Originally posted by Jamppa81
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEipä taida saada. Hanki joku halpa xp läppäri ~20€, siihen autolaturi ~20€ ja inpa piuha ~10€. Läppäri pysyvästi jonnekkin autoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Playpig View PostKävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.
Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?
Leave a comment:
-
-
Kävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.
Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostNiin joutuuhan kompurakin toki kovemmille sitä mukaa kun pussit täyttyvät. Mutta myös ihan ala-asennosta nosto oli selvästi väsyneempi kun autossa kakkosvirrat päällä ja 25A laturi kiinni, kuin mitä koneen käydessä. Sillä tuo kävi mielessä...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostEipä ole juurikaan akun kunnolla vaikutusta nousunopeuteen saati venttiilien toimintaan. Jos jännite tippui niin alas ettei solenoidit toimi niin silloin ei toimi enää mikään muukaan. Lopussa hidastuva nousu johtuu väljästä kompurasta joka ei jaksa nostaa riittävästi painetta. Alussa kun vaaditaan vähemmän painetta perän nousuun niin nousee nopeasti, mutta kun tarvitaan enemmän painetta niin kompuran tuotto loppuu.Last edited by Jii_Koo; 21-12-2016, 11:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostOnko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.
Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...
Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?
Leave a comment:
-
-
Tuohon akun kuntoon en osaa kommentoida, mutta itsellä tekee joskus samaa, enkä tiedä mistä se johtuu.
Edellisen venttiilipaketin tilasin AIR-SUSPENSION-SHOP:sta.
Sitä ennen muistaakseni Airsus Air Suspensionista.
Leave a comment:
-
-
Onko akun kunnolla minkälainen vaikutus noston nopeuteen?
Vaikuttaisi siltä, että lähtee alkuun nostamaan ihan hyvää vauhtia, mutta sitten jotenkin väsähtää koko systeemi ja nousee 1mm/10sek. tahtia jos sitäkään.
Tämä kävi mielessä, koska pelkät 2-virrat päällä INPAlla ajellessa (laturi kiinni autossa) alkoi erinäisissä testiajoissa vauhti hyytyä ja lopulta ei saanut nostettua enää ollenkaan, vaikka kompressori kävi koko ajan.
Auton kun löi käyntiin nosti taas _melkein_ normaaliasentoon, vauhti hidastui ja hidastui kunnes aikaikkuna tuli täyteen.
Ainoa aktiivinen vika mikä löydettiin auto käynnissä tuossa tilassa oli vasemman pussin venttiilistä. Mutta onhan sen jotenkin toimittava, kun kerran pusseja saa yksittäinkin inpalla täytettyä.. :think
En ole vielä tutkinut, minkälaiset venttiilit on kysymyksessä, mutta päässä pyörähti myös ajatus jostain huono akku -> alhainen jännite -> väsynyt kela -> venttiili ei aina aukea -kombosta...
Varmuuden vuoksi voisi huoltaa/vaihtaa vielä tuon venttiilipaketinkin. Onko joku saanut metsästettyä tuota wabcon (tai muun valmistajan) osana ilman bmw-logoja irrallaan muusta kompurapaketista?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostTotta, olen aina lukenut vasta "jälkikäteen" siinä uskossa, että jättäisi haamun. Täytyy pitää käynnissä vian ollessa päällä ja koittaa. Itsellä siis Scanner, löytää kyllä silläkin tuo level control yksikön.Last edited by HTK12; 04-12-2016, 13:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.
Leave a comment:
-
-
Jos kerran varoitus tulee mittaristoon, niin kyllä sieltä pitäisi vikakoodikin löytyä. Eli mitä koodia se nyt antaa? Jos ei anna koodia, niin ne pitää lukaista, kun varoitus on tullut tauluun, eikä sen jälkeen saa käyttää virtoja pois ennen kuin koodit saa luettua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostEtuanturi ei vaikuta tasonsäädön toimintaan. Todennäköisesti kompura kulunut väljäksi eikä jaksa nostaa tarpeeksi painetta tai kuivain on osittain tukossa.
Kompressorin rakeet on kuivattu, ja kompuraan laitettu korjaussarja eli uusi männänrengas ja tiivisteet. Tietty pyttykin voi olla liian kulunut, mutta ihmetyttää tuo, että jakssaa nostaa kuitenkin auton lattiasta normaaliasentoon ihan hyvin, kuten edellä mainitsin. Kun taas ajossa porukkaa hyppää takapenkille kyytiin, tulee herja näyttöön eikä edes yritä tehdä mitään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostEdelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.
Eli tämänhetkinen tilanne:
-Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
-Pussit ja letkut ovat ehjät
-Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
-Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
-Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)
Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?
Leave a comment:
-
-
Edelleen tulee Self Level Susp. Inactive näyttöön, kun kuormaa tulee kyytiin.
Eli tämänhetkinen tilanne:
-Kompressori toimii (ajaa esim. manuaalisesti tyhjennetyt pussit normaaliasentoon, kun saa herätteen)
-Pussit ja letkut ovat ehjät
-Venttiilit toiminee (kalibroinnin sai tehtyä INPAlla ja ajettua yksi puoli kerrallaan ylös ja alas)
-Taka-akselin anturit toimii, jähmeät säätötangotkin vaihdettu uusiin. (testattu INPAlla).
-Etuakselin anturi ei toiminut, vaihdettu uuteen. (Valot alkoivat säätymään ja vikakoodi pysyy poissa)
Onko niin, että kun tuo viime kalibrointi tehtiin rikkinäisellä etuakselin tasoanturilla, niin nyt kun anturi on vaihdettu toimivaan (ja vikakoodi valojensäädöstä poistettu) niin pitäisi kalibroida järjestelmä vielä uudestaan?
Leave a comment:
-
Leave a comment: