms, joka onjaa tuota ABS pumppua.
Auto on e39 523ia vm 96.
Kiitos vastauksista ja etukäteen.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Pumppu/hydro-yksikkö maksaa n. 1200€ uusi, ohjausyksikkö on erikseen ja on noin 800€ hintainen. Kysy elektromekasta tai sercapista korjausmahdollisuutta, uudemman mallisen yksikön saa ainakin korjattua.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...24&hg=34&fg=20, tuosta kuvasta osat 1 ja 7.
Comment
-
-
ABS pump error e39 vm96
ABS rele 13€. Tuo ABS:n pumppu siis pörräsi vaikka virrat ei ollut päällä. Kun eilen aloin vikaa tutkimaan niin vika oli poistunut enkä sitten päässyt mittaamaan vika tilannetta ABS releen nastoista. Vaihdoin kuitenkin ABS releen, joka saattoi olla jumittunut. No katsotaan nyt auttoiko tuo.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Toi sivun 69 juttu noista liittimen nastoista ABS yksikön kyljessä oli loistava, mulla löyty viallinen anturi sitä kautta vaan ihan Ohmit mittailemalla. Vasen etuanturi oli mykkä ja paljon parjatulla Motonetin anturilla tuli kuntoonMuistaakseni ehjissä oli ohmit 9MOhm ja 5MOhm riippuen kummin päin niitä nastoja mittasi ja rikkinäisessä oli 8kOhm eli ihan jotain muuta kuin MOhm luokkaa.
Comment
-
-
Originally posted by MMika View PostOmassakin -01 E39 520:ssä valot syttyivät kesken ajon joulupäivänä. Siitä lähtien palaneet usein, pari kertaa kuitenkin ovat olleet sammuksissa jonkin aikaa (10-20min)liikkeellelähdön jälkeen. Lisäksi olen huomannut että välillä vakionopeudensäädin ei toimi, eli sen toimimattomuus on ehkä 1/2 siitä kun abs ja asc valot palavat. Pystyisikö näillä vinkeillä joku päättelemään missä vika eli antureissa vaiko boxi vaiko jossain muualla?Originally posted by AnttiR View PostVikakoodit lukuun ensin.
Se vakionopeuden säädin tippuu pelistä muistaakseni kun taka oikea anturi pimenee, mutta jos se toimii välillä vaikka merkkivalot palaa niin veikkaisin boksia syylliseksi ja jos kylmänä toimii niin sekin on oire joka viittaa boksivikaan.
Liekköhän tämä on jo selvinnyt? Ja toimiko ABS sen jälkeenkin kun valot syttyi tauluun?
Mulla oli edellisessä e39:ssä tuollainen ominaisuus, kerran antoi vikakoodin jostain (taka?) sensorista mutta muuten ei...DSC pomppi pois päältä vähän väliä. ABS ei. Myös cruise temppuili juuri tuolla tavalla, joskus DSC:n kanssa samaan aikaan ja joskus omia aikojaan.
Vika korjaantui jarruvalokatkaisija vaihtamalla...muistaakseni jarruvalokatkaisijakin antoi myös yhden ainoan kerran vikakoodin (permanent brake light switch, tms)._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Täällä ainakin E39 antaa jatkuvaa vikakoodia vas. ja oik. etuantureista. Kumpikin vaihdettu Hellan antureihin. Sitten rasitin johtoja lampulla, hyvin pelas. Boksin liittimenkin puhdistelin ja laitoin jotain kuraa siihen.
Oirehan on tuo vakio; käynnistät auton, ei pala, mutta uud.käynnistys tai sitten auton lämpeneminen niin ASC-"kolmio"- ja ABS-valo syttyy.
Noh, kai se on uskottava, että yksikkö on rikki. Joten kukaan korjaillu niitä? Kattelin jotain jenkkien bemari-foorumeita missä olivat rautasahalla varovasti avannut boksin, mutta siinä lähinnä vain valittivat kuinka ohuita johtoja on ja lähettävät huoltoon. Sitten toisessa joku kertoi osaavansa korjata, mutta pyysi vain lähettää itselleen rahaa vastaan. Joku valtionsalaisuus tämä boksin korjaus?
Uusihan on bemmillä sen 1040€...
Joten onko kellään ylim. ABS-boksia nurkissa? Jostain purkaamolta muistaakseni 250€, mutta oli aika kaukana Lahtea ja niitten postitus kuullosti hieman nihkeältä. Voisin ehkä uuden (käytetyn) laittaa ja jos alkaa bemmi pelittää niin sitten kännis ja läpäl avata rikkinäisen ja katsoa mitä sille voisi tehdä.E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin
Comment
-
-
Originally posted by sukeltaja-ankka View PostTäällä ainakin E39 antaa jatkuvaa vikakoodia vas. ja oik. etuantureista. Kumpikin vaihdettu Hellan antureihin. Sitten rasitin johtoja lampulla, hyvin pelas. Boksin liittimenkin puhdistelin ja laitoin jotain kuraa siihen.
Oirehan on tuo vakio; käynnistät auton, ei pala, mutta uud.käynnistys tai sitten auton lämpeneminen niin ASC-"kolmio"- ja ABS-valo syttyy.
Noh, kai se on uskottava, että yksikkö on rikki. Joten kukaan korjaillu niitä? Kattelin jotain jenkkien bemari-foorumeita missä olivat rautasahalla varovasti avannut boksin, mutta siinä lähinnä vain valittivat kuinka ohuita johtoja on ja lähettävät huoltoon. Sitten toisessa joku kertoi osaavansa korjata, mutta pyysi vain lähettää itselleen rahaa vastaan. Joku valtionsalaisuus tämä boksin korjaus?
Uusihan on bemmillä sen 1040€...
Joten onko kellään ylim. ABS-boksia nurkissa? Jostain purkaamolta muistaakseni 250€, mutta oli aika kaukana Lahtea ja niitten postitus kuullosti hieman nihkeältä. Voisin ehkä uuden (käytetyn) laittaa ja jos alkaa bemmi pelittää niin sitten kännis ja läpäl avata rikkinäisen ja katsoa mitä sille voisi tehdä.
Korjauksessa uusitaan yksikön piirilevyn ja runko-osan väliset alumiinilangoitukset jotka lämpöelämisen vuoksi ajan myötä katkeavat. Anturilinjojen lankoja on 8 ja maadoituslankoja 3. DSC yksikössä on lisäksi pumpun ohjaus alumiinilangalla. Korjaus on erittäin tarkkaa työtä sikäli että etäisyydet ovat pienet ja alumiinilankojen lähellä olevat tuskin havaittavat kultalangat katkeavat pienestäkin hipaisusta. Myös yksiköt joihin korjausta on yritetty siinä onnistumatta rikkoen samalla yksikköä lisää on usein mahdollista korjata mutta tällöin korjauksen hintaluokka on noin 250€. Kuvailemassasi tapauksessa vikana ei onneksi ole maadoituksen katkeaminen sillä jos näin olisi noin kaksi kolmesta yksiköstä tuhoutuu komponettitasolla maadoituksen katkoessa ja näinolleen aivan kaikki yksiköt eivät siis ole järkevästi korjattavissa.
Comment
-
-
Sori tuplaus, mutta hajoo taas pää hieman ja kaipaisin hieman apua.
Kattelin uusia B-osia (n.250€) ja olin jo tilaamassa, mutta! Mitäs ku on noita ASC:tä, ASC-T:tä ja DSC:tä, niin mikä on paras tapa selvittää että ostan oikean abs-boksin. Yhtä olin tilaamassa, mutta siinä autossa oli DSC, minun ei. Eli vaikuttaako nämä seikat mitenkää ABS-yksikköön?
Koska eihän noita saa sitten palautettua, jos vain tilasi väärän... Oma kun on toi -00 pre-facelift, bensa ja sedan; boksia katsoin muistaakseni -05 diesel-tourerista.
Sitten katselin tuota boksin kyljessä olevaa Boschin varaosanroa XX.XX-XXXXXXX (en muista mikä se nyt oli oikeasti), joka oli hyvin samankaltainen, kuin Bemmin varaosanrot yleensä, nämä nrot olivat erit omassa ja B-osassa. En sitten uskaltanut tilata. Joten ratkaiseeko tämä joku Boschin kai Bemarille oma nro vai Boschin joku oma nrosarja (muistaakseni 000002-loppuinen), ja jos se ei ole tuo, niin mistä tämän sitten bongaa?
Kun kuulin puhetta, että jos Boschin nrosarjan kolme vikaa nroa ovat samat, niin moottorinohjainyksiköt menee hyvinkin päikseen vanhemmissa Bemmeissä. Päteekö sama sääntö näissäkin?E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin
Comment
-
Comment