Tuo Virkon S vaikuttaa kyllä kaikin puolin hyvältä desinfektioaineelta. 1% liuos riittää tappamaan lähes kaikki mikrobit tubia lukuun ottamatta (ei siis riitä "Itä-Suomessa" ). Useammalla sivulla tosiaan mainittiin, että liuos pitäisi huuhdella pintakäsittelemättömiltä metallipinnoilta korroosioriskin takia.
E39:ssä kenno kannattaa ehdottomasti desinfioida suoraan kuskin jalkatilaan tehdyn reiän kautta. Operaatio on helppo uusia, kun huoltoaukko on kertaalleen tehty. Netistä löytyvä ohje on käytännössä identtinen TIS:in ohjeen kanssa. BMW:n omissa ohjeissa on toki erikoistyökalu N:o xxx reiän kohdistamista varten ilman peukaloa syntyneille merkkihuollon mekaanikoille.
Itse olen käyttänyt 24-25 mm reikäporaa. Rautakaupasta löysin hyvin istuvan kumisen 25,5 mm viemäröinnin sulkutulpan. Muutamalle oululaiselle kollegalle olen operaation tehnyt. Toistaiseksi olen käyttänyt viran puolesta löytynyttä etanolipohjaista klooriheksidiini-liuosta. Tulokset ovat olleet hyviä-tyydyttäviä. Niinpä Virkon S lienee seuraavaksi tulilinjalla.
E39:ssä kenno kannattaa ehdottomasti desinfioida suoraan kuskin jalkatilaan tehdyn reiän kautta. Operaatio on helppo uusia, kun huoltoaukko on kertaalleen tehty. Netistä löytyvä ohje on käytännössä identtinen TIS:in ohjeen kanssa. BMW:n omissa ohjeissa on toki erikoistyökalu N:o xxx reiän kohdistamista varten ilman peukaloa syntyneille merkkihuollon mekaanikoille.
Itse olen käyttänyt 24-25 mm reikäporaa. Rautakaupasta löysin hyvin istuvan kumisen 25,5 mm viemäröinnin sulkutulpan. Muutamalle oululaiselle kollegalle olen operaation tehnyt. Toistaiseksi olen käyttänyt viran puolesta löytynyttä etanolipohjaista klooriheksidiini-liuosta. Tulokset ovat olleet hyviä-tyydyttäviä. Niinpä Virkon S lienee seuraavaksi tulilinjalla.
Comment