Originally posted by lihakimpale
View Post
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
En tiedä, kun en ole asiaa tutkinut. m52tu ja m54 on nyt muutenkin jo eri tyyppisillä antureilla, kun niissä on normi hall anturit nokka-akselillekkin.
-
Onko tietoa mikä on alkuperäinen M54B30:ssa, kun olen ollut siinä käsityksessä, että se olisi Hella.Originally posted by Pazi88 View PostJep.
Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.
Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
Leave a comment:
-
tilattu, kiitänOriginally posted by Pazi88 View PostTuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
Leave a comment:
-
Samalta myyjältä ostin myös taanoin saman, toimii.Originally posted by Pazi88 View PostTuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
Leave a comment:
-
Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://rover.ebay.com/rover/1/707-5...F_mwBanner%3D1Last edited by Pazi88; 18-12-2017, 11:12.
Leave a comment:
-
mielenkiintoista, itekin on tullu kokeiltua jo 3 eri anturia ja nyt hella paikallaan mutta ei vaan toimi.. täytyy varmaan vielä sijoittaa yks ~150€ uuteen siemensiin. jos ei rupee sillä pelaamaan niin olkoon prkl..Originally posted by Pazi88 View PostJep.
Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.
Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
Leave a comment:
-
Jep.Originally posted by Roisto View PostJa tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?
Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.
Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
Leave a comment:
-
Ja tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?
Leave a comment:
-
Itsellä on tutkinta vielä vaiheessa tämän ongelman osalta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....293688&page=63Originally posted by TheRipper View PostNyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.
Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?
Pitäs joutaa vielä tutkimaan tarkemmin. Semmosen erikoisen homman huomasin että vähän riippuen millä työkalulla vikakoodeja lukee, koodit aina vaihtelee. Ei siis tulkinta, vaan ihan numeerinen arvo. Jotku työkalut vissiin näyttää vikakoodin hexana ja jotku normi kymmenjärjestelmän numerona. No Inpa on varmasti luotettavin ja se viimeksi anto koodit 2,8,12,65 ja 84
Mitä pitäs olla:
2 Ignition coil Cyl 4
8 Air Flow Meter (HFM)
12 TPS or Plausibility
65 Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)
83 Crankshaft Sensor
Melkoinen ongelmalapsi siis
Carsoft näytti vaan koodit 2 ja 65. Nyt oon nollauksen jälkeen ajellu muutaman päivän, niin pitäs lukasta mitkä on uusiutunut. Tuo 65 on vissiin se koodi, mikä voi tarkoittaa nokan tai kampuran asentoanturin vikaa :think
Last edited by Pazi88; 16-11-2017, 17:13.
Leave a comment:
-
Originally posted by TheRipper View PostMinä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think
Nyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.
Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?
Leave a comment:
-
no niin, jäädäänpä mielenkiinnolla odottamaan tuloksiaOriginally posted by Pazi88 View PostEi se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti
Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.
Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:
Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.
tuon kampuran anturin olen myöskin jo kerran vaihtanut, tosin oli käytetty oem anturi kyseessä kun sellainen hyllystä sattui löytymään.
Leave a comment:
-
Ecu antaa vikakoodit kahdessa osassa, ensin kooditaulu ja sitten sen kooditaulun mukainen vikanumero. Koodi 10 on yhdessä taulussa kampuran asentoanturi ja kolmessa nokka-anturi -ainakin itsellä itse ecu antaa koodin oikein mutta Inpan versiosta riippuen tulkinta voi mennä vituiksi.Originally posted by Pazi88 View PostJa vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri.
Leave a comment:
-
Menee vikatilaan ja toimii nokka-anturin varassa- vanos jatkuvasti myöhäisellä joten alaväännnöt katoaa ja starttaus kestää hetken pidempään mutta muuten toimii aika normaalisti.Originally posted by Pazi88 View PostEi se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti
BMW:n koneen takapäähän tarkoitettu ei mene suoraan mutta alkuperäistä vastaavan kokoisia Halleja on maailma täynnä, johdot tarvii muuttaa(kaks signaalijohtoa) ja 12v syöttö(yks johto) varastaa jostain.Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.Last edited by naukkis; 18-10-2017, 16:14.
Leave a comment:
-
Minä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think
Leave a comment:
-
Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti
Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.
Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:
Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.Originally posted by hjenkka View Postitellä täsmälleen sama homma, on vaihdettu anturi 3krt (2 orkkista 1 tarvike), moottorinjohtosarja vaihdettu, ecu vaihdettu, vanos huollettu.. edelleen vaan herjaa nokan anturia ja oireena myöskin on: pidempi startti, selvästi kadoksissa oleva se vähäinenkin alavääntö, suuttimet naputtaa..
yläkierroksilla vetää suht normaalisti, ja autohan oli E39 520i ´96 m52b20.Last edited by Pazi88; 17-10-2017, 22:51.
Leave a comment:
Leave a comment: