memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masamasa
    replied
    Ryynejä löytyy täältä jos jollain tarvetta

    Leave a comment:


  • n3lonen
    replied
    Kompura purettu ja murut kuivateltu uunissa. Samalla pienet, ilmeisesti ruostepölyt pois järjestelmän näkyvistä osista. Samalla testasin vuodot kompuran venttiileistä ja vuodoton ainakin tässä päässä. Ja ei kuulu mitään suhinoita autonkaan pohjasta.

    Auto nousi vaateriin hallissa huollon jälkeen ja keskinavasta mitattuna lokasuoja on 34cm. Katsotaan miten ajelu vaikuttaa kokonaisuuteen ja miten paineet pysyy sisällä. Varoitusvalosta puhumattakaan.

    Ja tonttiin menee ;D jos paineet on poissa.

    Vinkkinä. Edellinen oli laittamassa torbollen rakeita alkuperäisten tilalle. Motonetin tms. kosteudenpoistaja pakkaus.

    Kiitos ketjun vinkeistä että kannattaa kokeilla vesilasissa miten vaihtoehtoisten rakeiden käy. Nämä kyseiset liukenivat veteen 5 minuutissa.

    Onneksi tein itse huollon, vaikka mitään takeita tästäkään ole.

    Jos kuljettajan puolen nouseminen liiaksi tapahtuu tämän huollon jälkeen, veikkaan tasontunnistimia seuraaviksi ongelmakohdiksi.

    Ja seuraavat oireet saa auto itse kertoa piuhan päästä.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Pussit tyhjänä aikaliki maihin menee

    Leave a comment:


  • n3lonen
    replied
    Originally posted by -Markus- View Post
    Ei kuulu kompuran käydä koko ajan. Eikö varmasti vuoda mistään?
    Ei käynyt kompura nyt toisella reissulla kokoaikaa. Välillä varoitusvalo hävisi ja auto oli vaaterissa. Välillä taas nousi korkeuksiin,niin että kuljettajan puoli oli hieman korkeammalla. Välillä taas merkkivalo ruutuun ja auto korkeuteen jossa toivon sen olevan tulevaisuudessa.

    Kuinka tonttiin se menee jos ei ole palkeissa ollenkaan paineita?

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Ei kuulu kompuran käydä koko ajan. Eikö varmasti vuoda mistään?

    Leave a comment:


  • n3lonen
    replied
    e39 530 d farmari 2000

    Uusi auto ja viestiketju kovassa käytössä.

    Oireet. Tuntuu ettei kompura pelaa, mutta sain heräämään soratiellä ajamisella. Perä nousi ja kompura kävi melkein jatkuvasti 50km. Liikennevaloissa ja kaupan pihalla jäi pörisemään. Pysähdyksissä huomasin että vasen puoli hieman korkeammalla.

    Iloa kesti taas sen 60 km kun perä laski auton normaaliin ja valo tasonsäädöstä taas syttyi. Se mikä on autolle normaali korkeus on uudesta automallista johtuen hakusessa.

    Aikomuksena kuivata ryynit ja katsoa mitä tapahtuu, mutta jäässä ei voi olla kun pari päivää oltu plus 6 asteessa.

    Tasonsäädön anturit vaihtoon?

    Ja olisko uudellamaalla helsinki-kerava sektorilla koodinlukijaa ja perän laskijaa kun saan oireet hiukan hallintaan.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    laitetaan tänne kun pusseihin liittyy. e39 540ia 1999. auto on kokoajan ylhäällä, kompura toimii, tasoanturit toimii, ei suostu laskemaan perää vaikka inpalla koittaa laskea. tyhjennysventtiili jumissa? vai missä muualla voisi vika olla. missä tämä tyhjennys venttiili siaitsee
    Tyhjennysventtiili on samassa paketissa kuin muutkin venttiilit kompuran vieressä. Kaksi venttiileistä on molemmille puolille omansa ja yksi yhteinen lasku venttiili. Voit kokeilla antaa virtaa noille venttiileille suoraan jos perä laskisi näin. Tietäisi onko vika venttiilissä vai ohjauksessa.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    laitetaan tänne kun pusseihin liittyy. e39 540ia 1999. auto on kokoajan ylhäällä, kompura toimii, tasoanturit toimii, ei suostu laskemaan perää vaikka inpalla koittaa laskea. tyhjennysventtiili jumissa? vai missä muualla voisi vika olla. missä tämä tyhjennys venttiili siaitsee

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by CpnJake View Post
    Siis tämä nopea lasku on tapahtunut vain kerran. Nyt on noin 8 tuntia pysynyt paikoillaan, ainakaan silmällä ei näe että olisi vajunut.
    Sillä mietin, että onkohan siellä joku anturiherja (vänkärin puoli mukamas liian ylhäällä, lasketaanpa alas) ja tämän lisäksi se kuskinpuoli pysyy oletettavasti ylimmässä asennossaan (en tiedä kuinkakorkealla se on korkeimmillaan, selkeästi kuitenkin keulaa korkeammalla tällä hetkellä).
    Inpalla näät minkälaisia arvoja korekuden tunnistuksen anturit antavat. Saat myös kalibroitua takaisin tehtaan arvoihin.

    Originally posted by JarkkoMikael View Post
    Mulla auttoi kompuran rakeitten kuivaus tuohon perän pikkuhiljaa laskemiseen.

    JM
    Tämä ei teoriassa ole mahdollista. Ei se kuivaaminen silti huono juttu ole.

    Leave a comment:


  • JarkkoMikael
    replied
    Mulla auttoi kompuran rakeitten kuivaus tuohon perän pikkuhiljaa laskemiseen.

    JM

    Leave a comment:


  • CpnJake
    replied
    Siis tämä nopea lasku on tapahtunut vain kerran. Nyt on noin 8 tuntia pysynyt paikoillaan, ainakaan silmällä ei näe että olisi vajunut.
    Sillä mietin, että onkohan siellä joku anturiherja (vänkärin puoli mukamas liian ylhäällä, lasketaanpa alas) ja tämän lisäksi se kuskinpuoli pysyy oletettavasti ylimmässä asennossaan (en tiedä kuinkakorkealla se on korkeimmillaan, selkeästi kuitenkin keulaa korkeammalla tällä hetkellä).

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by CpnJake View Post
    Tervehdys, tuli viikonloppuna hankittua -01 530d ja tasonsäätöhän siinä renkkaa.
    Kuskin puoli vaikuttaisi olevan kokoajan ylimmässä asennossa ja vänkärin puoli nousee luultavasti oikeaan korkeuteen nopeasti, kun avaa ovet. Mutta vänkärin puoli vaikuttaisi vuotavan tai laskevan jostain muusta syystä ilmat pihalle.
    Kerran olen nähnyt auton sammutuksen jälkeen, kun vänkärin puoli laskee ihan muutamassa sekunnissa pohjaan.
    Tietokone toki herjaa "tasonsäätö ei aktiivinen". Missähän järjestyksessä alkaa etsimään vikoja? Johtoon varmaan ensimmäisenä.. Kukahan tekisi tre/ylöjärvi seudulla? Koodailuakin vähän kaipaisin.
    Kun laskee noin nopeasti, niin ei se piuhan päässä tuosta selvene. Pussi/letkut/liitokset/venttiilit vuotaa. Saippuavesi on hyvä vuotojen etsimiseen.

    Leave a comment:


  • CpnJake
    replied
    Tervehdys, tuli viikonloppuna hankittua -01 530d ja tasonsäätöhän siinä renkkaa.
    Kuskin puoli vaikuttaisi olevan kokoajan ylimmässä asennossa ja vänkärin puoli nousee luultavasti oikeaan korkeuteen nopeasti, kun avaa ovet. Mutta vänkärin puoli vaikuttaisi vuotavan tai laskevan jostain muusta syystä ilmat pihalle.
    Kerran olen nähnyt auton sammutuksen jälkeen, kun vänkärin puoli laskee ihan muutamassa sekunnissa pohjaan.
    Tietokone toki herjaa "tasonsäätö ei aktiivinen". Missähän järjestyksessä alkaa etsimään vikoja? Johtoon varmaan ensimmäisenä.. Kukahan tekisi tre/ylöjärvi seudulla? Koodailuakin vähän kaipaisin.

    Leave a comment:


  • Forsmanni
    replied
    Mistä tuo järjestelmä päästää ilmat ulos kun esim laskee perää? Eikö sen tuosta venttiilipaketin kyljestä pitäisi päästää? Eli tuo venttiili josta lähtee letkut pusseille. Itsellä tosiaan ongelmana että ei saa pusseja tyhjäksi. Ja venttiileiden/solenoidien männät liikkuu kyllä hyvin. :think

    Edit: kompuran kun irroitti tuosta kopasta niin alta löytyi kolmas solenoidi/venttiili joka on siis release valve. Venttiili likoomaan yöksi liuotin pesuun ja taas toimii.
    Last edited by Forsmanni; 07-10-2017, 21:44.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Inpalla sitä voi ajella ylös tai alas. Jos auttaisi kun laskee takaisin alas.
    Huomenta. Eilen tarpeksi tapeltuani laski perä viimein. ei mitään hajua kumpi sen nyt lopulta tiputti tonttiin ylös vai alas suunta. Alas kun koitti ajella, niin Inpan täpät ei syttyny mihinkään kohtaan ( exhaust valve tms. ohjaussivulla) nyt kuitenkin aamusta tuntu et jotenki kummalliselta tuntuu ajeleminen, ja eihän se nyt sitten samaan kohtaan laskenu kuitenkaa missä oli, eli seuraavaks mittailemaan navasta kaareen (jotkut madallusjouset eessä, ni perää laskettu saman verran ja otteessa on mm mitat mitä pitää olla, ni tiputellaan sinne)

    Ihan näin varmistukseksi, että nyt kun aukaisen sen tuning valikon, ja laatikossa nyt lukee vaikka 10, niin silloin on sentti laskettu eikö? sitten jos lootaan kirjoittaa 20, niin tippuu toisen sentin? (vaiko onko lopputulos 3cm pudotus?) - merkkisillä saa nostettua ja + merkkisillä laskettua, mutta vieläkään ei ole selvinnyt, että kertaantuuko tuo numero, vai nollaako jokavälissä?

    Ja eilisestä oppineena vajaalla akulla jos perää ajelee, niin kannattaa tuupata laturiin

    Leave a comment:

Working...
X