Originally posted by pepa12
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by markok View PostVähän epäselvästi ehkä kirjoitinkin. Tosiaan rakeiden vaihtoon ei kannata kompuraa edes irrottaa autosta, mutta tarvittaessa kompurankin saa sinne keittiön pöydälle avaamatta putki liitoksia venttiileiltä. Kompura on kolmella pultilla kiinni tuossa asennuskehikossa niin jättää kehikon venttiileineen autoon ja irrottaa pelkän kompuran. Tuossa vielä yksi kuva mikä ehkä selventää. https://www.google.fi/imgres?imgurl=...BNcQMwgcKAMwAw
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostAhahahahaAnteeksi maalaisuuteni. Nyt mä vasta ymmärsin mikä on homman nimi. Sun menetelmällä ei olla irroittamassa kompuraa autosta ja kantamassa keittiönpöydälle jonne on hyvä levittää rakeet.
Mä vaan jotenkin kuvittelin että kun ottaa letkut irti niin paineiden ei pitäisi laskea järjestelmästä.
Kyllä, olet aivan oikeassa. Jos avaa vain sen mustan letkun niin ei sieltä paineet katoa minnekään ja jos katoaa, niin silloin on venttiileissä vikaa. Se on totta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostJos avaat sinisen tai punaisen letkun liittimen venttiileiltä niin pussit tyhjenevät. Näitä ei kuitenkaan tarvitse avata kuivaimen avaamiseen vaan riittää kun avaa mustan letkun liitoksen jolloin pusseihin jää ilma. En muista enää aivan varmaksi miten venttiilipaketin sai kompurasta irti, mutta muistaakseni myös koko kompuran sai irrotettua asennus kehikosta avaamatta pusseille meneviä liitoksia. Nämä letkujen liitokset ovat sellaisia, että avaamista kannattaa välttää jos mahdollista. Helposti jäävät vuotamaan avauksen jälkeen.Anteeksi maalaisuuteni. Nyt mä vasta ymmärsin mikä on homman nimi. Sun menetelmällä ei olla irroittamassa kompuraa autosta ja kantamassa keittiönpöydälle jonne on hyvä levittää rakeet.
Mä vaan jotenkin kuvittelin että kun ottaa letkut irti niin paineiden ei pitäisi laskea järjestelmästä.
Kyllä, olet aivan oikeassa. Jos avaa vain sen mustan letkun niin ei sieltä paineet katoa minnekään ja jos katoaa, niin silloin on venttiileissä vikaa. Se on totta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa81 View Postöö.. nyt en ihan pysy perässä. Eikö tuo ole nimenomaan kompurassa kiinni? Tuosta lähtee yksi musta ja sininen sekä punainen letku. Sininen ja punainen yhdistyy siellä oikealla puolella olevassa liitoskappaleessa toisten samanmoisten letkujen kanssa jotka sitten lopulta johtaa sinne ilmapusseille. Siitä liittimestä jos ottaa auki, niin kyllähän sieltä ilmat tulee ulos. Onko siis olemassa jokin venttiili vielä erikseen siellä liitoskohdan ja takapään ilmapussien välillä joka estäisi perän laskemisen?Last edited by markok; 08-12-2015, 14:41.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalevik View PostEi taida saada varaosana kuin koko paketin.
Kuvassa oleva lohko C, (Solenoid valve block) esimerkiksi:
http://www.ebay.com/itm/BMW-5er-E39-...UAAOSw-vlVgn1q
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostPuhelimella aukesi, duunikoneella ei näemmä pääse latailemaan mitään db tiedostoja :( No mutta onhan siellä solenoidiventtiilit. Millähän varaosanumerolla noita nyt sitten osaisi etsiä kun ei löydy tuolta?
Kuvassa oleva lohko C, (Solenoid valve block) esimerkiksi:
Leave a comment:
-
-
Puhelimella aukesi, duunikoneella ei näemmä pääse latailemaan mitään db tiedostoja :( No mutta onhan siellä solenoidiventtiilit. Millähän varaosanumerolla noita nyt sitten osaisi etsiä kun ei löydy tuolta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalevik View PostKuvassa lienee käytetty 'taiteilijan vapauksia'?
https://www.dropbox.com/s/9ood2g4k91...39_pd.pdf?dl=0
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostPerä ei laske jos ottaa letkun irti ainoastaan kompurasta. Venttiileiltä ei tarvitse letkuja irrottaa kompuran irrotuksen vuoksi. Jos letkuja ei ole irrotettu venttiileistä ja perä silti laskee niin venttiilit vuotavat jostain syystä.
Kyllä minun mielestä perän kuuluu laskea kun ottaa letkun irti kompurasta, vai onko tässä jotain mitä en tajua?Last edited by Jamppa81; 08-12-2015, 03:46.
Leave a comment:
-
Leave a comment: