Homma kondiksessa ja auto leimassa.
Mielestäni alakierrosvääntö muutui paremmaksi,kun pakopuolen tunnistin mukana ja toiminnassa.
Olenko väärässä vai mitä? Perstuntumaanhan se vain perustuu!!
Viisaammat aiheeseen perehtyneet vastatkoot.......!!
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
OBD testi tehdään muistaakseni Vm.2000 ja sitä uudempiin bensa autoihin. Johto laitetaan
kiinni kuskinpuolella olevaan pistokkeeseen, josta auton omalta tietokoneelta luetaan vikakoodit. Melko lahjomaton härveli!!
Mutta itse vika sitäkin mielenkiintoisempi. Onko hyviä ideoita,jos vika vielä huomena löytyy
katsastuskonttorilla??
Leave a comment:
-
Siis miten ihmeessä se katsastusmies tiesi siitä vikakoodista? Ja vaikka olisi tosiaan tietänytkin niin että hylkäys tuollaisesta kuulostaa kyllä erittäin erikoiselta, voi tosin olla etten ymmärtänyt asiaa oikein kirjoituksestasi.Originally posted by E39touring View PostNoniin nyt se alko täälläkin nokka-akselin asema-anturin kanssa pelailu!
Auto vm.2001 520i
Ensin käytin auton testerissä ja todettiin pakonokan anturin olevan viallinen. Asennettiin uusi paikoilleen ja nollattiin vikamuisti. Osat ja vaihto BMW merkkihuolto. Suoraan anturin vaihdosta katsastukseen (välissä ajoa n.40 km) Katsastus muuten OK, mutta yllätys,yllätys
tuloksena hylky koska:
Vikakoodien määrä 1, P0365 nokka-akselin asento-anturi B-piiri (lohko1) Pakonokan tunnistin
Tyypilliset kinaamiset katsastusmiehen kanssa ja kuitenkin katsastuspäätös. HYLÄTTY!
Soitto merkkihuoltoon, jossa erittäin asillinen huoltokaveri pyysi heti palaamaan takaisin ja teki uuden testin. Sama vika tietenkin löytyi. Uudelleen nollaus ja koe lenkki n.5 km jonka
jälkeen vikaa ei löytynyt.
Huomena tarkistuskierrokselle katsastuskonttorille, jossa selvinnee lopputulos!!
Mitäs veikkaatte???
Leave a comment:
-
Noniin nyt se alko täälläkin nokka-akselin asema-anturin kanssa pelailu!
Auto vm.2001 520i
Ensin käytin auton testerissä ja todettiin pakonokan anturin olevan viallinen. Asennettiin uusi paikoilleen ja nollattiin vikamuisti. Osat ja vaihto BMW merkkihuolto. Suoraan anturin vaihdosta katsastukseen (välissä ajoa n.40 km) Katsastus muuten OK, mutta yllätys,yllätys
tuloksena hylky koska:
Vikakoodien määrä 1, P0365 nokka-akselin asento-anturi B-piiri (lohko1) Pakonokan tunnistin
Tyypilliset kinaamiset katsastusmiehen kanssa ja kuitenkin katsastuspäätös. HYLÄTTY!
Soitto merkkihuoltoon, jossa erittäin asillinen huoltokaveri pyysi heti palaamaan takaisin ja teki uuden testin. Sama vika tietenkin löytyi. Uudelleen nollaus ja koe lenkki n.5 km jonka
jälkeen vikaa ei löytynyt.
Huomena tarkistuskierrokselle katsastuskonttorille, jossa selvinnee lopputulos!!
Mitäs veikkaatte???Last edited by E39touring; 10-06-2008, 20:23.
Leave a comment:
-
Vikaoodit luettu ja sieltä olikin tullut melkoinen lista. Kaikki koodit kuitattiin ja auto toimi sen jälkeen kuin unelma. Saa nähdä kuin kauan.Originally posted by Ha2 View PostPotilas on E39 525i valmistettu 11/00 ja kone siis m54b25.
Oireet: Huono käynnistyvyys. Pitää startata n. 3-4 sekuntia ja sitten hörähtää vähän vaivalloisesti. Nykiminen ajossa ja liikkellelähdöissä. Tyhjäkäynti soutaa 400-900 kierroksen väliä välillä. Kaikki tehot ei ole tallella.
Vikakoodit on luettu yhdella laitteella, joka ilmoitti, että pakonokan tunnistin on rikki. Vaihdettiin juuri uusi tunnistin, mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin? Onkohan tässä muuta enää tehtävissä, kun käydä lukemassa vikakoodit vielä eri laitteella?
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista. Akun kenkä oli yön pois paikaltaan. Tänä aamuna oli auto kuulemma pelannut vähän paremmin (kyseessä isän auto). Vetoja oli enemmän kuin eilen mutta ei silti kaikki tallella. Edelleen pitää pientä nypytystä välillä ajossa ja käyntiinkin oli sahuuttanut edelleen. Auto menossa joka tapauksessa tänään uudelleen vikakoodinlukuun. Taidetaanpa silti vaihtaa se kammen tunnistinkin.Last edited by Ha2; 10-06-2008, 07:41.
Leave a comment:
-
Minä vaihdoin M54b25:een vikakoodien mukaan molemmat nokkien tunnistimet mutta eipä tuokaan auttanut huonoon kylmäkäyntiin.Voisiko kammentunnistinkin vielä olla kaputt vaikka mitään vikakoodeja ei tulekkaan?Auto käynnistyy kuitenkin normaalisti lämpötilasta riippumatta.
Leave a comment:
-
Voi olla rikki, toimii monesti joten kuten ennen kuin täysin pimee. Tarvikeosa Hella mulla taas taitaa reistailla, kahdesti sammunut moottoritiellä tänään. Eka Hella siis meni puolessa vuodessa ja toinen näyttää menevän kans.. ellei sitten moottorin ohjausboxi ole menossa. Lähtee sitten moottorijarrutuksella muutaman sekunnin päästä uudestaan käyntiin ja pelaa normaalisti. ...kele!
Puhun siis kampparin tunnistimesta.
Originally posted by Ha2 View PostPotilas on E39 525i valmistettu 11/00 ja kone siis m54b25.
Oireet: Huono käynnistyvyys. Pitää startata n. 3-4 sekuntia ja sitten hörähtää vähän vaivalloisesti. Nykiminen ajossa ja liikkellelähdöissä. Tyhjäkäynti soutaa 400-900 kierroksen väliä välillä. Kaikki tehot ei ole tallella.
Vikakoodit on luettu yhdella laitteella, joka ilmoitti, että pakonokan tunnistin on rikki. Vaihdettiin juuri uusi tunnistin, mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin? Onkohan tässä muuta enää tehtävissä, kun käydä lukemassa vikakoodit vielä eri laitteella? Voihan se uusi anturikin olla tietenkin valmiiksi paska, niin kuin joillakin on näköjään käynyt. Tai sitten niin kuin mikalkain 330Ci:ssä oli anturin johtosarjassa vika.Last edited by jamoc8; 09-06-2008, 20:22.
Leave a comment:
-
Kyllä minä vaihtaisin tuon kammen tunnistimen noilla oireilla, ei se kehno anturi välttämättä poikkaise koko signaalia niin että kone mykistyy.Originally posted by Ha2 View Post... Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin?
Leave a comment:
-
Ongelmia
Potilas on E39 525i valmistettu 11/00 ja kone siis m54b25.
Oireet: Huono käynnistyvyys. Pitää startata n. 3-4 sekuntia ja sitten hörähtää vähän vaivalloisesti. Nykiminen ajossa ja liikkellelähdöissä. Tyhjäkäynti soutaa 400-900 kierroksen väliä välillä. Kaikki tehot ei ole tallella.
