memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
    Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think
    Aloita rakeiden kuivauksella. Helppoa ja halvin aloituskohta.

    Leave a comment:


  • pepa12
    replied
    Monenko amperin suleke kuuluu alumperin tasonsäädölle? Nyt 25A ja saa usein vaihtaa palaneen sulakkeen tilalle uuden. Alkuperäisestä sulakkeen koosta ei siis tietoa.
    Pakkasella ongelmat alkoivat, laskee välillä pelkääjänpuolen pussin tyhjäksi ja joskus myös kummatkin palkeet. Vuotoko? Mutta toisinaan pysyy ryhdissään montakin päivää ennen kuin taas alkaa. Rakeet olen ajatellut kuivata ohjeitten mukaan, jospa sillä ongelma ratkeaisi, vai meneekö palje vaihtoon. Valittaa pakkasella tasonsäätöä mutta korjaantuu kunhan tarpeeksi monta kertaa sammuttaa, käyttää ovet lukossa ja laittaa takaisin käyntiin. Toisinaan sammutuksen jälkeen kuuluu pihinä vänkärinpuolen puolelta mutta välillä tosiaan saattaa pysyä ajotasossa montakin päivää, jopa viikkoja. Mikä neuvoksi?:think

    Leave a comment:


  • Kojootti324
    replied
    Nyt sitten mullakin rupes kiukuttelee 530D Toukka -01.

    Vikavalo palo, kunnes käynnistin uudestaa.

    Kompura on ollut "liian" hiljaa!

    Sulake oli ehjä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Karmea linkki:

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Vähän epäselvästi ehkä kirjoitinkin. Tosiaan rakeiden vaihtoon ei kannata kompuraa edes irrottaa autosta, mutta tarvittaessa kompurankin saa sinne keittiön pöydälle avaamatta putki liitoksia venttiileiltä. Kompura on kolmella pultilla kiinni tuossa asennuskehikossa niin jättää kehikon venttiileineen autoon ja irrottaa pelkän kompuran. Tuossa vielä yksi kuva mikä ehkä selventää. https://www.google.fi/imgres?imgurl=...BNcQMwgcKAMwAw
    Juuri näin, mä halusin sen irti kokonaisuudessaan että sain putsattua ja tutustuttua härveliin valoisalla pöydällä eikä pimeällä parkkipaikalla. Mikäli vielä joskus rakeita tarvii vaihdella niin en mä sitä enää irroita. Kyllä sen verran hyvänä on pysynyt tuolla laatikossaan.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Ahahahaha Anteeksi maalaisuuteni. Nyt mä vasta ymmärsin mikä on homman nimi. Sun menetelmällä ei olla irroittamassa kompuraa autosta ja kantamassa keittiönpöydälle jonne on hyvä levittää rakeet.
    Mä vaan jotenkin kuvittelin että kun ottaa letkut irti niin paineiden ei pitäisi laskea järjestelmästä.
    Kyllä, olet aivan oikeassa. Jos avaa vain sen mustan letkun niin ei sieltä paineet katoa minnekään ja jos katoaa, niin silloin on venttiileissä vikaa. Se on totta.
    Vähän epäselvästi ehkä kirjoitinkin. Tosiaan rakeiden vaihtoon ei kannata kompuraa edes irrottaa autosta, mutta tarvittaessa kompurankin saa sinne keittiön pöydälle avaamatta putki liitoksia venttiileiltä. Kompura on kolmella pultilla kiinni tuossa asennuskehikossa niin jättää kehikon venttiileineen autoon ja irrottaa pelkän kompuran. Tuossa vielä yksi kuva mikä ehkä selventää. https://www.google.fi/imgres?imgurl=...BNcQMwgcKAMwAw

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Jos avaat sinisen tai punaisen letkun liittimen venttiileiltä niin pussit tyhjenevät. Näitä ei kuitenkaan tarvitse avata kuivaimen avaamiseen vaan riittää kun avaa mustan letkun liitoksen jolloin pusseihin jää ilma. En muista enää aivan varmaksi miten venttiilipaketin sai kompurasta irti, mutta muistaakseni myös koko kompuran sai irrotettua asennus kehikosta avaamatta pusseille meneviä liitoksia. Nämä letkujen liitokset ovat sellaisia, että avaamista kannattaa välttää jos mahdollista. Helposti jäävät vuotamaan avauksen jälkeen.
    Ahahahaha Anteeksi maalaisuuteni. Nyt mä vasta ymmärsin mikä on homman nimi. Sun menetelmällä ei olla irroittamassa kompuraa autosta ja kantamassa keittiönpöydälle jonne on hyvä levittää rakeet.
    Mä vaan jotenkin kuvittelin että kun ottaa letkut irti niin paineiden ei pitäisi laskea järjestelmästä.
    Kyllä, olet aivan oikeassa. Jos avaa vain sen mustan letkun niin ei sieltä paineet katoa minnekään ja jos katoaa, niin silloin on venttiileissä vikaa. Se on totta.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    öö.. nyt en ihan pysy perässä. Eikö tuo ole nimenomaan kompurassa kiinni? Tuosta lähtee yksi musta ja sininen sekä punainen letku. Sininen ja punainen yhdistyy siellä oikealla puolella olevassa liitoskappaleessa toisten samanmoisten letkujen kanssa jotka sitten lopulta johtaa sinne ilmapusseille. Siitä liittimestä jos ottaa auki, niin kyllähän sieltä ilmat tulee ulos. Onko siis olemassa jokin venttiili vielä erikseen siellä liitoskohdan ja takapään ilmapussien välillä joka estäisi perän laskemisen?
    Jos avaat sinisen tai punaisen letkun liittimen venttiileiltä niin pussit tyhjenevät. Näitä ei kuitenkaan tarvitse avata kuivaimen avaamiseen vaan riittää kun avaa mustan letkun liitoksen jolloin pusseihin jää ilma. En muista enää aivan varmaksi miten venttiilipaketin sai kompurasta irti, mutta muistaakseni myös koko kompuran sai irrotettua asennus kehikosta avaamatta pusseille meneviä liitoksia. Nämä letkujen liitokset ovat sellaisia, että avaamista kannattaa välttää jos mahdollista. Helposti jäävät vuotamaan avauksen jälkeen.
    Last edited by markok; 08-12-2015, 14:41.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Ei taida saada varaosana kuin koko paketin.

    Kuvassa oleva lohko C, (Solenoid valve block) esimerkiksi:

    http://www.ebay.com/itm/BMW-5er-E39-...UAAOSw-vlVgn1q
    öö.. nyt en ihan pysy perässä. Eikö tuo ole nimenomaan kompurassa kiinni? Tuosta lähtee yksi musta ja sininen sekä punainen letku. Sininen ja punainen yhdistyy siellä oikealla puolella olevassa liitoskappaleessa toisten samanmoisten letkujen kanssa jotka sitten lopulta johtaa sinne ilmapusseille. Siitä liittimestä jos ottaa auki, niin kyllähän sieltä ilmat tulee ulos. Onko siis olemassa jokin venttiili vielä erikseen siellä liitoskohdan ja takapään ilmapussien välillä joka estäisi perän laskemisen?

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Puhelimella aukesi, duunikoneella ei näemmä pääse latailemaan mitään db tiedostoja :( No mutta onhan siellä solenoidiventtiilit. Millähän varaosanumerolla noita nyt sitten osaisi etsiä kun ei löydy tuolta?
    Ei taida saada varaosana kuin koko paketin.

    Kuvassa oleva lohko C, (Solenoid valve block) esimerkiksi:

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Puhelimella aukesi, duunikoneella ei näemmä pääse latailemaan mitään db tiedostoja :( No mutta onhan siellä solenoidiventtiilit. Millähän varaosanumerolla noita nyt sitten osaisi etsiä kun ei löydy tuolta?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Ei toimi tuo linkki :(
    Hyvin toimii minulla ainakin tuo linkki.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    Kuvassa lienee käytetty 'taiteilijan vapauksia'?

    https://www.dropbox.com/s/9ood2g4k91...39_pd.pdf?dl=0
    Ei toimi tuo linkki :(

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Onko kompuran ja ilmapussien välissä jossain joku toinenkin venttiili? Jossain siellä ilmapussin päässä?
    Kyllä minun mielestä perän kuuluu laskea kun ottaa letkun irti kompurasta, vai onko tässä jotain mitä en tajua?
    Kuvassa lienee käytetty 'taiteilijan vapauksia'?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Perä ei laske jos ottaa letkun irti ainoastaan kompurasta. Venttiileiltä ei tarvitse letkuja irrottaa kompuran irrotuksen vuoksi. Jos letkuja ei ole irrotettu venttiileistä ja perä silti laskee niin venttiilit vuotavat jostain syystä.
    Onko kompuran ja ilmapussien välissä jossain joku toinenkin venttiili? Jossain siellä ilmapussin päässä?
    Kyllä minun mielestä perän kuuluu laskea kun ottaa letkun irti kompurasta, vai onko tässä jotain mitä en tajua?
    Last edited by Jamppa81; 08-12-2015, 03:46.

    Leave a comment:

Working...
X