E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Leba View Post
    Itselläni ilmeisesti kanssa nokka-akselin tunnistin rikki tai menossa rikki. Oireet, juurikin tuo naputtava ääni, tehottoman oloinen ja alkanut vetää bensaa enemmän kuin normaalisti. Vika tosissaan alkoi paripäivää sitten. Onko paha homma vaihtaa itse?
    Ei paha keissi, lähinnä vaatii pienen kiinalaisen kädet, että saat imusarjan alla olevasta liittimestä kiinni ja pääset nyppäämään piuhan irti

    En tiedä mikä on Motonetin tilanne tosiaan, viime kesänä kampuran puolen tunnistinta löytyi suoraan hyllystä :think

    Leave a comment:


  • Leba
    replied
    Originally posted by Valkman View Post
    ...vikakoodin luku onnistuu meikäläisellä ainakin pk-seudulla... tiedä sitten mistä aiheen aloittaja on kotoisin...?

    Viallinen nokkatunnistin tuo lisäksi naputtavan äänen koneeseen... ikäänkuin suuttimet pitäisivät lisää meteliä. Oletettavasti polttoainesyöttö siirtyy jokaiselle tahdille sytytyksen kanssa. Aikanaan omassa 528:ssa kone ei tosin koskaan sammunut, vaikka nokkatunnistin olikin viallinen.

    Edittinä vielä, että BMW:n alkuperäiset varaosat ovat useihin automerkkeihin verrattuna yllättävänkin halpoja (suhteutettuna auton arvoon), eikä tosiaankaan kannata muutaman kympin takia metsästää oleellista tarvikeosaa mistälie puljusta. Mm. KL-varaosissa E39 roiskeläpät ovat kalliimpia kuin laakkosen tiskillä... olkoon sitten kummatkin alkuperäisiä.
    Itselläni ilmeisesti kanssa nokka-akselin tunnistin rikki tai menossa rikki. Oireet, juurikin tuo naputtava ääni, tehottoman oloinen ja alkanut vetää bensaa enemmän kuin normaalisti. Vika tosissaan alkoi paripäivää sitten. Onko paha homma vaihtaa itse?

    Leave a comment:


  • Talakem
    replied
    Onko nokka-akseli tunnistimessa vika kun ajossa puolentunnin välein tulee tasakaasulla alle sekunnin kestävä katkos ikään kuin sytytyksessä? Toimii heti sen jälkeen normaalisti... nyt sammu kerran tyhjäkäynnillä...:think E39 523i -96, M52 kone..

    Noita antureita/tunnistimia saa varaosaliikkeistä alkuperäisinä. Eivät tosin tiedä sitä itsekään mutta Kaha, Bosch tai Örum saattaa toimittaa. Esim. Siemens, Siemens/Hella, Bosch....

    6PU 009 110-001 Sensor, crankshaft pulse
    6PU 009 110-421 Sensor, crankshaft pulse

    Syöttää tonne esim. kohtaan Direct Article Cearch (search via) ton numeron tai hae mallilla/moottorilla osa... saa kuvat, alkuperänumerot ym. ym... kaikenlaisia sähköosia nykyään saatavissa...

    http://www.hella.com/toc/en/0000TdR3...dexFramesetJsp
    Last edited by Talakem; 11-01-2008, 13:35.

    Leave a comment:


  • spine^
    replied
    joo, motonetistä oon tota osaa koittanu jo viimevuoden puolella metsästää ja ne kerto että tää tavarntoimittaja on menny konkurssiin joten osia ei heidän kautta ole mahdollista saada :think

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Motonetista?

    Motonet myy herätinantureita, tarkoittaako nokka- ja kampiakselin antureita?

    HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN BMW 500-SARJA E39 96--03
    Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
    520/523/528 --98 YKK-anturi/kampi-aks (pituus 78cm). . . . 10-9206 66.00 ???
    520/523/528 --98 YKK-anturi/nokka-aks (pituus 44cm). . . . 10-9205 44.90 ???
    520/523/525/528/530 98-- YKK-anturi/nokka-aks (pituus 53cm) 10-9204 58.90 ???
    520/523/525/528/530 98-- YKK-anturi/nokka-aks (ei johtoa). 10-9207 66.00 ???

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by juu-das View Post
    tekeekös tuo anturi sellasta että n. kerran kk joutuu piiiiiiitkään starttaamaan ennenkun käynnistyy?

    koneena M62
    ....kyllä, myös tätä.

    Leave a comment:


  • spine^
    replied
    joo ainaki mulla välillä starttaaminen kestää pitkään ja yleensä sen jälkeel on juuri tehot hukassa.

    kl-varaosiin otin yhteyttä, palikka maksaa 78e+pk : t eli samanhintaista hakea laakkosen hyllystä suoraan.