Vikakoodit on luettu yhdella laitteella, joka ilmoitti, että pakonokan tunnistin on rikki. Vaihdettiin juuri uusi tunnistin, mutta tilanne ei muuttunut miksikään. Testeri ilmoitti myös, että kampiakselin tunnistin olisi rikki mutta se kai ei voi pitää paikkaansa, koska auto lähtee käyntiin? Onkohan tässä muuta enää tehtävissä, kun käydä lukemassa vikakoodit vielä eri laitteella? Voihan se uusi anturikin olla tietenkin valmiiksi paska, niin kuin joillakin on näköjään käynyt. Tai sitten niin kuin mikalkain 330Ci:ssä oli anturin johtosarjassa vika.
Leave a comment:
-
Voisko joku valasita newbielle tarkemman speksin vaihtotoimenpiteestä juuri nokka-akselin asentotunnistimelle. Pirssi E39 523i Touring -97 ( ja hankittu 10h sittenOriginally posted by Dualfun View PostEi paha keissi, lähinnä vaatii pienen kiinalaisen kädet, että saat imusarjan alla olevasta liittimestä kiinni ja pääset nyppäämään piuhan irti
)
edit: löytyi jotain nfoo: http://picasaweb.google.com/mmm635/C...rsAsBMWCallsIt
ja http://www.bimmerboard.com/forums/posts/506365Last edited by juussi; 19-05-2008, 00:55.
Leave a comment:
-
Elikkä samaisia oireita mulla ja vikaa antoi kampparitunnistin, käivin just luetuttamassa. Melkein vuodenhan toi mulla kestikin..
[QUOTE=Talakem;1123368]Onko nokka-akseli tunnistimessa vika kun ajossa puolentunnin välein tulee tasakaasulla alle sekunnin kestävä katkos ikään kuin sytytyksessä? Toimii heti sen jälkeen normaalisti... nyt sammu kerran tyhjäkäynnillä...:think E39 523i -96, M52 kone..
Leave a comment:
-
Just samaa vikaa mulla nyt samassa moottorissa vaikka puolisen vuotta sitten vaihdoin molemmat tunnistimet ja silloinen vika tuli kuntoon.
(Asentaessani en vain saanut liitoksen vihreää tiivistettä paikalleen ja lopulta se tipahti koneen päälle. Eli kannattaa varmaan liimata tiiviste liittimeen valmiiksi..) Voiskos kosteus liitoksessa olla syynä tämmöiseen? Tuntuisi, että kampparipuoli vain voisi sammuttaa koneen, ei nokkapuoli..:think
Nyt en ole vielä koodeja käynyt luetuttamassa.
[QUOTE=Talakem;1123368]Onko nokka-akseli tunnistimessa vika kun ajossa puolentunnin välein tulee tasakaasulla alle sekunnin kestävä katkos ikään kuin sytytyksessä? Toimii heti sen jälkeen normaalisti... nyt sammu kerran tyhjäkäynnillä...:think E39 523i -96, M52 kone..
Leave a comment:
-
Joo kiinalaisen kädet + 32 mm:n lenkin että saa Vanoksen solenoidin pois edestä, sekä Vanoksen öljylinja 19 mm:n lenkillä, itse anturi on jollain kuusiokoloruuvilla kiinni. Öljynsuodatinkotelon kannen irroittaminen helpottaa myös anturin piuhan irroitusta.Originally posted by Dualfun View PostEi paha keissi, lähinnä vaatii pienen kiinalaisen kädet, että saat imusarjan alla olevasta liittimestä kiinni ja pääset nyppäämään piuhan irti
En tiedä mikä on Motonetin tilanne tosiaan, viime kesänä kampuran puolen tunnistinta löytyi suoraan hyllystä :think
Motonetista sai ainakin tänään kampuran tunnistimen ja viime viikolla nokan tunnistimen, netistähän näkee varastosaldon.
Pidäpäs Leba ajan tasalla korjaantuuko vika, mulla nimittäin ei nuo oireet lähteneet nokan asentotunnistimen vaihdolla vaikka Carsoftkin sitä herjasi...
Leave a comment:
Leave a comment: