Mulle sattui edellisessä E-39 niin että tuli lasi jossa oli erilaiselle sadetunnistimelle eli kannattaa olla tarkkana että on oikea lasi nimittäin,ne on erilaisia vuosimallia riippuen.(muoviosat eivät sovi).Ja sadetunnistin vaatii todennäköisesti aina uudelleen herätyksen lasinvaihdon jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?
Collapse
X
-
Originally posted by leifeugen View PostMulle sattui edellisessä E-39 niin että tuli lasi jossa oli erilaiselle sadetunnistimelle eli kannattaa olla tarkkana että on oikea lasi nimittäin,ne on erilaisia vuosimallia riippuen.(muoviosat eivät sovi).
Originally posted by leifeugen View PostJa sadetunnistin vaatii todennäköisesti aina uudelleen herätyksen lasinvaihdon jälkeen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostItelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle. JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?
Omaan autoon on selvästi vaihdettu tuulilasi kerran jo Saksassa ja mittaamalla tuon ohjeen mukaisesti on se oikein asennettu. Vaihdon näkee ainoastaan siitä että vänkärin puolella pystyosalla yläosassa kiinnitysliimaa on hieman pullistunut. Ei ole ollut suhinoita yms, mitä nyt havaittavissa ainoastaan +150 ja kovimmissa nopeuksissa, Saksassa tietysti...Originally posted by Laxa View PostNo niin, kävin varaamassa ajan vihdoin ja viimein tuulilasin vaihdolle JKL:n Rusthalliin, reilu viikon päästä vaihto. Juteltiin lasin vaihdosta pitkään ja hän kertoi että heillä on aikoinaan tullut yksi E39 bumerangina takaisin tuulilasin vaihdon jälkeen kun ujellusta/suhinaa oli ajossa kuulunut. Kertoi E39 tuulilasin olevan yksi tarkimmista laseista vaihtaa todella hiljaisen ajomelunsa vuoksi ja painotti nimen omaan tuota että lasin tulee olla alempana kuin katto, kuulemma millikin ylös niin suhinat alkaa. Jännityksellä odotellaan.Originally posted by Laxa View PostTarkastin tänään itsekin omasta kärrystä että oliko alakulmissa olevat kumit asennettu oikein ja olihan ne. Lasi siis kerran (ainakin) vaihdettu Saksassa, myös korkeusasema oma tekemän mittatyökalun mukaan niin kuin pitääkin.
Ensimmäisen koeajolenkin jälkeen oli havaittavissa korkeissa nopeuksessa (+150-200 km/h suljetulla alueella tietysti) pienehköjä suhinoita, erona vanhaan lasiin se että ehkä hieman äänekkäämpi.
Alakulmissa olevat kumit olivat asennettu väärin ja näiden oikeille paikoille asentamisen jälkeen täytynee todeta, että ne suhinat mitä lasi aiheuttaa ovat samat kuin vanhalla lasilla eli ainoastaan +150 ja siitä eteenpäin. Tyytyväinen olen lasin vaihtoon. Paikkana Jyväskylän Rusthalli. Työn jälki erittäin siisti, auto oli pesty, imuroitu sisältä ja kojelauta pyyhitty. Lasi on mittaamalla omavalmisteisella työkalulla 2.5-3mm alempana kuin katto. Onko korkeus OK, mitä sanoo asiaa enemmän tuntevat?Last edited by Laxa; 04-06-2007, 18:59.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostNo niin, lasi on vaihdettu..............?
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostPitää kokeilla mitä tuumaavat. Eihän siinä mitään häviäkään.. Eikä tässä tapauksessa ole kyse parista millistä, vaan ennemminkin yli 5 millistä...
-S
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostTyytyväinen olen lasin vaihtoon. Paikkana Jyväskylän Rusthalli. Työn jälki erittäin siisti, auto oli pesty, imuroitu sisältä ja kojelauta pyyhitty. Lasi on mittaamalla omavalmisteisella työkalulla 2.5-3mm alempana kuin katto. Onko korkeus OK, mitä sanoo asiaa enemmän tuntevat?
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostMitäs tuumasivat?Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
keskiviikona
oma kiesi menee keskiviikkona lasin vaihtoon. Keskustelin hepun kanssa ja sano e39 laseja ennenkin vaihtaneensa, kun kysin oliko asennukset onnistuneet=ei asiakkailta valituksia, niin ukko meni vähän happamaksi mutta otti asian kuitenkin vastaan. Lisää kerron sitten kun asennus on tehty.
Comment
-
-
Originally posted by sand View PostMites, oliko sadetunnistinta?
Originally posted by Stone View PostNiin ja hintakin voisi näkyä..
Originally posted by TJJ View PostKertoiko ne/näitkö miten lasi liimattiin ja saatiin pysymään tuolla syvyydellä? Ei tietoa, miten saivat pysymään.
Onko lasi tarvike vai alkuperäinen? Tarvikelasi
Vaihdettiinko myös ne kolme alareunaan tulevaa kuminpalaa ja vaahtomuovi? Tarkoitatko alakulmissa olevia kumeja minkä asennuksesta olet tässä topicissa puhunut? Mikä vaahtomuovi?
Miten paljon tiiviste menee kattopellin päälle? Noin 3-4 mm mittaamalla
Onko se yhtä paljon kattopellin päällä kummallakin puolella? Kuskin puolella 3mm ja vänkärin puolella 4 mm
Onko tiiviste tasaisella syvyydellä koko a-pilarin matkalla? Mielestäni onLast edited by Laxa; 04-06-2007, 22:22.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by Laxa View PostTarkoitatko alakulmissa olevia kumeja minkä asennuksesta olet tässä topicissa puhunut? Mikä vaahtomuovi?
Comment
-
-
No niin, voi kilin kassit sanon minä. Näin aamuisin kun on korvat herkkänä päätin ennen töihin lähtöä käydä heittämässä pienen lenkin isolla tiellä ja niinhän se on että "aamun herkät korvat" eivät valehtele tässäkään asiassa. Eli suhinaa alkaa kuulumaan n.120 km/h vauhdissa. Nyt pitäisi päästä vertaamaan johonkin toiseen E39 mihin lasi on vaihdettu että suhiseeko samalla tavalla. Vittu että osaa pientä ihmistä vituttaa. Edellisellä lasilla ei tullut "aamukorvilla" ikinä kokeiltua että suhisiko se. Kukas joutaisi E39:n kanssa lähtemään vertailuajolle? Vittu...Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Käväisin tänään näyttämässä sitä lasia ja väittivät, että se on ihan oikein asennettu, vaikka mittä näyttää ihan muuta. Meinasi, että on ihan oikein katon kanssa linjassa ja jos on alempana, niin ei mahdu liimaa väliin eikä tiiviste ja irtoaa ja suhisee jne jne... Yritin näyttää niitä ohjeitakin, mutta sivutti ne ohi mennen kaikkine teipauksineen ja paloineen... Väitti myös, että oli ollut eilen bemari jossa alkuperäinen lasi ja just silleen ku mulla... just joo..
Tuo nyt on selkeesti liian ylhäällä ja tiiviste puolipyöreenä pattina,
mutta vaikeahan siitä on alkaa näin pitkän ajan perästä isommin kinaamaan..
Harvemminpa täällä pääsee yli 120 vauhteja ajelemaan pitempiä aikoja..
-SAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostKäväisin tänään näyttämässä sitä lasia...............
-S
Comment
-
Comment