Originally posted by HTK12
View Post
E39 nokka-akselin anturi?
Collapse
X
-
Jos auto muuten toimii normaalisti, eikä jakopäästä kuulu mitään ylimääräistä, niin voihan sillä ajaa. Näissä onneksi on kestävä tuo jakopää (eihän kyseeessä ole M62/M62tu?), uudemmissa voisi kertoa jo ongelmasta jakopäässä.Originally posted by kalis20 View PostPakko kysästä.Autossa palaa moottorivika valo. Halvalla obd2 lukijalla selvis syyksi nokka-akselin asentotunnistin. Olisi sellanen 700km reissu tulossa nyt viikonloppuna ja autoa päästää laittamaan vasta ensi viikolla. Uskaltaako lähteä. Jonkun aikaa polttanut kyseistä valoa. Auto käynnistyy hyvin ja ei ole toistiseksi kummempia temppuillut. On varmasti muutkin ajanut viallisella asentotunnistimella jonkun aikaa?
Leave a comment:
-
Pakko kysästä.Autossa palaa moottorivika valo. Halvalla obd2 lukijalla selvis syyksi nokka-akselin asentotunnistin. Olisi sellanen 700km reissu tulossa nyt viikonloppuna ja autoa päästää laittamaan vasta ensi viikolla. Uskaltaako lähteä. Jonkun aikaa polttanut kyseistä valoa. Auto käynnistyy hyvin ja ei ole toistiseksi kummempia temppuillut. On varmasti muutkin ajanut viallisella asentotunnistimella jonkun aikaa?
Leave a comment:
-
Siitä hetki on kun oon viimeksi tuota tutkinut mutta olikohan inpassa 18 signal nockenwellengeber auslass
Leave a comment:
-
Kertokaa mikä vikakoodinumero. Eikä se pxxxx obd2 koodi, kun ne ei ole oikein tarkkoja välttämättä.
Leave a comment:
-
Mulla on sama vika ja orkkista on. Saa kertoa vastauksen jos tietää. Motorina siis M52TUB25.Originally posted by Cud View PostVikakoodilukija ilmoitti että pakonokka-akselin asentotunnistimessa on häikkää ja vaihdoin sen eilen, mutta vika ei poistu, vaan tulee heti takaisin kun käynnistän. Onko kellään ideaa mikä on vialla?
Onko tuossa enää vaihtoehtoina muu kuin johdotus tai ECU/tjsp?
Leave a comment:
-
Laitoitko tilalle originaalin vai tarvikkeen? Ainakin vanhemmissa pitää nimenomaan olla originaali muuten ei toimi.Originally posted by Cud View PostVikakoodilukija ilmoitti että pakonokka-akselin asentotunnistimessa on häikkää ja vaihdoin sen eilen, mutta vika ei poistu, vaan tulee heti takaisin kun käynnistän. Onko kellään ideaa mikä on vialla?
Leave a comment:
-
Vikakoodilukija ilmoitti että pakonokka-akselin asentotunnistimessa on häikkää ja vaihdoin sen eilen, mutta vika ei poistu, vaan tulee heti takaisin kun käynnistän. Onko kellään ideaa mikä on vialla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Pazi88 View PostVähän tuo näyttäs, että joku seppä on pistäny väärään asentoon pakonokan levyn. Imu on oikein eikä sitä saakkaan väärin.
Juu. Sain vihdoin tuon nokkien lukitustyökalun ja onhan tuo seppä saanut pistettyä tuon pääketjunkin ainakin pykälän pieleen. Kampiakselin ajoitusmerkkikin näköjään löytyy, se vaan menee täysin vesipumpun hihnapyörän taakse piiloon kun nokat on käännetty TDC asentoon, perhana olisi kyllä pitänyt jo viime kerralla huomata niin olisin säästynyt kaikenlaiselta turhalta pähkäilyltä
Leave a comment:
-
Originally posted by oluetta View PostNo nyt vaihdoin nokka-akselin imupuolen tunnistimen. Tuntu vetävän vähän paremmin. No kohta syttyy taas vikavalo, mikä sammuu uudelleen käynnistäessä.
Sitten jos ottaa ilmamassamittarilta piuhan irti niin pyörii taas vähän paremmin eikä sytytä vikavaloa? Tyhjäkäynti 400-700, liikkuu kun 200d mersu...?
Ja tais lukija myös ilmottaa että 4-pytty häiriö.
Oletko jo kokeillut vaihtaa jotain toista puolaa tolle 4. pytylle? Jos puola ja tulppa on kunnossa niin voisiko olla lifteri jumissa? En oikeastaan muuten mitään tiedä, mutta olen katsellut noita vanoksen ajoitusvideoita youtubesta ja tällä videolla (https://www.youtube.com/watch?v=lQ-dfqX4zrE) kaveri korjaa vanoksen ajoituksen kun on nokan anturilta koodia ja ihan videon lopussa kun saa homman kuntoon tulee misfire koodia josta toteaa että olisi pitänyt tarkistaa samalla lifterit, koska yksi on ilmeisesti jumissa. Vähän samoja koodeja taitaa tulla sullakin?
Leave a comment:
-
No nyt vaihdoin nokka-akselin imupuolen tunnistimen. Tuntu vetävän vähän paremmin. No kohta syttyy taas vikavalo, mikä sammuu uudelleen käynnistäessä.Originally posted by oluetta View PostMorjes. Elikkä M54b25 moottori ei pyöri kunnolla. Antoi koodia 4 ja 6 pytylle, ei sytytä. Puolat ja tulpat vaihdettu, ei muutosta. Tänään luettiin taas koodit ja nokka-akselille vikakoodi. Eri korjaamolla ei antanut tätä.
Nyt vaan lueskeltua tätä topikkia alkannut miettimään voiko vika kuitenkin vielä olla jossain muuallakin? Käynnistyy kyllä suht normaalisti, mutta tosiaan ei vedä yhtään mihinkään. Välillä liikkeelle lähtiessä meinaa sammua (automaatti).
Sitten jos ottaa ilmamassamittarilta piuhan irti niin pyörii taas vähän paremmin eikä sytytä vikavaloa? Tyhjäkäynti 400-700, liikkuu kun 200d mersu...?
Ja tais lukija myös ilmottaa että 4-pytty häiriö.
Leave a comment:
-
Homma on edennyt sen verran että käänsin tuon asentolevyn oikeaan asentoon ja nokan vikakoodi hävisi. Tilalle tuli vanoksen koodit 103 ja 104, eli sekä inlet ja outlet "adaption value out of tolerance". Vanos näytöllä myös reference arvot muuttuivat 146.68 ja -83.31, eli kyllä se ajoituskin on pielessä.
Onko oikeat reference arvot siis 126 ja -115? Ja onko nämä olevinaan asteita? Tuo pakonokan asentohan muuttui +53 tuolla 120 asteen käännöllä. Aika kaukana tuntuu nuo arvot olevan +20 ja +32, Olisikohan pääketjukin pielessä, nuo nokkien asennot vaikutti mielestäni ihan järkeviltä ja pultit oli aika säätöalueen keskellä, mutta en ole varma missä asennossa kampiakseli oli kun siinä ei ollu mitään merkkiä näkyvillä.
Täytyy tästä siityä johonkin vanosongelmaketjuun seuraavaksi ja suuret kiitokset pazi88:lle kun olet jaksanut neuvoa!
Leave a comment:
-
Morjes. Elikkä M54b25 moottori ei pyöri kunnolla. Antoi koodia 4 ja 6 pytylle, ei sytytä. Puolat ja tulpat vaihdettu, ei muutosta. Tänään luettiin taas koodit ja nokka-akselille vikakoodi. Eri korjaamolla ei antanut tätä.
Nyt vaan lueskeltua tätä topikkia alkannut miettimään voiko vika kuitenkin vielä olla jossain muuallakin? Käynnistyy kyllä suht normaalisti, mutta tosiaan ei vedä yhtään mihinkään. Välillä liikkeelle lähtiessä meinaa sammua (automaatti).
Leave a comment:
-
Vähän tuo näyttäs, että joku seppä on pistäny väärään asentoon pakonokan levyn. Imu on oikein eikä sitä saakkaan väärin.Originally posted by siffo View PostEikös tässä ole pakonokan asentolevy 120 astetta pielessä?
Ainakin jos vertaa miten ne on tossa ohjeessa kuvissa #36 ja #37 niin pako ja imunokkien asentolevyt näyttää olevan lähes vastakkaisissa vaiheissa.
Mikäli tuo levy on väärässä asennossa niin voikos sen vaan kääntää ilman että ajoitus muuttuu miksikään?
Tuolla esim. tehtaan ohje: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...mshaft/46aeS9e
"Position sensor gear (1) so that arrow on sensor gear faces separating face of upper side of cylinder head."
Vanos pitää käyttää irti ja avata nuo 3 pulttia, että saat käännettyä triggerilevyn oikeaan asentoon. Pitäisi onnistua helposti. Katso vaan ettei nokka pääse pyörähtään. Nokassa on kohta 22mm lenkille, niin semmosella pitää kiinni nokasta ettei pyörähdä, kun avaan ja kiristät pultit.
EDIT itseasiassa tuossa vanoksen ja triggeri levyn irrotuksessa ei taida nokat edes päästä kääntymään väärään asentoon. Mutta parempi on että katsot ettei nokat pääse pyörähtään.
EDIT toki nuo referenssi position on vähän mitä sattuu, niin nokkien perusajoitus olis hyvä katsoa samalla.Last edited by Pazi88; 17-05-2018, 10:41.
Leave a comment:
-
Eikös tässä ole pakonokan asentolevy 120 astetta pielessä?
Ainakin jos vertaa miten ne on tossa ohjeessa kuvissa #36 ja #37 niin pako ja imunokkien asentolevyt näyttää olevan lähes vastakkaisissa vaiheissa.
Mikäli tuo levy on väärässä asennossa niin voikos sen vaan kääntää ilman että ajoitus muuttuu miksikään?
Leave a comment:
Leave a comment: