memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jasu
    replied
    No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
    Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Tilasin Airsus:ilta uuden Wabcon venttiilipaketin kompuraan.
    Toisessa venttiilinpäässä on reikä porattuna? Onko muilla tullut vastaavaa vastaan?



    edit.

    No avaaminenhan selvensi asiaa.


    Last edited by Jasu; 14-04-2016, 08:48.

    Leave a comment:


  • Peksa
    replied
    Originally posted by Perskele View Post
    No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
    Vikakoodit

    Leave a comment:


  • Perskele
    replied
    No niin... Minäkin pääsin tasonsäädön oikuttelevaan maailmaan.. virrat päälle laitettaessa nostaa perän ihan ylös ja laskee sen samantien, mutta oikea puoli jää huomattavasti korkeammalle jonka jälkeen saan iloisen tekstin mittaristoon jörjestelmän toimimattomuudesta... mistäköhän lähtisin edes hakemaan vikaa? Venttiilit, anturi...?
    Last edited by Perskele; 23-02-2016, 11:11.

    Leave a comment:


  • Peksa
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.
    Viäläkun vaihdat ryynit niin on huolettomia kilometrejä luvassa.

    Venttiilin kunnon voi tarkistaa ruuvaamalla kansi auki. Neula painaa vastakumeihin jäljet ja niistä se rupeaa vuotamaan.

    Leave a comment:


  • pepa12
    replied
    Nyt on pussit vaihdettu, samalla tuli antureiden johdot katsottua ja liittimet wd-40 kanssa paikoilleen. Nyt pelaa(kokop) ja herjakin hävisi vähän ajan kuluttua vaikka aijemmin valitti tasonsäätöä heti kun virrat laitto päälle.

    Leave a comment:


  • jonijuhani
    replied
    Pystyykö nuo venttiilit toteamaan jotenkin rikkinäisiksi? Perä laskee jo muutamissa tunneissa, ja vuotovaahdolla paikansin vuodon tuohon venttiilipakettiin. Käytin venttiilit irti, näytti hyviltä jne, vaihdoin myös venttiileihin ne o-renkaat kun sattui olemaan samanlaisia. Voin ostaa varmasti ehjän paketin jos joltain sattuu löytymään. Rautajouset laittaisin taakse heti, kun tietäisi mitkä, kun kyseessä m-sport, ja perän pitäisi luonnollisesti pysyä alkuperäisessä korkeudessa.

    Leave a comment:


  • pepa12
    replied
    Joo pistin tuolta sun antamasta linkistä tilaukseen Sporttialustaan 260€ pari.

    Leave a comment:


  • Peksa
    replied
    Mun linkistä 242.10pari rahteineen.

    Leave a comment:


  • Timo Tee
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?
    Itse tilasin viime vuonna täältä, 300€ pari postikuluineen:

    Leave a comment:


  • Peksa
    replied
    Originally posted by pepa12 View Post
    Viikko sitten kuivasin ryynit, olivat kyllä niin märät ja jäässä ettei ilma ole päässyt läpi kulkemaan.
    No itse ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta, ojanpuoli se on ja pysyy kentässä. Tasonsäätöä valittaa heti kun käynnistää.
    Yritin releenpohjastakin pakkosyötöllä ajaa kompuraa ja samalla kuulostelin mahdollisia vuotoja ja kyllä sieltä pihinä välillä kuului. Epäilin ensin liitoksissa tai putkissa olevan vika mutta siellähän olikin palkeessa reikä.
    Eli siinä kohdassa missä pussi taittuu oli röpelöinen kohta josta vuotaa. Kummalista kyllä kun yhden ainoan kerran pienen lenkin jälkeen se vielä yhdesti nosti kummatkin puolet normaalikorkeudelle ja siksi en osannut palkeita viaksi epäillä ja kun ulkoapäin näyttivät hyväkuntoisille.
    Vasta kun palkeen irroittaa ja vetää pitkäksi huomaa todellisen kunnon. Johtojen kuntoa tuli läpivientien kohdalta tarkasteltua ja näyttäisivät olevan kunnossa.

