E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Onko tietoa mikä on alkuperäinen M54B30:ssa, kun olen ollut siinä käsityksessä, että se olisi Hella.
    En tiedä, kun en ole asiaa tutkinut. m52tu ja m54 on nyt muutenkin jo eri tyyppisillä antureilla, kun niissä on normi hall anturit nokka-akselillekkin.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep.

    Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

    Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
    Onko tietoa mikä on alkuperäinen M54B30:ssa, kun olen ollut siinä käsityksessä, että se olisi Hella.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
    tilattu, kiitän

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://m.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW-S...49?_mwBanner=1
    Samalta myyjältä ostin myös taanoin saman, toimii.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tuon tilasin ite. Vähän halvempi kuin 150€ https://rover.ebay.com/rover/1/707-5...F_mwBanner%3D1
    Last edited by Pazi88; 18-12-2017, 11:12.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep.

    Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

    Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...
    mielenkiintoista, itekin on tullu kokeiltua jo 3 eri anturia ja nyt hella paikallaan mutta ei vaan toimi.. täytyy varmaan vielä sijoittaa yks ~150€ uuteen siemensiin. jos ei rupee sillä pelaamaan niin olkoon prkl..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Ja tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?
    Jep.

    Mulla ongelma ratkesi nyt laittamalla uusi OEM Siemens nokka-akselin asentoanturi. Kokeilin useammallakin boksilla, eikä ollut vaikutusta. Myöskin muutamaa kampuran asentoanturia kokeilin koleilemisen ilosta, vaikka vika oli selvästi nokan asentotiedossa. Kone siis kävi vaikka nokan anturi oli irti. Mut näköjään kampuran asentoantirilla ei ollu niin merkitystä mikä siellä oli. Halvin motonetinkin paska pelas kuten pitää. Toki tommonen hall anturi pitäs nyt olla helppo tehdä, niin ihmekkö tuo.

    Mut nokan anturin osalta tuo ms41 on näköjään äärimmäisen herkkä. Ei pelaa tarvikkeet, vaikka ihan hellan anturi ois. Ainoastaan tosiaan OEM Siemens anturi kelpas. Hienontahan tässä oli, että autossa oli korjaamon kuitti minkä mukaan siihen oli vaihdettu ko. vikaan uusi OEM BMW anturi muutamia kuukausia sitten, mut joku delphin paskahan siellä oli kyllä paikallaan...

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Ja tämä kampi/nokkasekoilu koskee vain M52-moottoreita eikä M52TU-moottoreita joissa 2 nokka-anturia?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Nyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.


    Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?
    Itsellä on tutkinta vielä vaiheessa tämän ongelman osalta: http://www.btcf.fi/forum/showthread....293688&page=63

    Pitäs joutaa vielä tutkimaan tarkemmin. Semmosen erikoisen homman huomasin että vähän riippuen millä työkalulla vikakoodeja lukee, koodit aina vaihtelee. Ei siis tulkinta, vaan ihan numeerinen arvo. Jotku työkalut vissiin näyttää vikakoodin hexana ja jotku normi kymmenjärjestelmän numerona. No Inpa on varmasti luotettavin ja se viimeksi anto koodit 2,8,12,65 ja 84

    Mitä pitäs olla:
    2 Ignition coil Cyl 4
    8 Air Flow Meter (HFM)
    12 TPS or Plausibility
    65 Camshaft Position Sensor (Inlet MS43)
    83 Crankshaft Sensor

    Melkoinen ongelmalapsi siis Carsoft näytti vaan koodit 2 ja 65. Nyt oon nollauksen jälkeen ajellu muutaman päivän, niin pitäs lukasta mitkä on uusiutunut. Tuo 65 on vissiin se koodi, mikä voi tarkoittaa nokan tai kampuran asentoanturin vikaa :think
    Last edited by Pazi88; 16-11-2017, 17:13.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Minä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think

    Nyt on tuokin vaihdettu ja ei vaikutusta asiaan.


    Mitäs tässä nyt sitten vielä....johtosarjaa anturin liittimeltä eculle tutkimaan seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.

    Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:


    Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.
    no niin, jäädäänpä mielenkiinnolla odottamaan tuloksia

    tuon kampuran anturin olen myöskin jo kerran vaihtanut, tosin oli käytetty oem anturi kyseessä kun sellainen hyllystä sattui löytymään.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri.
    Ecu antaa vikakoodit kahdessa osassa, ensin kooditaulu ja sitten sen kooditaulun mukainen vikanumero. Koodi 10 on yhdessä taulussa kampuran asentoanturi ja kolmessa nokka-anturi -ainakin itsellä itse ecu antaa koodin oikein mutta Inpan versiosta riippuen tulkinta voi mennä vituiksi.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti
    Menee vikatilaan ja toimii nokka-anturin varassa- vanos jatkuvasti myöhäisellä joten alaväännnöt katoaa ja starttaus kestää hetken pidempään mutta muuten toimii aika normaalisti.

    Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.
    BMW:n koneen takapäähän tarkoitettu ei mene suoraan mutta alkuperäistä vastaavan kokoisia Halleja on maailma täynnä, johdot tarvii muuttaa(kaks signaalijohtoa) ja 12v syöttö(yks johto) varastaa jostain.
    Last edited by naukkis; 18-10-2017, 16:14.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Minä laitoin nyt sen Kampiakselin asentoanturin tilaukseen katsotaan jahka saapuu ja saan vaihdettua että onko vaikutusta ongelmaan...:think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei se kyllä hirveitä käy jos ottaa kampianturin johdon irti Ja se 12v hall ei mee suorilta sinne vaikka olis adapteri satsikin. Ja vikakoodi kampuran ja nokan asentoanturille on kyllä eri. Mut nämä tahtoo antaa sen kampuran anturin vikakoodin vasta sit kun sieltä ei tuu enään ollenkaan signaalia. Epävakaa signaali voi näkyä nokan asentoanturin koodina, juurikin tuon kulmavertailun vuoksi.

    Mutta joo tuossa pihalla ois nyt -97 520i jossa täsmälleen nämä oireet:
    Originally posted by hjenkka View Post
    itellä täsmälleen sama homma, on vaihdettu anturi 3krt (2 orkkista 1 tarvike), moottorinjohtosarja vaihdettu, ecu vaihdettu, vanos huollettu.. edelleen vaan herjaa nokan anturia ja oireena myöskin on: pidempi startti, selvästi kadoksissa oleva se vähäinenkin alavääntö, suuttimet naputtaa..

    yläkierroksilla vetää suht normaalisti, ja autohan oli E39 520i ´96 m52b20.
    Niin niin minäpä tähän triidiin ilmotan mikä oli pohjimmainen vika kun saan korjattua. Tuota kampuran asentoanturia epäilen eniten. Mut nyt kun on skooppikin, niin katon läpällä miltä signaalit näyttää.
    Last edited by Pazi88; 17-10-2017, 22:51.

    Leave a comment:

Working...
X