Originally posted by irmeli
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
523i, 525i, 528i 2000-2001
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostTehtaan m52TU käyrä on nimen omaan se -95 malliin ajettu m52 moottorin speksikäyrä joka siis ilmoitetaan tämän m52 moottorimallisarjan teho/vääntökäyräksi, vaikka todellisuuden kanssa sillä ei ole välttämättä enään tuon TU muutoksen jälkeen kovinkaan paljon tekemistä. .
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostSe tässä on mielenkiintoista että lehdet ovat saaneet vanhemman mallisen (M52) kulkemaan paremmin kuin uudemman (M52TU)
Ruotsalaisen RRI:n (Rototest) mittaamien 2.8-litraisten M52- ja M52TU-koneiden teho- ja vääntökäyrien eroja ihmettelin jos joskus täällä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=62
M52B28: http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=434 (käyrän muodosta päätellen, tehdasarvot kuitenkin TU:n)
M52B28TU: http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=489
Eli näytti siltä että 2.8-litraisissa TU-päivityksessä keskialueen maksimivääntö ja yläpään tehot ovat hiukan kärsineet. Tässähän nyt ei tietenkään ole mitään järkeä, mutta niin nyt vain näytti noitten (yksittäisten) mittausten valossa olevan. Ehkä noita eri aikoina samassakaan laitteessa tehtyjä mittauksia ei kuitenkaan voi näin tarkkaan vertailuun käyttää, eli erot menee virhemarginaaleihin.Last edited by Petri.Kekkonen; 10-08-2007, 12:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kiitoksia kaikille vastauksista. Nyt kuitenkin näyttää että autoksi tulee -00 530 mutta diesel koneella... auto on saksantuonti.. mitä muutoksia kannattee autolle tehdä että talviaikaan ei tule ongelmia..?"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostKiitoksia kaikille vastauksista. Nyt kuitenkin näyttää että autoksi tulee -00 530 mutta diesel koneella... auto on saksantuonti.. mitä muutoksia kannattee autolle tehdä että talviaikaan ei tule ongelmia..?
Comment
-
-
Tuo "-01 facelift" tuli oikeasti 9/2000, joten jo siitä alkaen voidaan puhua faceliftatusta versiosta.
Mitä tulee M52B25 ja M52B25TU mallien eroihin, kun ne Hemin mukaan ovat aivan eri koneita, niin sitä ei kyllä ajossa huomaa. Itselläni on tuo vanhempi malli (9/96 auto), ja olen ajanut useammallakin TU-koneella varustetulla koslalla, ja kyllä en moottorin tai stepin toiminnassa ole huomannut mitään merkittävää eroa. Erot tulevat lähinnä muista autojen kunnon välisistä eroista, mm. alustan kunnosta, renkaista ja muusta. Mutta on aika ylikorostettua sanoa, että autot olisivat kovin erilaisia esim 97 vs. 99 tuntumaltaan. Näin kuljettajan näkövinkkelistä siis.
Edit: lisättäköön vielä, että tuosta minun vanhasta koneesta on siis penkitetty 194hp / 260nm. Ja muista pre 9/98 523:ista niinikään aivan samoja tuloksia tällä samalla paikkakunnalla.
Edit2: ja lisättäköön vielä saarnan välttämiseksi se, että en siis väitä, etteivätkö TU ja ei-TU koneet olisi erilaisia monessa suhteessa. Varmasti ovat (olen lukenut monta "kertomusta" aiheesta), mutta käytännössä (ajossa) eroa ei huomaa.
TeroLast edited by teropa; 22-08-2007, 10:49.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment