memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Silicat pariks tunniks uuniin ja takaisin kuivaimeen. Veikkaisin että kissanhiekka aiheuttaa ongelmia välittömästi :think

    Jos haluat että vilkaistaan koodit niin ajele Keravalle
    En nyt usko, että se ihan välittömästi aiheuttaa.. Tosin ne ryönäiset kankaanpalat saattaa aiheuttaa vielä. Tarkotus on noi orkkikset kuivatakin, kissanhiekka on nyt väliaikainen ratkaisu kunnes saa vanhat takaisin.


    Sait privaa koodien luvusta, voisin tänään tulla

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Silicat pariks tunniks uuniin ja takaisin kuivaimeen. Veikkaisin että kissanhiekka aiheuttaa ongelmia välittömästi :think

    Jos haluat että vilkaistaan koodit niin ajele Keravalle

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Laitoin nyt kissanhiekat väliaikaisesti, kai noilla viikon ajelee ennenkun kerkeää laittamaan kuivatut orkkikset takaisin. Kuivain oli aivan litimärkä ja umpijäässä.

    Selflevel susp inactive teksti vaan silti möllöttää taulussa. Perä ei ole kuitenkaan maassa ja kaikki toimii muutenkin niinkuin pitää, mutta tuo on nyt palanut siitä asti kun auton ostin eli reilun kuukauden. Mistä vikaa etsimään vai täytyykö nyt kuivaimen huollon jälkeen ajella hetki jotta herja katoaa ? Tulee siis heti käynnistyksessä, ei hetken ajon jälkeen.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Mistä saisi pk seudulta silicaa lauantaina ?

    Huomenna täytyisi kuivain huolto tehdä, enkä pääse oikein kuivaamaan vanhoja mitenkään järkevästi. Jos nyt ei löydy paikkaa josta saisi ns. teollisuustason rakeita, niin täytyy varmaan kissanhiekat lyödä sisään ja kuivata orkkikset ajan kanssa ja vaihtaa takaisin. Vai onko kenelläkään toiminut nuo silica kissanhiekat kuivaimessa ?
    Ei toimi kissanhiekat. Nuo murenevat tiukaksi mössöksi kastuessaan eikä tämän jälkeen mene ilma ollenkaan läpi.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Mistä saisi pk seudulta silicaa lauantaina ?

    Huomenna täytyisi kuivain huolto tehdä, enkä pääse oikein kuivaamaan vanhoja mitenkään järkevästi. Jos nyt ei löydy paikkaa josta saisi ns. teollisuustason rakeita, niin täytyy varmaan kissanhiekat lyödä sisään ja kuivata orkkikset ajan kanssa ja vaihtaa takaisin. Vai onko kenelläkään toiminut nuo silica kissanhiekat kuivaimessa ?

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Niihän ne piti omastakin kuivata ryynit eilen. Olivat aivan jäässä, pienellä meisselillä piti rapsutella uunipellille ja uuniin noin tunniksi kuivamaan. Yksikön kuivailin sitten talouspaperilla kun sielläkin näkyi vettä. Nyt taas pelaa ilman vikavaloja

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Inpalla perä nousee ja laskee normaalisti.
    Kävin sitten tallilla sulattelemassa autoa usean tunnin ajan.
    Lopuksi huomasin, että oikea kynkkä on aivan täynnä paakkuuntunutta lunta (siis juuri anturin luona). Kun sain kaiken sulaksi ja lähdin kotia päin, ei mitään ilmoituksia koko matkana.

    Leave a comment:


  • grandpa-look
    replied
    Samaa ongelmaa täälläkin.. randomisti laskee kuskin puolelta perä. Välillä laskee tunninkin seisonnan aikana, toisinaan pysyy useita päiviä ylhäällä. Ei laske koskaan ajon aikana enkä ole mitään suhinaa kuullut pussien puolelta. Jouluna käytin kompurapaketin pöydällä ja kuivasin rakeet. Olivat kyllä täysin märät ja kuivainyksiköstä tuli jopa vesipisaroita kun sitä heiluttelin.

    Click image for larger version

Name:	20151224_114656.jpg
Views:	1
Size:	75.5 KB
ID:	4833637
    Click image for larger version

Name:	20151224_115603.jpg
Views:	1
Size:	67.2 KB
ID:	4833638
    Click image for larger version

Name:	20151224_115609.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	4833636

    Aika hyvä yhdistelmä oli tuo vanha vokkipannu ja kuumailmapuhallin

    Taitaa olla venttiilipaketin uusinta seuraavana edessä :think

    Leave a comment:


  • Moskar39
    replied
    Kannattaisi katsoa myös paisuntasäiliöiden ja letkuliitosten kunto. Jos ajossa joskus tippuu nopeasti, voisi kuitenkin viitata palkeeseen. Ja toden totta, jos järjestelmä vuotaa ja kompura käy usein, joutuu kuivainta usein huoltamaan. Omaa edellisen kerran huoltaessa jouduin kuivaamaan myös venttiilit, koska niihin oli tiivistynyt hieman vettä ja jäätyivät jumiin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Omaan vaihdoin uudet alkuperäiset syksyllä.
    No niiden ei luulisi sitten vuotavan.

    Jos aivan randomisti tyhjenee niin venttiilit kenties?
    Kuivasitko koko yksikön vai pelkät rakeet?

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Itsellä vuotaa nyt palje. Uuden saapumista odotellessa...
    Omaan vaihdoin uudet alkuperäiset syksyllä.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Rakeiden kuivauksen jälkeen luulin homman taas pelittävän. Päivän toimi ilman ilmoitusta. Eli oikea tipahtaa harvakseltaan, yleensä ajon aikana. Aamulla kun auton kylmästä käynnistää, kaikki on ok.
    Mistä vikaa etsimään?
    Itsellä vuotaa nyt palje. Uuden saapumista odotellessa...

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Rakeiden kuivauksen jälkeen luulin homman taas pelittävän. Päivän toimi ilman ilmoitusta. Eli oikea tipahtaa harvakseltaan, yleensä ajon aikana. Aamulla kun auton kylmästä käynnistää, kaikki on ok.
    Mistä vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • JiiP
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
    Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
    Tuossa sitten on vielä se, että jos pussit tyhjenee ja kompura käy paljon (=imee ilmaa ulkoa) niin järjestelmään kerääntyy kosteutta. Joka voi tosiaan kostautua nyt pakkasilla.

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
    Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
    Sulakkeet 49 (30A) ja 50 (7.5A) :



    Edellä jo neuvottin että rakeet kuivaksi, ohjeet varmaan tässä säikeessä.

    Leave a comment:

Working...
X