    Leave a comment:


  • juu-das
    replied
    tekeekös tuo anturi sellasta että n. kerran kk joutuu piiiiiiitkään starttaamaan ennenkun käynnistyy?

    koneena M62

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    KL:n asentotunnistimet kuitenkin ovat ihan yhtä orggiksia kuin Laakkoseltakin.

    Leave a comment:


  • Valkman
    replied
    ...vikakoodin luku onnistuu meikäläisellä ainakin pk-seudulla... tiedä sitten mistä aiheen aloittaja on kotoisin...?

    Viallinen nokkatunnistin tuo lisäksi naputtavan äänen koneeseen... ikäänkuin suuttimet pitäisivät lisää meteliä. Oletettavasti polttoainesyöttö siirtyy jokaiselle tahdille sytytyksen kanssa. Aikanaan omassa 528:ssa kone ei tosin koskaan sammunut, vaikka nokkatunnistin olikin viallinen.

    Edittinä vielä, että BMW:n alkuperäiset varaosat ovat useihin automerkkeihin verrattuna yllättävänkin halpoja (suhteutettuna auton arvoon), eikä tosiaankaan kannata muutaman kympin takia metsästää oleellista tarvikeosaa mistälie puljusta. Mm. KL-varaosissa E39 roiskeläpät ovat kalliimpia kuin laakkosen tiskillä... olkoon sitten kummatkin alkuperäisiä.
    Last edited by Valkman; 08-01-2008, 23:21.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Siis joka tapauksessa ko.vika johtuu nokan asentotunnistimesta juuri niillä perusteilla kuin Laakkosella jo esiin tuotiinkin.

    Leave a comment:


  • spine^
    replied
    vielä jos jollain on vinkkiä antaa niin se olisi tervetullutta!

    Leave a comment:


  • jpeltoma
    replied
    Antureita kannattaa kysellä KL-Varaosista. Molempien antureitten vaihtaminen yhdellä kertaa ei välttämättä ole huono idea, itseltäni molemmat hajosi puolen vuoden sisään (vm 98sta jossa molemmat alkuperäisiä). Mutta viat kannattaa käydä silti lukemassa, home made-lukulaitteita alkaa olemaan jo siellä täällä,foorumillakin moni mainostaa asiaa.

    Leave a comment:


  • Will_E39
    replied
    Originally posted by spine^ View Post
    Terve, varmaankin näitä voipi kysyä jossain muuallakin muttei nyt niin tuttu foorumi ole että olisin löytänyt.

    Ylempänä olevan nykimisviat-topicin luin läpi ja varmistui että itsellä on -97 e39 520i ssä joko tuo kampiakselin asentoanturi paskana, tai nokka-akselin asentoanturi. lämpimänä auto voi sammua valoihin, nykähtää rajusti jonka seurauksena tehot täysin hukassa.

    Laakkosen huoltomiehen kanssa keskusteltuani he sanoivat että vika olisi varmasti nokka-akselin anturissa, koska jos kampuran anturi olisi rikki ei auto starttaisi?

    Miten voisin olla varma kumpi osa ei toimi, ilman että vien vikakoodit luettavaksi (alkaen 120e... + osat päälle)? ja mistäpä moisia varaosia kannattaa metsästää, kun alkuperäiset ovat melko hintavia ja motonet ei enää tuo maahan tarvikeosana noita.

    Laittakaa mahdollisia vinkkejä / omia kokemuksia.
    eipä tuota paljon muuten saa selville paitsi koodien luvulla...eikä noita satasen antureita kannata sokkona vaihdella kyllä mulla auto ainakin ajokunnossa pysyi vaikka kampuran anturi rikki olikin,toki käyntii lähön kaa sai hiukan äksätä mut ei muuten

    Leave a comment:


  • spine^
    started a topic E39 nokka-akselin anturi?

    E39 nokka-akselin anturi?

    Terve, varmaankin näitä voipi kysyä jossain muuallakin muttei nyt niin tuttu foorumi ole että olisin löytänyt.

    Ylempänä olevan nykimisviat-topicin luin läpi ja varmistui että itsellä on -97 e39 520i ssä joko tuo kampiakselin asentoanturi paskana, tai nokka-akselin asentoanturi. lämpimänä auto voi sammua valoihin, nykähtää rajusti jonka seurauksena tehot täysin hukassa.

    Laakkosen huoltomiehen kanssa keskusteltuani he sanoivat että vika olisi varmasti nokka-akselin anturissa, koska jos kampuran anturi olisi rikki ei auto starttaisi?

    Miten voisin olla varma kumpi osa ei toimi, ilman että vien vikakoodit luettavaksi (alkaen 120e... + osat päälle)? ja mistäpä moisia varaosia kannattaa metsästää, kun alkuperäiset ovat melko hintavia ja motonet ei enää tuo maahan tarvikeosana noita.

    Laittakaa mahdollisia vinkkejä / omia kokemuksia.
Working...
X