E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Ref position pitäs resetoitua aina koneen käynnistyksessä. Ton perusteella ajoitus pielessä ja vanos vikatilassa sulla.

    Leave a comment:


  • siffo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo pitäisi toimia. Toki signaalin muodon näkee vasta skoopilla, mut ihan mykkä se anturi ei ainakaan ole. Ajotuksen tarkistaminen on sit aiheellista. Myös inpalla voi tarkistaa mitä nokkien reference position. 126 pitäs olla imu ja 115 pako. Tuolla juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=367982&page=2
    Siinä inpan vanos näytöllä on intake actual sekä target molemmat 120.00 ja ref 144.19 ja outlet actual sekä target molemmat -105.0 ja ref -136.20. Mitenkähän se päivittää noita ref positioita jos se ei enää luota nokan anturiin? Nuo arvot on ihan samat moottori sammuksissa ja käynnissä eikä mikään muutu mihinkään. Saakohan nuo jostain resetoitua niin näkisi ainakin mitä se niihin sen jälkeen saa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo pitäisi toimia. Toki signaalin muodon näkee vasta skoopilla, mut ihan mykkä se anturi ei ainakaan ole. Ajotuksen tarkistaminen on sit aiheellista. Myös inpalla voi tarkistaa mitä nokkien reference position. 126 pitäs olla imu ja 115 pako. Tuolla juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=367982&page=2

    Leave a comment:


  • siffo
    replied
    Olen nyt vaihtanut molemmat sensorit, mutta koodi 18 tulee vieläkin heti kun starttaa. Mittasin pakoanturin signaalin ja yhdellä kampiakselin kierroksella puolet näyttää 0v ja puolet 5v, eli ilmeisesti toimii oikein? Mittasin myös että signaalijohdon yhteys ecun liittimelle on kunnossa. Mitähän sitten, pitääkö jo alkaa ottamaan jakopäätä auki ja tarkastaa että ajoitus on kohdallaan? Jos pakonokka olisi pykälän pielessä niin pitäiskö sitä jo huomata käynnissä? Nyt auto kyllä käynnistyy ja käy mielestäni aika normaalisti, mutta kiihtyy todella laiskasti. Sitten voi tietysti kokeilla vielä toisella eculla, mutta muuten alkaa olla ideat aika vähissä.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Hella-merkkiset mahtaa näissä M54-koneissa olla.

    Leave a comment:


  • siffo
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuplavanoksessa ei muistaakseni ole siemens merkkiset anturit edes :think Ja tuo 18 koodi ei muistaakseni edes kerro kumpi. Pako vai imunokan anturi on rikki. Laita yleismittari maahan ja nokan asentoanturin signaalijohtoon kiinni. Kun anturi toimii, niin se antaa joka toisella kampuran kierroksella 5v ja joka toisella 0v. Näin siis m52tu ja m54
    No se selittää ettei tuntunut Siemenssiä löytyvän Auto on tosiaan 2003 M54B22 koneella. Kokeilin imunokan anturin liitin irti ja joutui paljon kauemmin starttaamaan ennenkuin käynnistyi ja antoi koodiksi 65, NW_E, eli ilmeisesti kuitenkin pakopuoleen viittaa tuo 18, NW_A. Täytyy yrittää mitata sitä ja kokeilla jollain toisella anturilla varmaan seuraavaksi...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by siffo View Post
    Se on varmaan pakopuolen nokan anturin kanssa sama juttu?
    Hommasin 520i:n josta on vedot täysin kateissa. Inpalla katselin ja vanos näytöllä ei tapahdu mitään. Vikakoodeista löytyi 18, NW_A, "signal not plausible". Hain Motonetista anturin ja nollasin koodit, mutta vieläkin tulee sama koodi. Johto irti anturista tulee myös sama koodi mutta "no signal". Pitää varmaan kokeilla metsästää jostain Siemenssin anturi seuraavaksi?
    Tuplavanoksessa ei muistaakseni ole siemens merkkiset anturit edes :think Ja tuo 18 koodi ei muistaakseni edes kerro kumpi. Pako vai imunokan anturi on rikki. Laita yleismittari maahan ja nokan asentoanturin signaalijohtoon kiinni. Kun anturi toimii, niin se antaa joka toisella kampuran kierroksella 5v ja joka toisella 0v. Näin siis m52tu ja m54

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    5v. sitten vaihdoin imupuolelle Maylen anturin, oireina oli että ihan sammui ajosta. Hyvin Mayle toiminut. Nyt pakopuolella koodia, ehkä ajoittaista tehottomuutta. Tilasin varmuuden vuoksi kaksi anturia, että saan varmasti toimimaan, Valeo ja Febi. Yhteensä 45€ Autodoc:ssa.

    Leave a comment:


  • siffo
    replied
    Se on varmaan pakopuolen nokan anturin kanssa sama juttu?
    Hommasin 520i:n josta on vedot täysin kateissa. Inpalla katselin ja vanos näytöllä ei tapahdu mitään. Vikakoodeista löytyi 18, NW_A, "signal not plausible". Hain Motonetista anturin ja nollasin koodit, mutta vieläkin tulee sama koodi. Johto irti anturista tulee myös sama koodi mutta "no signal". Pitää varmaan kokeilla metsästää jostain Siemenssin anturi seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No niinpä niin!

    Nyt on Orkkis Siemens paikallaan ja heti pelittää!

    Olisihan sitä voinut tuommoisen sitten vaan vuosi sitten voinut suoraan ostaa eikä mitään Hellan paskoja niin olisi välttynyt turhalta stressiltä ja arvailuilta.

    Mutta tämä nyt sitten kaikille opetuksena EI ikinä mitään muuta anturia kuin orkkis Siemens.
    hieno homma

    tuli itekin aikamoiset oppirahat maksettua tuon kanssa

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    No niinpä niin!

    Nyt on Orkkis Siemens paikallaan ja heti pelittää!

    Olisihan sitä voinut tuommoisen sitten vaan vuosi sitten voinut suoraan ostaa eikä mitään Hellan paskoja niin olisi välttynyt turhalta stressiltä ja arvailuilta.

    Mutta tämä nyt sitten kaikille opetuksena EI ikinä mitään muuta anturia kuin orkkis Siemens.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

    Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.
    jep, oem siemens anturi.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

    Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.
    Juu kyllä tuosta linkistä ostamalla saat aidon siemenssin OEM bmw paketissa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    tuolla anturilla tuli lopulta kuntoon tämäkin laite!

    käsittämätöntä on vaan se että HELLA ei tosissaan kelvannu vaikka olen toisessakin M52 moottorisessa niitä käyttäny ja on pelannu kuten pitää.

    mutta eipä mitään, loisto homma että vehkeet pelaa taas kuten kuuluu
    Onkos tuo nyt sitten Siemens kanssa niinkuin alkuperäinenkin?

    Pitäisiköhän itsekin vielä sitten tuollakin kokeilla...kun sama hella on paikoillaan nyt eikä pelitä.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://rover.ebay.com/rover/1/707-5...F_mwBanner%3D1
    tuolla anturilla tuli lopulta kuntoon tämäkin laite!

    käsittämätöntä on vaan se että HELLA ei tosissaan kelvannu vaikka olen toisessakin M52 moottorisessa niitä käyttäny ja on pelannu kuten pitää.

    mutta eipä mitään, loisto homma että vehkeet pelaa taas kuten kuuluu

    Leave a comment:

Working...
X