memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Muistaako inpa sen alkuperäisen arvon? Tai mitä siellä pitäisi olla? Täytyy tarkistaa onko oma ihan oikeassa korkeudessa, jotenkin näyttää matalalta. Palkeet ei vuoda, auto on ja pysyy siinä korossa ja joka kerta kun olen paineet laskenut niin kompura on nostanut auton takaisin samaan korkoon.
    Sitä ilmaperää on joku voinut laskea, eli auto ei muista tehtaan arvoja. Perää voi ajaa käsiohjauksella tai sitten sille voi asettaa uuden korkeuden.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eipä taida saada. Hanki joku halpa xp läppäri ~20€, siihen autolaturi ~20€ ja inpa piuha ~10€. Läppäri pysyvästi jonnekkin autoon.
    Muistaako inpa sen alkuperäisen arvon? Tai mitä siellä pitäisi olla? Täytyy tarkistaa onko oma ihan oikeassa korkeudessa, jotenkin näyttää matalalta. Palkeet ei vuoda, auto on ja pysyy siinä korossa ja joka kerta kun olen paineet laskenut niin kompura on nostanut auton takaisin samaan korkoon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Playpig View Post
    Kävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.

    Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?
    Eipä taida saada. Hanki joku halpa xp läppäri ~20€, siihen autolaturi ~20€ ja inpa piuha ~10€. Läppäri pysyvästi jonnekkin autoon.

    Leave a comment:


  • Playpig
    replied
    Kävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.

    Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Niin joutuuhan kompurakin toki kovemmille sitä mukaa kun pussit täyttyvät. Mutta myös ihan ala-asennosta nosto oli selvästi väsyneempi kun autossa kakkosvirrat päällä ja 25A laturi kiinni, kuin mitä koneen käydessä. Sillä tuo kävi mielessä...
    Toki jännite vaikuttaa kompuran käyntiin. 25A Laturi ei pidä jännite yhtä korkealla kuin auton laturi, ellei siitä löydy tilaa, jossa se toimii virtalähteenä.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Eipä ole juurikaan akun kunnolla vaikutusta nousunopeuteen saati venttiilien toimintaan. Jos jännite tippui niin alas ettei solenoidit toimi niin silloin ei toimi enää mikään muukaan. Lopussa hidastuva nousu johtuu väljästä kompurasta joka ei jaksa nostaa riittävästi painetta. Alussa kun vaaditaan vähemmän painetta perän nousuun niin nousee nopeasti, mutta kun tarvitaan enemmän painetta niin kompuran tuotto loppuu.
    Niin joutuuhan kompurakin toki kovemmille sitä mukaa kun pussit täyttyvät. Mutta myös ihan ala-asennosta nosto oli selvästi väsyneempi kun autossa kakkosvirrat päällä ja 25A laturi kiinni, kuin mitä koneen käydessä. Sillä tuo kävi mielessä...
    Last edited by Jii_Koo; 21-12-2016, 11:49.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Onko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
    Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
    Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
    Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.

    Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
    En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...

    Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?
    Eipä ole juurikaan akun kunnolla vaikutusta nousunopeuteen saati venttiilien toimintaan. Jos jännite tippui niin alas ettei solenoidit toimi niin silloin ei toimi enää mikään muukaan. Lopussa hidastuva nousu johtuu väljästä kompurasta joka ei jaksa nostaa riittävästi painetta. Alussa kun vaaditaan vähemmän painetta perän nousuun niin nousee nopeasti, mutta kun tarvitaan enemmän painetta niin kompuran tuotto loppuu.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Tuohon akun kuntoon en osaa kommentoida, mutta itsellä tekee joskus samaa, enkä tiedä mistä se johtuu.
    Edellisen venttiilipaketin tilasin AIR-SUSPENSION-SHOP:sta.
    Sitä ennen muistaakseni Airsus Air Suspensionista.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Onko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
    Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
    Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
    Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.

    Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
    En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...

    Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Totta, olen aina lukenut vasta "jälkikäteen" siinä uskossa, että jättäisi haamun. Täytyy pitää käynnissä vian ollessa päällä ja koittaa. Itsellä siis Scanner, löytää kyllä silläkin tuo level control yksikön.
    Osa auton koodeista nollautuu kun järjestelmä suorittaa itsetestin uudelleen ja vikaa ei havaita. Riippuen koodista ja yksiköstä koodin poistumiseen tarvitaan erimäärä syklejä.
    Last edited by HTK12; 04-12-2016, 13:26.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.
    Totta, olen aina lukenut vasta "jälkikäteen" siinä uskossa, että jättäisi haamun. Täytyy pitää käynnissä vian ollessa päällä ja koittaa. Itsellä siis Scanner, löytää kyllä silläkin tuo level control yksikön.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Jos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Etuanturi ei vaikuta tasonsäädön toimintaan. Todennäköisesti kompura kulunut väljäksi eikä jaksa nostaa tarpeeksi painetta tai kuivain on osittain tukossa.
    Hitsin hitsi, onko tosiaan näin?
    Kompressorin rakeet on kuivattu, ja kompuraan laitettu korjaussarja eli uusi männänrengas ja tiivisteet. Tietty pyttykin voi olla liian kulunut, mutta ihmetyttää tuo, että jakssaa nostaa kuitenkin auton lattiasta normaaliasentoon ihan hyvin, kuten edellä mainitsin. Kun taas ajossa porukkaa hyppää takapenkille kyytiin, tulee herja näyttöön eikä edes yritä tehdä mitään.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Edelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.

    Eli tämänhetkinen tilanne:
    -Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
    -Pussit ja letkut ovat ehjät
    -Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
    -Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
    -Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)

    Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?
    Etuanturi ei vaikuta tasonsäädön toimintaan. Todennäköisesti kompura kulunut väljäksi eikä jaksa nostaa tarpeeksi painetta tai kuivain on osittain tukossa.

    Leave a comment:


  • Jii_Koo
    replied
    Edelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.

    Eli tämänhetkinen tilanne:
    -Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
    -Pussit ja letkut ovat ehjät
    -Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
    -Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
    -Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)

    Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?

    Leave a comment:

Working...
X