    Entä miten nuo anturit vois mitata ovatko kunnossa?

    Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?
    Get your air suspension replacement parts for BMW from Aerosus Germany with express delivery at best price with two year warranty.


    Tuolta tilasin itse pussit ja venttiilin. 3 päivässä kilahti postiluukkuun.

    Ryyniit hommasin raskaansarjan korjaamolta ,josta ostin halvimman ilmankuivaimen minkä löysin..ei montaa kymppiä maksannut ja riittää vaikka muille jakaa.
    Last edited by Peksa; 30-01-2016, 21:34.

    Leave a comment:


  • pepa12
    replied
    Viikko sitten kuivasin ryynit, olivat kyllä niin märät ja jäässä ettei ilma ole päässyt läpi kulkemaan.
    No itse ongelmaan sillä ei ollut vaikutusta, ojanpuoli se on ja pysyy kentässä. Tasonsäätöä valittaa heti kun käynnistää.
    Yritin releenpohjastakin pakkosyötöllä ajaa kompuraa ja samalla kuulostelin mahdollisia vuotoja ja kyllä sieltä pihinä välillä kuului. Epäilin ensin liitoksissa tai putkissa olevan vika mutta siellähän olikin palkeessa reikä.
    Eli siinä kohdassa missä pussi taittuu oli röpelöinen kohta josta vuotaa. Kummalista kyllä kun yhden ainoan kerran pienen lenkin jälkeen se vielä yhdesti nosti kummatkin puolet normaalikorkeudelle ja siksi en osannut palkeita viaksi epäillä ja kun ulkoapäin näyttivät hyväkuntoisille.
    Vasta kun palkeen irroittaa ja vetää pitkäksi huomaa todellisen kunnon. Johtojen kuntoa tuli läpivientien kohdalta tarkasteltua ja näyttäisivät olevan kunnossa.

    Entä miten nuo anturit vois mitata ovatko kunnossa?

    Suosituksia mistä vois kummallekkin puolelle pussit tilata?

    Leave a comment:


  • Timo Tee
    replied
    Ilmaletkujen liittimiä?

    Tulipa luettua tämä thread läpi kun yritin selvittää miksi kuskin puoleinen perä laskee yön aikana alas. Muuten toimii ihan OK.

    Kompressorin kuivaimen silica-rakeet on kuivattu, vuodot tutkittu ja ainut havainto se että kuivaimelle tulevan mustan ilmaletkun liitoksesta pihahtaa ilmaa kun hemputtaa letkua.

    Mistä kannattaisi kysellä ilmaletkuja tai niiden liittimiä? Ovatko ihan standardikamaa jota löytyy esim. korjaamoilta hyllystä?

    Itse perän laskemiseen en usko kuivaimen ilmaletkun vuodon vaikuttavan, sehän on eri puolella ohjausventtiilejä kuin ilmajouset. Veikkaan että ohjausventtiileissä on jumittamista/vuotoa.

    Ohjausventtiilejä ei kaiketi pysty millään järkevällä tavalla korjaamaan eikä niihin ole saatavilla korjaussarjoja kuten kompressoreihin, vaan pitää ostaa koko paketti joka maksaa 90-190 EUR? Esim. tällaiset löysin:





    Hintaeroa 100 EUR, onko kellään kokemusta jommasta kummasta?

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Niin jäätyi kissanhiekka kuivaimeen tänään ja perse maassa Ei muutakun -20 pakkasessa parkkiksella kuivatut orkkikset takaisin ja perse ylös

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Jees eli oikeanpuoleinen korkeusanturi rikki/jänniteetön. Täytyy tsekata johdotukset ja mitata se potikka ja uusia tarvittaessa.

    Kiitos koodienluvusta _nixu_

    Leave a comment:

Working...
X