No niin, kävin varaamassa ajan vihdoin ja viimein tuulilasin vaihdolle JKL:n Rusthalliin, reilu viikon päästä vaihto. Juteltiin lasin vaihdosta pitkään ja hän kertoi että heillä on aikoinaan tullut yksi E39 bumerangina takaisin tuulilasin vaihdon jälkeen kun ujellusta/suhinaa oli ajossa kuulunut. Kertoi E39 tuulilasin olevan yksi tarkimmista laseista vaihtaa todella hiljaisen ajomelunsa vuoksi ja painotti nimen omaan tuota että lasin tulee olla alempana kuin katto, kuulemma millikin ylös niin suhinat alkaa. Jännityksellä odotellaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?
Collapse
X
-
Originally posted by Laxa View PostJännityksellä odotellaan.
Aikooko hän teipata lasin a-pilareihin? En tiedä mitä Laakkonen nykyään tekee, BMW Suomi oli sinne yhteydessä sähköpostini perusteella. Mutta aiheuttiko se sitten työmenetelmien korjaantumisen on eri juttu.
Tänään huomasin vielä yhden väärin asennetun jutun eli nuo konepellin takanurkissa olevat kumikolmiot ei ollut oikein asennettu. Helppo korjata itse, mutta saisi ne nyt olla jo merkkihuollon jäljiltäkin kohdallaan. Kuulostaisi siltä, että suhinan lisääntyminen A-pilareiden juuressa/peilin kohdalla johtui juuri tuosta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View Post... konepellin takanurkissa olevat kumikolmiot ei ollut oikein asennettu. Helppo korjata itse, mutta saisi ne nyt olla jo merkkihuollon jäljiltäkin kohdallaan. Kuulostaisi siltä, että suhinan lisääntyminen A-pilareiden juuressa/peilin kohdalla johtui juuri tuosta.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEn tiedä vielä mitä osaa tarkoitat, mutta huomenna tarkistamaan nuo...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTarkoitan kuvassa näkyvää mustaa osaa ja siinä tuota nuolen osoittamaa kohtaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Tarkastin tänään itsekin omasta kärrystä että oliko alakulmissa olevat kumit asennettu oikein ja olihan ne. Lasi siis kerran (ainakin) vaihdettu Saksassa, myös korkeusasema oma tekemän mittatyökalun mukaan niin kuin pitääkin.Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Tarkistinpa itseltänikin..
Viime kesänä laitatin uuden lasin Pohjolan Lasissa ja väärin näyttää olevan... Pistin jo mailia, että otetaanpa uusiksi... Pitää kuulemma käydä näyttämässä ja ajamassa jonkin suhinamittarin kanssa...?
-SLast edited by Samppasika; 26-09-2007, 10:53.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostViime kesänä laitatin uuden lasin Pohjolan Lasissa ja väärin näyttää olevan... Pistin jo mailia, että otetaanpa uusiksi... Pitää kuulemma käydä näyttämässä ja ajamassa jonkin suhinamittarin kanssa...?
-S...
Comment
-
-
Sen verran porua tästä E39 tuulilasinvaihdosta ollut, että piti ottaa asia tarkempaan syyniin. Hoviruuvarini toimii päivätyökseen korikorjaamossa ja asentaa myös paljon tuulilaseja. Mainitsi, että jossain lasivalmistajan heille järjestämässä koulutuksessa oli nimenomaisesti kehoitettu leikkaamaan vanha liimasalko puolivälistä ja uusi liima sen päälle. Oli tätä kovasti ihmetellyt ja kertoi itse leikkaavansa vanhan liimapinnan niin ohueksi kuin mahdollista. TIS:in ohjeissakin vanha liima pitäisi lasin irrotuksen jälkeen ohentaa mahdollisimman ohueksi (0,5 mm). Jos edellä mainittuja lasivalmistajan ohjeita noudattaa, niin ei ole ihme, jos lasit jäävät liian korkealle.
Lupasin toimittaa TIS:in ohjeet tälle asentajalle, joten ainakin jatkossa näiden pitäisi mennä viimeisen päälle. Yhteyttä voi ottaa Vaasassa Re-Paint Tom & Tom nimiseen firmaan.
Omassakin kiesissä on suurella todennäköisyydellä Saksan päässä vaihdettu tuulilasi, koska lasi oli ikään nähden erittäin hyvässä kunnossa. Lasin pinta vaikuttaa olevan speksien mukaisesti n. 2 mm katon yläreunaa alempana.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tuossa kuva minun tuulilasista, käytetty mitta on suora. Lasin väliin jää vajaan millin rako, joten lasi on sen verran kattoa alempana. Mittaus pitää tehdä katon puolelta mahdollisimman lähellä tiivistettä, muuten tulee väärä tulos. Ja tulosta tietysti vääristää sekin jos tiivisteen reuna menee paljon katon päälle (minullahan se menee hiukan liian vähän).
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTIS:in ohjeissakin vanha liima pitäisi lasin irrotuksen jälkeen ohentaa mahdollisimman ohueksi (0,5 mm). Jos edellä mainittuja lasivalmistajan ohjeita noudattaa, niin ei ole ihme, jos lasit jäävät liian korkealle.
Comment
-
-
Originally posted by Samppasika View PostViime kesänä laitatin uuden lasin Pohjolan Lasissa ja väärin näyttää olevan... Pistin jo mailia, että otetaanpa uusiksi... Pitää kuulemma käydä näyttämässä ja ajamassa jonkin suhinamittarin kanssa...? -S
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin dB mittari.:think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta vaikka vanhan liiman ohentaa, niin jos se a-pilareihin teippaus (hr-muovipalojen kautta jotka pitää laittaa juuri oikeisiin kohtiin) jää tekemättä, niin lasi nousee liian ylös. Ja tuo juttu taitaa jäädä tekemättä joka paikassa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNäin saattaa hyvinkin käydä. Ohjeissahan on mitat ja asemointi noille HR-paloille (=jämäkkä polyuretaani vaahtomuovi).
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostEi näin!! On kohtuullisen älytön homma mennä vuosi asennuksen jälkeen valittelemaan jos lasi on 2mm liian ylhäällä.
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin dB mittari.:think
-SAlku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
Comment