E39 nokka-akselin anturi?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Itsellä myöskin vanhemmassa M52:ssa herjaa edelleen nokka-akselin asentoanturia vaikka on vaihdettu (jo kahdesti) eli vika ei anturissa ole...olisiko sitten johtosarjassa vaiko ecussa?

    Eipä tuolla käytössä mitään muuta merkitystä ole kuin joskus aavistuksen pidempi starttausaika, mutta pitäisihän tuo nyt kuntoon saada...:think

    Leave a comment:


  • Waizky
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Pako ja imu siis...
    Itsellä vanhempi M52 joten ei oo ku imuanturi
    Eli auto siis 523i e39 sedan 2/1998 M52B25

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Pako ja imu siis...

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Vielä sellainen huomio, että m52tu koneessa on noita nokka-akselin asentotunnistimia kaksi. Toinen on vanos-solenoidin alla ja toinen on moottorin etuosassa pelkääjän paikan puolella. Oletko vaihtanut oikeaa anturia?

    Leave a comment:


  • Waizky
    replied
    Originally posted by PacoCrunz View Post
    Olisko nyt niin, että se uusi anturi on jostain syystä viallinen?


    Se kävi itselläkin mielessä joten kävin vaihtaan anturin ja sama homma jatkui uudella.

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Olisko nyt niin, että se uusi anturi on jostain syystä viallinen?

    Leave a comment:


  • Waizky
    replied
    Asiaan liittyen. Onko kellään kokemusta justiin tästä nokka anturista. Itse vaihoin uuen ihan original nokka anturin mutta semmonen vika jäi että anturi ei pelaa kuin vasta lämpimällä koneella. Inpalla katellu ja tosiaa anturivika päällä niin kauan että kone lämpenee yli 85 asteeseen jolloin uudelleen starttauksen jälkeen alkaa pelaan. Jos kone jäähtyy taas starttauksien välissä alle 85 asteen niin vika hyppää päälle ja taas seuraavassa lämpimässä startissa vika poistuu. Kaikki piuhat dmeltä etiäpäin koluttu ja kontaktisprayllä liittimet kierrelty.

    Leave a comment:


  • PacoCrunz
    replied
    Mulla ei antanut heti vikakoodia kun alkoi oireilemaan. Koodi ilmestyi kun vika alkoi vaivaamaan useammin tai pysyvästi. Moottori on sama. Koodista sitten näkee kumpi nokan antureista on sökö. Minulla se oli vanos-solenoidin alla sijaitseva pakopuolen anturi. Noissa antureissa sitten vain ja ainoastaan orkkisantureita tilalle, ite menin sortumaan tarvikkeisiin ja lopulta sinne laitettiin marmoritiskiltä haettu 120€ arvoinen anturi.

    Leave a comment:


  • Mike_sss
    replied
    Antaako aina vikakoodin jos nokka akselin tunnistin alkaa oireilla?koodeja ei itselle anna mut vika vois viitata siihen..ja moottorina m52b20

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by jumppakuutio View Post
    Mikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.

    Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..

    E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?
    Lukaseppa jollain ihan oikealla ohjelmalla ABS/DSC koodit (Yleismalliset antaa vaan moottorin koodeja).

    Kuulostais että myös ABS anturissa voisi olla vikaa, saattaa luulla auton sutivan tmv. kun anturi antaa höpöarvoja jolloin veto katkeaa ja sitten kun arvot on tarpeeks metässä niin DSC valo syttyy.

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Mikähän kumma on kun -00 525i facelift:ssä pätkäsee pirusti ja sen jälkeen syttyy luistoneston valo, muuten pelaa ihan ok mutta starttaus kestää pari sekunttia kauemmin.

    Inpa anto vikakoodin nokka-akselin anturista, se vaihdettiin alkuperäiseen ja koodit nollattiin. Hetken pelas ja taas alko.. Ihmettelen vaan että miten se luistoneston valo liittyy tommoseen ongelmaan..

    E: nyt antaa vikakoodia kampiakselin anturista, sitä ei ollakkaan vielä vaihdettu.. Kai se tarvii seuraavaksi kokeilla. Mutta miksi luistoneston valo..?
    Last edited by jumppakuutio; 27-08-2015, 20:55.

    Leave a comment:


  • jpo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Anturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..
    Pitkähkön tarkastelu jakson jälkeen uskaltaa nyt sanoa, että tarvike anturi oli uudesta asti rikki/huonosti toimiva. Kun haki alkuperäisen anturin, ongelmat katosivat eikä enää ole ilmestynyt nokka-akselin vikakoodeja. Oppirahoja pitää näköjään maksaa, ennen kuin uskoo, että anturit alkuperäisinä.

    Osaako joku muuten sanoa, mikä ero/tarkoitus tuossa INPA:n vikakoodissa on tuolla error frequencyllä ja logistic counterilla?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by juha_k View Post
    Onko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
    P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto

    P0171 Seos (lohko 1) laiha
    P0174 Seos (lohko 2) laiha
    nää taitaa olla imuvuotoja

    2001 530i kyseessä.
    Imuvuotoa, josta joskus herja myös asentotunnistimelta. Eli korjaa imuvuoto.

    Leave a comment:


  • juha_k
    replied
    Onko mitään syytä ryhtyä toimenpiteisiin anturin kanssa kun ei ole ilmennyt käyntiongelmia tms. Ennen katsastusta kun kävin hakemassa OBD&päästölapun niin muistissa oli koodit:
    P0365 Nokka-akselin asentotunnistin piiri B (lohko 1) virhetoiminto

    P0171 Seos (lohko 1) laiha
    P0174 Seos (lohko 2) laiha
    nää taitaa olla imuvuotoja

    2001 530i kyseessä.
    Last edited by juha_k; 12-06-2015, 12:34.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Anturiksi orkkista jos haluaa olla varma että toimii, eli kyllähän vika voi olla uudessa tarvikeosassa..

    Leave a comment:

Working...
X