Kyselisin kokemuksia/kommentteja miten teillä on E39:n tuulilasin vaihdot onnistuneet. Onko asennus ja liimauksen aikainen teipillä kiinnitys tehty BMW:n ohjeiden mukaan ja lasin pinta on peilin kohdalta 2-3,5mm alempana kuin katon pinta? Missä tällainen asennus on osattu tehdä?
Katselin/mittasin viikonloppuna n. 10kpl E39:ejä eri autoliikkeissä ja näyttää siltä, että kaikissa joissa oli jälkeenpäin vaihdettu tuulilasi, se oli väärin asennettu. Muutamassa oli varmaankin (tiivisteen ja lasin kulumisesta päätellen) alkuperäinen lasi ja se olikin oikealla 2-2,5mm syvyydellä.
Tuossa linkissä on kuva BMW:n ohjeesta ja "työkalusta" jolla syvyyden voi mitata. Tuon mitan tekee nopeasti tukevasta pahvi-/pleksisuikaleesta, aukko tiivisteelle ja kattoon tuleva kohta 2mm lyhyemmäksi kuin lasiin tuleva ja sitten vaan mittaamaan täyttyykö omassa autossa edes tuo 2mm minimisyvyys. (tuossa kuvan työkalussa kattoon tuleva osa on 3,5 mm lyhyempi/matalampi kuin ikkunaan tuleva joten siksi sallitut mitat eroaa alussa mainituista arvoista)
Katselin/mittasin viikonloppuna n. 10kpl E39:ejä eri autoliikkeissä ja näyttää siltä, että kaikissa joissa oli jälkeenpäin vaihdettu tuulilasi, se oli väärin asennettu. Muutamassa oli varmaankin (tiivisteen ja lasin kulumisesta päätellen) alkuperäinen lasi ja se olikin oikealla 2-2,5mm syvyydellä.
Tuossa linkissä on kuva BMW:n ohjeesta ja "työkalusta" jolla syvyyden voi mitata. Tuon mitan tekee nopeasti tukevasta pahvi-/pleksisuikaleesta, aukko tiivisteelle ja kattoon tuleva kohta 2mm lyhyemmäksi kuin lasiin tuleva ja sitten vaan mittaamaan täyttyykö omassa autossa edes tuo 2mm minimisyvyys. (tuossa kuvan työkalussa kattoon tuleva osa on 3,5 mm lyhyempi/matalampi kuin ikkunaan tuleva joten siksi sallitut mitat eroaa alussa mainituista arvoista)

Comment